Naşterea noului membru al familiei regale britanice poate aduce economiei câştig de 80 milioane lire

Ducele şi ducesa de Cambridge, William şi Kate, aşteaptă în următoarele zile naşterea celui de-al doilea copil al lor, iar analiştii anticipează că evenimentul va contribui cu 80 milioane lire pe termen scurt la economia britanică, sumă care va fi chiar mai mare dacă nou-născutul va fi fată.

Vestea este anunţată în mod tradiţional printr-un afiş în exteriorul Palatului Buckingham, dar la naşterea prinţului George informaţia a fost difuzată şi pe Twitter.

Presa nu este singura care se concentrează pe naşterea celui de-al doilea copil al familiei prinţului William, ci şi retailerii care doresc să profite de eveniment pentru creşterea vânzărilor, potrivit CNBC. La casele de pariuri este preferată venirea pe lume a unei fete, iar un expert în retail a spus că sexul copilului va fi crucial pentru mărimea efectului pozitiv asupra economiei britanice.

Joshua Bamfield, director al Centrului pentru Cercetări în Retail din Marea Britanie, anticipează că bebeluşul regal va aduce pe termen scurt economiei circa 80 de milioane de lire sterline: „Cred că va fi un impact imediat de aproximativ 80 de milioane de lire la naşterea copilului, cu 20-35 milioane de lire cheltuite pentru suveniruri”, a spus Bamfield, el considerând însă că entuziasmul nu va atinge nivelul de la naşterea prinţului George, în iulie 2013. „Dacă vremea va fi bună, atunci ne putem aştepta la mai mulţi bani cheltuiţi pe mâncare şi băutură, pentru că oamenii vor merge la iarbă verde”, a adăugat el.

Totuşi, dacă nou-născutul va fi fată, atunci efectul pozitiv în economie va fi destul de mare, urmând să profite în mod special industriile de retail şi modă: „Dacă va fi fată, vă puteţi imagina cum îi va fi urmărită imaginea, pentru a vedea ce poartă, în ce mărci o vor îmbrăca Kate şi William. Şi atunci când va creşte va primi multă atenţie din partea presei, în privinţa modei”, a explicat analistul.

Faptul nu este nou, fiecare ţinută a ducesei de Cambridge fiind analizată în amănunt de presa mondială. Kate şi-a dat sprijinul designerilor britanici, devenind un fel de ambasador al industriei naţionale de modă, ceea ce a creat aşa-numitul „Kate effect”.

La naşterea prinţului George, retailerii au inundat piaţa cu mesaje pe Twitter, încercând să atragă atenţia asupra brandurilor lor. Potrivit Centrului pentru Cercetări în Retail, primul născut al cuplului regal a mărit vânzările retailerilor cu 247 de milioane de lire.

Bryan Roberts, director al companiei de cercetare a pieţei Kantar Retail, consideră că deşi au avut loc creşteri ale vânzărilor de retail în urma naşterii prinţului George, de această dată impactul ar putea fi modest: „După naşterea lui George, am văzut mulţi retaileri încercând să profite comercial, dar nu cred că efectul va fi la fel de mare de această dată”, anticipează Roberts. El a adăugat că, de fapt, majoritatea britanicilor au multe alte griji, decât naşterea unui nou membru al familiei regale.

Sursa: Bursa.ro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.