Onţanu vrea telegondolă ca să vadă străzile neasfaltate din sector

Primăria sectorului 2 a plătit până acum 634.000 de lei (circa 150.000 de euro) unei firme care a prestat servicii de consultanţă pentru întocmirea planului urbanistic zonal aferent telegondolei ce va traversa lacurile din nordul Capitalei. În prezent proiectul a fost respins de arhitecţii pe motiv ca este unul comandat politic şi pentru că afectează spaţiile verzi, inclusiv monumentul naţional – parcul Herăstrău.

Potrivit primarului sectorului 2 Neculai Onţanu telegondola va avea o capacitate de transport de 3.000 de persoane pe oră, ceea ce echivalează cu capacitatea de transport a 30 de autobuze, asigurând decongestionarea traficului, fluxuri continue de transport cu viteza de circa 5 metri/secundă şi timp de aşteptare minim. Cu alte cuvinte după mintea lui Onţanu românii vor putea folosi telegondola pentru a ajunge la serviciu. E greu însă de crezut că biletul la telegondolă va costa cât unul de RATB. Dar ca să găseşti motive pentru construcţia telegondolei poţi să spui ce prostii vrei.

Cu mintea la telegondolă Neculai Onţanu a uitat de locuitorii din cartierul Plumbuita (Strada Ricinului, Plumbuita și Tămâioarei) unul cu condiții de viață ce nu fac cinste unui cartier dintr-o capitală europeană. Președintele Partidului Național Liberal filiala sector 2, Dan Cristian Popescu crede că Onţanu vrea telegondolă ca să vadă străzile neasfaltate din sector.” Nu sunt împotriva proiectului cu telegondola, dar cred că este mult mai important să fie asfaltate toate străzile din sector. Sunt multe lucruri care pot fi făcute în beneficiul cetăţenilor, mi se pare absurd să arunci 20 de milioane de euro pe un proiect megaloman. Dar poate că Primarul sectorului 2 are orbul găinilor şi nu poate vedea străzile neasfaltate decât de sus” ne-a declarat Dan Cristian Popescu.

Proiectul pentru construcţia unei telegondole care să lege estul Capitalei, de la Cora Pantelimon cu nordul orasului, la Piata Presei Libere, a fost respins momentan de arhitecţii primăriei pe motiv că este unul comandat politic şi pentru că afectează spaţiile verzi, inclusiv monumentul naţional – parcul Herăstrău.

Comisia nu a luat încă decizia finală şi a cerut firmei de proiectare Kasol Grup să revină cu justificarea traseului turistic, înălţimea stâlpilor raportată la vizibilitate, studii istorice, studii de trafic, studii de fundamentare şi de reglementare a căilor de acces, astfel încât acestea să fie în strânsă legătură cu transportul public.

Proiectul, care costă 20 milioane euro, prevede ca telegondola să circule pe un traseu de 10 km şi să oprească în 5 staţii: Cora Pantelimon, Lacul Plumbuita, Barbu Văcărescu, bd. Aviatorilor, DN1 la Piaţa Presei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.