ULTIMA ORA
Previous Pause Next
 
Home » Home » Top News » Parlamentul pregateste conservarea rectozaurilor

Parlamentul pregateste conservarea rectozaurilor

28 Oct 2007 Razvan Mihai Vintilescu | 52 comentarii | 1669 vizualizari
Rating:
3 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
 

Un proiect de lege sustinut de toate partidele politice din Parlament si discutat in procedura de urgenta lasa cale libera "generatiei expirate" din invatamintul academic.

Ecaterina Andronescu, unul dintre initiatori, este

ea insasi potential beneficiar al modificarilor

Legii invatamintului

Rectori pe viata in universitatile de stat, septuagenari sau octogenari imposibil de controlat de Ministerul Educatiei, usurarea accesului la postul de conferentiar universitar sau infiintarea postului de presedinte de universitate cu drept de a semna facturi. Drumul catre toate acestea a fost deschis de o initiativa legislativa depusa de un grup de deputati si senatori din Parlamentul Romaniei, printre care: Rodica Stanoiu, Ecaterina Andronescu, Ovidiu Musetescu, Lucian Bolcas, Doru Ioan Taracila, Corneliu Ciontu sau Lia Olguta Vasilescu. In total sint 48 de parlamentari de la PNL, PD, PSD, PRM, PC, UDMR, plus grupul minoritatilor nationale.

Atit de importante sint in viziunea initiatorilor modificarile pe care proiectul de lege le va aduce Legii invatamintului, incit ei au depus proiectul saptamina trecuta si au obtinut avizul necesar dezbaterii lui in procedura de urgenta, pentru a putea finaliza procesul adoptarii pina la sfirsitul anului. In expunerea de motive se specifica chiar faptul ca actualele prevederi legislative, ce impuneau pensionarea cadrelor didactice din functiile de conducere la 65 de ani, impiedicau de fapt universitatile de stat sa ajunga la nivelul celor din Uniunea Europeana. O piedica asemanatoare este considerata si limitarea mandatelor pentru functiile de conducere la o perioada de patru ani si la maximum doua mandate consecutive, asa ca initiatorii propun ca fiecare universitate sa-si stabileasca singura limitele de virsta si de durata pentru aceste functii. De asemenea, prin acest proiect se va abroga prevederea din actuala Legea a invatamintului ce stipula ca "ministrul Educatiei il poate suspenda din functie, din motive justificate, pe rectorul unei institutii de invatamint superior, de stat sau particular, acreditate".

"Consideram ca aceasta initiativa va readuce institutiile de invatamint superior pe linia principiilor comuniste, in vremea conducatorilor supremi, numiti pe viata si cu puteri nelimitate", spune Irina Tudor, presedintele Aliantei Nationale a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR). De asemenea, studentii cred ca prin inlaturarea pirghiei de control pe care il avea Ministerul Educatiei asupra rectorului se genereaza "o lipsa a mecanismelor de responsabilizare, monitorizare si de evaluare a performantelor si transparentei institutiilor de invatamint superior".

"Obiectivul legii nu e de a creste numarul de mandate, ci de a creste autonomia universitatilor, astfel incit sa se poata dezvolta concurenta dintre ele. Acelasi proiect mai stipuleaza si dreptul universitatilor de a-si infiinta singure structuri de cercetare cu personalitate juridica, structuri economice sau structuri postuniversitare. Se creste flexibilitatea si se scade birocratia", spune in schimb Ecaterina Andronescu, unul dintre initiatorii proiectului de lege si rectorul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Ea nu este ingrijorata de faptul ca noile prevederi ar putea lasa loc unor potentiale abuzuri, fiind convinsa ca in Romania lucrurile se vor desfasura ca in Statele Unite ale Americii. "La MIT (o celebra universitate din SUA - n.r.) au adus inapoi un presedinte de universitate ce se retrasese la 70 de ani. De ce sa ne fie frica de autonomie? Nu cred ca vreun senat universitar va fi de acord cu mai multe mandate ale aceluiasi rector sau cu perioade foarte mari de conducere", precizeaza Andronescu.

Un alt aspect interesant al acestui proiect este ca va fi dezbatut in regim de urgenta. In timp ce studentii suspecteaza o tentativa de manevrare a alegerilor pentru conducerea universitatilor, initiatorii spun ca urgenta consta in faptul ca, fara aceste modificari, invatamintul universitar nu este performant. "Avind in vedere existenta unui proiect de lege a invatamintului superior aflat in dezbatere publica, nu intelegem necesitatea acestor schimbari in Legea invatamintului, in regim de urgenta si fara nici un fel de consultare a actorilor relevanti. Consideram in acelasi timp ca apropierea alegerilor pentru conducerea universitatilor nu trebuie sa genereze initiative legislative care sa influenteze aceste procese", precizeaza presedintele ANOSR. "Stim ca exista un alt proiect de lege a invatamintului superior, dar nu stim cind va fi adoptat si nu trebuie sa mai pierdem timpul", explica rectorul Politehnica motivul urgentei.

Citeste si Universitatile - jaful final, un comentariu de Daniel Vighi

 
 
Cotidianul.ro va recomanda portalul MONEY.ro si MONEY WEB TV.
 
Abonare Newsletter
 
 
 

52 comentarii

 
1
gargara cu pioneze 28-Oct-2007 21:20
Rodica Stanoiu, Ecaterina Andronescu, Ovidiu Musetescu, Lucian Bolcas, Doru Ioan Taracila, Corneliu Ciontu sau Lia Olguta Vasilescu. In total sint 48 de parlamentari de la PNL, PD, PSD, PRM, PC, UDMR, plus grupul minoritatilor nationale.

= GUNOAIE UMANE

dracu stie cind vom scapa de ele!
2
laurash 28-Oct-2007 22:53
Eu brobun sa nu se mai tina bre alegeri: si asa mafioti ne dau lista celor ce care trebuie sa ii votam si ne supravegheaza daca votam cum ne-au zis.

Sa fie alesi pe viata ei. Asta brobun eu, bre
3
Pana de Vulpe 28-Oct-2007 23:27
pana nu crapa nu scapam...dar pacat ca si-au lasat gainatzurile-n toate scaunele...
4
Silvy 28-Oct-2007 23:43
De ce in Germania, Finlanda si in atatea tari europene pensionarea se face la 65 de ani si in Romania nu se poate? Cum mai putem spera sa promoveze tinerii talentati daca nu vor putea ocupa o catedra universitara sau nu vor putea avansa? Cum vor mai putea acestia ajunge la pozitii de conducere in conditiile in care actualele conduceri vor ramane fixate pe pozitiile detinute? Sunt convins ca exista multi profesori de peste 65 de ani valorosi, cu mari merite, care se bucura de respect si recunoastere in tara si in strainatate, dar nu este oare cazul ca acestia sa demonstreze ca au incredere in cei pe care deja i-au format ca doctoranzi, asistenti etc? Trebuie sa se dea sansa unei schimbari, unei noi dinamici, unei noi deschideri universitatii romanesti, iar pentru asta va trebui sa luptam impotriva politicienilor lipsiti de scrupule care ne conduc. Am citit pe Ad Astra stirea, apoi in Cotidianul, am ramas uimit. Inca sunt stupefiat. Niste oameni echilibrati nu ar putea face asa ceva. Iar Abramburica? Ce fac studentii Politehnicii, cum pot sa accepte o asemenea anomalie in fruntea acestei institutii respectabile? Ea, care nu facea deosebirea intre creare de soft si creare de hard!!!
5
Popescu Cornel 28-Oct-2007 23:49
Autonomia universitara este o realitate, indiferent ca le place unora, fie ei si studenti, sau nu. Rectorii sunt alesi de catre profesori din Universitate. Daca un rector nu are rezultate, nu va mai fi ales.

ANOSR este o organizatie studenteasca aservita portocaliilor. Traian Bruma liderul lor, un repetent din Facultatea de Electronica de la Politehnica din Bucureti, este autorul mai multor actiuni impotriva d-nei Rector Ecaterina Andronescu.
6
Kzalkor nelogat 29-Oct-2007 00:26
Eu fac parte dintr-o asociatie studenteasca care a refuzat sa intre in ANOSR. dar de data asta adevarul este ca dreptatea este de partea lor. autonomia universitara naste monstri din pacate si nu progres. dinamica este zero si bataia de joc in prelungire nelimitata. Exista intr-adevar oameni in Universitatie din Romania care ar fi corect recompensati prin aceasta lege, dar numarul lor e mic, si global, total insignifiabil.
7
Alex-politehnistul 29-Oct-2007 00:34
Aceasta Ecaterina Andronescu daca era la MIT, pe care ii aduce ca exemplu, nici femeie de servici n-ar fi la cat de parsiva si corupta este.
Cum poate un rector care da aprobari pt construirea de cluburi langa fiecare camin din regie sa aiba tupeul sa mai zica ceva? Cu ce a contribuit ea politehnicii? cu aducerea golanilor in campusul universitar, cu bataia de joc la care sunt supusi studentii in fiecare zi?
Spagara, corupta si urata. A resuit sa-si atraga de partea ei majoritatea asociatiilor studenti din politehnica. Ar trebui impuscata aceasta rectorita, dar nu, ea se vrea rector pe viata.
Asa va renaste sistemul universitar romanesc, cu persoane ca ea si cu altii ca ea care l-au bagat in mocirla.
8
Kzalkor nelogat 29-Oct-2007 00:34
@Popescu Cornel

din pacate alegerea rectorului are mai putin de a face cu rezultatele, si tine mai mult de jocuri de putere la nivel local fiecarei universitati. Tot un sistem de cumetrie, dar cu fata academica.

@Silvy

Studentilor in general nu le pasa. presati de parinti, de situatia economica, de frica impamantenita de atatia ani in sistemul universitar nu concep sa ia atitudine. riscul e prea mare. pentru ei. cunosc facultati unde romania ante-1989 e inca prezenta, cu tot cu sistemul de opresiune, cu gandirea optuza. la care se mai adauga de cele mai multe ori si lipsa totala de gandire libera.

poate ca inainte sa etichetam ca repetent pe cineva, desi nu il cunosc pe domnul Bruma si nu am nici un contact cu dumnealui, ar trebui sa ne gandim ca exista poate o relatie intre cele multe actiuni impotriva D-nei Rector si repetentia sa.
9
un om obisnuit 29-Oct-2007 00:55
Asa dupa cum unii parlamentari au reusit, deocamdata, sa faca unele schimbari in Codul de procedura penala (sper ca Presedintele Romaniei sa returneze aceste "inovatii"), tot asa, alti parlamentari doresc sa-si protejeze interesele. Este incredibil cat de departe sunt de realitatile celor pe care spun ca-i reprezinta ! Eu sunt cadru didactic intr-o universitate si stiu foarte bine ce putere aproape discretionara o are rectorul. Asa cum parlamentarii isi cumpara, cel mai adesea, locurile pe lista, la fel si viitorul rector, in multe cazuri, isi cumpara voturile celor din senatul universitatii. Daca ar fi un concurs, international, pe baza unui plan managerial clar, in care sa garanteze ca va atrage fonduri de o anumita valoare pentru universitate, atunci s-ar schimba ceva in "jongleriile" romanesti de alegere a rectorului. Acum, rectorul este doar "ordonator de credite" si nicidecum n-are obligatii de a atrage, prin personalitatea sa, fonduri. Este foarte usor sa cheltui banii si nu sa-i aduci tu ! Cei care vorbesc de implicarea domnului Traian Basescu sunt total in afara subiectului ! Habar nu au ce se intampla cu adevarat in universitati. De ce oare doamna Andronescu a castigat granturi de cercetare (cu valori mari) pe vremea cand era ministru al invatamantului ? Cum putea ca ministerul condus de dumneaei sa-i finanteze granturile de cercetare ? Dar cand mai putea sa faca si cercetare daca era ocupata cu managementul ministerului, cu activitatea politica din PSD, cu sustinerea unor ore didactice etc. ? Credeti ca este un superom ? Este clar faptul ca parlamentarii isi servesc, in momentul de fata, propriile interese !
10
Sile 29-Oct-2007 02:58
Nu varsta este masura competentei. Un savant de 80 de ani, cu premiul Nobel, nu ar mai putea practica in Romania. Limita de varsta este discriminare si nu ar trebui acceptata. Competenta este singura masura acceptabila. Atata timp cat este cu adevarat competent, de ce sa renuntam la un om deja format? In SUA nu exista asa ceva. Cei tineri sa ia locul celor in varsta doar daca sunt mai buni, nu doar pentru ca sunt tineri. Daca filtrul valoric functioneaza, se vor crea suficiente oportunitati si pentru tinerii valorosi. Exista in Romania o atitudine extrem de agresiva fata de cei in varsta. Cel mai bine ar fi sa-i impuscam pe toti ce implinesc 65 de ani ca sa nu le mai platim pensiile!
Exemplul Germaniei este prost. Germania este intr-o situatie foarte proasta si din cauza pensionarilor grabite: nu mai sunt bani de pensii. Au decis deja sa mareasca varsta de pensionare.
P.S. Nu ma refer la initiativa parlamentara, ci la cateva comentarii ale cititorilor, comentarii cu care nu sunt de acord.
11
MIRCEA POPA 29-Oct-2007 04:20
Am creat o petitie antiMAFIE si ANTINEPOTISM care cred ca va stopa definitiv sistemul feudalo-dinastic din Universitati.

http://www.petitiononline.com/nc2 aug07/petition.html
12
MIRCEA POPA 29-Oct-2007 05:04
Mai e ceva legat de ANOSR.Presedinta Asociatiei,Irina Tudor(o fufa destul de aratoasa) este o proaspata ABSOLVENTA de SNSPA,care se stie ca sunt dominate de CLANURILE UNIVERSITARE Miroiu,Vlasceanu,Secaresh,Bulai,Matei Gabriel si Liviu Andreescu precum si apropiatii ei.
Pe grupul de discutii al ANOSR ROMANIA(care este unul MODERAT si in care nu se stiu cine sunt oamenii de pe grupuri)am trimis un mesaj prin care am adus la cunostiinta aceasta petitie.Acesta nu a aparut pe grup,desi am trimis de cinci ori acest mesaj.
Intelegeti ce vreti din faza asta.Dar e clar ca MAFIILE UNIVERSITARE si-au infiltrat OAMENI de-ai lor in interiorul organizatiilor studentesti care doar sa mimeze ca se opun deciziilor clanurilor.Ca sa nu mai spun ca aceasta Irin Tudor a luat Licenta a treia pe scoala,iar acum face Master pe ograda clanului Miroiu.Ar trebui ca cei care ocupa functii in organizatii studentesti sa completeze o declaratie de interese pe proprie raspundere ca nu are rude sau prieteni din mediu universitar.E cunoscut cazul lui Marian Rujoiu fostul presedinte al studentilor din Romania,care era beizadeaua clanului Rujoiu de la Sociologie-UB(fieful clanurilor universitare.Asta ar impiedica clanurile Universitare sa isi instaleze in frunte BEIZADELELE sau prietenii lor.Oricum aceste FUFE ARATOASE care conduc asociatii de studenti sunt doar niste papusi fara mine manevrate de mafiotii din educatie,care iata ca initiaza legi care sa intareasca DOMINATIA deoarece stiu ca nu vor intampina opozitie din partea studentilor.
Iar despre Bobulescu,seful ALMA MATER fiul sau face Master(fiind absolvent)la SNSPA ul clanurilor Miroiu,Vlasceanu s.a.
Acum ati inteles perfect de ce MAFIA UNIVERSITARA isi permite sa isi faca legi favorabile lor.
13
MIRCEA POPA 29-Oct-2007 05:11
Mai e ceva legat de ANOSR.Presedinta Asociatiei,Irina Tudor(o fufa destul de aratoasa) este o proaspata ABSOLVENTA de SNSPA,care se stie ca sunt dominate de CLANURILE UNIVERSITARE Miroiu,Vlasceanu,Secaresh,Bulai,Matei Gabriel si Liviu Andreescu precum si apropiatii lui MADAM MIROIU.
Pe grupul de discutii al ANOSR ROMANIA(care este unul MODERAT si in care nu se stiu cine sunt oamenii de pe grupuri-un fel de grup conspirativ)am trimis un mesaj prin care am adus la cunostiinta aceasta petitie.Acesta nu a aparut pe grup,desi am trimis de cinci ori acest mesaj.
Intelegeti ce vreti din faza asta.Dar e clar ca MAFIILE UNIVERSITARE si-au infiltrat OAMENI de-ai lor in interiorul organizatiilor studentesti care doar sa mimeze ca se opun deciziilor clanurilor.Ca sa nu mai spun ca aceasta Irin Tudor a luat Licenta a treia pe scoala,iar acum face Master pe ograda clanului Miroiu.Ar trebui ca cei care ocupa functii in organizatii studentesti sa completeze o declaratie de interese pe proprie raspundere ca nu are rude sau prieteni din mediu universitar.E cunoscut cazul lui Marian Rujoiu fostul presedinte al studentilor din Romania,care era beizadeaua clanului Rujoiu de la Sociologie-UB(fieful clanurilor universitare.Asta ar impiedica clanurile Universitare sa isi instaleze in frunte BEIZADELELE sau prietenii lor.Oricum aceste FUFE ARATOASE care conduc asociatii de studenti sunt doar niste papusi fara mine manevrate de mafiotii din educatie,care iata ca initiaza legi care sa intareasca DOMINATIA deoarece stiu ca nu vor intampina opozitie din partea studentilor.
Iar despre Bobulescu,seful ALMA MATER fiul sau face Master(fiind absolvent)la SNSPA ul clanurilor Miroiu,Vlasceanu s.a.Acum ati inteles perfect de ce MAFIA UNIVERSITARA isi permite sa isi faca legi favorabile lor.Aceste CLANURI au interesul sa impiedice orice opozitie in interiorul organizatiilor studentesti,avand grija ca opozantii lor din scoli sa fie intimidati cu nepromovarea examenelor sau Licentei.
14
Virgil Iordache 29-Oct-2007 07:53
E clar ca e timpul sa s-o stergem din spatiul ex-comunist. Rapid, pana nu se blocheaza frontierele din nou.
15
zuma 29-Oct-2007 08:15
Dupa 50 de ani de comunism urmeaza 50 de ani de ex-comunism si apoi dupa aceea,daca vom ajunge si noi la adevarata democratie,adevaratele valori isi vor gasi locul in societatea romaneasca.Pana nu dispar dinozaurii comunisti impreuna cu urmasii urmasilor lor,fizic vorbind,nu se va schimba nimic in tara asta...si asta poate dura 100 de ani.
16
Costel Sarbu 29-Oct-2007 08:32
Ce fel de tara este tara noastra si ce fel de oameni (intelectuali) suntem noi, daca acceptam ca

1.in fruntea Guvernului, in care romanii sunt minoritari sa se afle numitul Calin-Constantin-Anton Popescu-Tăriceanu?
2. in fruntea Comisiei pentru invatamant din Parlamentul Romaniei sa se afle numita Lia Olguţa Vasilescu, de la PRM?
3. in fruntea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului sa se afle numitul Cristian Adomnitei?
4. in fruntea Consiliului rectorilor sa se afle numita Ecaterina Andronescu, rectorul UPB?
5. in fruntea Secretariatului general al Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului sa se afle numitul Adrian Gorun?
6. in fruntea Universitatii din Tg. Jiu sa se afle tot numitul Adrian Gorun?
7. in fruntea Universitatii Babes-Bolyai sa se afle tandemnul jalnic Marga-Bocsan?
8. in fruntea Departamentului de cercetare din UBB sa se afle numitul Paul Serban Agachi, ajuns profesor universitar si in Senatul UBB prin fals si uz de fals?
9. in fruntea Facultatii de Chimie si Inginerie Chimica sa se afle numita Luminita Silaghi-Dumitrescu, autoarea unor falsuri si abuzuri ingrozitoare?
10. in fruntea Catedrei de chimie organica sa se afle tot numita Luminita Silaghi-Dumitrescu?

Au ajuns strainii sa ne intrebe fara retinere: ?astia sunt conducatorii vostri??
Pai nu suntem o tara trista si un popor jalnic?

PS1. Stie cineva ce contine si la ce se refera dosarul informativ nr. I 245, perioada 1984-1989, intocmit pe numele lui Marga Andrei, fiul lui Alexandru si Elisabeta, nascut la data de 22.05.1946, in Bucuresti?

PS2. Are oare si doamna Marga Delia, distinsa sotie a ?stapanului?, un dosar asemanator? Cine ne poate ajuta sa aflam adevarul? Nu se ofera nimeni?

PS3. Observ, in continuare, ca ziaristii imi lasa mie sarcina (deloc placuta!) de a prezenta romanilor faptele penale savarsite direct sau indirect de numitul Marga Andrei! O voi face, si nu oricum: greva foamei la Parlament cu tolba de documente.
17
gilnebunul 29-Oct-2007 08:51
Cititi aici....lasati prostiile pesedeilor
SI EU SUNT ROMNIA !
Trimis de alexa2 Duminica, 28/10/2007 - 17:49 Politică
MOTTO: Atentie domnilor politicieni: la următoarele alegeri, expiră termenul de 20 de ani fixat de Brucan. Expiră prostia!

Ca cetătean european ce mă gasesc - din ratiuni oricum paralele cu activitatea dvs. -, ncerc să vă reflect imaginea reală, asa cum este ea percepută de noi, cei n numele cărora vă spetiti bătndu-vă cu pumnii n piept, de vreo 17 ani ncoace...

Ce se vede:
Vad, n Parlament, n momentul citirii actului de condamnare a comunismului, cum oameni instabili psihic batjocoresc functia supremă n stat, si nu pe cel ce l-am ales să ne reprezinte n functia de sef al statului, ci chiar pe noi nsine... Si mă gndesc că suferinta psihică nu este o minoritate care să fie reprezentată n parlament...

Vad cum un parlamentar care a votat de două ori - filmat fiind - minte cu incredibilă
nerusinare, amenintnd cu tupeu feroce presa ? ochii nostrii ? batjocorindu-ne de fapt pe noi
nsine... l ntreb: oare minciuna si nselăciunea nu sunt hotii?

Vad cum prea multi golani si lichele, organizati n politicul si autoritatea ce ne conduc, taie si vnd pe bucăti tot ceea ce oamenii onesti si muncitori au reusit să creeze din vechi timpuri si pnă azi... Si mă gndesc că parlamentul lor ar trebui să fie puscăria, iar alegătorii, procurorii... Doar că de votat, i-am votat - si-i mai votăm - chiar noi nsine... Mă uit si nu văd, n ultimii 17 ani scursi din viata mea, nici măcar o singură dezbatere constructivă, o singură ncercare de identificare si rezolvare a unor probleme ce ne dor, ci doar acuzatii si dezvinovătiri, doar certuri, discutii sterile si insulte, doar lupte pe putere si pe demolare. Pentru răsturnare, demiter
18
regele baltzilor 29-Oct-2007 09:12
Mircea Popa zice: "...Irina Tudor (o fufa destul de aratoasa)...."

Bursc interesul meu a crescut :) Asa ca am cautat pe site-ul ANSOR o poza ceva cu Irina. Am gasit aici

http://www.anosr.ro/index.php?screen2=data /_despre_noi&screen=data/conducere

si in adevar arata bine de tot. In CV-ul ei spune ce are: "gandire analitica, abilitati de lucru in echipa ..."

Lucru ala e in echipa sau in "grup?" :)
19
ALxe4 29-Oct-2007 09:27
"rectori...imposibil de controlat de Ministerul Educatiei" - de ce, ma rog, rectorii ar trebui sa fie la telecomanda Ministerului? Cum ramane cu autonomia? in rest de discutat dar sa nu amestecam lucrurile
20
Chianti_tm 29-Oct-2007 10:02
Domnilor, nu-l mai bagati in seama pe numitul Mircea Popa. El e un baiat care a terminat SNSPA pt ca a reusit sa-i terorizeze psihic cam pe toti profesorii de acolo. Iar acestia la un moment dat nu au mai rezistat si i-au dat diploma de licentiat, spre rusinea lor si a scolii.

Drept dovada ca dl Popa este un fel de Ianus internaut, am inteles ca domnia sa a incercat sa intre si la un master in SNSPA, desi tot d.s. vorbeste aici de nepotisme, clanuri etc. Ceea ce mi se pare un pic ciudat din punct de vedere logic.

Drept dovada ca dl Popa e un purtator ilegal sau imoral mai bine spus de diploma universitara, va rog sa-i urmariti greselile gramaticale. Mi se pare ca dl Corson a mai remarcat odata lupta dlui Popa cu nepotismul si limba romana. Va pot cita insa din mesajul de mai jos al d.s.:

"Ar trebui ca cei care ocupa functii in organizatii studentesti sa completeze o declaratie de interese pe proprie raspundere ca nu are rude sau prieteni din mediu universitar."

Sper ca dl Popa sa realizeze intr-o etapa viitoare, cit mai curind daca se poate, o noua mare victorie impotriva nepotismului si a clanurilor universitare: acordul intre subiect si predicat.
21
Chianti_tm 29-Oct-2007 10:08
In alta ordine de idei, persoanele care enunta pe aici cu emfaza "autonomia universitara" sunt absolut penibile. Nu ca principiul nu ar fi corect ci pt ca fac abstractie de ce inseamna aplicarea lui in Romania. Universitatile sunt feudele rectorilor la modul cit se poate de propriu. De bine de rau in acest moment sunt unele mecanisme de siguranta impotriva acestora. Daca ele vor fi eliminate, vom avea universitati care vor functiona exclusiv ca tipografii: dam diploma cui plateste, indiferent de performanta academica.

Este absolut necesar incetarea finantarii publice pt universitatile care nu au performante internationale: articole ISI (de preferat in reviste straine, nu in "Revista de chimie"), carti publicate la University Press nu la Chisinau sau Odorhei, granturi internationale. E necesara impunerea unui standard minim de dotare: nu este posibil sa ai 3000 de studenti si un spatiu util pt activitati academice de 1000 de metri patrati cum sunt in multe universitati. Si multe altele. Dar macar sa se inceapa de aici
22
Gigel Militaru 29-Oct-2007 10:12
Cam multe si cam triste articolele de azi despre spumoasa viata academica universitara din Romania.

Ce sa zic? Ii felicit pe tinerii studenti pentru pozitia luata legata de recenta intiativa legislativa. Am activat destul de puternic in organizatii civice universitare intre 2002 si 2006 (salutari lui Traian Bruma, fostul sef ANSOR - TB ne-a sustinut pozitiile in citeva rinduri - mai ales inainte de 2004 cand putini aveau curajul sa vorbesca) si dupa 4 ani pot spune cu regret si dezamagire ca ... am pierdut timpul.

OK, stiu ca nu asta ar trebui sa spuna un profesor unui tinar dar din pacate asta e realitatea. Personal am ajuns la concluzia ca e imposibil de schimbat ceva in sistem datorita achilozarii pana la radacini dar ma bucur insa sa fie oameni tineri care sa continue lupta.

Poate odata si odata vom/vor izbindi. Ma tem insa ca va fi prea tirziu :(

Pentru opinii si reclamatii :) ma gasiti retras (in munti :) ) pe blog-ul meu la

http://gigelmilitaru.blogspot.com/

E sigurul loc in care mai 'activez civic'!
23
Kazanciok_ 29-Oct-2007 11:38
Ia uitati-va cine sunt rectori la final de mandat si veti intelege ce si
cum! :)

Salut in schimb initiativa de a acora universitatilor dreptul de a-si
infiinta center de cercetare pentru ca era clar ca-n sistemul actual
numai cercetare nu se face!
24
Chinezul 29-Oct-2007 11:47
Cercetare, cerecetare! dar nimeni nu spune nimic despre predare! Pina la urma, asta e scopul fundamental al universitatii, ca nu e institut de cercetare. sigur ca ar trebui sa aiba si cadre didactice care fac cercetare, dar asta nu trebuie sa fie in loc de predare.
Sile, tot respectul pentru observatia ta cu gerontofobia de la noi. scirboasa ideea cu expirarea unei generatii
In rest, de acord cu voi, da ce facem, concret, cu legea asta? E cineva dispus sa iasa in strada? Eu vreau sa vad mai exact despre ce e vorba - ca ziaristii astia deformeaza sistematic realitatea - si, daca asa stau lucrurile, sint gata sa ma fac pancarta.
25
Luca7 29-Oct-2007 11:56
Intotdeauna am dorit sa fac un comentariu referitor la invatamant.
Nu-l fac din pozitia unuia care face parte din sistem ci din pozitia unei "victime" de universitate.
EU cred ca acest sistem de invatamant, in mare parte, nu este dedicat invatamantului in sine si studentilor .
Eu cred ca acest sistem este doar o masina de produs ore pt cei ce predau. Ore=bani.
Pe langa aceasta "calitate", o serie de "vietuitoare" paraziteaza acest sistem pe criterii de relatii, familie, pile, etc.
Odata ajunsi (agatati) in sistem, "vointa de putere" a lor prinde contururi grotesti in fata celora care ar trebui sa-l ia ca model.

Odata ce au ore (chiar la materii dubioase) profesorii isi permit sa-si arunce din varful "inteligentei lor" maximele gandirii si, la examene, cuvintele de umilire la adresa studentilor. Din experienta mea, cca 70% din profesori se gandesc la catedra de predare ca la o rampa de unde sa poata divaga despre cat de bun e sistemul nostru de (pseudo-)invatamant.
Sau de unde mai pot abera chestii nationaliste pline de sofisme ieftine.
26
Kazanciok 29-Oct-2007 12:02
24 | Chinezul-(29-10-2007 11:47)

Pai cu poti sa predai sa zicem anatomie, sau fizica sau chimie
daca nu ai macar un minim interes in domeniu?
Iar acest interes se traduce in lumea academica prin cercetare!

Daca ai probleme cu masina te duci la un mecanic, adica la o
persoana care a desfacut si pus la loc macar odata un motor, ca
sa inteleaga cum functioneaza! Corect? Ca altfel ti-ai lua o carte
despre motorul respectiv si te-ai apuca sa iti rezolvi problema! :)

Asa si cu predarea in universitatile din Romania: toti neavenitii
care n-au pus in viata lor mana sa lucreze ceva concret se
trezesc peste noapte profesori universitari in baza unor carti
scrise din carti, cum am vazut ca se exprima recent rectorul de
la Medicina din Timisoara!

Nu numai ca ajung profesori, dar se vor inscaunati pe viata si
mai si lovesc cu cu copita cand apare cate unul mai rasarit care
incearca sa aduca o boare de nou... de aici toata aceasta
gerontofobie in lumea universitara din Romania!
27
Chinezul 29-Oct-2007 12:29
Ce voiam sa spun e ca, in universitate, cercetarea e o conditie necesara, dar insuficienta, nu ca poate fi ignorata.
28
FRANK ZAPA[KING] 29-Oct-2007 12:36
nu vreau sa cad nici intr-o extrema,si voi incerca o parere obiectiva,dezbracata de subiectivism si nu-i voi suspecta pe acesti venerabili profesori de ginduri nu tocmai curate.
de aceea voi afirma un lucru de bun simt,vloarea nu sta neaparat in virsta,sta in valoarea individului,in capacitatile si cunostiintele lui,deci legea trebuie sa consacre un set de valori care sa pastreze in functie orice cadru profesoral din invatamintul superior.
cind legea duce la incremenirea in anumite functii si concurenta dispare,atunci e clar ca ea legea este idioata si strimba,si urmareste sa asigure privilegii unor segmente sociale,batrini,s-au tineri nu conteaza dar ecest lucru este nedrept,si INEFICIENT.
LA VIRFUL INVATAMINTULUI TREBUIE SA PREVALEZE COMPETITIA SI PERFORMANTA,CEI CAPABILI SA TINA PASUL TREBUIE SA FIE IN VIRFUL PIRAMIDEI.
29
FRANK ZAPA[KING] 29-Oct-2007 12:44
as vrea sa mai adug ceva-imi plac masurile liberale,imi place autonomia,dar toate intr-un cadru legal astfel incit cel care da banul[in acest caz statul,deci noi prostimea]sa aibe posibilitatea sa-si protejeze interesele.
intr-o situatie de acest gen trebuie sa existe un echilibru corect intre cel cu banii si cel investit cu cheltuirea lui,altfel se trece ori intr-o extrema ori in alta.
am facut o universitate in usa,si am simtit pe pielea mea ce inseamna autonomie universitara,si felul in care se impleteste acest concept cu controlul public.
CINE NU ARE PERFORMANTA PLEACA,SI ISI SCHIMBA MESERIA,NU RAMINE BATUT IN CUIE,FRATILOR NIMENI NU S-A NASCUT CU FUNCTIA TATUATA PE FRUNTE,PT. ORICE LOC DE MUNCA TREBUIE SA TE LUPTI SA DAI CE AI MAI BUN DIN TINE,NU SA VEZI IN LOCUL DE MUNCA O SINECURA DIN CARE TU NUMAI SA PROFITI.
smecherii dimbovitene,asa trebuie vazute aceste intentii.
30
Chianti_tm 29-Oct-2007 12:51
Chinezul

sunt 2 motive pt care e nevoie sa privin umiversitatile care locuri de cercetare in primul rind si apoi ca locuri de predare. Primul este ca toate marile universitati pun pe primul plan cercetarea. Asa atragi tehnologii in universitati, atragi fonduri, granturi de cercetare, care sunt resurse esentiale pt dezv universitatii.

In al doilea rind este motivul de salubrizare a educatiei: profesorii slabi nu vor putea face cercetare si asa scapi de ei. Nu ai 3 articole ISI cum scrie in contract, afara, vine altul. In plus oamenii nu ar mai sta pe la TV sa faca pe expertii la tot felul de suse gen "10 pt romania", personalitatea romaneasca a mileniului si alte prostii. Va trebui sa foloseasca acest timp facind ceva bu dpdv social, universitar, stiintific.

Stii citi merg azi la conferinte unde sa prezinte rezultatele cercetarilor lor? Cred ca mai putin de 0,05% din cadrele didactice din universitati. Nu mai vorbesc ca avem mii de profi si confi care au ajuns in pozitiile astea desi n'au mers niciodata la o conferinta in strainatate.
31
Mircea Popa zice 29-Oct-2007 12:58
Citi sa vezi ce scrie Mircea Popa la:
http://groups.yahoo.com/group/edu_cer_ro/message/1 4918

ca e bestial omnul.

"...Domnule Badita ar trebui sa va dati seama ca foarte multi universitari de rang superior au si porniri sexuale si in consecinta angajeaza FUFE tinere si cu aspect fizic placut pe o perioada limitata pentru considerente sexuale. ... Eu unul cunosc un caz la mine in SNSPA de tipa pe care am prins-o fara sa vreau in biroul unui profesor (cunoscut pentru apucaturi sexuale) cu gura pana la urechi. E aceasta fata a luat Licenta cu nota maxima...."

Restul mesajului la link-ul indicat! :)
32
Chinezul 29-Oct-2007 12:59
bun, si ce faci cu conferintele de trei parale care cintaresc greu la CV? Chiar acum va trebui sa asist la una (pentru ca e obligatorie, IN LOCUL CURSURILOR DE LA MASTER). Profii impusca toti iepurii cu putinta: un Cv gras, niste fonduridin granturi, si nu mai tin cursurile pentru car sint oricum platiti. Se numeste cercetare.
Nu ma intelege gresit, ai dreptate, cercetarea e necesara, dar trebuie evaluata cu adevarat, nu doar formal.
33
Chianti_tm 29-Oct-2007 13:09
Chinezu

eu vorbesc de conferintele internationale, organizate de asociatiile profesionale recunoscute, nu de susele locale pe care le cunoastem cu totii. De aceea este si imp sa avem criteriile legate de publicatiile indexate ISI si nu caietele penibile editate de universitati in urma unor "conferinte" la care participa femeile de serviciu si portarii.
34
Comentatordepebara 29-Oct-2007 13:13
Abramburica loveste din nou. Impreuna cu ciumfaia de Rodica Stanescu - vrajitoarea cea rea a (in)justitiei din Romania.
35
cristisor 29-Oct-2007 13:27
parlamentari fara slujba si-au gasit refugiu in invatamant unde au primit catedre. Universitatile ca si biserica au fost structuri penetrate de PCR si Securitate pentru a controla modul lor de functionare. In invatamantul superior nu avem nici o universitate in primele 200 sau in primele 1000 si asta pentru ca au fost servite obiectivele politice de subordonare a Romaniei unor interese externe de marginalizare si de destramare a tarii in ultima instanta. In timp ce pleaca profesorii performanti sau cu potential ne trezim cu profesori gen Magureanu, Nastase, Daianu, s.a. O societate care se bazeza pe pastrarea unui control social de catre structuri ascunse se bazeaza pe conducatori care raspund la comenzi si sunt pusi servitori in biserica, universitati si economie. Cum altfel am fi ajuns o tara saraca in resurse energetice si agricole?
36
Nicu_Pruna 29-Oct-2007 14:09
Ce facem cu militzienii si securistii care au obtinut diverse diplome (stiintze juridice, economice,socilogie, etc.) fara sa dea examen de admitere si cu examene promovate fraudulos, si care acum impinzesc facultatzile particulare si chiar de sta (vezi Academia de Politzie) unde sunt profesori si chiar rectori ?
37
Radu_Gropeanu 29-Oct-2007 15:01
In lumea reala prestigiul unei universitati nu se traduce numai prin numarul de studenti (bugetati sau cu taxa). Acesta este un criteriu micut, micut.
O universitate/facultate/institut se lauda in principal cu cercetarea: numar de publicatii, valoarea lor (data de ISI WoK), numar de citatii. MIT (daca tot s-a dat acest exemplu) nu este vestita pentru ca are nu-stiu-citi studenti sau citi absolventi in fiecare an. Universitatile romanesti nu sint printre primele 500 de universitati din lume nu pentru ca au prea putini studenti.

Si acum hai sa vedem cine vorbeste despre MIT. Dr. (in chimie) Ing. Ecaterina Andronescu: 26 de articole (sursa: ISI WoK), dintre care doar doua in reviste mai de Doamne-ajuta (factor de impact peste 1). Asta in conditiile in care un profesor mediu de la MIT scoate atitea articole pe an, in reviste mult mai bine cotate.
Ce sa inteleg de aici? Ca aceasta performanta universitara vrea dinsa sa o perpetueze la UPB?
@FrankZapa[king] a zis ca "NIMENI NU S-A NASCUT CU FUNCTIA TATUATA PE FRUNTE". Corect! Dar cei aflati sus de tot considera contrariul. De ce? Pentru ca functia de rector inseamna putere. Iar cine a gustat din borcanul cu miere greu se mai da dus. Si, mai nou, inventeaza tot felul de tertipuri ca sa conduca in continuare. Fata de obraznicia cu eliminarea limitarii numarului de mandate de rector, inventarea pozitiei de presedinte de universitate pare o masura de reforma...
38
inima alba 29-Oct-2007 15:04
Chianti_tm
Ai ajuns sa te pronunti asupra invatamantului universitar asa cum ti-ai dat cu parerea injurand o carte pe care nici nu stiai cum arata. Se vede ca esti bun la diversiuni. Treci si invata si apoi apoi da lectii la altii.
39
Radu_Gropeanu 29-Oct-2007 15:06
@Chianti_tm,
Participarea la conferinte internationale este simpla: platesti taxa de conferinta, participi cu un poster, si o noua pozitie in CV este gata. Mult mai greu este sa fie invitat sa vobeasca un taietor de frunza la ciini cu grad universitar.
@Chinezu,
ce zici este destul de jenant. Dar daca sint suficiente fonduri in granturi pentru diseminarea rezultatelor...
40
Chianti_tm 29-Oct-2007 15:14
inima alba

ce carte am injurat-o fara sa stiu cum arata? Vorbesti in dodii amice.

Radu_Gropeanu

am spus ca evaluarile trebuie sa se faca pe baza articolelor ISI si a cartilor publicate in edituri de tipul University Press. Dadeam exemplu de conferinte internationale tocmai pt ca e mai usor sa ajungi la el. Chiar si asa 99% din gradele inalte nu ajung niciodata la ele.
41
Dan_Bruma 29-Oct-2007 15:22
Universitatile sint autonome sau nu? Pai daca sint autonome au dreptul sa-si numeasca conducerea.
42
mangaphawa 29-Oct-2007 15:25
Dna Rector uita ca Harvard UP MIT etc sunt universitati private. Propunerile facute de redtorii nostri vor transforma universitatile in SRL-uri de stat ! Scopul nu va mai fi educatia nationala, ci prosperitatea personala a rectorilor ! Pe banul public. Asta, in vreme ce tot rectorii sustin ca organul decizional este Senatul Universitatilor, nu rectorul. Nu mai ramine decit sa trasformam si functia de senator (membru in S.U.)in functie pe viata si am atins apogeul.
43
Smile2nd 29-Oct-2007 15:33
Cit mai multe privilegii legiferate pentru guzgani. Are abramburica scoala. Are!
44
MIRCEA POPA 29-Oct-2007 15:35
Hai sa lamurim niste probleme.In primul rand pentru CHIANTI_TM eu cred ca este unul dintre slugile de casa ale clanului Miroiu devreme ce afirma ca eu mi-am terorizat PSIHIC.In primul rand fata de majoritatea "Licentiatilor" din SNSPA eu nu am cerut la nici un profesor de acolo absolut nimic(adica vreo nota sau vreun favor).Mie nu mi s-a dat Licenta,CI AM LUAT-O eu.Ba chiar am refuzat tentativa MAFIEI de acolo de a ma corupe si de a ma atrage de partea lor.Dar ceea ce spune CHIANTI_TM se incadreaza in tipicul IMPROSCARII cu FECALE(calomnii josnice)a adversarului brevetat de MADAM MIROIU.Eu stiam multe de mizeriile si magariile de acolo si intr-adevar i-am amenintat cu ORGANISMELE STATULUI,adica DNA si Curte de Conturi,iar faptul ca au cedat spune multe.Ma bucur ca am terorizat pe unii dintre profesorii(o mare parte in ghilimele)de acolo cu corectitudinea mea si lipsa de compromis si de PUPINCURISM.Aveam intr-adevar prostul obicei de a intra prin birourile unora cu apucaturi anormale(pentru informatii),ori asta probabil ca ii teroriza.
In 2006 cand am terminat,SNSPA ul era pe locul 14,iar in 2007 e pe locul 29 din 50(clasamentul AD-ASTRA).Mi-am dat seama ca majoritatea sunt oameni de trei lei si nici nu m-am consumat pentru ei.Eu am fost impiedicat sa imi fac Masterul de MAFIA de acolo.Cand am dat examinarea orala pentru Master,m-au intrebat dintr-o carte care nici nu exista in Romania.Cand mi-am dat seama ca mi se da in cap,am intrebat daca textul de unde ma intreaba exista in vreo carte din Romania.Au inceput sa rada si mi-au spus ca nu.Deci m-au luat ca la ALBA-NEAGRA.Trebuiau sa justifice ca nu stiu nimic ca sa ma cada.Rusine lor! Cu astfel de oameni de CACAO SNSPA nu merita sa mai primeasca ACREDITARE.Plus ca acolo este FIEFUL CLANURILOR si NEPOTISMULUI,si nu in ultimul rand RECTORA de ACOLO e plagiatoare ordinara dovedita.
Eu cunosc indeajuns limba romana iar asta nu poate fi un criteriu de evaluare a LEGALITATII UNEI DIPLOME,mai ales ca nu e de filologie.
45
Anton Cornel 29-Oct-2007 15:43
Sustin acest articol prin exemplul : Ecaterina Andronescu prof. dr. ing la Univ. Politehnica Bucuresti ocupa mai multe functii ( si sunt multi alti prof. Univ. atat la nivel central sau local) publice (platite din banii contribuabililor) si anume :
1)Rector si presedinte al Consiliului national al rectorilor
2)Prof.univ ; cu cel putin 1,5 norme didactice si conducator al cel putin 10 doctoranzi
3)-Vicepresedinte PSD
4)-parlamentar PSD
5)-Presedinte al Asociatiei Stiintifice C. Nenitescu
6)-director de centru cercetare universitara BCUM care a consumat cca 1 million euro si nu are (nu a avut) autorizatie de functionare.
7)-director de proiect incepandcu 2005 in cel putin 5 proiecte de cercetare(cu tematica diversa de la materiale perovskitice, la Senzori supraconductori, la materiale pentru Microunde, la materiale ceramice pentru ortopedie si stomatologie !!!!)
8)- director program de cercetare MATNANTEH

Rezultatul :
A1) Autoare (in fals) la cel putin doua carti fara sa aiba nici o contributie :
1) Compozite Ceramica-Ceramica Autori Ecaterina Andronescu, Nicolae Toma si Gabriela Toma
2) Ecaterina Andronescu, Dan Dascalu, Irina Kleps and Lorenzo Pavesi's book " Radio Frequency MEMS", 2003, Editura Academiei.

B) Ecaterina Andronescu ?a mosit un plagiat ?:(conform ?Cotidianul? din 28/11/2006)
C) Conform ?Scopus? (baza internationala de date stiintifice ) D-na profesor dr. ing. Ecaterina Andronescu (recunoscuta ca personalitate a vietii universitare si stiintifice romanaesti )are doar 10 articole publicate in perioada 1996-2007.
D) imposibilitate de a acoperi(cu numai 10 articole scrise probabil de altii) din punct de vedere stiintific si experimental domenii de ceramica temnica, supraconductori, Microunde, bioceramici, MEMS, Compozite.
E) a contribuit direct in calitate de ministru al Educatiei atat la degradarea educatiei si a cercetarii romanesti cat si la favorizarea salariala a profesorilor universitari in raport cu conferentia
46
MAFIA UNVERSITARA 29-Oct-2007 15:49
POLITRUCII I-SI PREGATESC LOCUL DE RETRAGERE DIN PARLAMENTUL CORUPTIEI.TOTI STIU DE EXISTENTA OLIGARHIEI RECTORILOR,CARE ESTE TRANSPARTINICA.ADOMNITEI FACE JOCUL MAFIEI CE L-A FACUT MINISTRU.
47
Chianti_tm 29-Oct-2007 16:05
Domnule Mircea Popa,

Cum ziceti d-voastra. Desi, repet, mi se pare ciudat sa fiti un asa mare luptator impotriva clanurilor universitare si apoi sa mergeti sa va inscrieti la un Master in locul pe care-l acuzati. Eu am un singur mare argument in toata aceasta disputa. Dupa modul cum scrieti din punct de vedere gramatical, d-voastra trebuia sa va fi inscris in toamna aceasta la bacalaureat, nu la master. Sau poate cunoasterea limbii romane de catre un absolvent nu mai este o necesitate in zilele noastre.
48
MIRCEA POPA 29-Oct-2007 17:58
E,domnule CHIANTI_TM.Te iei de mine dintr-un nimic.O sa fiu sincer sa iti spun ca eu in liceu n-am prea facut ROMANA si GRAMATICA asa de mult pentru ca profesoara de romana a fost bolnava cam toata perioada liceului si venea cand vroia ea.Au fost TRIMESTRE in care daca venea de vreo 4-5 ori.Eu am fost printre cei prezenti ca nu prea chiuleam.
Sa revenim la SNSPA.Eu m-am inscris la Master la scoala unde am absolvit-o pentru ca eu eram interesat sa imi continui studiile nu sa ma cert cu profesorii.Dar problema e ca atunci cand m-am inscris am intrebat la secretariat ce profesori activeaza si nu mi s-a spus acest lucru.Eu am platit taxa de inscriere si m-am prezentat la examen unde am fost cazut intr-un mod jenant,in stil ALBA NEAGRA.Ulterior am aflat ca la acel Master activa un profesor cu care am fost in conflict si care nu ma agrea.In principiu este vorba de stapana absoluta a SNSPA ului MADAM MIHAELA MIROIU.Ca sa iti dai seama ce scarbe sunt.Nu mi-au spus ce profesori sunt ca sa ma faca sa ma inscriu si sa ma jefuiasca de 120 RON taxa de inscriere la Master.Deci au avut nevoie de banii mei.Trebuia sa mi se spuna ca nu voi fi admis si ca nu are rost sa incerc ca n-am nici o sansa.Dar mie nu imi pare rau cata vreme SNSPA e pe locul 29 din 50 de universitati,iar o mare parte a profesorilor de acolo sunt foarte slabi.Dar bine eu m-am dus avand in vedere ca eu doream sa fiu admis pe locuri de la buget.Oricum murdariile financiare si extorcarile financiare ale studentilor sunt scandaloase.Li se cere 10 RON pentru o adeverinta,40 RON pentru eliberarea adeverintei de Licenta si alte 40 pentru eliberarea Diplomei(plus alte 40 daca are modulul pedagogic).Ce sa mai spunem? SNSPA este cea mai penala Universitate din Romania.Si asta o spun chiar studentii de acolo.Nu numai ca este corupta dar modelul mafiot de conducere brevetat de fostii sau actualii sefi ai SNSPA e copiat si de altii.Ar trebui ca DNA si Curtea de Conturi sa se implice serios ca sa se mai spele apele acolo.
49
Alin Obreja 29-Oct-2007 18:21
Aceasta lipsa de bun simt a semnatarilor unor asemenea prevederi era de asteptat. Oameni fara merite reale, asa cum este E. Andronescu, isi dau seama ca la plecarea din functii, in primavara lui 2008, vor trebui sa justifice masurile si gestiunile aberante ale universitatilor patronate politic. Pana cand vor fi tolerate legi si ordonante care favorizeaza strict pe cei din parlament?
Cred ca Legea Invatamantului, in forma nemodificata de aceasta generatie expirata, era mult mai rational formulata. Orice functie pastrata mai mult de doua mandate corupe personajul. Acesta devine o frana, atat datorita varstei cat si lipsei de responsabilitate. Asa zisele argumente aduse in favoarea pastrarii unor personaje uzate si perimate sunt mai degraba contraargumente. Nimic din activitatile universitatilor din Romania nu indreptateste asemenea masuri. Universitatile sunt conduse in cel mai veritabil stil de grup al fostilor activisti ai partidului comunist sau ai rudelor acestora. Valoarea este desconsiderata, universitatile romanesti aflandu-se in coada clasamentelor privind competentele stiintifice ale profesorilor lor. Este intr-adevar o incercare de a se permanentiza pe posturi de conducere a unor oameni fara aderenta la colectivele pe care le conduc, fara legatura cu incercarile de ridicare a nivelului studiilor universitare si a competentei absolventilor. Oameni ahtiati dupa bani si putere, constienti ca titlurile universitare pot induce in eroare interlocutorii asupra posibilitatilor lor intelectuale. Cum poate gandi D-na Rector Andronescu ca ar putea indeplini simultan toate indatoririle functiilor pe care le detine? Raspunsul este unul singur - formal, superficial, la comanda politica si fara implicare adevarata in munca de cercetare de care face atata caz - asa cum procedeaza astazi.
50
Kazanciok 29-Oct-2007 18:24
De remarcat ca marea majoritate a universitatilor din Romania se
adapa de la buget dupa un criteriu absolut imbecil (atat timp cat
este unicul criteriu de finantare): numarul de studenti
inmatriculati.

Nu inteleg de ce este atat de greu sa introducem macar un (unu,
1!) criteriu al calitatii acestor universitati?

La ora actuala, data fiind degringolada din sistemul de evaluare
universitara, cred ca un @chianti sau @Radu_Gropeanu au
dreptate: singurul sistem viabil de evaluare este cel al calitatii
cercetarii evidentiat prin numarul si CALITATEA (factor de
impact, numar de citari) articolelor stiintifice produse in
universitati.
Restul este apa de ploaie... si va rog sa observati ca in mod
invariabil acest croiteriu al calitatii este fie uitat, fie aruncat in
derizoriu fie inlocuit de pseudo-criterii.

Amintiti-va va rog de reactie comunitatii academice la initiativa
ministrului Miclea!...
51
mariussur 29-Oct-2007 20:02
1 NOIEMBRIE IN MEMORIA STRABUNILOR NOSTRI HAIDETI SA NE STRANGEM CU LUMANARI IN MANA - IN TACERE SI LINISTE DEPLINA - FIECARE IN FATA PRIMARIEI ORASULUI DIN CARE ESTE LA ORA 7 SEARA .FITI CALMI SI NU FACETI POLITICA NIMANUI ,DAR HAIDETI SA LE ARATAM ACESTOR NEMERNICI CA NE-AM SATURAT SA FIM BATJOCORITI .ANUNTATI-VA FIECARE PRIETENII PRIN EMAIL SAU VIU GRAI
52
Hitler 29-Oct-2007 20:06
Ce zbarcitura !
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
Citeste si:
 
 
 
 
 
 
TOP NEWS

Băsescu, în inferioritate şi arţăgos

În cea de-a doua jumătate de oră a dezbaterii televizate din cadrul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale, Crin Antonescu şi Mircea Geoană au punctat punându-l în inferioritate pe Traian Băsescu. Candidatul susţinut de PDL a dat replici pe un ton iritat, arţăgos, şi a scos cu un uşor tremor al mâinilor, mai multe documente în apărarea sa.

Autostrada Transilvania, terminată peste 12 ani

Deşi nu convenise cu statul aceasta, firma americană va preda până la 1 decembrie cei 42 de kilometri din autostrada Transilvania gata marcaţi, cu parapete şi semnalizarea rutieră făcută.

Institutul Ifo: În România, situaţia economică va continua să se deterioreze

20 Noi 2009 Dan Odagiu | 0 comentarii
Politicile incoerente ale guvernului Boc, alături de nivelul redus al capitalului, sunt impedimentele majore în faţa relansării economiei.

Bannerele clonate îi încing pe activiştii PSD şi PDL

Organizaţiile de Bucureşti ale PSD şi PDL au avut, joi seară, o dispută provocată de faptul că liderul PDL sector 1, Răzvan Murgeanu, a încercat să demonteze bannere ale PSD care ar fi ilegale, pesediştii acuzând că adversarii lor le-au înlăturat tot afişajul din zona Piaţa Victoriei.

ING: cursul de schimb va ajunge anul viitor la nivelul de 4,3 lei/euro

Preşedintele băncii, Mişu Negriţoiu, se aşteaptă ca leul să se deprecieze uşor în 2010, iar creşterea economică să fie reluată abia din 2011.
 
 
 

Spatiile publicitare F5 sunt administrate de