Pelicule dramatice pline de erotism, dar şi vampirism, canibalism…

Eva Peron, poliţişti pe tocuri, ţapi ispăşitori şi sex în filmele “Fără Limită”

Alegorii politice, drame sociale şi personale incomode, thrillere explozive, dar şi comedii negre, savuroase se regăsesc şi anul acesta în două dintre cele mai populare secţiuni ale Festivalului Internaţional de Film Transilvania: Supernova şi Fără Limită / No Limit. Multe dintre filme ating subiecte politice şi sociale fierbinţi: refugiaţi, toleranţă, terorism.

Chevalier

Supernova reuneşte circa 30 dintre marile hituri festivaliere de peste an. Pe lângă deja anunţatele Francofonia, 11 Minutes şi Sunset Song, TIFF aduce pe ecrane animaţia Anomalisa, nominalizată la Oscar şi distinsă cu Marele Premiu al Juriului la Veneţia 2015. Pe un scenariu de Charlie Kaufman (Eternal Sunshine of the Spotless Mind), care co-semnează şi regia, animaţia explorează, cu un realism înfricoşător, dorinţa oamenilor de a fi speciali şi dezamăgirea de a descoperi că sunt mediocri. Right Now, Wrong Then (Leopardul de Aur, Locarno 2015) este cel de-al 17-lea film al lui Hong Sang-soo, cunoscut drept „Woody Allen-ul Coreei”, în care acesta îşi exersează măiestria de a experimenta cu structura unui film şi de a relata o poveste despre Coreea modernă din multiple perspective.

Truman

Trois souvenirs de ma jeunesse, pentru care marele cineast francez Arnaud Desplechin a primit trofeul César pentru regie, este un portret al tinereţii la fel de evocator ca un film de François Truffaut, potrivit publicaţiei online The Film Stage. Chevalier, regizat de Athina Rachel Tsangari şi inclus în competiţie laLocarno, este o savuroasă comedie de moravuri despre mici rivalităţi masculine şi marile probleme cu care se confruntă Grecia.

Marele câştigător al Premiilor Goya (la cinci categorii, printre care film, regie şi actori), Truman (r. Cesc Gay) este o tragicomedie intimă despre finalul inevitabil al vieţii şi al unei prietenii, pentru care cei doi protagonişti au luat şi Premiul de interpretare masculină la Festivalul de la San Sebastian.

Mediterranea

Mediterranea (r. Jonas Carpignano), proiectat în Semaine de la Critique la Cannes, e un film actual despre criza transportului ilegal de imigranţi din Africa în Europa. Premiat anul trecut la Veneţia, Free in Deed (r. Jeff Mahaffy) este o dramă provocatoare în care credinţa devine ultimul refugiu al celor ignoraţi de societate. De la unul dintre cei mai distinşi regizori canadieni, Atom Egoyan, vine filmul Remember, dramă plină de suspans, cu un Christopher Plummer senzaţional în rolul unui văduv care a supravieţuit Holocaustului şi caută răzbunare. Frenzy (r. Emin Alper) este un ecou al situaţiei din Turcia şi Orientul Mijlociu, o parabolă a societăţii în care suspiciunea este o armă sponsorizată de stat.

Remember

Au plus près du soleil (r. Yves Angelo) este un film noir despre un cuplu care ia măsuri extreme pentru a o ţine la distanţă pe mama biologică a fiului lor adoptat. Tempête (r. Samuel Collardey) este un portret emoţionant al unui pescar care încearcă să-şi schimbe stilul de viaţă pentru a păstra custodia copiilor săi, în care protagonistul (premiat la Veneţia) îşi joacă rolul din viaţa reală. Iar The Memory of Water este cea mai recentă melodramă a chilianului Matias Bize, povestea un cuplu tânăr aflat în doliu.

Viscerale, dramatice, spectaculoase sau pline de erotism, filmele din secţiunea Fără Limită sunt tot atâtea experienţe provocatoare, pe muchie de cuţit. Inspirat de un caz real, Interrogation (r. Vetrimaaran, Veneţia 2015) este o docudramă indiană extrem de violentă despre abuzul de putere al forţelor de poliţie într-un caz de furt în care trebuie găsiţi vinovaţii cu orice preţ. Shadow Behind the Moon (r. Jun Rubles Lana), un roller-coaster dramatic filmat într-un singur cadru nocturn, pătrunde în vieţile a trei oameni prinşi în războiul de gherilă dintre guvernul filipinez şi rezistenţa comunistă.

Eva Doesn’t Sleep

Unul dintre must-see-urile TIFF 2016, proiectat în numeroase festivaluri, este experimentalul Eva Doesn’t Sleep (r. Pablo Agüero), care urmăreşte traseul real al răpirii de către armată a trupului Evei Peron, un simbol al revoluţiei clasei muncitoare în Argentina, şi ascunderea lui timp de 25 de ani la Vatican. Filmul se bucură de scurta apariţie a lui Gael Garcia Bernal în rolul-cheie de dictator militar care decide soarta trupului Evei şi narator.

The Treacherous

Théo et Hugo dans le même bateau (r. Olivier Ducastel şi Jacques Martineau, Berlin 2016) surprinde ce înseamnă să fii tânăr gay în Europa, în prezent. Un film noir sud-coreean delicios, Man on High Heels (r. Jang Jin), parodiază filmul poliţist, protagonistul, un ideal al masculinităţii, hotărând să-şi trăiască viaţa ca transsexual.

Pentru un doctor care şi-a ratat tinereţea, redescoperirea plăcerilor tinereţii pierdute se transformă într-o obsesie bolnavă cu final tragic în Suntan, care îl propulsează pe Argyris Papadimitropoulos printre numele sonore ale cinematografiei greceşti. Somptuosul film de epocă The Treacherous (r. Min Kyu-dong) este inspirat de fapte istorice din timpul dinastiei Joseon, când unui rege i-au fost oferite 10.000 de femei în schimbul unor interese politice.

Baby Bump

Polonezul Baby Bump, despre grotescul transformărilor corpului la pubertate, confirmă vocea distinctă a regizorului Kuba Czekaj în cinematografia poloneză. Belgianul Je me tue à le dire (r. Xavier Seron) este o comedie dramatică absurdă, filmată alb-negru, în care un tânăr ipohondru devine îngrijorat de propria sănătate atunci când mama lui află că va muri în curând. Finlandezul Distractions, în regia lui Aleksi Salmenperä, este o comedie neagră bizară, condimentată cu excese jubilatorii.

O fată-lup, un papagal spion şi vaci cuvântătoare, în secţiunea “Animal”

Neon Bull

Departe de a fi folosite doar pentru figuraţie în filme, animalele joacă un rol important în viziunile unor regizori. Lor, Festivalul Internaţional de Film Transilvania le dedică anul acesta secţiunea tematică, intitulată Animal. Relaţia dintre om şi animal, în cele mai variate forme ale ei, de la divinizare până la exploatare, va fi surprinsă în 10 filme revelatoare propuse de directorul artistic TIFF, Mihai Chirilov. Filmele concurează pentru Premiul FIPRESCI (Federaţia Internaţională a Criticilor de Film).

„Ideea unei cine-grădini zoologice la TIFF mi-a fost dată de filme recente în care animalele deţin roluri-cheie. White God, Of Horses and Men, Dog, The Lobster şi Rams sunt doar câteva dintre ele. Ce m-a interesat în alcătuirea acestei secţiuni tradiţionale, o veritabilă provocare dat fiind pariul tematic, au fost diversele reprezentări ale animalelor în noile filme de ficţiune şi documentar. Într-unele, animalul e un declanşator sau revelator al poveştii (câinele din Family Film, albinele din Zero, vaca din Holy Cow! sau papagalul din Lost in Munich). În altele e protagonist în toată regula, ba chiar are şansa de a-şi verbaliza gândurile, cum sunt bivolul din Lost and Beautiful sau vaca din Animal Politico. Uneori, e o oglindă care reflectă natura umană, cu distorsiunile, dar şi asemănările de rigoare, cum sunt taurii din Neon Bull, câinele din Heart of a Dog sau elefantul din Tyke Elephant Outlaw. Cât despre relaţia dintre lup şi protagonista din Wild, ea trebuie să fie văzută ca să fie crezută”, afirmă Mihai Chirilov.

Lost and Beautiful

Neon Bull (r. Gabriel Mascaro), recompensat cu Premiul Special al Juriului la Veneţia 2015, este o introducere neconvenţională în lumea spectacolelor de rodeo din Brazilia, în care regizorul se joacă cu ideea de masculinitate ce defineşte vechea tradiţie a luptelor cu tauri. Realitatea întâlneşte mitul şi legenda în Lost and Beautiful (r. Pietro Marcello), filmul care porneşte pe urmele unui fermier dinCampania, sudul Italiei. Odată ce protagonistul suferă un atac de cord în timpul filmărilor, un personaj mitic din commedia dell’arte, Pulcinella, intervine pentru a salva puiul de bivol părăsit de fermier.

Pentru a comenta asupra naturii semi-fictive a istoriei, satira politică Lost in Munich (r. Petr Zelenka) se foloseşte de pretextul sosirii la Praga a unui papagal vorbitor francez, ce a fost martor la Trădarea de la Munich, întâlnirea din 1938 în cadrul căreia Franţa şi Anglia au acceptat solicitările lui Adolf Hitler de a anexa părţi din Cehoslovacia. De la regizorul brazilian Tião ajunge filmul său de debut, Animal Político, o poveste absurdă despre criza de personalitate a unei vaci care pleacă într-o călătorie pentru a căuta sensul vieţii. Holy Cow (r. Imam Hasanov) urmăreşte dificultăţile pe care le înfruntă un fermier din Azerbaidjan, atunci când aduce o vacă europeană într-o comunitate condusă de tradiţii seculare.

Lost in Munich

Wild (r. Nicolette Krebitz), prezentat în premieră la Sundance 2016, este o parabolă feministă, în care o tânără se autodescoperă şi se eliberează de constrângerile societăţii patriarhale în care este prinsă, în momentul în care întâlneşte un lup cu care începe să se identifice. Family Film (r. Olmo Omerzu), în competiţia New Directors de la San Sebastian 2015, abordează original drama de familie, transformând câinele pierdut al familiei în firul de legătură al poveştii. Artista avangardistă Laurie Anderson revine după 30 de ani cu un nou film, Heart of a Dog, un eseu personal dedicat câinelui său, Lolabelle, ce serveşte şi ca meditaţie profundă şi emoţionantă asupra vieţii şi a morţii.

Wild

Zero (r. Gyula Nemes), prezentat în competiţia East of the West la Karlovy Vary, suprapune scene de dragoste cu miere pe un scenariu apocaliptic cauzat de industrializarea masivă a creşterii de albine. Documentarul realizat de Susan Lambert şi Stefan Moore (Blackfish), Tyke Elephant Outlaw, urmăreşte factorii umani care au determinat un elefant african să-şi omoare dresorul în faţa publicului îngrozit, în timpul unui spectacol de circ în Honolulu, din 1994.

Şase producţii în premieră mondială în “Zilele Filmului Românesc”

Două lozuri

28 de producţii, unele aduse în premieră mondială la Cluj, vor fi proiectate în secţiunea Zilele Filmului Românesc, între 2 şi 4 iunie, la Festivalul Internaţional de Film Transilvania. 11 lungmetraje şi 14 scurtmetraje vor rula în competiţie, în timp ce alte 3 filme vor fi prezentate în afara competiţiei. Șase lungmetraje vor avea premiera mondială la TIFF, iar alte două vor ajunge pentru prima oară în faţa publicului român, imediat după premiera de laCannes. Zeci de profesionişti străini şi români, distribuitori, selecţioneri şi critici interesaţi de filmul românesc vor lua parte la proiecţiile şi evenimentele din cadrul Zilelor Filmului Românesc.

Două lozuri, în regia lui Paul Negoescu (O lună în Thailanda), este o comedie produsă independent de actorii Dorian Boguţă, Dragoş Bucur şi Alexandru Papadopol, după un scenariu inspirat de nuvela „Două loturi”, de I.L. Caragiale. Tânărul clujean Ion Indolean debutează în regie cu Discordia, un film independent, plin de referinţe cinefile, despre trei zile din viaţa unui cuplu afectat de rutină. De prima vizionare cu public va avea parte şi Ultima zi, al doilea lungmetraj al lui Gabriel Achim (Visul lui Adalbert), o comedie neagră despre credinţă şi sfidare, fidelitate vs. infidelitate, cu Doru Ana şi Mimi Brănescu pe afiş.

Discordia

Documentarul În căutarea tatălui pierdut, regizat de Ionuţ Teianu, urmăreşte lupta lui John Moore pentru a fi recunoscut drept fiul lui Constantin Brâncuşi, o luptă care pune într-o perspectivă nouă moştenirea marelui artist. O altă premieră românească este Afacerea Est, al doilea lungmetraj al regizorului Igor Cobileanski (La limita de jos a cerului), o comedie neagră plină de umor şi situaţii absurde despre doi bărbaţi care, confruntaţi cu sărăcia şi cu lipsa de perspective, devin parteneri de afaceri. Regizorul Sorin Luca va prezenta un documentar inedit despre părintele muzicii electronice din România, Rodion-Ladislau Roşca, intitulat Imagini din vis.

Va ajunge la TIFF, la scurtă vreme după premiera mondială în Un Certain Regard la Cannes, debutul regizorului Bogdan Mirică, Câini, inclus şi în Competiţia oficială TIFF. Thriller-ul cu Dragoş Bucur, Vlad Ivanov şi Gheorghe Visu în rolurile principale urmăreşte traseul lui Roman, un tânăr care ajunge într-un sat izolat din Dobrogea, unde devine, treptat, martorul unor evenimente bizare.

Câini. Dragoş Bucur. Credit foto Iulia Weiss

Tot de la Cannes, unde concurează pentru trofeul Palme d’Or, ajunge la TIFF şi Sieranevada, într-o proiecţie de gală în prezenţa echipei. Cel mai nou film al lui Cristi Puiu îi are în distribuţie, printre alţii, pe Mimi Brănescu, Dana Dogaru şi Ana Ciontea, şi e povestea unei reuniuni de familie prilejuite de un parastas care degenerează într-un conflict de proporţii. Clujenii vor avea ocazia să vadă şi cel mai recent lungmetraj al regizorului Marian Crişan, Orizont, un thriller 100% românesc a cărui imagine este semnată de Oleg Mutu, dar şi Ilegitim (r. Adrian Sitaru), distins cu Premiul C.I.C.A.E la Berlinale 2016.

Docudrama animată Muntele magic, în regia Ancăi Damian (Crulic – drumul spre dincolo), prezintă călătoria lui Adam Jacek Winker prin aproape o jumătate de secol de istorie. La Festivalul de la Karlovy Vary 2015, Damian a primit o Menţiune Specială din partea juriului. În competiţie va intra şi Cinema, mon amour (r. Alexandru Belc), film ce reuneşte poveştile din spatele cinematografelor de stat abandonate din România, prin intermediul protagonistului Victor Purice.

Cele 16 scurtmetraje din competiţia Zilele Filmului Românesc sunt deopotrivă premiere absolute sau filme apreciate în ultimul an, realizate de nume ca Gabi Sarga, Cătălin Rotaru, Roxana Stroe, Andrei Gruzsniczki, Ruxandra Ghiţescu, Tudor Botezatu, Radu Potcoavă, Constantin Popescu, Ana-Maria Comănescu, Andrei Creţulescu, Norbert Fodor, Mihai Radu Dan, Goran Mihailov, Matei Lucaci-Grunberg, Raluca Ungureanu, Cecilia Ștefănescu, Pavel Cuzuioc şi Visky Abel.

Sieranevada

În premieră naţională va fi adus 4:15 p.m. sfârşitul lumii, de Cătălin Rotaru şi Gabi Virginia Șarga, selecţionat în competiţia de Scurtmetraje de la Cannes. Tot la TIFF, scriitoarea Cecilia Ștefănescu va debuta în regie cu filmul scurt Ferdinand 13.

O noapte în Tokoriki, de Roxana Stroe, a obţinut Premiul Special al secţiunii Generation 14plus la Festivalul de la Berlin.

Trei dintre regizorii din selecţia Zilelor Filmului Românesc au studiat film în Cluj – Ion Indolean, Norbert Fodor şi Visky Abel, acesta din urmă fiind câştigătorul a trei premii în cadrul Competiţiei Locale TIFF. Ana-Maria Comănescu este unul dintre foştii participanţi în atelierul Let’s Go Digital! (ediţia 2010).

Juriul Zilelor Filmului Românesc este format din Richard Peña – profesor la Columbia University, fost director de program al Film Society of Lincoln Center şi curatorul secţiunii Midnight Delirium din acest an de la TIFF, dedicată filmului de groază latino-american, Urszula Śniegowska – director artistic al American Film Festival din Wrocław (Polonia) şi parte din juriul CICAE şi Europa Cinemas la Veneţia, Berlinale, Cannes şi Sarajevo Film Festival (2005-2013), Guillermo Goldschmidt – director al departamentului de Film şi Design, Manager al Fundación Proa din Buenos Aires.

În afara competiţiei, vor fi proiectate peliculele Raisa, r. Pavel Cuzuioc, şi Romanian Sunrise, r. Visky Abel.

Secţiunea Zilele Filmului Românesc este prezentată de Raiffeisen Bank.

Poveşti de groază din America Latină în miez de noapte

The Mill at Calder’s End (Shadows Shorts)

Subiecte ca religia, Holocaustul, vampirismul şi canibalismul se regăsesc anul acesta în cele mai „întunecate” secţiuni la TIFF, Umbre / Shadows şi bonusul ei tematic, intitulat Midnight Delirium şi dedicat genului horror din cinematografia latino-americană. Cele 12 lungmetraje din competiţia Umbre-Scurtmetraj / Shadows Shorts vor livra momente de tensiune, aşteptare încordată şi emoţie amestecată cu teamă şi curiozitate. Un număr record de regizori din competiţie vor fi prezenţi la TIFF.

Scurtmetrajele din Umbre, selecţionate de Mihai Mitrică, se anunţă a fi cele mai întunecate de până acum. Din Mexic ajunge la TIFF sadicul Mother of God, în care o tânără devine jertfă într-o ceremonie de incantare a antichristului, Arcana e un film despre vrăjitorie, iar terifiantul Blight e un horror psihologic despre un tânăr preot chemat să rezolve un caz de posedare dintr-un sat izolat. Pentru fanii hardcore, Sister Hell abundă în sex, violenţă şi atacuri la adresa religiei. De un absurd blasfemator, Disco Inferno, recompensat cu premii în peste 35 de festivaluri, imaginează un iad plin de simboluri oculte şi femei în ţinute Illuminati. De neratat este capodopera animată The Mill at Calder’s End, al maestrului efectelor speciale Kevin McTurk, o poveste gotică de groază despre care Guillermo del Toro spune că omagiază şi reinventează vechile filme clasice.

Deranjant şi în acelaşi timp fermecător, Fuckkkyouuu a făcut recent valuri la Sundance, unde a fost sold-out. Filmul explorează posibilitatea întâlnirii cu sinele din trecut. Into the Mud este o poveste despre teroarea de a fi urmărit şi încercarea de a scăpa din mâinile prădătorului. Puteri malefice se ascund şi în lacul din horror-ul The Pond, iar mitul lui Frankenstein primeşte o interpretare modernă în Saint Frankenstein. Între suprarealism şi macabru pendulează şi Messe Noir, clipul trupei Behemoth, iar pe Dorian Boguţă îl redescoperim în rolul de regizor în Sfârşit.

Juan of the Dead (Midnight Delirium)

Juriul Shadows Shorts este alcăuit din Eliran Kantor – artist şi ilustrator pentru peste 10 de coperte de album pentru trupe rock şi metal, Carter Pilcher – fondatorul Shorts International, membru al British Academy of Film and Television Arts, şi Louis Savy – director al Sci-Fi London Film Festival.

În Umbre-Lungmetraj, printre filmele selecţionate de directorul artistic Mihai Chirilov se află Blind Sun, un thriller despre singurătatea unui imigrant ajuns în Grecia, în mijlocul unui val de caniculă, transgresivul Ludo, care atinge noi teritorii neexplorate ale genului horror şi are potenţialul de a schimba faţa cinema-ului horror indian. În filmul său de debut Lace Crater, Harrison Atkins amestecă genurile subtil, făcând treceri de la comedie la dramă şi explorând teme ca izolarea şi nevoia de conexiune umană sau chiar supranaturală. Prezentat în premieră la Berlinale în Panorama, Aloys analizează viaţa izolată a unui detectiv scufundat într-o lume construită din înregistrările de pe camerele de supraveghere. Couple in a Hole al lui Tom Geens este povestea cu accente suprarealiste a unui cuplu îndoliat, iar regizorul român Jamil Hendi debutează în lungmetraj cu producţia independentă Vizitatorul, un horror care se petrece într-un apartament cu o istorie sumbră din Bucureşti, în care joacă Ionuţ Grama, Oana Irina-Duţu şi Andreea Boşneag.

Secţiunea Midnight Delirium, curatoriată de Richard Peña, profesor la Columbia University şi fost director de program al Film Society of Lincoln Center, aduce o selecţie de filme horror unul şi unul din cinematografia latino-americană. Filmele vor fi difuzate la miezul nopţii la TIFF. At Midnight I Will Take Your Soul (r. Jose Mojica Marins) este un horror brazilian cult care a lansat personajul iconic Coffin Joe. Vampires in Havana e un film cubanez animat, iubit de critici, care parodiază genul horror cu vampiri, iar captivantul Cronos (1994) e debutul celebrului Guillermo del Toro, o poveste neortodoxă despre dorinţa seducătoare de a atinge nemurirea.

În 36 Steps, comedie neagră horror şi, totodată, satiră socială, semnată de argentinianul Adrián García Bogliano, motivele horror se suprapun peste un discurs critic la adresa opresiunii femeilor. We Are What We Are (r. Jorge Michel Grau) este un horror mexican care analizează viaţa unei familii de canibali şi serveşte drept satiră la adresa anomaliilor sociale şi psihologice. Juan of the Dead, o comedie cu zombie în stilul Shaun of the Dead, care satirizează viaţa în timpul regimului lui Castro în Cuba, este şi o tentativă de a revigora industria de film cubaneză. Din epoca de aur a filmelor de gen ajunge la TIFF şi clasicul El Fantasma del Convento (1934), primul film de groază sonor din Mexic, din care nu lipsesc fantomele, călugării, mumiile şi atmosfera suprarealistă.

Campania de imagine de anul acesta a Festivalului Internaţional de Film Transilvania este semnată, pentru al treilea an la rând, de artiştii româno-britanici Anton şi Damian Groves. Ei au creat afişele şi cele 5 spoturi oficiale TIFF 2016, după un concept marca Bloom Branding & Design Studio. Protagoniştii sunt actori neprofesionişti, selectaţi în urma unui casting organizat la Cluj-Napoca.

„Ideea campaniei vizuale din acest an a plecat de la o propunere făcută anul trecut de graficianul nostru Andrei Pastuhov şi de Domniţa Georgescu de la Bloom Studio, aceea de a reface întocmai cadre celebre din filme folosind oameni obişnuiţi. TIFF s-a mai jucat cu acest concept şi în trecut, dar de fiecare dată a reinterpretat cadrul original, condimentându-l cu un twist ardelenesc. Noutatea acestei ediţii aniversare, veritabil vârf de lance al strategiei oraşului în obţinerea titlului de Capitala Culturală Europeană în 2021, o constituie reproducerea cât mai fidelă a unor ipostaze iconice folosind clujeni şi decoruri reale din Cluj – unele fin sugerate, altele instant recognoscibile. Fiecare dintre cele cinci postere e însoţit de un clip în care oraşul devine brusc un platou de filmare, iar un clujean obişnuit se transformă în personaj de film în câteva secunde. Tocmai de aceea am păstrat în posterele finale elemente din bucătăria filmului, care trădează această transfigurare: microfoane, reflectoare, clachete, megafoane, şine de traveling etc. Este, cred, cea mai potrivită reprezentare a felului în care TIFF-ul transformă Clujul prin film timp de zece zile”, explică Mihai Chirilov.

Fiecare dintre cele cinci personaje alese a primit un twist ardelenesc, astfel încât Forrest Gump devine Pădurea Ghimpe (în interpretarea lui Rareş Brănescu şi Dolores Bădulescu), Amélie se transformă în Amalia (jucată de Andrea Cadar), Terminator ajunge Terminatul (Gheorghe Iftime) pe străzile din Cluj, Marilyn Monroe din The Seven Year Itch devine Mariska (Andra Buicu, studentă la Facultatea de Teatru şi Televiziune din Cluj, alături de actorul Levente Molnar), iar Radu Bereş seamănă izbitor cu Robert de Niro în Taxi Driver aka Taxidermistul.

Spoturile sunt produse de Libra Film şi Studioset. Imaginea e semnată de Marius Mihai Apopei, iar fotografiile sunt realizate de Manole Sava (Greenmind Studio).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.