Pionierii automobilismului în Bucureşti

Muzeul Municipiului Bucureşti, în parteneriat cu Retromobil Club România, vă invită sâmbătă, 1 august, la ora 18.00, la Palatul Suţu, la vernisajul expoziţiei Pionierii automobilismului în Bucureşti, o expoziţie ce prezintă începuturile automobilismului în ţară noastră, cât şi secvenţe ale transportului public bucureştean.

Publicul va putea admira, pe lângă expoziţia organizată pe gardul Palatului Suţu, şi câteva maşini de epocă aparţinând membrilor Retromobil Club România.

Primele vehicule cu propulsie autonomă din România au fost două camioane fabricate la Garner-Serpollet ce aveau motoare pe aburi şi care au circulat pe străzile Bucureştilor începând cu 1895.

Vehiculul cu numărul 1 înregistrat în 1900 în Bucureşti, la Serviciul Circulaţie, a fost un autotuturism cu motor cu ardere internă fabricat în Liège şi care a aparţinut proprietarului Morii lui Assan.

Un mare pasionat al sporturilor cu motor a fost prinţul Bibescu, care şi-a comandat la rândul său un automobil tot de la fabrica din Liège.

Cinci ani mai târziu, în România aveau să fie înregistrate peste 50 de automobile.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.