×
×
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 5 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Luni, 27 februarie 2017, 11:14
EUR (€)
+0.0039 ↗
4.4654 RON
USD ($)
-0.0016 ↘
4.0203 RON
• • •
Raport al Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile
Primele concluzii în cazul aterizării ratate de la Cluj

Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a publicat sâmbătă un raport cu privire la avionul care a ratat aterizarea pe aeroportul din Cluj-Napoca, pe 7 ianuarie, informează B1 TV.

Potrivit documentului, principalul factor care dus la producerea incidentului a ținut de condițiile meteo nefavorabile. Aterizarea a avut loc în condiții de ninsoare, iar pista era acoperită cu zăpadă umedă. În ultima parte a rulajului, frânarea a fost executată manual, dar viteza nu a fost redusă suficient pentru ca aeronava să se poată opri pe partea betonata a pistei, se mai arată în raportul citat.

Într-o intervenție telefonică pentru B1 TV, David Ciceo, directorul Aeroportului Cluj-Napoca, a declarat că așteaptă raportul final la CIAS.

”Ne bucurăm că nu au fost victime, aeronava nu a fost avariată. Așteptăm raportul final, condițiile de aterizare au fost bune. Scopul companiei Blue Air este să analizăm situația astfel încât pe viitor să nu se mai întâmple astfel de evenimente. Ne bucurăm ca ministerul Transporturilor tratează cu seriozitate astfel încât toate zborurile să se desfășoare în siguranță. Pilotul a avut toate informațiile. Nu putem spune că pilotul este de vină. Așteptăm raportul final care va stabili mai exact detaliile”, a spus Ciceo.

Un avion Blue Air care zbura de la București către Barcelona, a ratat aterizarea, la Cluj, de unde mai trebuia să mai preia câteva zeci de pasageri.

Raul RădescuPublicat Sâmbătă, 06 februarie 2016
3599
 | 2
 | 5
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Parca ziceati ca n-avea benzina
+5
Ar trebui ca, dupa raportul final, Blue Air sa-i dea in judecata pe toti nesimtitii de la Cluj care au incercat sa acrediteze ideea ca principala cauza a fost ca avionul n-avea benzina suficienta (?!)
Publicat Duminică, 07 februarie 2016
+Răspunde
wizz @ Parca ziceati ca n-avea benzina
+2
De asemenea trebuie investigat de ce Aeroportul Traian Vuia Cluj Napoca sustine atat de mult vecinii de la Wizzair si incearca prin orice metode sa discrediteze compania romaneasca Blueair. Am inteles ca tuturor operatorilor mici li se impune o taxa de aeroport foarte mare pt a nu le face concurenta celor de la Wizz.
Publicat Duminică, 07 februarie 2016
+Răspunde
BLUE AIR
0
Fa rost, repede, de ceva lucrari stiintifice, bai nea ... O sa-ti trebuiasca!
Publicat Sâmbătă, 06 februarie 2016
+Răspunde
Johnescu
+2
Domnule Radescu, informeaza-te te rog ce inseamna "a ratat aterizarea" in limbaj aviatic. Dupa aceea fa corectarea de rigoare! Dar sa-ti spun eu, ca sa nu pierzi timpul! La inaltimea de decizie pilotul hotaraste sa continue procedura de aterizare sau, din anumite motive, sa "rateze", adica sa bage din nou motoarele, se ridica si, mai vine o data la aterizare, unde se repeta procedura. Deci aici nu a fost cazul. A fost o iesire de pe pista, in limbaj aviatic.
Publicat Sâmbătă, 06 februarie 2016
+Răspunde
Max
+3
Batista pe tambal. Aeroportul din cluj condus de actualul director este campionul situatiilor limita datorita prostei gestionari a aeroportului. Sunt prea multe evenimente periculoase la Cluj in ultima vreme, pentru a nu le corekla cu prestatia execrabila a acestui director. Sunt sigur ca nimeni nu a investigat daca guma de pe pista, provenita de la rotile avioanelor la aterizare a fost curatata. Acesta este un element de securitate esential pentru siguranta aterizarii pe vreme umeda. Guma de pe pista pe vreme umeda transforma pista in patinoar, este imposibila frnarea. Pilotii stiu cu siguranta despre ce vorbesc, iar ziaristii ar trebui sa se documenteze de cate ori se curata guma de pe piste la aeroportul din Frankfurt de exemlu si ce cantitate se aduna.
Publicat Sâmbătă, 06 februarie 2016
+Răspunde
Recomandate
Șeful talibanilor, îndemn surprinzător
Publicat acum 21 ore şi 43 minute
Cum mai pedepsește Trump presa
Publicat acum 23 ore şi 53 minute
Steag uman al UE  la Guvern
Publicat acum 15 ore şi 35 minute
Gabriel Liiceanu, un sociopat
Publicat acum 22 ore şi 32 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Iohannis şi tunul FDGR
13 articole/ Actualizat Miercuri, 22 februarie 2017
alarm off
Fotografiile bunicilor
6 articole/ Actualizat Sâmbătă, 25 februarie 2017
alarm off
Antiştirile Cotidianul
3 articole/ Actualizat Duminică, 26 februarie 2017
alarm off
România din Piaţa Chibrit
61 articole/ Actualizat Vineri, 24 februarie 2017
alarm off
NUMAI DOUĂ ÎNTREBĂRI
99 articole/ Actualizat Joi, 23 februarie 2017
Simona Popescu

Umblă un zvon cum că generalul Căpşună va fi numit în funcţia deținută până de curând de Florian Coldea. Şi că acesta s-ar fi ocupat şi de ofiţerii conspirați ai Serviciului.

Simona PopescuPublicat acum 16 ore şi 14 minute