Primele mișcări pe viitoarea autostradă Pitești-Sibiu

După ani de zile în care s-au făcut strategii fără orizont, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a anunțat că au început primele mișcări pe teren pe viitoarea autostradă Pitești-Sibiu, autostrada prin munți. În perioada 24.08.2016 – 25.08.2016, reprezentanții CNADNR au efectuat o vizită în teren pentru verificarea mobilizării prestatorului cu privire la ritmul lucrărilor de forare. Astfel, s-a constatat la fața locului că instalațiile de foraj necesare sunt mobilizate, iar prelevarea probelor de pământuri, descrierea litologică a acestora, etichetarea, împachetarea și transportul lor de pe amplasamentele forajelor către laboratoarele de analiză se fac respectându-se prevederile standardelor și a normativelor în vigoare.

Secțiunea 1 Sibiu – Boița: Investigațiile geotehnice în teren sunt realizate în proporție de aproximativ 75 %.

Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești: Investigațiile geotehnice în teren sunt realizate în proporție de aproximativ 80%.

Secțiunea 4 Valeni – Curte de Argeș: Investigațiile geotehnice în teren sunt realizate în proporție de aproximativ 35 %.

Studiul Geotehnic Preliminar pentru Sectiunea 1 si Sectiunea 5 a fost predat in data de 12.08.2016, acesta fiind, la momentual actual, în analiza CNADNR.

Tronsonul Sibiu-Piteşti figurează în Master Planul General de Transpor ca prioritate zero. Lucrarea este evaluată la 1,6 miliarde de euro, fără TVA. Lungimea va fi de 120 de kilometri, din care 20 km sunt prin munte. În prezent, viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, camioanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani. Se vor construi aproape 120 de poduri şi viaducte. Primul tronson va fi o şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi construite 14 poduri, iar pe ultimii 15 kilometri dintre Boiţa şi Sibiu, vor fi ridicate 12 poduri şi viaducte. Oficialii CNADNR se aşteaptă că vor apărea şi probleme serioase în ceea ce priveşte terenul, mai ales că primarii din unele localităţi din traseul autostrăzii susţin că au o problemă foarte serioasă cu alunecările de teren, mai ales în apropierea satelor Pripoare şi Poiana.

Autostrada Pitești-Sibiu va pleca de la capătul A1 Bucureşti-Piteşti, continuând către Curtea de Argeş pornind de acolo către nodul rutier la Tigveni care se va intersecta cu DJ 678A, (drumul judeţean leagă în prezent localitatea Curtea de Argeş de oraşul Râmnicu-Vâlcea). Dinspre Nord, din satul Văleni, traseul autostrăzii coteşte către Vest, pentru a fi construite două tuneluri, după care traseul intră pe Valea Oltului, la Călimăneşti, traseu care va lega şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă. Valea Oltului va avea cea mai lungă succesiune de tuneluri, cel mai mic având 600 m, iar cel mai mare 2.800 de metri. Lângă localitatea Racoviţă va fi următorul nod rutier, apoi drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa (aici va fi construită în viitor legătură cu autostrada Făgăraş-Sibiu). Următorul nod rutier va fi la Veştem şi se va intersecta cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuală centură a Sibiului construită deja.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.