Ţiriac Air îl aduce pe Nicolae Popa în ţară

Nicolae Popa este adus în România la bordul unui avion de tip mediu curier, un Gulfstream Aerospace G200, al companiei Ţiriac Air (S.C. ION ŢIRIAC AIR S.R.L.),  după cum transmite Realitatea TV. Cotidianul.ro a verificat această informaţie la compania de aviaţie a fostului mare sportiv român şi a primit un răspuns interesant. Foarte interesant !

 

„Nu ştiu de unde are Realitatea TV această informaţie, în orice caz nu de la noi. Nu vă putem da mai multe amănunte, vă rog să înţelegeţi”, este poziţia oficială a Ţiriac Air. Când am întrebat cine exprimă aceast punct de vedere, ni s-a răspuns:”Directorul de vânzări”. Am întrebat şi numele directorului de vânzări. Ni s-a răspuns:”Alice”.

Nicolae Popa se află, dacă e corectă informaţia de mai sus, la bordul aeronavei înmatriculată YR-TII care este aşteptată să sosească în România puţin după miezul nopţii de joi spre vineri.

Ţiriac Air – TIH – are o flotă alcătuită din patru aparate de zbor. Pe lângă avionul Gulfstream Aerospace G200 înmatriculat YR-TII, mai are şi un elicopter de tip Agusta Westland AW109 înmatriculat YR-TIF, şi alte două avioane: un Cessna Citation V 560 înmatriculat YR-TIC şi un Bombardier Global 5000 înmatriculat YR-TIK.

Fostului mare tensimen îi este atribuită şi noua companie aeriană Air Bucharest – BUR -(S.C. AIR BUCHAREST TRANSPORT AERIAN S.R.L.) care are, însă, în dotare una dintre aeronavale aflate în dotarea flotei Ţiriac Air: un lung-curier Boeing 737-300 înmatriculat YR-TIB. Un astfel de avion părea, mai degreabă, pretabil la un zbor aşa de lung cum este cel de la Jakarta la Bucureşti.

Avionul Gulfstream G200 (înmatriculat YR-TII), de la Ţiriac Air, cu Nicolae Popa la bord ar putea zbura cu o singură escală, deşi distanţa dintre Indonezia – ţara de unde a fost extrădat – şi România este una foarte mare.

Sunt 9774,91 kilometri  între Soekarno–Hatta International Airport  din Jakarta – Indonezia  (WIII -CGK)  şi Aeroportul Internaţional Otopeni „Henri Coandă” (LROP-OTP)  din Bucureşti – România.

Conform fişei tehnice a producătorului – Gulfstream Aerospace Corporation (IAI – Israel Aircraft Industries) – avionul Gulfstream G200 poate avea o singură escală pe ruta Jakarta-Bucureşti, având în vedere că raza de acţiune / autonomia de zbor a avionului este 6300 de kilomteri dacă are doar 4 pasageri la bord şi menţine o viteză de croazieră de 796,62 km/h.

Conform unor informaţii neconfirmate, escala ar putea avea loc pe aeroportul din Dubai (DXB / OMDB).

În baza informaţiilor obţinute de Realitatea TV de la companiile din domeniu, închirierea unui avion de acest tip şi pe o asemenea distanţă costă în jur de 120.000 de euro.

Conform site-urilor agenţiilor de turism, un zbor cu escală pe ruta Jakarta – Bucureşti costă aproximativ 740 de euro cu Turkish Airlines sau Qatar Airways.

Avionul de tip charter la bordul căruia este adus în ţară fostul director Gelsor, Nicolae Popa, escortat de doi ofiţeri ai IGPR, este programat să aterizeze pe Aeroportul Otopeni în noaptea de joi spre vineri, la ora 00.30, au declarat pentru NewsIn – preluată de Realitatea.net – surse judiciare.

Potrivit surselor citate, avionul charter care îl aduce în ţară pe Nicolae Popa este programat să aterizeze la ora 00.30, la terminalul privat Ţiriac al Aeroportului Otopeni. De altfel,  la bordul aeronavei s-ar mai afla un reprezentant al Ministerului Justiţiei, precum şi personal medical. Costul cursei charter este suportat de statul român.

Nicolae Popa, condamnat definitiv la 15 ani de închisoare în dosarul FNI, pentru înşelăciune, va fi dus în arestul Poliţiei Capitalei, unde va sta separat de arestaţii preventiv.

Popa a fugit din ţară în 2000, iar mandatul internaţional de arestare a fost emis la 26 ianuarie 2002. Tribunalul Bucureşti a pronunţat sentinţa în dosarul FNI pe 20 martie 2007, condamnându-i la închisoare pe cei 12 inculpaţi puşi sub acuzare în cauză, dintre care Ioana Maria Vlas a primit o pedeapsă de 13 ani închisoare, iar Nicolae Popa, judecat în lipsă, 15 ani închisoare.

Actualizare 1: Deşi s-a vehiculat ideea că aterizarea ar urma să aibă loc „pe un aeroprt particular” din nordul Bucureştilor, trebuie menţionat că aşa ceva nu există. Ţiriac Air deţine, e drept, un terminal privat în nodul Aeroprtului Bucureşti-Otopeni, în apropierea Terminalului Cargo.

Actualizare 2: Avionul cu fostul director al GELSOR la bord este aşteptat la Bucureşti cu o întârziere de 45 de minute faţă de ora estimată iniţial.

Actualizare 3: Condiţiile din avionul Ţiriac Air sunt unele de  lux, aeronava fiind configurată pentru 9 locuri. Condiţiile de vis de la bordul vaionului înmatriculat YR-TII, pot fi văzute aici.

Actualizare 4: Conform ghidului pentru închirierea avioanelor pentru curse charter, Gulfstream Aerospace G200 al Ţiriac Air poate fi închiriat pentru 4500 de euro pentru ora de zbor. Este posibil ca la această sumă să fie adăugate, după caz, costuri cu taxele de survol şi cele de aeroport, de mentenanţă.

Actualizare 5: Este posibil, conform unor specialişti din domeniul aeronautic, ca zborul să fi beneficiat de două echipaje de bord (piloţi şi însoţitori). În baza reglementărilor internaţionale, piloţii şi însoţitorii de bord  trebuie să respecte o limită maximă de şase ore de zbor, după care în mod obligatoriu merg să se odihnească, iar locul lor este luat de un al doilea echipaj.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Oprea 843 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.