Proiectul Ponta- Li: linie feroviară de mare viteză Bucureşti-Iaşi-Chişinău

Premierul Victor Ponta a declarat marţi, la Beijing, după vizita efectuată la Tianjin, că guvernele român şi chinez intenţionează să facă o linie feroviară de mare viteză pe ruta București-Iași-Chișinău.

Noul proiect ar urma să-l înlocuiască pe cel de anul trecut, care viza traseul București-Constanța.

„Este un proiect la care Guvernul Chinei ține foarte mult. L-a prezentat primul-ministru Li anul trecut, nu doar pentru România, ci pentru toate țările din Europa Centrală și de Est”, a spus Victor Ponta, citat de pagina electronică a Agerpres.

Proiectul București-Constanța nu se poate face însă, „acolo este coridor european și Comisia Europeană se opune unui nou proiect”, a arătat Ponta, care a găsit soluţia de a „fenta” Europa: „o linie care să lege București-Iași și mai departe spre Chișinău”.

Victor Ponta s-a arătat preocupat de costuri, care sunt „destul de mari”, dar a apreciat că, fiind vorba de un prim proiect pilot pentru Centrul și Estul Europei, şi-ar dori ca România să fie „prima care să aibă o asemenea linie”, tehnologia dezvoltată în China dovedindu-se în ultimii ani ca fiind „extrem de performantă și extreme de sigură”, a mai spus Ponta.

O asemenea structură feroviară ar costa în jur de 20 de milioane de dolari pe kilometru, dacă dorim viteze de 350 km/h, dar noi, neavând distanţe foarte mari, ne mulţumim cu 200-250 km/h, a mai declarat premierul român, care crede că soluţia pentru ca proiectul să fie pus în practică ar fi o finanţare din China.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.