Recital Flamenco: Pedro Sierra şi Juana la Tobala

În 23 octombrie, la ora 20.00, sunteţi invitaţi la Sala ArCuB la un recital excepţional.

Pedro Sierra (Hospitalet, Barcelona), renumit chitarist de flamenco, locuieşte în Sevilla din 1990 şi este considerat unul dintre marii artişti ai flamencoului, dată fiind polivalenţa cu care intervine la chitară, dar şi ca acompaniament de voce şi dans. Artistul îmbină cu mare măiestrie cele trei moduri de a cânta, motiv pentru care a fost solicitat de toate marile figuri ale cântecului şi dansului flamenco, între care Farruco, Jose Merca, Manuela Carrasco, Mayte Martin, Mario Maya, La Tobala, Javier Baron, El Potito, Israel Galvan, Cristina Hoyos, La Susi, Carmen Linares etc. Cu timpul, Pedro Sierra a ajuns să fie chitaristul preferat al acestor artişti, urmându-şi totodată şi cariera de solist prezent pe unele dintre cele mai mari scene ale lumii.

A compus muzica pentru opere de flameco precum Romancero Gitano al Cristinei Hoyos, Por Aquí te quiero ver al lui Manuel Soler, Los Zapatos Rojos al lui Israel Galván, La Francesa de Pastora Galván, Poema del Cante Jondo pentru Baletul din Andaluzia, Encuentros de El Junco şi pentru filmul Bodas de Gloria, al maestrului Farruco.

Juana La Tobala

Pedro Sierra este, de asemenea, un experimentat producător şi a înregistrat de-a lungul timpului alături de nume sonore cum ar fi: Carmen Linares, El Yunque, Parrita, La Tobala, La Susi, Morenito de Illora, El Potito, Paco Taranto, María Vargas, El Polaco, José Parra, Juanito Maravillas, Perro de Paterna, El Loreño, Diego „El Cabrillero”, Familia Montoya, El Barrio, Triana Pura, La Macanita, Enrique „El Extremeño”, El Boquerón, Isabel Pantoja, Diego Vargas, Lolita Valderrama, Luis de Lebrija, Paco Cepero, Chiquetete, Romeros de La Puebla, Ecos del Rocío, Albahaca etc.

Ca solist, a înregistrat trei albume: Al sur de mi guitarra (1999), Decisión (2001) şi Nikelao (2005), foarte bine primite atât de public, cât şi de presa specializată. În 2012, a realizat, la cererea lui Ruben Olmo, directorul Baletului Flamenco din Andaluzia, muzica spectacolului Llanto de Ignacio Sánchez Mejías.

Juana Riba Salazar la Tobala s-a născut în Sevilla, în clanul Los Tobalos. A început să cânte flamenco de când era copil şi, în scurt timp, a ajuns să colaboreze, între alţii, cu artişti ca Manuela Carrasco, Joaquin Cortes, La Chana. S-a făcut remarcată ca o cantaora însoţitoare în spectacole de dans flamenco, ceea ce a atras atenţia maeştrilor Farruco şi Mario Maya. Vocea ei a impresionat publicul din toată lumea întrucât artista a urcat pe scene din săli de prestigiu, din oraşe precum New York, Yakarta, Tokyo, Kuopio, Mexico DF, Bogota, Sydney etc. A participat la festivaluri flamenco cum sunt Bienala Flamenco de la Sevilla sau Festivalul din Jerez de la Frontera, Cordoba, precum şi la întâlnirile de flamenco şi fado organizate la Teatrul Regal din Madrid. Fiind prima voce flamenco care a cântat pe această foarte cunoscută scenă, Juana Riba Salazar a impresionat prin uşurinţa şi stilul foarte personal.

Pedro Sierra şi Juana La Tobala

Ca solistă, a realizat opt înregistrări alături de producătorul şi soţul ei, chitaristul Pedro Sierra: Dime sí en la vida (1989), Jardanay (1993), Espejo del Alma (1995), Rincones de sueños puros (1997) şi Duquelas (1999), Azul (2004). În 2013, a sărbătorit 20 de ani de carieră prin discul Entreaguas.

Evenimentul este organizat de ArCuB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti în colaborare cu Instituto Cervantes din Bucureşti, cu Ambasada Spaniei în România şi cu AECID (Spania).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.