Redescoperirea clasicilor, în concerte şi recitaluri de marcă

Concert coral Wagner-Verdi 200 (II)

Filarmonica „George Enescu” prezintă miercuri, 27 martie, la ora 19.00, în Sala Mare a Ateneului Român, al doilea concert coral dedicat anului Giuseppe Verdi – Richard Wagner, susţinut de Corul Filarmonicii „George Enescu” dirijat de Iosif Ion Prunner. Solişti: Lavinia Mamot, Cleopatra David, Mădălina Stan, Iulia Artamanov, Andreia Petrea, Adrian Dumitru, Răzvan Georgescu, Marius Nine, Constantin Cocriş. La pian: Simona Burneci.

Despre acest concert, Iosif Ion Prunner, dirijorul corului Filarmonicii „George Enescu”, afirmă: „Vă propun să ne gândim la ideea de model şi de dualism, pe care le-am preluat în timp de la Daniel Barenboim. Desigur, pentru pianistul şi dirijorul menţionat, nici Wagner, nici Verdi nu au fost modele. Dar i-a interpretat pe amândoi cu o înţelegere perfectă a spiritului şi a formei. Pe unul dintre ei, şi anume pe Verdi, ni-l va prezenta în toamnă, la Festivalul Internaţional «George Enescu», când va cânta alături de Corul Filarmonicii «George Enescu». Consideraţi, vă rog, acest concert ca un fel de prolog al evenimentului care va urma. Revenind la Barenboim, pentru mine el reprezintă un model”.

Corul Filarmonicii „George Enescu” a fost înfiinţat în anul 1950. Odată cu apariţia lui, a avut loc o adevărată transformare a percepţiei publicului asupra muzicii clasice. Printr-o activitate susţinută şi variată – oratorii, misse, motete, concerte a capella –, ansamblul vocal a interpretat toate capodoperele genului, de la Monteverdi la Bach, de la Haydn la Brahms, şi până la cele mai avangardiste opusuri ale muzicii contemporane.

În anul 1995, Corul Filarmonicii „George Enescu” a avut posibilitatea de a colabora cu marele compozitor polonez Krzysztof Penderecki, iar în 1998 a realizat împreună cu “Orchestre Nationale de France” şi Lawrence Foster o variantă de concert a operei “Oedipe” de George Enescu, în cadrul Festivalului Internaţional omonim.

Începând cu anul 1997, Corul Filarmonicii este condus de dirijorul şi pianistul Iosif Ion Prunner, membru şi continuator al unei familii renumite de muzicieni şi oameni de cultură din România. Acesta încurajează atât explorarea continuă a literaturii muzicale vocale din toate epocile, cât şi prezentarea de recitaluri de lied, susţinute de membrii Corului.

Intrat de mulţi ani în circuitul european, Corul Filarmonicii realizează regulat turnee internaţionale, remarcându-se în săli de concert din Spania, Franţa, Italia, Bulgaria şi Grecia.

Turneul “Pianul călător” porneşte în a treia călătorie

Pianistul Horia Mihail. Foto Virgil Oprina

“Pianul călător” nu este doar o metaforă, ci o realitate transformată într-o frumoasă poveste cu muzică de cea mai bună calitate, „istorisită” de pianistul Horia Mihail într-o lungă şi plăcută aventură artistică în 15 oraşe din România şi Republica Moldova. Şi pentru că menirea acestui turneu de amploare constă în bucuria adusă melomanilor din întreaga ţară la concerte, dar şi în obiectivul generos de a dărui unui oraş pianul cu drept de folosinţă în următorii ani, pentru a încuraja alte evenimente muzicale de marcă, cel de-al treilea pian călător va avea destinaţia finală Tulcea, unde instrumentul va rămâne pentru următorii ani.

Mii de kilometri, zeci de mii de spectatori în săli şi milioane de ascultători virtuali prin radio, televiziune sau internet au participat la primele două ediţii ale turneului naţional “Pianul călător”, organizat de Radio România Cultural şi Asociaţia Culturală Accendo. După cele 12 recitaluri din 2011, impresionantul turneu din 2012 ajungea la 22 de recitaluri şi concerte în 19 oraşe, pentru ca, de această dată, cea de-a treia ediţie a evenimentului, avându-l ca protagonist pe pianistul Horia Mihail şi desfăşurat între 24 martie şi 27 aprilie 2013, să însemne 15 oraşe din România şi Republica Moldova.

Traseul străbătut va acoperi toate zonele istorice ale ţării: va porni din Banat, de la Sânnicolau Mare şi Timişoara, va ajunge în Ardeal la Braşov, Sibiu, Mediaş, Cluj Napoca şi Târgu Mureş, în Crişana la Oradea şi în Muntenia la Piteşti şi Bucureşti, apoi în Moldova la Bârlad, Tecuci, Roman şi peste Prut la Chişinău, mergând în sfârşit în Dobrogea pentru oraşul de destinaţie a pianului, Tulcea.

Repertoriul ales este integral Beethoven: “Patetica”, “Sonata Lunii”, “Appassionata” şi “Concertul nr. 4 in Sol major pentru pian şi orchestră”. Şi pentru că prietenii vechi nu se uită niciodată, Horia Mihail va merge să viziteze în 2013 şi primele două piane călătoare. Astfel, recitalul de debut al turneului a avut loc, în 24 martie, la Sânnicolau Mare, oraşul în care, la finalul celei de-a doua ediţii a turneului, a rămas, în 2012, al doilea pian călător. Primul pian călător se va reîntâlni şi el cu pianistul pe 11 aprilie la Mediaş, oraşul în care a rămas în 2011.

Înainte de a părăsi Bucureştiul, “Pianul călător” cu numărul 3 va face o plimbare prin parcurile Capitalei. De la Sala Radio, unde se găseşte acum, pentru că pianul este proprietatea Societăţii Române de Radiodifuziune, va poposi în parcurile Cişmigiu şi Herăstrău, pe 13 şi 14 aprilie, unde vor avea loc două recitaluri în aer liber realizate cu sprijinul ArCuB. O săptămână mai târziu, pianul călător îl va însoţi pe Horia Mihail în călătoria către o serie de oraşe din ţară în care nu există piane de concert performante, care să permită susţinerea unor astfel de evenimente.

În urmă cu un an, Horia Mihail declara: “Am întâlnit în toate oraşele prin care am trecut un public avid de frumos, de cultură, foarte cald, mulţi tineri, lucru care m-a bucurat nespus. În ciuda oboselii inerente, după fiecare recital m-am simţit proaspăt şi am simţit că publicul empatizează cu ceea ce fac. Îmi doresc ca acest eveniment mare şi frumos să nu capete soarta altor lucruri frumoase din România, adică dispariţia lui în timp”.

Oltea Şerban-Pârâu, redactor şef Radio România Cultural şi unul dintre iniţiatorii turneului, declara: „«Pianul călător» a fost iniţial o idee, un vis pe care nu ştiam dacă vom reuşi să-l transformăm în realitate şi să nu-l lăsăm să rămână o întâmplare dintr-un an oarecare, o întâmplare de care se vor fi minunat unii şi alţii şi pe care o vor uita, aşa cum au descoperit-o. «Pianul călător» a devenit un brand, acum, când lansăm a treia ediţie, toată lumea ştiind foarte bine despre ce este vorba. A treia călătorie va începe tot la Bucureşti şi se va încheia la Tulcea, la Teatrul «Jean Bart», unde va locui al treilea pian călător în următorii ani“.

Al treilea turneu “Pianul călător” îi oferă lui Horia Mihail bucuria de a repeta această experienţă, cu un program atractiv, cu recitaluri şi concerte cu orchestra.

Programul turneului, recitaluri: 25 martie, Timişoara, Sala “Capitol”; 29 martie, Braşov, “Cercul Militar”; 2 aprilie, Piteşti, “Casa de Cultură”; 5 aprilie, Oradea, Sala “Filarmonicii”; 7 aprilie, Cluj Napoca, “Academia de Muzică”; 9 aprilie, Târgu Mureş, “Palatul Culturii”; 17 aprilie, Bucureşti, Sala “Radio”.

Concertele cu orchestra vor avea loc la Braşov, “Cercul Militar” (28 martie), Sibiu, “Sala Thalia” (11 aprilie), Mediaş, Sala “Traube”, concert pe Pianul Călător 1 (12 aprilie), Bucureşti, Sala “Radio” (19 aprilie), Chişinău, “Sala cu Orgă” (25 aprilie).

Itinerar “Pianul călător”: Bucureşti, “Parcul Cişmigiu” (13 aprilie), Bucureşti, “Parcul Herăstrău” (14 aprilie), Bârlad, Pavilionul “Marcel Guguianu” (20 aprilie), Tecuci, “Casa de Cultură” (21 aprilie), Roman, “Casa de Cultură” (22 aprilie), Tulcea, Teatrul “Jean Bart” (27 aprilie).

Virtuozitate şi expresivitate pe scena Ateneului

Trio Pro Arte

Filarmonica „George Enescu” organizează marţi, 26 martie 2013, la ora 19.00, în Sala Mare a Ateneului Român, concertul trioului “Pro Arte”. În program: “Trio nr. 8, op. posth.” şi “Trio nr. 9, op. posth.”, de Ludwig van Beethoven, “Sonatensatz”, de Franz Schubert, “Trio în Do major”, de Michael Haydn, şi “Trio în La major, Hob. XV: 18”, de Joseph Haydn.

Într-o lume în care valoarea este trecută cu vederea, este minunat să priveşti trei solişti instrumentişti – fiecare cu o personalitate puternică – adunându-se laolaltă pentru simpla bucurie de a cânta împreună. Atuurile acestui minunat trio cu pian sunt, printre altele, unitatea şi echilibrul, virtuozitatea individuală şi expresivitatea.

Trio “Pro Arte” a fost fondat în 1978 de către trei membri excepţionali ai Filarmonicii „George Enescu”. Violonista Anda Petrovici – devenită, în 1989, prima femeie din istoria instituţiei, care a ocupat postul de concertmaestru, funcţie pe care o deţine şi astăzi. Din dorinţa de a forma un ansamblu închegat şi de durată, s-au alăturat violoncelistul Marin Cazacu şi pianistul Nicolae Licareţ.

Trio “Pro Arte” a concertat în turnee pe scene din Bulgaria, Franţa, Germania, Italia, Portugalia, Serbia, Spania, Singapore şi a participat frecvent la Festivalul „George Enescu”, unde a cântat muzică din creaţia marelui compozitor român şi din opusurile clasice universale. De asemenea, a realizat înregistrări pentru Radioul şi Televiziunea Română, precum şi la casele de discuri “Electrecord”, “BMG Arte Nova Classics” şi “AIX Records”.

Începând cu anul 2009, Trio “Pro Arte” este ansamblul cameral oficial al Filarmonicii „George Enescu”.

Stagiunea de marţi seara

Marţi, 26 martie, la ora 19.00, sunteţi invitaţi la recitalul pianistului Cristian Sandrin, ce va avea loc la Sala Mică a Ateneului Român.

Pianistul Cristian Sandrin este student la “Royal Academy of Music”, din Londra, la clasa profesoarei Diana Ketler, fiind susţinut de bursele “ABRSM” şi “Sainsbury Award”. Este o datorie şi o plăcere pentru organizatorii “Stagiunii de marţi seara” să îl prezinte publicului bucureştean pe tânărul muzician, într-un recital “Brahms- Chopin-Liszt”, definitoriu pentru momentul în care se află evoluţia sa artistică.

În program: “3 Intermezzi op. 117”, de J. Brahms, “Balada a 3a op. 47”, “Barcarola op. 60” şi “Sonata a 2a op. 35 in sib minor (Grave.Doppio movimento-Scherzo-Marche funebre-Presto)”, de F. Chopin, „Miserere” din opera „Trubadurul” S 433, de F. Liszt.

Cristian Sandrin a început studiul pianului cu Marina Dragomirescu şi Cristian Dumitrescu la Şcoala de Muzică nr. 5 şi la Colegiul Naţional de Arte „Dinu Lipatti”. De-a lungul anilor, Cristian a fost câştigătorul unui număr mare de concursuri naţionale (Premiul Întai la Olimpiadele Naţionale, Festivalul Muzicii Maghiare, Concursul “Marele Premiu”, Concursul “In Memoriam”) şi internaţionale, precum “Grand Prix Animato”, “Automobile Club de France”, Concursul “Yurii Bukov” (Bulgaria), Concursurile “Carl Filtsch”, “Pro Piano” şi “Tudor Dumitrescu”. Tânărul pianist a cântat în recitaluri şi concerte în ţară împreună cu Filarmonica de Stat din Sibiu, Filarmonica din Bacău, Orchestra „Sinfonia”, Filarmonica din Râmnicu-Vâlcea, Filarmonica din Târgu-Jiu, colaborând cu dirijori precum Ovidiu Bălan, Florin Totan, Mark Cikes şi Constantin Grigore. Cristian Sandrin a oferit concerte la Ateneul Român, Muzeul “George Enescu”, Sala Filarmonicii din Sofia, “Palazzo Ricci” (Montepulciano, Italia), Sala „Manuel de Falla” (Madrid) şi “Salle Cortot” (Paris). În 2010, 2011 şi 2012, Cristian Sandrin a fost bursier “SoNoRo”, având şansa să participe în masterclassuri de muzică de cameră şi să colaboreze cu Diana Ketler, Răzvan Popovici, Răzvan Suma, Erich-Oskar Huetter şi Bjork Lewis, fiind invitat să participe în cadrul Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră “SoNoRo” 2010 şi 2011.

Cristian Sandrin a participat la numeroase masterclassuri de pian, având ocazia să lucreze cu Angela Hewitt, Pascal Devoyon, Evgheni Sudbin, Kathryn Stott, Françoise Thinat, Natalia Trull, Naum Grubert, Fulvio Turissini, Jenny Zacharieva şi Iustin Oprean. În anul 2011, Cristian primeşte premiul „Pianoforte e orchestra”, în cadrul „San Daniele Piano Meeting”.

Recent, tânărul pianist a susţinut recitaluri la “Saint James Piccadilly” şi la “Queen Elisabeth Hall”, fiind totodată şi semi-finalist în concursul “Jaques Samuels Pianos Intercollegiate”.

Celebrul dirijor Julien Salemkour, de la Staatsoper Berlin, la pupitrul Orchestrei Naţionale Radio!

Dirijorul Julien Salemkour

La finalul lunii martie, după o suită de evenimente muzicale la cel mai înalt nivel, Sala Radio îşi aşteaptă publicul la un alt concert de marcă, desfăşurat sub bagheta dirijorului francez Julien Salemkour, de la Opera de Stat din Berlin, unde a asigurat conducerea muzicală a peste 200 de spectacole de operă şi balet şi concerte cu muzică simfonică. De-a lungul timpului a fost dirijor invitat al unor prestigioase instituţii precum “Metropolitan Opera” din New York, “Teatro alla Scala” din Milano, “Semperoper” din Dresda, “Staatskapelle” Berlin şi “Orchestra Simfonică Radio” din Berlin.

Programul serii de vineri, 29 martie, la ora 19.00, va însemna întâlnirea cu una dintre apreciatele partituri ale compozitorului ceh Antonin Dvořák: “Recviem”, lucrare ce reflectă dileme ale compozitorului cu privire la existenţa umană. Partitura va fi interpretată de Orchestra Naţională Radio, cu participarea unor solişti vocali cu o vastă activitate în ţară şi străinătate: soprana Sorina Munteanu – solistă a Operei Naţionale Bucureşti, mezzosoprană Cornelia Oncioiu – care colaborează cu mai multe instituţii de prestigiu din Franţa, tenorul Marius Budoiu – solist şi director general al Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, şi basul ceh Jan Martinik, în prezent angajat al celebrului teatru liric “Staatsoper Unter den Linden”, din Berlin. Veţi avea de asemenea ocazia să aplaudaţi “Corul Academic Radio”, dirijat de Dan Mihai Goia.

Dirijorul francez Julien Salemkour şi-a început formarea muzicală luând lecţii de pian încă de la vârsta de nouă ani. La 16 ani a fost admis la “Musikhochschule” din Hanovra, studiind armonie şi contrapunct cu Alfred Koerppen. După terminarea studiilor de dirijat, efectuate sub îndrumarea profesorilor Hans Herbert Jöris şi Michael Gielen la Universitatea “Mozarteum” din Salzburg, Julien Salemkour a pregătit numeroase spectacole la Nürnberg, Leipzig, Mannheim, precum şi la Festivalul de la Salzburg.

Din anul 2001, a fost asistent al dirijorului Daniel Barenboim la Opera de Stat din Berlin, unde a dirijat peste 200 de spectacole de operă şi balet, concerte cu muzică simfonică dintre care amintim: “Romeo şi Julieta”, de Prokofiev, “Lacul lebedelor” de Ceaikovski, “Flautul fermecat”, “Don Giovanni”, “Così fan tutte” şi “Nunta lui Figaro”, de W. A. Mozart, “Bărbierul din Sevilla” de G. Rossini, “Sărbătoarea primăverii” şi “Pasărea de foc” de I. Stravinski, “Turandot” şi “Tosca”, de G. Puccini, “Forţa destinului” şi “Macbeth” de G. Verdi, “Faust” de F. Busoni, “Manon” de Massenet, “Lohengrin” de R. Wagner.

De-a lungul timpului a fost dirijor invitat al unor prestigioase instituţii precum Metropolitan Opera din New York, Teatro alla Scala din Milano, Semperoper din Dresda, Staatskapelle Berlin şi Orchestra Simfonică Radio din Berlin.

În anul 2006, Julien Salemkour a fost invitat să preia, în ultimul moment, un concert programat a fi dirijat de Daniel Barenboim şi prilejuit de aniversarea a 250 de ani de la naşterea lui W.A. Mozart. Julien Salemkour a susţinut atât rolul de dirijor, cât şi pe cel de pianist, concertul fiind transmis în direct în 23 de ţări din toată lumea.

Julien Salemkour a fost distins în acest an cu titlul de “Staatskapellmeister” al Operei de Stat din Berlin.

Soprana Silvia Sorina Munteanu a fost solistă a Operei Române din Cluj-Napoca (ca mezzosoprană) între 1995 şi 1999, apoi între 1992 şi 2002, a ocupat poziţia de asistent universitar la Facultatea de Muzică din Timişoara, în anul 2002 a fost prim solistă a Operei Naţionale Române din Timişoara, iar din anul 2003 ocupă aceeaşi funcţie în cadrul Operei Naţionale din Bucureşti.

Activitatea sa artistică însumează numeroase concerte, spectacole de operă, recitaluri de lieduri, concerte de gală, fiind invitată şi în cadrul unor prestigioase festivaluri în SUA, Thailanda, Belgia, Bulgaria, Portugalia, Elveţia, Franţa, Germania, Olanda, Italia şi Spania. Dintre numeroasele roluri de operă abordate de Silvia Sorina Munteanu amintim: Donna Anna şi Donna Elvira din “Don Giovanni” de Mozart, Dorabella (“Così fan tutte” de W.A. Mozart), Rosina (“Bărbierul din Sevilla” de G. Rossini, Aida, Amneris (“Aida” de G. Verdi), Macbeth (“Lady Macbeth” de G. Verdi), Ciò Ciò San (“Madama Butterfly” de G. Puccini), Floria Tosca (“Tosca” de G. Puccini), Carmen (“Carmen” de G. Bizet), Sieglinde (“Walkiria” de R. Wagner).

Repertoriul său vocal-simfonic cuprinde lucrări dintre care amintim: “Johannes Passion” şi “Matthäus Passion” de J.S. Bach, “Misa Încoronării” şi “Requiem” de W. A. Mozart, “Stabat Mater” de G.B. Pergolesi, “Stabat Mater” de G. Rossini, “Simfonia a IX-a” de L. van Beethoven, “Requiem” (partiturile de sopran şi alto) de G. Verdi, “Messias” (partiturile de sopran şi alto) de G. Fr. Händel.

O mezzosoprană de excepţie, ce cucereşte publicul din lumea largă, Cornelia Oncioiu a început studiul muzicii în ţara sa natală. S-a perfecţionat la Facultatea de Muzică din Timişoara şi a obţinut premii la concursurile “Ionel Perlea”, “Sabin V. Drăgoi”, “Hariclea Darclée”, “Eugenia Moldoveanu”, precum şi un Premiu Special al concursului “Neue Stimmen” din Germania.

A colaborat de-a lungul anilor cu artişti de renume precum: Marc Minkowski, Kent Nagano, Daniel Oren, Vladimir Jurowski, Thomas Hengelbrock, Francesca Zambello, Robert Wilson, André Engel, Robert Carsen, G.C. del Monaco, Andrei Şerban, K. Warlikowski, M. Arturo Marelli, Jérôme Savary, S.Taylor, La Fura del Baus, Richard Jones ş.a.

A fost invitată să colaboreze cu Opera din Besançon, Grand Théatre din Tours, Opera din Metz, Teatrul Athénée din Paris, Orchestra Filarmonică Radio France, Opera Naţională din Paris ş.a.

Tenorul Marius Vlad Budoiu şi-a desăvârşit formarea muzicală la Academia de Muzică “Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca şi a fost distins cu numeroase premii dintre care amintim Premiul I la Concursul „Traian Grozăvescu” (Lugoj, 1995) şi la Concursul „Mozart” (Cluj-Napoca, 1995), Premiul al II-lea la Concursul de lied „R. Schumann” (Zwickau, 1996) şi Premiul I la Concursul Internaţional „Hariclea Darclée” (Brăila, 1997).

Marius Vlad Budoiu a păşit pe toate scenele lirice din ţară, colaborând de asemenea cu toate orchestrele filarmonice, iar în străinătate a susţinut concerte şi spectacole în Anglia, Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Japonia, Serbia, Slovacia, Turcia, Ungaria.

A abordat roluri precum Lenski (“Evgheni Oneghin”), Rodolfo (“La Bohème”), Alfredo (“La Traviata”), Don Ottavio (“Don Giovanni”), Tamino (“Flautul fermecat”) şi Idomeneo (“Idomeneo”), Bajazet (“Tamerlano”), Alfredo (“Liliacul”), Barinkay (“Voievodul ţiganilor”), Nemorino (“Elixirul dragostei”), Pinkerton (“Madama Butterfly”), Don José (“Carmen”), Radames (“Aida”), Cavaradossi (“Tosca”), Don Carlo (“Don Carlo”), Manrico (“Trubadurul”), Otello (“Otello”), Calaf (“Turandot”) ş.a., abordând totodată şi repertoriul vocal-simfonic.

Marius Vlad Budoiu este doctor în muzică, iar alături de concertele, recitalurile şi spectacolele de operă susţinute, desfăşoară o bogată activitate în calitate de cadru didactic al Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, fiind în prezent şi director general al Operei Române din Cluj-Napoca.

Jan Martinik s-a format la Conservatorul din Ostrava (Cehia), iar repertoriul său cuprinde deja numeroase roluri: Sarastro (“Flautul fermecat”), Betto (“Gianni Schicchi”), Colline (“La Bohème”), Masetto şi Leporello (“Don Giovanni”), Truffaldino (“Ariadna la Naxos”), Eremit (“Freischütz”), Talbot (“Maria Stuarda”).

Jan Martinik a câştigat marele premiu al Concursului “Antonin Dvořák”, primind şi un premiu pentru interpretare de lied (2003), iar în 2009, la concursul “Operalia”, a fost câştigător al categoriei “Song” din cadrul competiţiei de la Cardiff.

Între 2008 şi 2011 a fost membru al Operei Comice din Berlin, iar în stagiunea 2012-2013 evoluează la Opera de Stat “Unter den Linden” – Berlin. Mai colaborează cu Orchestra Filarmonică din Rotterdam, Orchestra Filarmonicii din Cehia, Orchestra BBC, Orchestra de Cameră din Scoţia, “Staatskapelle Dresden”, Orchestra Simfonică din Birmingham.

Născut la Cluj-Napoca, Dan Mihai Goia a studiat vioara, viola, pianul şi canto, absolvind Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti unde a abordat dirijatul coral sub îndrumarea unor maeştri precum Marin Constantin şi Petre Crăciun. Membru al Corului Naţional de Cameră „Madrigal” (între anii 1971 şi 1995), a susţinut concerte la pupitrul acestei prestigioase formaţii corale, fiind o perioadă şi director general adjunct şi dirijor secund al acestui ansamblu.

Între anii 1997 şi 2009, Dan Mihai Goia a fost conducătorul artistic şi dirijorul Coralei Bărbăteşti Ortodoxe „Te Deum Laudamus”, cu care a susţinut peste 250 de concerte în Bucureşti şi în ţară, turnee în Franţa, Suedia şi Olanda şi a realizat 5 compact-discuri ce cuprind muzică religioasă românească şi universală.

Membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, Dan Mihai Goia este autorul a peste 40 de lucrări corale şi camerale precum şi a suitei simfonice şi a baletului ”Albă ca Zăpada”. În acelaşi timp, s-a dedicat şi activităţii pedagogice, fiind profesor de dirijat şi ansamblu coral la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti între anii 1990 şi 2003.

Din anul 2000 este dirijorul Corului Academic Radio. Cu acest ansamblu coral, considerat drept etalon de către critica de specialitate, Dan Mihai Goia a participat la peste 200 de concerte vocal-simfonice şi a cappella. Multe dintre prezenţele sale dirijorale şi înregistrările realizate pentru fonoteca Radio-ului au inclus creaţiile compozitorilor români – de la repertoriul clasic la cel contemporan – dar şi lucrări din creaţia corală universală. Anul 2005 a însemnat şi realizarea primului compact – disc alături de Corul Academic Radio, intitulat „Mare minune”, acesta cuprinzând colinde româneşti.

În anul 2004 a obţinut Titlul de Doctor la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. Activitatea dirijorală şi muzicală a lui Dan Mihai Goia este consemnată şi în ediţia princeps 2002 a Enciclopediei „WHO’S WHO?” în România, în Lexiconul „Muzicieni din România” de Viorel Cozma şi a fost apreciată prin acordarea de numeroase premii şi distincţii.

Anul 2010 a marcat pentru dirijorul Dan Mihai Goia o impunătoare realizare, şi anume, lansarea compact – discului cu „Vecernii, opus 37” de Serghei Rahmaninov în care a colaborat cu soliştii Gabriela Popescu şi Călin Brătescu alături de Corul Academic Radio şi Corala Bărbătească Ortodoxă „Te Deum Laudamus”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.