RMGC a cheltuit un milion de euro pe publicitate în doar şase luni
 

S-a scris în repetate rânduri că RMGC a lansat o campanie agresivă de publicitate care a reuşit să reducă la tăcere o mare parte a presei din România. Practic orice protest la adresa RMGC sau orice critică este ignorată, sau în cel mai fericit caz minimalizată, o ruşine pentru o Românie democratică, ce are doar în teorie o presă liberă şi responsabilă, la 22 de ani după căderea comunismului.

Roşia Montană Gold Corporation a cheltuit în prima jumătate a anului trecut un milion de euro pentru publicitate în presa scrisă, scrie kamikazeonline.ro, care demonstrează cum ziarele care au primit bani din publicitate nu mai fac presă, ci fac o campanie dezlănţuită în favoarea RMGC. Unul dintre cei mai "vinovaţi" este „Evenimentul Zilei", consideră kamikazeonline.ro. RMGC ocupă locul trei în topul investitorilor în publicitatea în presă. Curioşi să vedem cum se desfăşoară această activitate în practică, am început analiza datelor de monitorizare pe acest an. Am luat la întâmplare unul dintre principalele cotidiene cu acoperire naţională şi care afişau cândva pretenţii de cotidian de calitate: Evenimentul Zilei, continuă kamikazeonline.ro.

Kamikazeonline.ro scrie că a numărat 26 de apariţii ale subiectului exploatării de la Roşia Montană. Doar două dintre articole au fost neutre, restul au fost publicitare. Publicitatea a însemnat publicarea unor machete prin care, în mod asumat, compania îşi transmitea mesajul, „peste 3.600 de români vor avea din nou locuri de muncă", sau reclamă mascată - scrisorile „către România" nu au nici o urmă de asumare de către beneficiarul campaniei. În sfârşit, cotidianul însuşi îşi asumă o „campanie" de dezbateri publice pe tema proiectului de exploatare; teoretic ar suna bine, dar formularea este „o dezbatere despre cum ar trebui exploatat aurul", nicidecum „dacă ar trebui exploatat". Oricum, în conţinut sunt promovate toate mesajele campaniei RMGC. În intervalul 01.01 - 31.06 apare un singur articol de informare, în care se comunică o victorie în justiţie în favoarea RMGC. Cum alte articole de informare nu apar, lipsesc orice alte informaţii despre eşecurile în justiţie ale companiei, precum şi despre orice alt eveniment dintre cele câteva zeci generate de adversarii proiectului. Cât priveşte mesajul cu locurile de muncă, versiunea pentru TV a acestuia a fost interzisă ca fiind mincinoasă.

Deci Evenimentul Zilei promovează pe de o parte minciunile RMGC, pe de altă parte minte prezentând campania RMGC ca fiind o iniţiativă editorială proprie. Dacă pentru aproximativ 360 de asemenea produse apărute în presa scrisă în primele şase luni ale anului, RMGC a cheltuit un milion de euro, costul estimat al campaniei din Evenimentul Zilei - inclusiv cenzura - a fost de 70.000 de euro.

Minte cine spune că presa este în criză. Nu cred că se câştigă mult mai bine pe centură.

Pe 22 septembrie, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat cu somaţie Money Channel şi a atenţionat TVR 1 pentru „Telejurnalul" din 28.08 (vizita lui Traian Băsescu la Roşia Montană) - „prezentarea a conţinut un punct de vedere unilateral, favorabil începerii exploatării miniere".

Accesări: 6856
Alexandra Cupola
Publicat Vineri, 30 septembrie 2011

 
mail  print  Yahoo!  twitter  Facebook
Voteaza articolul
[DA]
[NU]
+82
82 Voturi

 

Alte articole scrise de Alexandra Cupola:
 Alte articole din categorie:


 
Comentarii

simbian
01:56:08, 06 Oct 2011 175
m-ar interesa unde sunt dovezile pentru ceea ce spuneti voi ... asa toata lumea vorbeste, dar concret pe ce sa bazeaza, si din cei 1 milion de euro cati au intrat in uzunarul statului? intrebare
ContraPro
-23
 
costyro
17:02:08, 04 Oct 2011 174
Rosia Montana nu este altceva decat o alta teapa data Romaniei de rmgc cu ajutorul sclavilor unsi cu comisioane grase de la Bucuresti pentru a fura romanilor dupa petrol, si ultimele resurse naturale pe care le mai avem si cu ajutorul carora am mai avea o sansa de iesire din criza in care am fost bagati tot de ticalosii astia.In schimb vom primi cateva sute de locuri de munca prost platite un dezastru ecologic ,cea mai veche localitate din Romania rasa de pe harta ,cel mai mare lac cu cianuri din Europa -suficienta otrava pentru a ucide 14 miliarde de oameni prin infiltrare in sol ,ploi acide etc. ,plus furtul a mii de tone de metale rare din steril in valoare de zeci de miliarde de euro.
ContraPro
+33
 
vio
10:38:56, 04 Oct 2011 173
Nu m-am prins, ce e in neregula cu suma cheltuita? Nu au voie sa-si faca publicitate? Oricum au cheltuit altii si mai mult. Iar restul articolului, imi pare rau, dar nu pot sa am incredere intr-o publicatie atat de proasta ca si kamikazeonline. La urma urmei, ei traiesc din scandal, iar daca nu exista, il creaza
ContraPro
-31
 
@postacii TRADATORI
15:12:35, 03 Oct 2011 172
Într-o casa foarte veche trăiesc nişte oameni care o duc foarte greu. Sub casa lor însă se găseşte o comoară uriaşă, cum alta nu mai e peste nouă mări şi ţări. Nişte răufăcători vin să arunce casa în aer şi să prade ei comoara. Vecinii observă şi sar să oprească crima. Reacţia era previzibilă, astfel că spărgătorii şi-au recrutat în prealabil nişte susţinători, nişte băieţi care nu prea aveau ce face şi care sunt dispuşi la orice dacă primesc ceva. Pe aceştia i-au spus să strige la oamenii care intervin: „De ce-i împiedicaţi, ei au intenţii bune, nu vedeţi ce săraci sunt oamenii aceştia, celor care vor mai rămâne în viaţă le vor da de lucru, îi vor pune să sape şi din aurul scos le vor da şi lor nişte fărâme.” În scenariul acesta, voi aţi fost repartizaţi în rolul cel mai penibil: de aplaudaci ai unei crime atât de oribile încât strigătele voastre, anemice că nici voi nu sunteţi convinşi de ce strigaţi, strigătele voastre de justificare a crimei şi jafului, provoacă vomă.
ContraPro
+40
 
Romina
13:59:23, 03 Oct 2011 171
Daca intr-adevar ar exista atata preocupare si ingrijorare din partea cetateniilor in privinta naturii, a apelor si a animalelor, nu ar mai fi atatea gunoie peste tot, atat in orase, pe strazi, cat si in paduri, pe plaja si chiar in apa. Atunci sa comentati ceva in privinta acestui proiect si mai ales in privinta naturii, cand o sa strangeti dupa voi la iarba verde, dupa ce o sa faceti curat inainte sa plecati pe plaja si la fel dupa ce ati mers la gratar in padure. Momentan padurile sunt in continuare pline de ambalaje, chistoace, peturi, doze etc.
ContraPro
-35
 

2000
Sunt de acord cu termenii si conditiile Cotidianul.ro: Cotidianul.ro militeaza pentru exprimare civilizata si isi rezerva dreptul de a sterge/edita comentariile care depasesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoana precum si comentariile cu tenta antisociala, caracter rasist sau xenofob. Comentatorii ce nu respecta conditile mai sus mentionate vor fi tratati ca atare.