România, pe primele locuri în UE la transportul de marfă pe apele interioare

Transportul de marfă pe apele interioare a înregistrat o creștere semnificativă în România, în perioada 2009 – 2012, de la 24,5% din total în 2009 la 29,2% în 2012, ceea ce permite României să se claseze pe locul al treilea în UE, după Olanda (46,5%) și Bulgaria (30,5%), în ceea ce privește proporția ocupată de transportul de marfă pe apele interioare, potrivit datelor publicate miercuri de Oficiul european de statistică (Eurostat), transmite AGERPRES.

În schimb, România se numără printre cele 15 state membre în care au scăzut performanțele transportului rutier de marfă, de la 52,4% în 2009 la 39,4% în 2012 în cazul României. Doar în cinci state membre UE (țările baltice, Olanda și România) transportul rutier de marfă este responsabil pentru mai puțin de jumătate din transportul interior de marfă.

În ceea ce privește transportul feroviar de marfă, aceasta a fost în 2012 modalitatea principală de transport interior de marfă în statele baltice, în timp ce în cazul Irlandei, Greciei, Spaniei, Olandei și Luxemburgului a fost responsabil pentru mai puțin de 10% din total. În România, ponderea transportului feroviar de marfă a crescut de la 23,1% în 2009 la 31,4% în 2012.

În 2012, transportul interior de marfă în UE28 s-a cifrat la la 2.186 miliarde tone kilometri, în scădere cu 11,7% comparativ cu nivelul din 2007. Transportul rutier este de departe modalitatea dominantă pentru transportul mărfii (74,5% din total) iar ponderea sa a rămas practic neschimbată comparativ cu 2007.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.