×
×
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Luni, 25 septembrie 2017, 16:33
EUR (€)
+0.0015 ↗
4.5965 RON
USD ($)
+0.0354 ↗
3.8670 RON
• • •
Probleme mari pe traseul Lugoj-Deva
România riscă să aibă o nouă autostradă prăbușită

Construcția unui tronson de 22 de kilometri de autostradă, între Ilia și Șoimuș, pe A1 Lugoj-Deva, a fost adjudecată pentru 419 milioane de lei de către asocierea SC Tehnostrade – SC Spedition UMB SRL și din cauza unor probleme neprevăzute constructorul a solicitat majorări contractuale de 190 de milioane de lei, adică 45% din contract. În contractele de construcție cu fonduri europene sunt posibile majorări de maxim 10%, susține Mihai Alexandru Crăciun, fondatorul comunității online și al asociației "Construim România". Bucata de autostradă menționată are un cost estimat de 1,1 miliarde de lei, însă licitația a fost adjudecată pentru o sumă sub 40% din valoarea sa. "Este clar că de la bun început că autostrada va fi sub-conformă, cu materiale și soluții ieftine, de calitate cel puțin îndoielnică", spune Crăciun.

Potrivit acestuia, primul lucru suprinzător la tronsonul dintre Ilia și Șoimuș, de lângă Deva, este faptul că pe o lungime de peste 10 km autostrada este urcată pe un rambleu (ridicătură artificială de pământ) înalt de 6 metri. "Surprinzător pentru că în construcția de autostrăzi se recomandă evitarea rambleelor mai înalte de 3 metri. Motivul este unul extrem de simplu: indiferent de pământul cu care se realizează umplutura și indiferent de tratamentul de compactare, pământul așezat artificial nu va avea niciodată consistența pe care o capătă natural în timp. De exemplu, atunci când are suficient timp, în câteva milioane de ani natura este capabilă să facă gresie din nisip. În schimb, cu tot efortul și cu toată priceperea noastră tehnologică în construcții, noi, oamenii nu putem face din nisip mai mult decât un nisip bine compactat.

Indiferent de pământul și de tehnologia folosită la realizarea unui rambleu, pământul va continua întotdeauna să se taseze natural și după darea în exploatare a autostrăzii. Tasare care nu va fi niciodată uniformă. Unele secțiuni din teren se vor tasa mai rapid, altele mai lent, în funcție de solicitările la care sunt supuse și de consistența umpluturii. Iar această tasare este accelerată de vibrații precum cele induse în sol de vehiculele multe și grele care circulă pe autostradă", afirmă Crăciun. Un calcul simplu, adaugă acesta, arată că dacă o tasare naturală de 3% la un rambleu înalt de 2 metri înseamnă doar 6 cm – adică o denivelare total nesemnificativă. La un rambleu înalt de 6 metri aceeași tasare naturală de 3% înseamnă 18 cm. "Adică un „prag” în toată regula, cum i se spune popular, perfect capabil să arunce un vehicul afară din autostrada de pe rambleu. Adică exact genul de denivelări de care este plină toată puținătatea de autostrăzi din România, chiar și cele mai proaspăt inaugurate. Iar unul dintre motive este exact acesta: construcția de autostrăzi pe ramblee foarte înalte.

De exemplu la secțiunea demolată și reconstruită de pe A1 Orăștie – Sibiu Lot 3, rambleul are 9 metri înălțime!", a mai spus reprezentantul Construim România. Lotul 3 din A1 Orăștie-Sibiu a fost închis luni bune după ce s-a demonstrat că există infiltrații de apă pe o lungime de 200 de metri. Autostrada a fost pur și simplu demontată pe acea distanță și refăcută în regie proprie de către Compania de Autostrăzi.

Cosmin Pam MateiPublicat Luni, 31 iulie 2017
12179
 | 5
 | 37
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Urmea
+11
Probabil ca vina este "impartita" intre multi smecheri. Am impresia ca majoritatea autostrazilor (de fapt a segmentelor) a iesit din mana unui singur proiectant: SEARCH CORPORATION ! Iar "bomba" este ca aceasta firma are la conducere un roman "americanizat", care a impus proiectarea tinand cont de SUA, nu de conditiile de: clima / geologie / materiale /etc... din zona Romaniei !
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
IQ100
+7
Va pierdeti in amanunte si cifre.Realitatea este urmatoarea ; Romania trebuie distrusa.Asa au decis habar n-am cine, dar TOATE lucrurile, evenimentele, deciziile converg in aceasta tendinta vizibila si de pe Luna.Pentru aceasta, asa zisele autostrazi sunt doar un mijloc de golire a bugetului si implicit ,de saracire a tarii si a populatiei.Comisionul celor ce duc aceasta munca de sabotaj este (numeric) semnificativ si merita platiti cu cativa ani de puscarie sau usoara afectare a imaginii.
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
7.4
+5
Cand ai niste regimuri securiste ramai cu catuse si nu cu autostrazi. Asta e , ghinion ! Securistii si ong-istii nu se pricep sa construiasca si nici rudele lor implantate prin toate ministrele si companiile nationale.
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
Ţăranul
+2
O dau de gard şi p'asta ... !
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
john
-1
E atata nesimtire la cei care se fac ca dirijeaza lucrurile la infrastructura rutiera ca ne vor trebuii generatii sa schimbam ceva acolo...!
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
IQ100 @ john
+4
nu putem si nu o sa mai apucam...vom pieri ca neam si ca tara
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
hahahiha @ john
+11
Vezi ca NU se face acordul prin i-uri ! Fiindca am impresia ca te-ai gandit la doua generatii (ai scris TREBUII)! Oare la sase generatii ar trebui sa scrii TREBUIIIIII ?
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
cetatean
+5
Nu inteleg de ce nu sunt dati afara toti sefii si sefisorii care conduc realizarea autostrazilor din transilvania !!?? Parca sunt alesi sa nu faca autostrazi !!
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
IQ100 @ cetatean
0
sat in primulo rand; in al doilea rand, sa ne ilvania , cucerita de facto in 1989, a devenit Calul Troian prin care se va falimenta Romania.
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
IQ100 @ cetatean
0
mi-au mutil;at comentariul...nu ca as fi vreun maestru al tastarii corecte...
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
oricum, @ cetatean
0
oricare roman a inteles.
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
Nicu
+11
Cei din comisia de licitatie cum au putut sa ACCEPTE pret de 40% di valoarea adevarata.Numai de dragul de a castiga asociatia respectiva?. Sa plateasca ei diferenta . In stilul asta de neprofesionalism ne ducem de rapa.Ne facen de tot rasu. APROPO nisipul nu se compacteaza-doar se indeasa si atat. Nu este stabil deloc.
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
IQ100 @ Nicu
+3
cu spag.ei STIU ca ne ducemde rapa, acesta este programul.asa ca isi trag partea.
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
Un Cititor
+33
Si totusi , chiar nu este nimeni vinovat pentru distrugerea Romaniei ? A disparut flota Romaniei (cca 1000 vapoare ) si nimeni vinovat ! Au cheltuit miliarde de euro pe studii de fezabilitate si proiecte de autostrazi fara nici o finalitate - nimeni vinovat , au disparut jumatate din padurile Romaniei - nimeni vinovat , au disparut mii de fabrici -nimeni vinovat ,se prabusesc si acei cativa kilometri de autostrazi facuti - nimeni vinovat . Doamne , pana cand ?
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
pana @ Un Cititor
+6
ce va veni o furtuna geopolitica ce va rade totul in cale. Atunci vom fi egali.
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
IQ100 @ Un Cititor
+5
"vinovatii" sunt Marii Oculti, cei care au dat ordinulde desfiintare a Ro incepand din 1989.Asa cum l-au dat pe cel de infiintatre pe la 1848.Pana cand? pana la desfiintare si rebranduire pe bucati mai mici.
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
Dorin Crisan
0
Trec la cateva zile prin zona aceea. Nu am vazut zona Ilia-Deva, dar vad zona Ilia-Faget-Lugoj la care se lucreaza ( nici asta nu inteleg de ce autostrada, in loc s-o ia drept de la Deva la Arad-Nadlac, ocoleste prin Lugoj-Timisoara- Arad, mergand pana la granita cu Serbia, apoi revenind la granita de la Nadlac), dar va spun ca-i noaptea mintii! Prisma ridicata este doar din nisip scos din Mures ( ba chiar, in unele locuri, pamantul lutos obtinut din degajarile de teren), apoi compactat de utilajele grele. Pe margine nu exista parapeti din beton, astfel incat deja apa de ploaie a spalat la greu partile laterale. La pasajul care traverseaza Calea Ferata de la Ilia-Gurasada, au lipit niste placi din beton pe laterale, peste prisma de balast, din care unele deja s-au desprins la baza si au cazut, lasand sa se scurga ( da! se SCURGE) nisipul de dedesubt. Ma tot intreb de ce Statul Roman se incapataneaza sa incheie contracte proaste pe motiv ca sunt ieftine, apoi pluseaza de trei ori suma din contract ulterior. Pai......ori este CONTRACT, ori nu mai este! E clar ca autostrazile noastre n-au au cum sa nu se prabuseasca. Nu le lasa cele mai elementare reguli ale fizicii si ale minimei gandiri.
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
Pixelu Albastru @ Dorin Crisan
+8
Păi sunt numai firme străine. Le doare la cozoroc. Le protejează deneaul. Ba, ne mai dau și în judecată și evident, câștigă și suntem și cu bărzoiul ciufulit, și cu banii luați.
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
x @ Dorin Crisan
+4
"nici asta nu inteleg de ce autostrada, in loc s-o ia drept de la Deva la Arad-Nadlac, ocoleste prin Lugoj-Timisoara- Arad" Probabil nu intelegi nici de ce vor Renault si Ford austostrada.Nu intelegi ptr ca nu intelegi rostul unei autostrazi. O autostarda leaga centre urbane si economice, nu este un drum direct intre Bucuresti si Parndorf sa mearga potentatii cu fufele in uichand. Ai vrea sa lasi Timisoara (jud. Timis), al 2-lea pol de crestere din RO neconectat la autostrada?! Autostrazile in primul rand se justifica ECONOMIC. Ce zici daca-ti reamintesc ca coridorul 4 la origine intra in RO pe la Nadlac apoi pe traseul actual pana la Lugoj si de acolo in loc sa mearga spre Sibiu cobora la Craiova si iesea din RO pe la Calafat?! Te superi pe UE, nu?
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
Dorin Crisan @ Dorin Crisan
+5
x @ Dorin Crisan: Domnule "X", postarea dumneavoastra "la mistocareala", referitor la "Sensul Bucuresti-Parndorf si fufele din dotare" nu ma impresioneaza. Ma impresioneaza, in schimb, dorinta dumneavoastra de la lega Timisoara (al doilea POL la toate-cele!) de Arad si Nadlac cu o autostrada. Uitati, insa, ca acea autostrada a fost inaugurata in 2011 si finalizata in 2012. Deci EA EXISTA din 2012. In ceea ce priveste autostrada Timisoara-Craiova, ea nici macar nu intra in calcul in acest moment pentru anii urmatori. Mai asteptati! Si, DA! Autostrada Bucuresti-Nadlac ( poarta principala de granita)....tot "carna" ramane! Dupa mintea dumneavastra, autostrada ideala ar trebui sa arate asa: ac! Ideal!
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
@2x @ Dorin Crisan
+5
Pardon, pana sa ajunga Timicioara pe locul doi, mai trebuie sa treaca de Ilfov si de Constanta si chiar de Cluj; de unde va luati voi, aia, datele astea mincinoase?
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
Dorin Crisan @ Dorin Crisan
+3
nici ca se putea @ Emile: nu acesta era intentia mea. Eu ma refeream doar la guvernanti si la...Capitala tarii, ca asa-i zice: Bucuresti! Departe de mine de a idealiza anumite zone ale tarii si de a blama altele. La fel, de a face acelasi lucru cu TOATE zonele Europei. Sunt prea batran, prea trecut prin viata, prea umblat prin lume incat sa fac astfel de greseli. Apoi, nepotii mei (doi dintre ei, ca mai am unul...IT-ist prin Timisoara) sunt medici in Bucuresti, asa ca nu se pune. Daca v-as spune ce zone de "harat" am vazut eu prin orase "de fitze" din Europa ati intelege de ce eu.....chiar am reinceput sa invat sa iubesc Romania (toata-bine, nu doar pe bucati)
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
IQ100 @ Dorin Crisan
+3
@Pixelu albastru...firmele 'straine" gen aia a alui Nedomnul Kiovesi sunt firmme de acoperire ale unor scarbicii secrete cu interese antiromanesti..sa vedeti ca intr-un univers paralel /virtual/ in care Transilvania ar fi independenta ce austrazi bune s-ar face
Publicat Marţi, 01 august 2017
+Răspunde
Emile
-16
Cântarea României a avut rezultate notabile. Acum vădem că avem o niște ajutori de băgători de seamă auto-denumiți pompos "Comunitatea Online" și "Asociația Construim România", galerie plătită probabil de perdanții licitației. Măi și știu și date tehnice și organizare de șantier etc... Nu vor ramblee, visează probabil sute de kilometrii de autostrăzi pe piloni ca în Japonia care l-au făcu așa că să nu reducă terenul agricol și așa insuficient al țării lor. Dacă autostrada-i scumpă fac comparații cu cele mai ieftine de peste graniță, dacă-i mai ieftină sunt materiale proaste și nu o șă țină. Partea cu centimetrii și natura care face din nisip gresie în sute de milioane de ani e cea mai erudită.
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
Dorin Crisan @ Emile
+5
Da, domnule Emile, cei de la Asociatia Construim Romania sunt niste buni specialisti care monitorizeaza "neste chestii" din infrastructura "drumarilor" si "feroviarilor". Nu cred sa aiba fo' legatura cu licitatia zonei la care faceti referire, pentru ca atentionarile lor vizeaza tot teritoriul tarii. Nu-i cunosc, nu ne vom intalni vreodata, dar TOATE luarile lor de pozitie sunt corecte. Intrati pe pagina lor si va veti convinge ( la fel, ii rog pe cei care citesc acest articol sa intre pe pagina lor pentru lamuriri suplimentare, ca "guvernantii lu' peste" nu vor fi interesati-veac!). Ia vedeti cum monitorizeaza deplasarea dealului-alunecator de la Aciliu, de foarte multa vreme si se straduiesc sa atraga atentia celor care ar trebui sa ia masuri. Si nimeni nu-i baga in seama, ba chiar ii trateaza la fel ca dumneavoastra: cu dispret si sictireala. Putini stiu ( ca altfel luau masuri, dar nu-i intereseaza decat preluarea contractelor la un pret mic,dand spagi guvernantilor de la Bucuresti, apoi sa ceara de zece ori suma contractata)ca zona aceea este chiar cu probleme de alunecari de teren. In anii '80, una dintre liniile din Statia CFR Tilisca "s-a scufundat" in scurt timp cu o jumatate de metru ( culmea! cea din mijloc), mereu si mereu tunelul de la Holdea ( intre Faget-Lugoj) se surpa, ducand la intreruperea traficului feroviar si remedieri. Iar ei......pun prisme de nisip la baza noii autostrazi!!!!!!!!!!
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
nici ca se putea @ Emile
+12
ca ardeleanul Crisan sa nu dea vina pe... Bucuresti. Caraghiosilor. Hoti si prosti.
Publicat Luni, 31 iulie 2017
+Răspunde
Recomandate
Ce pățesc Shhaideh și Plumb
Publicat acum 2 ore şi 4 minute
O lovitură în plexul românilor
Publicat acum 26 minute
FCSB învinge Dinamo
Publicat acum 18 ore şi 7 minute
Liviu Dragnea: Un atac violent la Guvern
Publicat acum 18 ore şi 37 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Dosar Cotidianul
5 articole/ Actualizat Duminică, 24 septembrie 2017
alarm off
Mostra de la Veneţia
7 articole/ Actualizat Duminică, 10 septembrie 2017
alarm off
Cotidianul cititorilor
20 articole/ Actualizat Sâmbătă, 23 septembrie 2017
Ilie Şerbănescu

Constatând că actualul premier al României nu poate fi câtuși de puțin păcălit de cineva, după cum au dovedit mai multe episoade, în frunte cu cel cu băncile, mi-am luat cutezanța, în virtutea celor peste trei sferturi de veac de ființare prin România, să vă aduc spre luare aminte câteva lucruri care să vă împiedice de a vă păcăli, cumva, singur.

Ilie ŞerbănescuPublicat acum 20 ore şi 43 minute