România TV, campioană la publicitate pro Roşia Montană

RMCG a pompat sume uriaşe în televiziuni în acest an, continuând o „tradiţie” care durează de câţiva ani buni. Deloc surprinzător, televiziunile care îl iubesc pe Traian Băsescu au difuzat cele mai multe spoturi. Duminică seara, două televiziuni de ştiri nu a informat despre protestele din Bucureşti.

Peste 3.000 de spoturi difuzate de televiziuni

În acest an, până în prezent, compania canadiană Roşia Montană Gold Corporation, cea care intenţionează să înceapă exploatarea la Roşia Montană a difuzat pe televiziuni 3.176 de spoturi publicitare. Statistica este prezentată de site-ul PaginadeMedia.ro.

De departe, campioana difuzării spoturilor primite de la RMGC este România TV, urmată de B1 TV. De menţionat că şi o televiziune fără audienţă şi care nu a reuşit să iasă din anonimat se află pe locul 3 în topul televiziunilor cu spoturi RMCG difuzate. Este vorba de Giga TV, post înfiinţat de fruntaşul PDL Gheorghe Ştefan „Pinalty”, post care a servit exclusiv PDL în campania electorală. Deşi de regulă un astfel de post nu primeşte publicitate „scumpă”, se pare că în acest caz este vorba de sprijinirea financiară a celor de la Giga TV pentru serviciile aduse companiei canadiene de fostul partid de guvernământ. Iată cum arată un top al televiziunilor naţionale care au difuzat sport-uri RMGC:

România TV – 1.382 spoturi difuzate

  1. B1 TV – 1.174
  2. Giga TV – 191
  3. Realitatea TV – 149
  4. Antena 3 – 70
  5. TVR 1 – 68
  6. Kanal D – 42
  7. Pro TV – 31
  8. Antena 1 – 31
  9. Prima TV – 28
  10. Naţional TV – 10

Cum s-a mediatizat primul protest anti-Roşia Montană

Tot pe site-ul PaginadeMedia.ro este prezentată şi o situaţie a mediatizării primului protest anti-Roşia Montană, cel de duminică 1 septembrie.

  1. Digi 24 – 8 ştiri (34:17 durată)
  2. Realitatea TV – 7 ştiri (39:17 durată)
  3. B1 TV – 2 ştiri (73:17 durată)
  4. ProTV – 1 ştire (03:06 durată)
  5. TVR 1 – 1 ştire (00:43 durată)
  6. România TV – 0 ştiri
  7. Antena 1 – 0 ştiri
  8. Antena 3 – 0 ştiri
  9. Prima TV – 0 ştiri

Chiar dacă B1 TV a avut cele mai multe minute, site-ul Paginade Media.ro menţionează că „transmisiile B1 TV, care a văzut o perioadă protestele ca manifestații împotriva Guvernului, au fost atinse de tuşa subiectivă ale reporterilor”.

Dezbatere urmată de publicitate pro Roşia Montană

Luni seara, două posturi de ştiri, Antena3 şi Realitatea TV, au avut câte o emisiune de dezbatere privind situaţia/proiectul Roşia Montană. La Antena 3, dezbaterea a fost anunţată cu mult tam-tam şi într-adevăr au participat şi suporteri ai demarării exploatării, cât şi adversari ai exploatării. Din acest punct de vedere, totul a fost în regulă. Dar, imediat ce s-a terminat emisiunea, pe post a fost difuzat un clip publicitar „hard” pro exploatare, în care apărea şi un lider sindical (un personaj preluat de sindicate de la fostul UGSR – şi care are mai mereu statut de invitat pe la România TV şi B1 TV) care îndemna românii să „semneze pentru minerit”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Andreea Cristescu 134 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.