S-au scos la licitație capetele celei mai așteptate autostrăzi

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice anunţurile de participare la licitaţie pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 1 şi 5 ale autostrăzii prin munți, Sibiu Piteşti. Este vorba de capetele autostrăzii, respectiv Sibiu-Boiţa (lotul 1) şi Piteşti-Curtea de Argeş (lotul 5), aflate pe teren plat. Lotul 1 aferent Sectiunii 1 se intinde între km. 0+000 – km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersectia cu centura Sibiu. Aliniamentul se continua la vest de Drumul national DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km. 6, în zona localității Veștem.

În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G Avrig – Mârșa – Tălmaciu – Sadu până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7”, se spune în anunţ. Valoarea estimată a contractului este de 765 de milioane de lei, fără TVA; iar termenul de execuţie este de 108 luni, care include şi perioada de garanţie de 60 de luni. Tronsonul Piteşti-Curtea de Argeş va avea 30 de kilometri. „Secțiunea 5 se întinde între km 92+600 și km 122+950, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Curtea de Argeș și va contiua traseul paralel cu râul Argeș pănă la actuala centură a Municipiului Pitești. Traseul acestei secțiuni este amplasat în județul Argeș și are o lungime de 30.35 km”, se arată în anunţ. Valoarea estimată a contractului este de 1,83 miliarde de lei, fără TVA; iar termenul de execuţie este de 120 luni, care include şi perioada de garanţie de 60 de luni. Termenele de depunere a ofertelor sunt 17, respectiv 18 octombrie.

Modalitatea de selectare a ofertelor câştigătoare pentru fiecare dintre cele două tronsoane este ceva mai complexă decât de obicei. Criteriul preţului va conta doar în proporţie de 50%. Restul de 50% din punctajul total se va referi la calitatea lucrărilor, la garanţia suplimentară a lucrărilor oferită de constructor în plus faţă de cea standard şi chiar la experienţa proiectanţilor şi a inginerilor. Directorul general al CNAIR, Ștefan Ioniţă, a declarat că speră ca până la finele acestui an cele două loturi să aibă constructorii desemnaţi. „Tronsoanele de la Boiţa la Sibiu şi de la Curtea de Argeş la Piteşti, în total aproximativ 45 de kilometri, sunt primele loturi de autostradă scoase la licitaţie în acest an“, a explicat pentru Capital şeful CNAIR. Conform acestuia, dacă nu vor exista contestaţii, „până la sfârşitul anului vom avea constructori pe cele două loturi de autostradă“.

Pe lângă cele două loturi din autostrada de pe Valea Oltului, CNAIR este nevoită să reliciteze construcţia şoselei la patru benzi Suplacu de Barcău-Borş. În cazul primului tronson din fosta Autostradă Bechtel, aflat la graniţa României cu Occidentul, este nevoie de o expertizare a lucrărilor, care au fost începute în urmă cu 13 ani. Aici, lucrările au stat în paragină o perioadă de câţiva ani, iar în decembrie 2016, asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & Via Design SRL, care a câştigat licitaţia organizată în 2015, a anunţat că renunţă la proiect. Pe 16 martie, CNAIR a anunţat că în urma dispoziţiilor Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost predată companiei documentaţia tehnică aferentă Studiilor de Fezabilitate pentru secţiunile 1 şi 5 din cadrul contractului privind Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru „Autostrada Sibiu – Piteşti”. În ceea ce priveşte secţiunile din mijloc, CNAIR a prelungit până pe 15 august 2017 contractul privind Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru „Autostrada Sibiu – Piteşti”, semnat în 2015 cu asocierea Spea – Tecnic Consulting Engineering România. Autostrada Piteşti-Sibiu este una dintre cele mai aşteptate din România. Construcţia celor 123 de kilometri ai autostrazii este estimată la 2 miliarde de euro, aceasta urmând să fie finanţată şi din fonduri europene.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.