Sâmbătă şi duminică, concerte şi recitaluri de neratat în cadrul Festivalului George Enescu

Regal Strauss cu THE STAATSKAPELLE DRESDEN

Proiecte îndrăzneţe, spectacole îndrăzneţe, totul este îndrăzneţ. Thielemann se ridică foate uşor la nivelul unor simfonii legendare şi livrează un repertoriu solid”, nota Classic FM London.

Înfiinţată de Principele-elector Maurice de Saxa în 1548, este una dintre cele mai vechi orchestre din lume şi rămâne înrădăcinată în tradiţie. Pe parcursul istoriei sale îndelungate, mulţi dirijori distinşi şi instrumentişti de rang internaţional şi-au lăsat amprenta asupra acestei orchestre.

În data de 22 septembrie 2008, Staatskapelle Dresden a sărbătorit 460 ani de existenţă.

Printre foştii directori ai orchestrei îi amintim pe Heinrich Schütz, Johann Adolf Hasse, Carl Maria von Weber şi Richard Wagner, care a numit acest ansamblu „harpa sa miraculoasă”. Lista dirijorilor notabili din ultimii 100 de ani îi include pe Ernst von Schuch, Fritz Reiner, Fritz Busch, Karl Böhm, Joseph Keilberth, Rudolf Kempe, Otmar Suitner, Kurt Sanderling, Herbert Blomstedt şi Giuseppe Sinopoli. Orchestra a fost dirijată de Bernard Haitink în perioada 2002-2004 şi, mai recent, de Fabio Luisi, în perioada 2007-2010. Începând cu stagiunea 2012/2013, dirijorul principal este Christian Thielemann. Singurul dirijor principal de pe viaţă al orchestrei a fost Sir Colin Davis.

Christian Thielemann

Richard Strauss şi Staatskapelle au avut o legătură strânsă timp de peste şaizeci de ani. Nouă din operele compozitorului au avut premiera la Dresda, inclusiv „Salomé”, „Elektra” şi „Cavalerul Rozelor”, în timp ce „Simfonia alpină” a lui Strauss a fost dedicată acestei orchestre. Nenumăraţi alţi compozitori renumiţi au scris lucrări fie dedicate orchestrei, fie care au avut premiera la Dresda. În 2007 Staatskapelle a reafirmat această tradiţie introducând postul anual de „Capell-Compositeur”. După Hans Werner Henze, Wolfgang Rihm a deţinut acest titlu în stagiunea 2013/2014.

Richard Strauss creează o viziune grandioasă concepută pentru 150 de interpreţi, adăugând orchestrei tradiţionale orga, efecte speciale (vânt, tunete) şi un grup instrumental în culise.

Dirijor: CHRISTIAN THIELEMANN. A fost numit în iunie 2015, director al Festivlului din Bayreuth. Este o funcţie ce marchează intrarea sa definitivă în istoria muzicii. Din stagiunea 2012-2013, este dirijorul principal al Staatskapelle Dresden.

Celebra soprană Anja Harteros

Solistă: ANJA HARTEROS (soprană). Pentru recunoaşterea rezultatelor sale artistice impesionante i-a fost acordat titlul onoric al Kammersangerin din Bavaria. În 2009, a fost aleasă Cântăreaţa Anului. În 2010, a fost distinsă cu Premiul Operei Colon, iar în 2013, a fost premiată cu Europa Medaille din partea Bavariei.

În program:

Strauss– „Letzte Lieder“ – „Frühling“ –„Malven“ –„September“ – „Beim Schlafengehen“ – „Im Abendrot“ (orchestraţie de Wolfgang Rihm), Auftragswerk der Osterfestspiele Salzburg und der Sächsischen Staatskapelle Dresden

Strauss– „Eine Alpensinfonie“ op. 64

Concertul are loc la Sala Mare a Palatului, astă-seară, la ora 19:30.

Recital extraordinar de pian MURRAY PERAHIA

Murray Perahia

În decursul a mai mult de 30 de ani de carieră concertistică pe scenele lumii, Murray Perahia a devenit unul dintre cei mai căutaţi şi elogiaţi pianişti ai vremurilor noastre. Este invitat în cele mai mari centre muzicale, acompaniat de orchestre de renume. Este dirijor invitat al ”Academy of St. Martin in the Fields”, cu care a susţinut turnee în calitate de dirijor şi pianist în SUA, Europa, Japonia şi Asia de Sud-Est. De curând, Perahia s-a lansat într-un proiect ambiţios: realizarea Integralei Sonatelor de Beethoven pentru Henle Urtext Edition.

Stagiunea de concerte 2003-2004 a pianistului a inclus recitaluri în America de Nord şi Europa, turnee cu ”Academy of St. Martin in the Fields” atât în America de Nord cât şi în Europa, precum şi turnee Europene împreună cu ”Camerata Salzburg” şi ”Chamber Orchestra of Europe”.

Perahia are o largă şi variată discografie realizată de către Sony Classical care îl reprezintă pe artist în exclusivitate. Recent, el a înregistrat al treilea disc al Concertelor pentru clavecin de Bach cu ”Academy of St. Martin in the Fields”, disc ce include Concertul Brandenburgic nr. 5, Concertul pentru flaut, vioară şi pian şi Concertul Italian solo. La începutul acestui an, ”Sony Classical” a lansat în interpretarea pianistului, înregistrarea ultimelor Trei Sonate pentru pian de Franz Schubert (D.958, 959, 960).

În anul 2003, Perahia a câştigat Premiul Grammy pentru Cel mai bun Interpret Solist Instrumentist pentru integrala a studiilor de Frederic Chopin, op. 10 şi op. 25. Apropierea specială a solistului de muzica lui Bach este evidentă în înregistrarea Concertelor pentru clavecin cu ”Academy of St. Martin in the Fields” precum şi în interpretarea Variaţiunilor Goldberg, ambele obţinând două nominalizări Grammy şi Gramophone Award pentru Cea mai bună Înregistrare Instrumentală. Timp de 15 săptămâni s-a menţinut în Top 10 Billboard Classical Chart. În 1999 a câştigat un Grammy pentru înregistrarea Suitelor Engleze de Bach (nr. 1, 3, 6), iar în 1995 şi 1997 a câştigat premiile Gramophone Magazine pentru baladele de Chopin şi interpretarea unor lucrări de Händel şi Scarlatti. În 1998, la împlinirea a 25 de ani de înregistrări ale pianistului, ”Sony Classical” lansează un album de patru discuri.

Născut la New York, Perahia a început studiul pianului la vârsta de patru ani, ulterior urmând cursurile de la Mannes College unde s-a specializat în dirijat şi compoziţie. A colaborat cu numeroşi muzicieni, printre care Rudolf Serkin, Pablo Casals şi membrii Budapest String Quartet. De asemenea, a studiat o perioadă de timp cu Mieczlyslaw Horszowski. Ani la rând s-a bucurat de prietenia apropiată a lui Vladimir Horowitz a cărui perspectivă şi personalitate i-au fost de o mare inspiraţie.

În 1972 Perahia a câştigat Concursul Internaţional de Pian de la Leeds. În 1973 a susţinut primul său concert la Aldeburgh Festival unde a lucrat îndeaproape cu Benjamin Britten şi Peter Pears, pe acesta din urmă, l-a acompaniat ulterior în numeroase recitaluri de lieduri. Perahia a fost director artistic al Festivalului de la Aldeburgh în perioada 1981-1989.

Este membru de onoare al Royal College of Music şi Royal Academy of Music şi deţinătorul doctoratului de onoare al Universităţii Leeds.

În program:

Haydn– Sonata nr. 31 Hob. XVI. 46 în La bemol Major

Haydn– Variaţiunile Hob. XVII. 6 în fa minor

Brahms– Balada op. 118 nr. 3 în sol minor

Brahms– Intermezzo op. 119 nr. 3 în Do Major

Brahms– Intermezzo op. 119 nr. 2 în mi minor

Brahms– Intermezzo op. 118 nr. 2 în La major

Brahms– Capriccio op. 116 nr. 1 în re minor

Beethoven– Hammerklavier, op 106 În si bemol Major Allegro-Scherzo-Adagio sostenuto-Largo, Allegro risoluto

Recitalul poate fi ascultat astăzi, la Ateneul Român, la ora 16:30

Orchestra şi Corul The King’s Consort

Nu pierdeţi, în cadrul Seriei Concertele de la miezul nopţii , THE KING’S CONSORT (orchestră şi cor). A realizat peste 90 de înregistrări, ca şi coloana sonoră a filmelor Cronicile din Narnia şi Piraţii din Caraibe. Repertoriul cuprinde atât lucrări de secolul XVI, cât şi contemporane. Casa de Discuri Hyperion consideră formaţia drept ”cel mai prestigios brand englez”.

Dirijor: ROBERT KING

În program:

Purcell, Odă către Sfînta Cecilia de (1683)

Britten, Imn către Sfânta Cecilia(1942)

Haendel, Odă Sfintei Cecilia ”Din Armonie” (1739)

Solişti:

CAROLYN SAMPSON (soprană)

ROBIN BLAZE (contratenor)

JAMES GILCHRIST (tenor)

DAVID WILSON-JOHNSON (bas-bariton)

Sâmbătă, ora 22.30.

SAN FRANCISCO SYMPHONY, orchestra născută din cenuşă

Dirijorul Michael Tilson Thomas, la pupitrul San Francisco Symphony

Duminică, de la ora 19:30, la Sala Mare a Palatului, Orchestra Simfonică din San Francisco, dirijată de MICHAEL TILSON THOMAS,va avea în program lucrări de C. Ives, Bartók şi Mahler.

Solistă: YUJA WANG – pian

San Francisco Symphony are o personalitate copleşitoare care se discerne în meticulozitatea şi energia sunetului, în forţa partidei de suflători, în transparenţa instumentelor de suflat şi în rotunjimea caracterului melodic, cald, al coardelor”, aprecia Vela del Campo în El Pais.

San Francisco Symphony stabileşte cel mai înalt standard posibil pentru excelenţă în performanţă muzicală acasă şi pe tot mapamondul; îmbogăţeşte, serveşte şi formează viaţa culturală prin spectrul comunităţilor din Bay Area; menţine stabilitatea financiară şi obţine recunoaşterea publicului ca un mijloc de a-şi asigura capacitatea de a-şi duce misiunea la bun sfârşit.

În urma cutremurului şi incendiului devastatoare din anul 1906, liderii societăţii civile din San Francisco au dorit să creeze o orchestră permanentă în oraşul meloman. În decembrie 1911, San Francisco Symphony (SFS) a susţinut primele concerte, reaprinzând viaţa culturală a oraşului. A fermecat publicul cu un melanj caleidoscopic de muzică clasică şi modernă.

Orchestra a obţinut o vizibilitate mai mare şi a devenit tot mai apreciată sub conducerea unor directori muzicali reputaţi. Henry Hadley a fost urmat de Alfred Hertz, care a condus premierele americane ale operelor Parsifal, Salomé şi Cavalerul Rozelor la Metropolitan Opera. Apoi în fruntea orchestrei au venit Basil Cameron, Issay Dobrowen, legendarul Pierre Monteux, care a prezentat lumii întregi Ritualul primăverii şi Petruşka, baletele lui Stravisnky, Enrique Jordá, Josef Krips, Seiji Ozawa, Edo de Waart şi Herbert Blomstedt, care este şi astăzi dirijor laureat. Michael Tilson Thomas (MTT) a devenit directorul muzical al orchestrei în 1995. Sub conducerea sa, orchestra a atins noi culmi artistice şi a cucerit noi spectatori.

SFS a câştigat câteva dintre cele mai prestigioase premii din lume, inclusiv Premiul Academiei de Muzică din Japonia, Grand Prix du Disque din Franţa, Premiul Gramophone din Marea Britanie şi o sumă de premii Grammy. Sub conducerea lui MTT, orchestra a obţinut unsprezece premii Grammy, inclusiv trei pentru înregistrarea baletelor lui Stravinsky din anul 1999, şi şapte pentru ciclul Simfoniilor lui Mahler, înregistrat în ultimul deceniu. Înregistrările din Mahler au fost lansate la Casa de Discuri a orchestrei, SFS Media, care a fost înfiinţată în 2001. Până atunci, pentru RCA Red Seal, MTT a înregistrat împreună cu orchestra scene din Romeo şi Julieta lui Prokofiev, care au obţinut un Grammy, Cantatalui Mahler Das klagende Lied, două albume Copland, Simfonia fantastică a lui Berlioz, o Colecţie Gershwin (conţinând lucrări pe care le-au interpretat la Gala de deschidere de la Carnegie Hall în anul 1998, transmise la nivel naţional la emisiunea Great Performances de la postul TV PBS), şi Charles Ives: An American Journey.

Unii dintre cei mai importanţi dirijori din acea vreme au fost invitaţi pe scena SFS, printre ei numărându-se Bruno Walter, Leopold Stokowski, Leonard Bernstein, şi Sir Georg Solti. Compozitorii care au condus orchestra sunt nume sonore ale muzicii moderne şi contemporane: Igor Stravinsky, Serghei Prokofiev, Maurice Ravel, Arnold Schönberg, Paul Hindemith, Aaron Copland şi John Adams. Pentru programele sale curajoase, orchestra a fost premiată de douăsprezece ori de Societatea Americană a Compozitorilor, Creatorilor şi Editorilor Muzicali. Iar în anul 1979, numirea lui John Adams în funcţia de Consilier pentru muzică nouă a devenit un model pentru programele de rezidenţă pentru compozitori adoptate de marile orchestre americane.

În octombrie 1989, cu un gest ce amintea de începuturile orchestrei, Herbert Blomstedt şi Orchestra şi Corul SFS au ajutat oraşul să-şi revină la cinci zile după cutremurul devastator din Loma Prieta, interpretând Simfonia a IX-a a lui Beethoven în faţa unui public de peste 20.000 persoane în Golden Gate Park. În septembrie 2011, pentru a sărbători 100 de ani de existenţă, orchestra San Francisco Symphony, condusă de Michael Tilson Thomas şi acompaniată de pianistul Lang Lang, a interpretat un concert gratuit în aer liber, în Civic Center Plaza, care a atras 10.000 de spectatori.

În 2006, MTT şi SFS au lansat Keeping Score, un program multianual multimedia destinat să facă muzica clasică accesibilă persoanelor de orice vârstă, fie că aveau pregătire muzicală, fie că nu. Acesta a inclus un serial TV pe postul PBS, urmărit de peste 6 milioane de americani, un site interactiv, o serie de emisiuni radio naţionale moderate de MTT, DVD-ul cu documentare şi interpretări live, şi un program pentru şcolile şi liceele care au integrat muzica clasică în curriculumul şcolar. Keeping Score este disponibil pe DVD şi Blu-ray, şi poate fi accesat la keepingscore.org. Orchestra utilizează tehnologii noi pentru a ajunge la public începând cu anul 1926, când a devenit prima orchestră din Statele Unite care avea transmisii radio în mod frecvent. În prezent, SFS poate fi ascultată la circa 300 posturi de radio din toată ţara, îmbogăţind viaţa muzicală a Americii.

Pianista Yuja Wang, cu o tehnică uimitoare

În vârstă de 28 de ani, pianista chineză Yuja Wang e recunoscută pe plan internaţional pentru interpretările ce combină spotaneitatea şi imaginaţia curajoasă specifice tinereţii, cu disciplina şi precizia unui artist matur.

Yuja înregistrează în exclusivitate cu Deutsche Grammophon. Albumul ei de debut, „Sonatas & Etudes”, lansat în primăvara anului 2009, „propune o combinaţie între o tehnică explozivă şi o aplecare rară pentru poezie”, potrivit revistei Gramophone, care a numit-o pe Yuja Tânărul Artist al Anului în cadrul premiilor Classic FM Gramophone din 2009. Pentru cel de-al doilea album, „Transformation” din 2011, Yuja a primit un Echo pentru Tânărul Artist al Anului. În 2012, din colaborarea cu maestrul Claudio Abbado şi Orchestra de cameră Mahler a rezultat primul ei album de concerte, cu „Rapsodia pe o temă de Paganini” şi „Concertul pentru pian no. 2 in C minor” de Rahmaninov, pentru care pianista a primit o nominalizare la premiile Grammy la categoria “Cel mai bun solo instrumental de muzică clasică”. Cel mai recent disc al ei, „Fantasia”, este o colecţie de lucrări muzicale semnate de Albéniz, Bach, Chopin, Rahmaninov, Saint-Saëns sau Scriabin.

În doar câţiva ani de la debutul din 2005, alături de Orchestra Centrului Naţional al Artelor din Ottawa, condusă de Pinchas Zukerman, Yuja a cântat alături de multe dintre cele mai prestigioase orchestre ale lumii, printre care orchestrele simfonice din Boston, Chicago, Cleveland, Dallas, Detroit, Houston, Filarmonicile din Los Angeles, New York, Orchestra Simfonică Naţională din Washington D.C., Orchestra din Philadelphia, cea din Pittsburgh sau Orchestra Simfonică din San Francisco. În afara Statelor Unite, a concertat alături de Berlin Staatskapelle, Filarmonica din China, Teatro alla Scala, Filarmonica din Israel, Filarmonica din Londra, Orchestre de Paris, Orquesta Nacional España, Orchestra Simfonica NHK din Tokyo, Royal Concertgebouw Orchestra, Orchestra Mozart şi Santa Cecilia.

A cântat deja cu unii dintre cei mai respectaţi dirijori ai lumii, cum ar fi Claudio Abbado, Daniel Barenboim, Gustavo Dudamel, Charles Dutoit, Daniele Gatti, Valery Gergiev, Mikko Franck, Manfred Honeck, Pietari Inkinen, Lorin Maazel, Kurt Masur, Sir Roger Norrington, Antonio Pappano, Yuri Temirkanov, Michael Tilson Thomas şi Pinchas Zukerman.

În timpul stagiunii 2012-2013 s-a întors în Israel, alături de Filarmonică, pentru a lucra cu Zubin Mehta, după care a susţinut un turneu în timpul căruia a concertat la Carnegie Hall şi în sălile de concerte Disney. A urmat apoi un turneu de trei săptămâni în Asia, alături de Orchestra Simfonică din San Francisco, sub bagheta lui Tilson Thomas, care a inclus concerte în Macau, China, Hong Kong, Taiwan şi Japonia.

Născută în Beijing în 1987, Yuja a inceput să studieze pianul la 6 ani, susţinând primele concerte în China, Australia şi Germania. şi-a continuat studiile la Conservatorul Central de Muzică din Beijing, avându-i drept profesori pe Ling Yuan şi Zhou Guangren. Între 1999 şi 2001 a participat la programul de vară Morningside Music la Calgary’s Mount Royal College, în cadrul unui schimb de experienţă artistică şi culturală între Canada şi China. După aceea şi-a început studiile cu Hung-Kuan Chen şi Tema Blackstone la Conservatorul Mount Royal College. În 2002, când avea 15 ani, Yuja a câştigat competiţia Aspen Music Festival, după care s-a mutat în Statele Unite ale Americii, ca să studieze cu Gary Graffman la Institutul Curtis pentru Muzică din Philadelphia, pe care l-a absolvit în 2008. În 2006, Yuja a primit premiul Gilmore acordat Tânărului Artist, iar în 2010 a câştigat prestigioasa bursa Avery Fisher Career.

Yuja face parte din programul Steinway Artists, cântând exclusiv la piane Steinway.

San Francisco Symphony Orchestra

Dirijorul Michael Tilson Thomas, un director muzical al secolului XXI. De când a devenit director muzical în 1995, Michael Tilson Thomas (MTT) a făcut parte din procesul de transformare al Orchestrei Simfonice San Francisco (SFS) într-unul dintre cele mai mari ansambluri din lume. El a sporit reputaţia internaţională a orchestrei şi a extins publicul pentru muzica clasică. Sub conducerea lui MTT, SFS a expus muzica compozitorilor americani, a câştigat unsprezece premii Grammy – şapte pentru ciclul de Mahler – şi a creat Keeping Score, o serie revoluţionară multianuală PBS şi proiecte multimedia care au făcut muzica lui Beethoven, Ives, Mahler şi alţi maeştri, mai accesibilă pentru oameni de toate vârstele şi de orice educaţie muzicală.O colaborare prolifică şi programe inovatoare. MTT a început colaborarea cu SFS în 1974, când a realizat prima din mai multe apariţii ca dirijor invitat cu orchestra. Întotdeauna un favorit în San Francisco, a fost numit sucesorul lui Herbert Blomstedt ca director muzical al SFS. În sezonul inaugural 1995-1996, MTT inclus o lucrare americană pe aproape fiecare program şi a încheiat sezonul cu un festival american, o celebrare de două săptămâni de muzică americană. În anul 2000, MTT împreună cu SFS au organizat 12 concerte la American Mavericks Festival care au celebrat patrimoniul muzical al secolului XX din America şi au reluat conceptul cu noi compozitori şi concerte pentru orchestră în San Francisco şi în Statele Unite. Alte festivaluri lăudate, printre altele, au explorat muzica lui Stravinsky, Prokofiev, Wagner, şi a Teatrului Evreiesc American. În timpul mandatului său, MTT a creat un echilibru între muzica contemporană şi repertoriul clasic, colaborând cu muzicieni diverşi de la Yo-Yo Ma până la membrii trupei Grateful Dead.

Gama amplă de înregistrări ale lui Michael Tilson Thomas, care reflectă amploarea intereselor sale ca dirijor, compozitor şi pianist, a câştigat numeroase premii internaţionale, în plus faţă de discurile sale Mahler, Prokofiev şi Stravinski, câştigătoare ale premiului Grammy. Înregistrarea Ives din 2003 cu SFS, An American Journey, a câştigat ECHO Klassic Award for Symphonic Recording of the Year. El a înregistrat muzică de Bach şi Beethoven, şi a desfăşurat muncă de pionierat cu muzică de Ruggles, Reich, Cage şi Gershwin. A apărut de multe ori la televizor. MTT a dezvoltat şi găzduit serialul de televiziune Keeping Score, care a fost vizionat de peste şase milioane de americani. A participat împreună cu SFS la Great Performances de PBS, în documentare PBS cu New World Symphony, şi la seria BBC cu Orchestra Simfonică din Londra. A condus New York Philharmonic Young People’s Concerts la CBS-TV din 1971 până în 1977.

MTT a compus mai multe lucrări bine primite, inclusiv From the Diary of Anne Frank; Shówa/Shoáh, care au comemorat a cincizecea aniversare a bombardamentului de la Hiroshima; concertul contrabassoon Urban Legend; Island Music, o sărbătoare percutantă dedicată în memoria compozitorului Lou Harrison; şi Notturno. În 1999, MTT a dirijat SFS în prima versiune orchestrală a poeziior de Walt Whitman, Three Songs to Poems, interpretate de baritonul Thomas Hampson, şi în 2001, Renée Fleming şi SFS au adus în premieră ciclul de cântece ale lui MTT, Poems of Emily Dickinson.

Recital al pianistei ELISABETH LEONSKAJA, la Ateneu

O piaistă de geniu, Elisabeth Leonskaja

In memoriam Sviatoslav Richter“

În program:

Schubert – Sonata în Re Major, D 850 („Gasteiner“)

Brahms – Sonata nr. 3 în fa minor pentru pian, op. 5

Călătoria pianistei Elisabeth Leonskaja trece de pe o culme pe alta. Ea a ajuns pe culmi ce au fost atinse doar de câteva ori de către cei mai mari, nu doar de astăzi ci dintr-o întreagă epocă: e vorba de culmile atinse de Clara Haskil şi Lipatti, de culmile modernităţii în sine”, consemna Diapason.

De multe decenii, Elisabeth Leonskaja este printre cei mai admiraţi pianişti ai vremurilor noastre. Într-o lume dominată de media, Elisabeth Leonskaja a rămas devotată sieşi şi muzicii ei, şi prin aceasta a mers pe urmele marilor muzicieni din epoca sovietică, printre care se numără David Oistrah, Sviatoslav Richter şi Emil Gilels, care nu şi-au mutat niciodată atenţia de la chintesenţa muzicii, în ciuda faptului că lucrau într-un mediu politic extrem de dificil. Modestia ei aproape legendară o face să rămână şi acum oarecum timidă în faţa presei. Însă, de îndată ce iese pe scenă, publicul simte forţa care vine din faptul că muzica este şi a fost mereu munca ei de o viaţă. Născută la Tbilisi, în Georgia, dintr-o familie rusă, a fost considerată un copil minune şi a dat primele concerte la vârsta de 11 ani. Talentul ei excepţional a adus-o curând la studii la Conservatorul din Moscova. În timp ce era încă studentă acolo, a câştigat premii importante la competiţiile internaţionale George Enescu, Marguerite Long şi Queen Elizabeth.

Elisabeth Leonskaja este un oaspete frecvent şi îndrăgit la festivaluri muzicale prestigioase, cum ar fi cele din Salzburg, Viena şi Lucerne, Schleswig-Holstein Festival, Schubertiade din Hohenems şi Schwarzenberg. De asemenea, oferă recitaluri în cadrul Piano Series din principalele centre muzicale ale lumii, adică la Paris, Madrid, Barcelona, Londra, Edinburgh, Munchen, Zurich şi Viena.

În patria ei adoptivă, Austria, realizările remarcabile ale lui Elisabeth Leonskaja i-au adus o largă recunoaştere. A devenit Membru de Onoare al Konzerthaus din Viena. În 2006, i-a fost decernată decoraţia Crucea Austriacă, Clasa Întâi, pentru serviciile aduse vieţii culturale din ţară – cel mai înalt titlu de acest tip din Austria. Astăzi, “Leoaica claviaturii” s-a maturizat, devenind o pianistă excepţională, care nu mai are nevoie să-şi scoată în evidenţă virtuozitatea şi se bucură de cea mai caldă primire oriunde ar apărea.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.