ULTIMA ORA
Previous Pause Next
 
Home » Home » Top News » Se infiinteaza Politia Animalelor

Se infiinteaza Politia Animalelor

24 Sep 2007 Seila Dumitrescu | 49 comentarii | 6558 vizualizari
Rating:
70 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
 

Cruzimea fata de animale ar putea fi pedepsita cu amenzi de pina la 10.000 de lei sau chiar cu zece ani de inchisoare.

Drepturile necuvintatoarelor vor fi protejate de Politia Animalelor, institutie care ar urma sa fie infiintata in urma unei propuneri legislative a unui grup de parlamentari, printre care si Peter Eckstein, Gheorghe Funar, Corneliu Vadim Tudor si Norica Nicolai. Potrivit textului aflat in dezbatere la Senat, constituie infractiune de cruzime fata de animale sacrificarea lor in conditii de suferinta pentru consumul alimentar sau blana, organizarea, finantarea sau incurajarea pariurilor de lupte intre animale de orice fel, dar si sufocarea, torturarea sau mutilarea lor.

Acelasi proiect de lege incadreaza drept contraventie cresterea animalelor in conditii neadecvate, transportul lor fara aer sau apa, supunerea la munci peste puterile lor, dar si dresajul brutal sau folosirea lor pentru activitati comerciale fara a le oferi conditii adecvate.

Actele de cruzime incadrate drept contraventie au amenzi cuprinse intre 300 si 10.000 de lei, iar infractiunile pot fi sanctionate cu pedepse intre cinci si zece ani.

 
 
Cotidianul.ro va recomanda portalul MONEY.ro si MONEY WEB TV.
 
Abonare Newsletter
 
 
 

49 comentarii

 
1
Oregri Ariangore 25-Sep-2007 06:46
Desi pe initiatorii acestei legi nu-i prea am la inima,de data asta sunt de acord cu ei.Stiu ca unii ma vor considera deplasat dar ce am vazut la TV in reportajul cu acea pisica omorata cu bestialitate,m-a facut sa spun ca eu unul i-asi fi facut la fel zbanghiului care se mai si falea cu fapta sa.Absolut fara nici o remuscare sau probleme de constiinta.Bestii de genul acesta sunt mai rele ca animalele turbate.Din pacate nu mai am varsta dar tare m-asi fi inscris in aceasta politie.
2
Gabriel Savin 25-Sep-2007 08:17
Comportamentul nostru a iesit de mult din normalitate si cauzele le stim cu totii, dar nu vreau sa arat cu degetul pe cei ce ne conduc si isi fac legi, prapastia dintre alegatori si alesi.
Politia animalelor ar fi absolut necesara in orice alta tara, nu si in Romania cea plina de infractori, politii, garzi, jandarmerii inutile, fara randament si rezultate. Oameni ai legii care inchid ochii la infractiuni savarsite pe strada sub ochii lor. Hotii, agresiuni, soferi indisciplinati, motociclete care urla zi si noapte ... Sa nu mai vorbim de Marele Jaf !
O lege a poluarii sonore este prioritara. Infiintarea unei alte politii inseamna un alt aparat parazitar. Actualul aparat are capacitatea de a interveni la sesizarile populatiei. Inclusiv in cazul torturii si crimei asupra animalelor.
Dar s-a gasit un subterfugiu pentru ca Domnii din politie sa nu fie deranjati: populatia nu poate insoti sesizarile de inregistrari pentru ca nu detine "aparatura omologata" !! Deci nu exista probe. Gata.
Si inca un argument: o noua politie inseamna alta felie din tortul bugetar ... Pot fi oare de acord domnii ministrii sau chiar primarul Adriean Bordureanu ? Sau, mai bine, marim impozitele.
Atitudine, societatea civila, pareri ale populatiei, locuri de munca, responsabilitatea oficialitatilor, control civil asupra aparatului politienesc, cultura in loc de emisiuni Tv idioate, afumate si fosilizate, aici ar trebui lucrat !
Va doresc "somn usor" !
3
moldoveanu ifrim 25-Sep-2007 08:56
da e f bine intram in lumea civilizata si noi . sa se termine cu abandonarea animalelor pe strazi cu uciderea acestora si chinuirea lor. se vor imputina cainii comunitari si pisicile comunitare. da e f. f.f.f bine cu conditia sa aiba aceasta politie puteri ca si RSPCA -ul din strainatate . se va termina cu chinuirea cainilor si cailor de catre tiganii nomazi si nu numai.
4
Filica 25-Sep-2007 09:47
Nu ca as avea ceva cu ideea din articol dar haitele de caini "comunitari" care ne ameninta la tot pasul sunt departe de a fi inlaturate. Ba exista suficiente persoane care le hranesc si le apara. In plus linia verde cu Primaria capitalei privind reclamarea incedentelor privind aceste animale este o poezie... Cred ca inainte de a apara viata animalelor prioritara este viata oamenilor !
5
Caragea Mihaela 25-Sep-2007 09:48
Ne dorim civilizatie si respect pt orice fiinta! Auzim de multe ori: "ce atata caz pt o pisica?"
Ganditi-va la imaginatia bolnava, modul si felul de a comite o asemenea tortura si abia dupa aceea survine moartea acelei fiinte; ganditi-va ca astia nu simt nimic iar noi avem copii la scoala cu ei. Ganditi mai departe de o "simpla" fapta in care s-a nimerit un sufletel de 1,5 kg. Si nu sunt la prima crima de acest gen....
Dupa mine si unii din noi am recurge noi la lege prin aceeasi pedeapsa....
6
Caragea Mihaela 25-Sep-2007 09:58
Filica, si cum aperi "viata oamenilor"? De la incercarile astea pe suflete mai slabe decat ei ajung sa omoare oameni.
Nu te gandesti ca astia sunt pericol si pentru oameni?
Si tocmai asta e, daca ne pasa, facem ce se poate sa nu mai dai "de haitele de caini comunitari" pentru ca atunci vom avea toti bun simt si vom avea adaposturi pt cine vrea sa isi ia un animalut. Cei batrani, bolnavi, fara sanse vor fi euthanasiati decent (viata se stinge in somn), fara sa recurgem la barbarisme.
Nu uita ca noi suntem singurii care ducem la distrugerea acestei planete prin deseuri, poluare, distrugere a tot ce ne da viata aici si uita-te la animale cum au viata lor cum decurge fara a face rau naturii.
Uita-te cum in spatiul cosmic se pare ca nu mai exista viata si e atat de imens iar pamantul asta mic are o varietate imensa de specii minunate si perfect adaptate conditiilor de viata, cu exceptia uneia singure...
Daca vrem sa ne crestem copiii responsabili, buni, civilizati noi parintii suntem datori sa-i invatam macar ce inseamna bunul simt, sa respecte si sa judece fiecare actiune!
7
jaga 25-Sep-2007 10:23
Cred ca nu am pierdut nicio emisiune cu RSPCA sau politia animalelor din S.U.A...Sincer ma indoiesc ca o sa fie ca acolo dar e un inceput si sper sa fie un inceput bun..Ar putea fi un semn ca o luam pe o cale normala in care invatzam ce inseamna bunul simt,sa invatzam ce inseamna sa iti pese pt un suflet mic de pisoi sau de catzel..cat despre cai nu mai zic..treci pe la tzara sa vezi cum se bate un cal cu parul sau coada de la lopata si asta doar pt ca stapanul e un dobitoc,iar animalul un suflet nobil...sper sa fie bine..
8
Jimmy Kopp 25-Sep-2007 10:26
Sa inteleg ca daca dau cu un bolovan dupa un caine care ma ataca pe strada, sunt pasibil de 10000 lei amenda sau chiar inchisoare? Nu stiu de ce nu ma mir cand vad cine e printre initiatorii legii: maidanezul-sef Vadim! Deja sunt curios cati vor intra la puscarie pentru ca au sacrificat porcul de Craciun "in conditii de suferinta"! Sper ca nu va trece in Parlament asemenea lege aberanta, care ne va interzice sa taiem porci si gaini si ne va condamna sa traim numai printre haite de caini vagabonzi care nu vor mai putea fi capturati si exterminati datorita ei.
9
gabb 25-Sep-2007 10:33
bai Jimmy Kopp papagalule - daca iti pocnesc eu un bolovan in cap o sa vezi atunci ce maidanez devii instant!
cacacios prost!
10
Cornel Istrate 25-Sep-2007 10:47
In sfarsit ...oare cate animale mai trebuiau chinuite pana sa ia nastere si in Romania o astfel de institutie.....mai intai cred ca ar trebui pus la punct problema cainilor vagabonzi si apoi de rezolvat restul ....poate astfel vom deveni mai manierati si noi ....
11
doru catalin artene 25-Sep-2007 11:01
da stiu ca mult v-a mai trebuit...
12
doru catalin artene 25-Sep-2007 11:02
DA STIU CA MULT V-A MAI TREBUIT...
13
nistor gheorghe 25-Sep-2007 11:03
Nu am cuvinte sa calific acei bipezi( pentru ca nu pot fi numiti oameni)care maltrateaza animalele.Sper din toata inima ca legislatia ce va aparea sa descurajeze acele actiuni care pun in pericol sanatatea si viata animalelor.Pedepsele sa fie aspre caci animalele nu se pot apara si nu trebuie sa existe circumstante atenuante pentru acei indivizi.
14
marin florentina 25-Sep-2007 11:05
in sfarsit se gandeste cineva si la bietele necuvantatoare!!!sper doar sa nu ramanem dor cu "lege"si sa se si faca ceva pt ele,sa fie aspru pedepsiti toti cei care le maltrateaza,tortureaza,etc
15
doina serban 25-Sep-2007 11:08
Daca aceasta lege nu va responsabiliza proprietarii animalelor si in ceea ce priveste abandonarea lor pe strada sau in alte locuri, vom avea in continuare haitele de ciini vagabonzi si pisicile nimanui.
16
Muntean Iulia 25-Sep-2007 11:22
bine ar fi, dar la cat de inchisi la minte suntem noi (si cat de inchisi la suflet sunt parlamentarii nostri) nu stiu cand se va finanta...caci motive sunt cu duiumul, dar nimeni nu face nimic...
17
PETRESCU GINA 25-Sep-2007 12:03
sunt de acord, chiar vreau sa ma inscriu voluntar in Politia Animalelor; am vazut pe Animal Planet reportajele cu R.S.P.C.A. si am fost impresionata; noi nu o sa avem niciodata o astfel de constiinta; mor oamenii pe strada bolnavi sau flamanzi, si nu intereseaza pe nimeni,pe cine intereseaza viata necuvantatoarelor?Cunosc persoane''iubitoare de animale'', care vesnic au pui de pisica sau catei;dar numai pui,care nu ajung niciodata sa imbatraneasca in respectivul camin;cum fac anul,cum sunt abandonati ''la rude la tara''cica...lor le plac numai puii jucausi;ce fel de dragoste o fi asta?
18
manuCluj 25-Sep-2007 12:12
Da Doamne sa treaca legea, sa se faca P.A. si sa si functioneze.
19
popescu detimona 25-Sep-2007 12:43
Sper sa se intample cva,sa nu fie doar vorbe goale.Am vazut prea multe animale chinuite fara nici un rost.
Nu le iubiti,e alegerea voastra si a sufletului vostru,dar nu le faceti rau!!!
In conditiile de acum,nu vom fi niciodata in EUROPA,din pacate.
Oricum,voi fi prima voluntara in Politia Animalelor...
20
ffffffffff 25-Sep-2007 12:54
de acord. si ar fi bine sa se aplice legea si retroactiv.
21
fady 25-Sep-2007 12:57
M-as bucura foarte mult daca s-ar vota si daca s-ar aplica aceste lege! Felicitari si multumiri celor care au propus-o!!!
22
Munteanu Ileana Dacia 25-Sep-2007 13:14
Trebuie luata o decizie legala pentru pedepsirea celor ce chinuiesc necuvintatoarele,dorim ca intreg parlamentul sa participe cu vot pentru promulgarea acestei legi.
va multumim
23
raisa 25-Sep-2007 13:15
este o idee care ar fi trebuit pusa in practic acum multi ani. sunt atatea animale nevinovate care sunt batute si maltratate zilnic, de tot felul de idioti, fara ca nimeni sa poata interveni cu adevarat si sa fie aspru pedepsiti.nu trebuie sa si verse furiile interioare acumulate in timp, pe niste biete animale, care nu gresesc cu nimic...de fapt au o vina, accea ca s-au nascut si stau in calea unor persoane dezechilibrate mintal, altfel nu pot fi numite.si in cazul in care acesta institutie, va functiona speram sa nu se ajunga si aici la spagi imense si iertari de dragul rudelor, sau vecinilor.dreptatea trebuie facuta in cazul tuturor, iar legilie sunt la fel pt toti, indiferenmt de conditia sociala sau de contul in banca"x".
sa dea Dzeu ca acest demers sa aiba succces si sa nu mai existe nicaieri, animale batute si omorate.la icneput va fi detsul de greu caci asta ar insemna si schimbarea mentalitatii a multora dintre romani.animalele au si ele suflet, simt si ele ca si noi oamenii si deseori ne dau adevarate lectii de viata.o catea niciodata n u si-ar parasi puii, pe cand multe femei, tocmai asta fac, ba ii mai si omoara pe nevinovatii copilasi.
vrem sau nu sa recunoastem, uneori animalele sunt cu mult mai sensibile ca oamenii.paote ar trebui sa invatam mai multe de la ele si nicidecum sa le omoram, doar pt ca...cica le suntem superiori...
24
Munteanu Stefan 25-Sep-2007 13:17
Toti dorim sa se termine cu aceste acte de cruzime fata de necuvintatoare , care ne au pe noi,o asa zisa specie evoluata..Asteptam legea !!!!
25
Adelina udrea 25-Sep-2007 13:23
Suuuuuper! Salut cu incantarea asemenea initiativa pe care am asteptat-o timp de 20 ani! Mult succes in indeplinirea acesteia!
26
Manuela B. 25-Sep-2007 13:37
Bine ar fi ca ea sa fie infiintata si sa-si faca simtita prezenta, printr-o activitate sustinuta!
Ar putea constitui un inceput al procesului de (re)educare a dragului nostru popor...
27
bianca emilia 25-Sep-2007 13:41
sa dea domnul sa se infiinteze si sa nu fie doar gura de ei.chiar am avea nevoie de o astfel de organizatie care sa ptotezeje animalele(doar sunt si ele suflete).sa speram ca se vor tine de cuvant
28
Manuela B. 25-Sep-2007 13:45
OK
29
Gafencu Maria- Mihaela 25-Sep-2007 13:55
ar fi cazul sa apara si la noi o astfel de politie daca se uita cineva pe Animal Planet si ati vazut cumva cum si ce inseamna Politia Anialelor afara va dati seama ca e mult de lucru pana o sa vedem asa ceva si la noi dar macar temelia sa existe, sa se faca primul pas ...
30
matei victoria 25-Sep-2007 14:20
cind se va infiinta?am ajuns la concluzia ca poporul roman este foarte crud si indiferent pe zi ce trece la aproape tot ce inseamna suferinta!mai ales suferinta animalelor!pacat ca ne numim superiori,pt. ca nu meritam aceasta denumire!
31
anaoancea 25-Sep-2007 14:26
E un lucru bun. Am primit pe email filmulete cutremuratoare, cu animale chinuite, chinuri pe care numai o minte bolnava le poate imagina si pune in practica. Orice pas facut e binevenit.
32
Caragea Mihaela 25-Sep-2007 14:27
S-au vrut vedete la tv acei defecti genetici? Sa vina si ziua cand sunt din nou vedete dupa razbunarea oamenilor cu fetele zdrobite!
33
Caragea Mihaela 25-Sep-2007 14:30
Sper din echipa celor care se vor numi "Politia animalelor" sa fie oamenii care au luptat pt drepturile lor si nu ametitii astia actuali din politie care sunt luati la misto de un cetatean oarecare sau nnenea X are bani si scapa cu o mita....Si aici si in politia normala, a oamenilor e nevoie de echilibrati, puternici, care merita 100% profesia astasi nu se lasa influentati de nimic rau...Tinem pumnii si sustinem!
34
beilic 25-Sep-2007 15:05
Nu avem grija de copiii abandonati,de batrani etc. si ne freca grija de ,probabil, de comunitarii care ne musca. Asta se urmareste , nu sacrificarea porcului de Ignat !
35
Mr.Chriss 25-Sep-2007 15:06
Decizia privind infiintarea politiei animalelor trebuia luata cu mult timp inainte sa fim martorii sadismului si maltratarii. Este cam tarziu si asta dovada faptului ca suntem inapoiati dpdv moral. Si inca ceva: as propune amenzi de peste 30000 lei si pedeapsa cu inchisoarea de peste 10 ani, nu mai putin.
36
beilic 25-Sep-2007 15:08
P.S. Cred este necesar infiintarea unei echipe de hingheri pentru parlamentarii cu asemenea preocupari savante !
37
torvikh 25-Sep-2007 15:10
Să dea Domnu, Legea şi Poliţia pentru animale! Vom intra şi noi " n rnd cu Lumea" (civilizată !) cu ncă un capitol. Ehei, mai sunt nsă cte ceva de făcut.
38
Dobre Adriana 25-Sep-2007 15:16
Ma bucur ca in sfarsit incepem sa realizam cata nevoie era de aceasta lege dar si de infiintarea unor institutii care sa ocrotesca drepturile animalelor. Sustin din tot sufletul aceasta initiativa!
39
Ana-Maria Rotaru 25-Sep-2007 15:21
Este absolut necesar si urgent. E chiar foarte tarziu. Eu m-am imbolnavit de la scenele prezentate in ultimul timp pe Pro Tv. Poate ca nu ar fi trebuit redate explicit. De asemenea, trebuie urmarite gruparile de satanisti
40
Ana-Maria Rotaru 25-Sep-2007 15:25
Era si timpul! Poate chiar prea tarziu! Poate ca Pro Tv nu ar fi trebuit sa arata scene explicite si detaliate... Eu m-am imbolnavit. Altfel trebuie dusa campania.
De asemenea, ar trebui urmarite si gruparile de satanisti. E eronat sa fie tratati drept "teribilisti".
Rusine sa le fie parintilor care au educat asemenea suboameni!
41
Catalina DANGA 25-Sep-2007 15:25
Proiectul legislativ este salutar. E adevarat ca sunt si alte probleme sociale, dar si grija pt animale, si nu cruzimea si batjocura, trebuie sa faca parte din portretul moral al poporului nostru. Daca ne purtam crud cu animalele, sa nu ne mai miram de ce-si fac oamenii unii altora...
42
torvikh 25-Sep-2007 15:39
Sa dea Domnu Lege si Politie pentru animale ca sa "fim si noi in rand cu Lumea !"(civilizata), dar ehei, mai avem cate ceva de facut!
43
edithutza` 25-Sep-2007 16:12
in sfarsit apare si la noi!!!!!!!!!!!!!...cate animale mai trebuie sa moara ca sa avem si noi o politie a animalelor?pedeapsa celor care maltrateaza animalele ar trebui sa fie cu moartea...
44
Popa Luminita 25-Sep-2007 16:53
Am senzatia ca am mai auzit de aceste propuneri legislative si in anii precedenti. Totusi nimeni nu face nimic pentru a rezolva aceasta problema. Desi nu este un aspect de neglijat, caci a permite comiterea unor asemenea fapte la noi in tara inseamna de fapt recunoasterea unor lipsuri grave la nivel de civilizatie in Romania. Sper sa mai fiu in viata eu atunci cand se va aproba legea Politiei Animalelor. Chiar mi-ar face mare placere sa fiu implicata intr-un astfel de proiect si as face tot ce-mi sta in puteri pentru a putea fi de ajutor in acest sens.
Deci cand vom avea asa ceva la noi sa ma anuntati si pe mine unde se tin interviurile de angajare.
Mult succes domnilor parlamentari.Cred ca multa lume e alaturi de ei. Petitia semnata pe PROtv e destul de relevanta in acest sens si ar trebui sa conteze.Pana la urma parlamentul e purtatorul de cuvant al populatiei sau nu?
45
Otilia A 25-Sep-2007 17:07
Sper sa se infiinteze mai repede!!! Sunt totusi curioasa ce se va intampla cu acele nenorocite de centre de ecarisaj! Cati ani de inchisoare ar trebui sa faca cei care lucreaza acolo? Cum se pot numi DOCTORI VETERINARI cei care ucid acele animale nevinovate? Ce-ar fi sa eutanasiem toti aurolacii si boschetarii care circula LA FEL DE LIBER pe strazi, si provoaca inzecit mai multe rele decat niste biete animale care au ajuns asa tot din cauza noastra?
46
Tudorascu Aura 25-Sep-2007 18:17
Sunt de acord ... Ar fi bine sa se infiinteze Politia Animalelor, datorita faptului k exista foarta multa violenta adresata unor fiinte necuvantatoare ...
47
balauru 25-Sep-2007 19:27
"Cruzimea fata de animale ar putea fi pedepsita cu amenzi de pina la 10.000 de lei sau chiar cu zece ani de inchisoare."

In sfirsit o sa ia pirnaie nevasta lui Gicu dupa ce il bate ca si-a baut salariul singur.
48
mikaeast 25-Sep-2007 20:21
sper din tot sufletul sa fie pedepsita cat mai scump cruzimea fata de animale, ca m-am saturat sa vad cum niste ANIMALE de oameni agreseaza niste biete animale nevinovate. Ar fi inca un pas spre lumea civilizata.
49
tudor_mtp 26-Mai-2009 19:41
@Otilia A
Otilia A (25-Sep-2007 17:07)

Sper sa se infiinteze mai repede!!! Sunt totusi curioasa ce se va intampla cu
Mai @Otilia ori ai o varsta frageda ori esti ingusta la mine.
Toate tarile civilizate eutanasiaza animalele daca aceastea sunt agresive, au boli incurabile sau nu se gaseste stapan intr-o anumita perioada de timp.
Tu iti imaginezi cati bani se cheltuie la nivelul unei tari pentru aceste animale? Daca nu isi gasesc stapan si animalele s-ar tine pe banii statului s-ar dubla cheltuielile...bani aruncati pe niste javre pe cand copiii orfani mor de foame.
Asa ca gandeste cand scrii ceva...eu sunt sunt iubitor de animale, am avut mai multi caini care au trait pana la adanci batranete cu mine dar cand nu se mai puteau misca datorita varstei i-am eutanasiat.
In alta oridine de idei pentru animalele care nu isi gasesc stapan prefer sa fie eutanasiate iar banii care ar trebui cheltuieti pe intretinerea lor sa fie directionati spre orfelinate.
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
Citeste si:
 
 
 
 
 
 
TOP NEWS

Băsescu, în inferioritate şi arţăgos

În cea de-a doua jumătate de oră a dezbaterii televizate din cadrul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale, Crin Antonescu şi Mircea Geoană au punctat punându-l în inferioritate pe Traian Băsescu. Candidatul susţinut de PDL a dat replici pe un ton iritat, arţăgos, şi a scos cu un uşor tremor al mâinilor, mai multe documente în apărarea sa.

Autostrada Transilvania, terminată peste 12 ani

Deşi nu convenise cu statul aceasta, firma americană va preda până la 1 decembrie cei 42 de kilometri din autostrada Transilvania gata marcaţi, cu parapete şi semnalizarea rutieră făcută.

Institutul Ifo: În România, situaţia economică va continua să se deterioreze

20 Noi 2009 Dan Odagiu | 0 comentarii
Politicile incoerente ale guvernului Boc, alături de nivelul redus al capitalului, sunt impedimentele majore în faţa relansării economiei.

Bannerele clonate îi încing pe activiştii PSD şi PDL

Organizaţiile de Bucureşti ale PSD şi PDL au avut, joi seară, o dispută provocată de faptul că liderul PDL sector 1, Răzvan Murgeanu, a încercat să demonteze bannere ale PSD care ar fi ilegale, pesediştii acuzând că adversarii lor le-au înlăturat tot afişajul din zona Piaţa Victoriei.

ING: cursul de schimb va ajunge anul viitor la nivelul de 4,3 lei/euro

Preşedintele băncii, Mişu Negriţoiu, se aşteaptă ca leul să se deprecieze uşor în 2010, iar creşterea economică să fie reluată abia din 2011.
 
 
 

Spatiile publicitare F5 sunt administrate de