Silaghi: Preţul de pornire pentru vânzarea CFR Marfă este foarte mic

Fostul ministru al Transprturilor spune că, dacă datoriile CFR Marfă nu ar fi convertite în acţiuni, preţul de pornire a licitaţiei era „cel puţin dublu”. Ministerul Transporturilor vine cu o soluţie în cazul datoriilor pe care societatea le are la CFR SA.

Liberalul Ovidiu Silaghi, fost ministru al Transporturilor, a declarat pentru cotidianul.ro că „preţul de pornire pentru vânzarea CFR Marfă este foarte mic, dar trebuie ţinut cont de faptul că datoriile se convertesc în acţiuni”.

În opinia sa, dacă datoriile CFR Marfă nu ar fi convertite în acţiuni, „preţul de pornire a licitaţiei ar trebui să fie mai mare, cel puţin dublu, dacă nu de trei ori”. „Soluţia privind convertirea datoriilor în acţiuni este singura variantă în care compania poate să devină atractivă pentru că altfel, chiar dacă are 60% din piaţa românească, cu datoriile pe care le are în spate nu ar mai fi o privatizare de succes”, a adăugat Ovidiu Silaghi.

În interiorul USL, părerile sunt însă împărţite cu privire la această procedură. Potrivit unor surse politice, mai mulţi lideri ai PSD s-au arătat nemulţumiţi de preţul afişat în anunţul de privatizare. „Preţul este mic, dar responsabilitatea aparţine Ministerului Transporturilor. Ei să îşi asume, cu firmele de consultanţă care au făcut evaluarea”, au arătat sursele citate.

De cealaltă parte, Ministerul Transporturilor a făcut marţi prima mutare în cazul datoriilor pe care CFR Marfă le are la alte companii. Mai exact, societatea va prelua o creanţă de 606 milioane de lei pe care CFR SA o are de achitat către ANAF. Transferul va fi făcut prin ordonanţă de urgenţă.

Intrarea în vigoare a acestui act normativ va conduce la diminuarea cu 606 milioane de lei a datoriilor CFR Marfă către CFR SA şi ale CFR SA către ANAF se explică într-un proiect de ordonanţă redactat de ministerul condus de Relu Fenechiu.

Paşii pe care îi ia în calcul Ministerul Transporturilor sunt următorii:

1) CFR Marfă SA preia datoria, în cuantum de 605.968.695 lei, la data de 28.02.2013 pe care CFR – SA o are de achitat către ANAF;

2) Ca urmare a preluării datoriei, ANAF descarcă pe CFR – SA de creanţa în cuantum de 605.968.695 lei urmând a o încasa de la CFR Marfă SA;

3) Ca urmare a preluării datoriei, se stinge parţial datoria pe care CFR Marfă – SA o are de achitat către CFR – SA cu suma de 605.968.695 lei.

Ulterior, datoriile pe care CFR Marfă le are către stat vor fi transformate în acţiuni, în vederea privatizării.

Din strategia de privatizare aprobată în luna februarie reiese că la data respectivă CFR Marfă înregistra datorii totale de 1,8 miliarde lei. Din această sumă, 600 milioane lei erau restanţe către bugetul de stat şi 600 milioane lei către CFR Infrastructură.

Ministerul Transporturilor a publicat vineri anunţul de privatizare care stabileşte că licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile societăţii CFR Marfă va porni de la un preţ de 798 milioane lei (180 milioane de euro).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.