Silent Places, la Viena şi Manhattan

Marţi, 19 august 2014, la ora 19.00, va avea loc la sediul Institutului Cultural Român de la Viena proiecţia filmului de dans Silent Places realizat de Simona Deaconescu. Proiecţia se va desfăşura în prezenţa coregrafei şi dansatoarei Simona Deaconescu, care îşi va prezenta, în cadrul unei sesiuni de întrebări şi răspunsuri cu public, activitatea şi filmul realizat.

Evenimentul este prilejuit de participarea Simonei Deaconescu la ediţia de anul acesta a programului “danceWEB”, derulat în perioada 16 iulie – 20 august la Viena.

Filmul lui Oleg Mutu va fi proiectat la Viena

Silent Places este o colaborare inedită între coregraful-regizor Simona Deaconescu şi directorul de imagine Oleg Mutu, bazată pe un concept puternic: dansul nu se ilustrează, ci se interpretează şi se reinterpretează cu ajutorul limbajului cinematografic. Coloana sonoră îi aparţine compozitorului Tibor Cári.

Filmul este bazat pe examinarea vieţii interioare a personajelor, surprinde nedumeririle, întrebările şi temerile lor într-un moment de intimitate. Prin mişcare şi acţiune, cele cinci personaje înfăţişează sentimente care se transformă în agonie: cinci prizonieri ai libertăţii infinite într-un spaţiu infinit.

Tangaj va evolua la Downtown Dance Festival

Silent Places a fost proiectat în cadrul “Loikka Dance Film Festival” din Finlanda, la “International Screendance Festival” (SUA) şi urmează să fie prezentat în luna septembrie în cadrul “Sans Souci Festival of Dance Cinema” (SUA) şi în noiembrie la “San Francisco Dance Film Festival”.

Scurtmetrajul este produs de “Tangaj Dance” şi “Tapioca Film” în cooperare cu “Stalker Film” şi “Somnia Film”, cu sprijinul Centrului Naţional al Dansului Bucureşti şi finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Scenă din Fabrica de vise

Simona Deaconescu este licenţiată a Facultăţii de Teatru din cadrul Universităţii de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale“ Bucureşti, secţia de coregrafie, şi a Universităţii “Media”, secţia regie de film. Este directorul artistic al companiei “Tangaj Dance”, iar numele ei se leagă de fondarea revistei online de dans “AND”, a programului curatorial „Cartierul de dans“ şi a primei ediţii a “ALT Concurs Naţional de Coregrafie”, proiecte implementate cu “Asociaţia Secţia de Coregrafie”. Alături de coregraful Vlad Merariu este fondator al unora dintre cele mai populare cursuri de dans contemporan dedicate amatorilor din Bucureşti.

Prizonieri ai libertăţii într-un spaţiu infinit

Oleg Mutu este directorul de imagine al unora dintre cele mai apreciate filme româneşti din ultimul deceniu, printre ele numărându-se Moartea domnului Lăzărescu (2005, r.: Cristi Puiu), 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile (2007, r.: Cristian Mungiu) şi Amintiri din Epoca de Aur (2007, r.: Cristian Mungiu). Este directorul de imagine cu două filme selecţionate în competiţia din 2012 a Festivalului de la Cannes: După dealuri (r.: Cristian Mungiu) şi În ceaţă (r.: Sergei Loznitsa). Oleg Mutu a semnat imaginea filmelor In Bloom (2013, r.: Nana Ekvtimishvili, Simon Gross, Georgia), câştigător al Premiului Juriului la Berlinale, şi La limita de jos a cerului (2013, r.: Igor Cobileanski), film ce a avut premiera mondială la Festivalul Internaţional de Film de la Karlovy Vary.

Tangaj mizează pe expresivitatea corpurilor

Tibor Cári a compus muzica pentru aproximativ 100 de spectacole, având colaborări atât în film, cât şi în teatru, publicitate şi televiziune. În 2013 obţine “Premiul special pentru muzică de teatru” în cadrul Galei UNITER. Colaborează constant cu regizorul Victor Ioan Frunză şi este iniţiatorul proiectului “Muzica Teatrului” şi al trupei “Theatre Fleas Orchestra”.

Mesageri ai dansului contemporan românesc

The Downtown Dance Festival, iniţiat în 1982 de către ”Battery Dance Company”, este unul dintre cele mai aşteptate evenimente estivale din Manhattan, oferind publicului, de-a lungul anilor, sute de spectacole de dans prezentate de companii din întreaga lume. Festivalul este cea mai longevivă manifestare de acest gen din New York.

Graţie şi expresivitate

Trupa de dans ”Tangaj” este prima trupă din România invitată în Festival, pentru a prezenta, în 21 august, la ora 18.00, spectacolul ”Fabrica de vise” în coregrafia Simonei Deaconescu, cu: Irina Ştefan, Alexandra Bălăşoiu, Denis Bolborea, Vlad Merariu, Răzvan Stoian. Spectacolul va fi prezentat la ”The Robert F. Wagner Jr. Park” din Manhattan.

Cu ocazia acestui turneu la New York, membrii trupei ”Tangaj” participă la workshopuri creative, întâlniri cu profesionişti ai dansului, vor vedea spectacole şi vor lucra cu ”Battery Dance Company” în studiourile sale, pentru a pune bazele unui viitor spectacol realizat în parteneriat.

În 25 august, la ora 19.00, ICR New York va prezenta la Sala ”Auditorium” filmul de dans ”Silent Places” al trupei Tangaj. Seara va continua cu o discuţie cu artiştii români şi cu directorul festivalului, Jonathan Hollander, care vor împărtăşi publicului din experienţa lor din cadrul festivalului internaţional de dans din New York şi tendinţele în coregrafia modernă contemporană. Jonathan Hollander, fondatorul, coregraful şi directorul ”Battery Dance Company” şi al Festivalului, va prezenta câteva secvenţe memorabile din istoria Downtown Dance Festival.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.