Smartphone și personalitate

Telefoanele inteligente au devenit în zilele noastre o parte importantă din viața a miliarde de oameni. Acestea au o putere de calcul foarte mare, deși au dimensiuni reduse, dar se pare că sunt și accesorii de modă.

Din acest motiv, marii producători de telefonie mobilă aleg cu mare grijă designul și culorile telefoanelor pe care le vând utilizatorilor. Conform unui sondaj realizat în 2016, cea mai populară culoare din lume pentru smart-phone-uri era negru, cu 34,63% din voturile respondenţilor. Pe locul doi s-a situat alb, cu 23,55%, iar pe trei, cyan, cu 8%, notează Go4it.ro. Cu toate acestea, mulți producători nu țin cont neapărat de aceste sondaje atunci când lansează noi modele, ci sunt atenți mai degrabă la mesajul pe care îl transmite o anumită culoare sau nuanță. Spre exemplu, Galaxy S8 este disponibil într-o paletă largă de culori: negru, argintiu, albastru și auriu, iar Iphone 7 este colorat în: negru (mat sau sidefat), roșu, argintiu, auriu, roz prăfuit sau roșu. Potrivit psihologilor, doar în 20% din cazurile în care trebuie să alegem culoarea facem acest lucru în mod conștient. În restul cazurilor, dictează subconștientul. De aceea, în topurile care arată cele mai importante caracteristici ale telefoanelor inteligente pentru utilizatori culoarea iese, de obicei, pe ultimele locuri.

Care este importanța culorii?

O echipă de la Nokia a realizat un experiment destul de interesant. Cercetătorii le-au prezentat unor oameni patru telefoane Lumia, în culorile cyan (bleu), alb, fucsia și negru, și i-au pus să aleagă varianta favorită. Astfel, s-a constatat că cei care au ales cyan (bleu) sunt gânditori și filozofi, iar oamenii care aleg această culoare sunt mai fericiți, au cunoștințe mai bogate și sunt mai voioși. Cei care au ales culoarea alb au o personalitate deosebită. Un obiect alb este greu de întreținut și de păstrat curat, iar cei care aleg această culoare au standarde personale ridicate. S-a mai aflat că albul reprezintă în acest caz persoanele inocente, curate, pure. Femeile au fost majoritare atunci când a fost aleasă culoarea fucsia. S-a constatat că utilizatorii acestor telefoane tind să aibă temperamente care combină agresivitatea cu blândețea. Cercetătorii au mai aflat că cei care au ales telefoanele negre sunt mai conservatori, oameni care tind să urmeze standardele impuse de societate. Totuși, acestea sunt persoane cu deprinderi tehnice și tehnologice mai avansate. Alte studii au arătat că cei care aleg negrul sunt cei cărora le place să joace rolul de protectori. S-a constatat că, deşi este o culoare preferată în programele TV şi desenele animate, galbenul nu atrage atenţia cumpărătorilor de smartphone-uri. Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul verdelui.

Mesaje ascunse despre temperament

Albastru (Huawei P10). Reprezintă încredere, putere, fiabilitate și securitate, potrivit cercetătorilor. Această culoare este asociată puternic cu cerul şi marea, fiind favorită majorităţii oamenilor, femei şi bărbaţi. Deoarece inspiră încredere, este folosit pentru logo-urile multor instituţii financiare.

Roșu (Iphone 7). Apple a ales această culoare deoarece produsul face parte din iniţiativa (Product) ROȘU. Totuşi, această culoare are propriile calităţi atunci când este folosită în scopuri comerciale și de marketing. Mulți bărbaţi au experimentat cel puțin o dată o respiraţie accelerată şi bătăi mai intense ale inimii atunci când au văzut o femeie atractivă îmbrăcată într-o rochie roşie. Asta deoarece culoarea activează glanda hipofiză, care este responsabilă de aceste efecte. Roşul evocă pasiune, deşi uneori este asociat cu pericolul.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.