Traian Băsescu ar putea pierde în turul 2 al alegerilor prezidenţiale în faţă oricăruia dintre cei trei contracandidaţi importanţi: Mircea Geoană, Crin Antonescu şi Sorin Oprescu, conform celui mai recent sondaj de opinie CCSB, realizat la comanda IMAS.
Cel mai recent sondaj de opinie, dat publicităţii luni şi realizat de Centrul de Cercetare Sociologică şi Branding în primele zile ale acestei luni relevă faptul că românii sunt nemulţumiţi într-o proporţie serioasă de direcţia în care se îndreaptă ţara. 68% din respondenţii sondajului de opinie sunt de părere că direcţia spre care se îndreaptă România este una greşită şi numai 20% afirmă că ţara ar merge într-o direcţie bună.
Sondajul CCSB, cu o eroare tolerată de 3,1%, a fost realizat în perioada 2-3 octombrie a.c. la comanda IMAS. Fondatorul IMAS, Alin Teodorescu, se află printre susţinătorii candidatului independent Sorin Oprescu.
După cum arată datele oferite de CCSB, în turul al doilea al alegerilor prezidenţiale, programat pentru 6 decembrie a.c., Traian Băsescu ar putea fi învins de oricare dintre contracandidaţii principali.
La o prezenţă la urne pe care CCSB, în urma analizării răspunsurilor primite de la 1.022 de români, o estimează la 44%, conform primei variante, doar 43% din alegători ar opta pentru Traian Băsescu, în timp ce independentul Sorin Oprescu ar aduna nu mai puţin de 57% dintre opţiunile electorale ale acestora.
Cel de-al doilea contracandidat al lui Traian Băsescu în cursa pentru prezidenţiale, preferat de români, este, conform CCSB, preşedintele Partidului Naţional Liberal, Crin Antonescu.
În situaţia în care cei doi ar ajunge în al doilea tur de scrutin prezidenţial, 54% din alegători ar opta pentru Crin Antonescu şi numai 46% pentru Traian Băsescu.
Şi în condiţiile unei a treia variante, în care în al doilea tur al alegerilor prezidenţiale competitori vor fi Traian Băsescu şi Mircea Geoană, actualul şef al statului român ar urma să fie înfrânt. Astfel, conform sondajului de opinie realizat de CCSB, preşedintele Partidului Social Democrat, Mircea Geoană, cu un procent de 53%, l-ar surclasa pe Traian Băsescu, cel care nu va reuşi să adune decât 47% din sufragiile românilor.
În turul întâi al prezidenţialelor, programat pentru 22 noiembrie a.c., conform intenţiilor de vot ale românilor, înregistrate de CCSB, 31% din aceştia l-ar vota pe Traian Băsescu din partea PDL, 20% pe Mircea Geoană din partea Alianţei PSD+PC, 18% pe Crin Antonescu din partea PNL şi 14% pe independentul Sorin Oprescu. C.V. Tudor (PRM) ar obţine 8%, Gigi Becali (PNG) - 6%, iar Kelemen Hunor - 2%.
Analizând datele furnizate de CCSB rezultă că Sorin Oprescu va lua cele mai multe voturi - din totalul pe care-l înregistrează în momentul de faţă - de la nehotărâţi, adică 23 la sută. Însă cele mai multe voturi vor veni către Sorin Oprescu de la votanţii fostului său partid, PSD (+PC): 27 la sută. În rest, candidatul independent va aduna sufragii în proporţii identice de la PDL şi de la PNL, 14% de la fiecare. Şi 12% din votanţii PRM ar opta pentru Sorin Oprescu în turul al doilea.
Cum era de aşteptat, 60% din votanţii PDL îl preferă, în acelaşi tur al doilea, pe Traian Băsescu. El va aduna doar 9% din votanţii PNL şi abia 7% din cei ai PSD+PC, dar şi 13% din nehotărâţi.
PSD se dovedeşte a avea un electorat disciplinat: 83% din simpatizanţii socialiştilor români l-ar vota în al doilea tur pe Geoană. Liderul partidului Mircea Geoană l-ar devansa la acest capitol până şi pe Kelemen Hunor, pentru care ar opta 77% din disciplinaţii, odinioară, alegători ai Uniunii Democrate Maghiare din România. Revenind, Geoană nu ar atrage mai mult de 7% din alegătorii PDL şi abia 2% din cei ai PNL, dar şi 8% din nehotărâţi.
Liderul PNL, Crin Antonescu, ar obţine 58% din sufragiile electoratului liberal, 10% din cel al PDL şi chiar 12% din cel al PSD; 8% din nehotărâţi şi-ar îndrepta opţiunea către liderul liberalilor.
Interesant este faptul că, în ipoteza în care Gigi Becali va intra în turul al doilea, liderul PNG ar aduna de la PDL 27%, adică un procent mult mai mare decât cel al votanţilor propriului partid, care l-ar prefera doar într-o proporţie de numai 20%.
Sondajul CCSB mai arată că 58% din români sunt interesaţi de alegerile prezidenţiale.
Pe de altă parte, de remarcat este faptul că 65% din români sunt de acord cu propunerea preşedintelui Traian Băsescu de trecere la sistemul parlamentar unicameral şi de reducere a numărului de parlamentari. Doar 15% din respondenţii la sondajul CCSB sunt adepţii actualului sistem bicameral.
72% din cetăţenii cu drept de vot au declarat pentru CCSB că se vor prezenta la referendumul convocat de Traian Băsescu: “cu siguranţă da”, au spus că vor veni 62 la sută din cei decişi deja, iar 10% au precizat că “probabil, da”. Dintre cei 11% care vor forma coloana absenteiştilor, 9% susţin că sigur nu vor merge la referndum şi 2% “probabil nu”. 17% au declarat că fie nu ştiu ce vor face sau că la data referendumului sunt plecaţi din ţară.
Sondajul CCSB mai relevă şi un alt aspect interesant: după mult timp, Alianţa PSD+PC ar devansa, cu 33% din intenţiile de vot pentru Parlament, PDL, care ar strânge 30%. PNL ar urma să obţină 21%, iar PRM, cu 6%, ar reveni în Parlament. În rest, UDMR ar fi votată de 5% din electorat, PNG de 3% şi PNŢ-CD de 1%.
Sondajul a fost realizat pe un eşantion multistadial cluster cu selecţie probabilistă a persoanelor şi este reprezentativ pentru populaţia adultă neinstituţionalizată a României.
Evoluţia procentelor principalilor prezidenţiabili în ultimele luni
Pe durata verii, procentele au cunoscut o fluctuaţie semnificativă:
1 iunie, sondajul INSOMAR: Traian Băsescu avea 37,5%, Mircea Geoană 24,3% şi Crin Antonescu 15,7%.
1 iulie, CURS: Traian Băsescu 34%, Mircea Geoană 23%, Crin Antonescu 15%, Corneliu Vadim Tudor 11%, Sorin Oprescu 6%, Principele Radu Duda 5%, Gigi Becali 3%. 10 iulie, CCSB: (turul al doilea) Traian Băsescu 54%, Crin Antonescu 46%, Mircea Geoană 45%, Sorin Oprescu 43%.
16 iulie, Gallup România: Traian Băsescu 35%, Crin Antonescu 20%, Mircea Geoană 18%.
22 iulie, CSOP: Traian Băsescu 35%, Mircea Geoană 19%, Crin Antonescu 15%, Sorin Oprescu 7%.
2 august, CURS: Traian Băsescu 33%, Mircea Geoană 28%, Crin Antonescu, 15%, Sorin Oprescu 8%.
10 august, Metro Media Transilvania: Traian Băsescu 31%, Mircea Geoană 21%, Sorin Oprescu şi Gigi Becali 12%, Crin Antonescu 9%.
20-27 august, BCS: Traian Băsescu 30,5%, Mircea Geoană 19,2%, Sorin Oprescu 8,2%.
| 1 |
Pe timp de criza joaca la Loto 6/49
Pe timp de criza joaca la Loto 6/49:
http://www.schemeloto.ro
|
|
| 2 |
Scuratov 05-Oct-2009 21:38
ahhhh...
numai pot să-l văd preşedinte pe Dildo Antonescu sau pe Oprescu . să vede-ţi atunci câtă cârnat va fi in ţară şi \\\"jde mii \\\" de Moş Gerilă !
|
|
| 3 |
PUIU DE CHIABUR 05-Oct-2009 22:30
ADIO MANDAT
base! .....fii destept ..... muta REGELE......SI VEI INTRA IN ISTORIE.
|
|
| 4 |
Fantoma lui Maniu 05-Oct-2009 23:44
Capitanul Camara
In Guineea a aparut o copie conforma a Capitanului Basescu, Capitanul Camara. Poate il invitam pe Dictatorul Camara la Bucuresti, in timpul campaniei...
|
|
| 5 |
Scrie opinia ta 06-Oct-2009 00:05
Ha ha ha!!!
Dragi pupari,
Ati cacarisit'o! STOP! Ha ha ha!!!
S'a albastrit situatiunea! STOP!
Ha ha ha!!
Spre gloria lui! Fara numar!
Ha ha ha!!
|
|
| 6 |
diaconu Eusebiu 06-Oct-2009 01:15
Haţ şi gata i-a păpat FIARA!
Breeeeee voi ori sunteţi autişti, ori sunteţi pafarişti (adică p-afară de problemă)!....bate Marinarul la ei cu chiuituri ca la nunta de moldoveni! Ăştia-s hal de contra-candidaţi?....păi este ca şi cum ai arunca nişte mieluşei cu cioban cu tot (că deh...au şi cioban acum!) sub botul rânjit al FIAREI! Băăăăă voi încă nu aţi înţeles că marinarul este o FIARĂ POLITICĂ? Face haţ şi gata i-a păpat!
|
|
| 7 |
diaconu Eusebiu 06-Oct-2009 01:19
Auuuu, că acum am văzut!
Auliuuuuu acuma văz....tot tu ai scris şi bazaconia asta de articol?....hahaleră ce eşti tu o hahaleră!
|
|
| 8 |
Ruben 06-Oct-2009 02:06
FELICITARI BASESCU,DE LA ULTIMUL SONDAJ
a crescut,Geoana si celalalt parasutat stagneaza!
Abea astept sa inceapa Basescu ...pirueta,ca ceilalti nu se mai vad!
Desi Nastase este un c.retin bolsevic,avea o alura cat de cat intelectuala si juca teatru...credibil,pe cand contracandidatii de fata ai presedintelui sunt panarame!
Atentie ce poze ...de contrast badaran a trazntit Cristian Oprea....sustinatorul lui Basescu!
Cat despre ...ISPAS...IMAS LA COMANDA LUI TEODORESCU,sa fim seriosi sondajele se executa nu la comanda unui dusman al unui candidat si sustinator al altuia!
Il asigur pe Teodorescu ,ca in turul doi rezultatele vor fi taman pe dos dar,cu diferente mult mai mari!
SA TRAITI BINE!
|
|
| 9 |
rpkbuc 06-Oct-2009 07:08
o sa vada pupincuristii
o sa vedeti turbatilor dupa basescu ca degeaba va scremeti si-i bagati limba adanc in ureche inclusiv aici pe site-ul cotidianu. basescu nu mai are nicio sansa,asa haos si saracie dar mai ales coruptie nu a fost niciodata in tara asta.Cum sa mai iasa presedinte nebunilor care sunteti nebuni?
|
|
| 10 |
mayo 06-Oct-2009 07:33
Base' e cel mai tare
Nu stiu de ce nea Teodorescu se screme sa scoata tot felul de sondaje trucate .....
Basescu este cu un cap deasupra celorlalti si oricat s-au chinuit televiziunile mogulo-securistilor Felix,SOV, Patriciu si flasneta SRStanescu sa-l denigreze, nu au reusit.
Romanii nu apleaca urechea la toti tradatorii de neam.
Basescu ii bate lejer pe oricare dintre ei fiindca e cel mai bun sau altfel spus nici unul dintre contracandidati nu au talia lui Basescu.
Hai marinarule, baga-i la apa pe toti sa moara de ciuda mogulii........
|
|
| 11 |
Cata 06-Oct-2009 07:52
suparare mare....
basescu, in ciuda turneelor electorale pe care le face de vreo 5 luni pe banii statului, va dati seama, intilnirea cu bercea mondialul doar n-a fost sposorizata de acestia,
a pus-o... o sa aibe timp de chermeze, de nunti si botezuri etc. pai daca la asata se pricepe basescu, sa-i creem conditiile corespunzatoare....
mai basesoranjilor, mortu de la gropa , nu se mai intoarce. si ata pt ca se vor prezenta mai multi la vot. iar iesirea la vot este in defavoarea basescului.
asta e trendul! si se va accentua. a sosit vremea ca mizeria sa fie aruncata la gunoi!
|
|
| 12 |
MTV61 06-Oct-2009 08:13
Acum pe bune...
Daca fotografia de la articolul asta e folosita pe afisele electorale,Base pierde inca din primul tur...Ar fi o idee...
|
|
| 13 |
VladTepelus 06-Oct-2009 09:00
Disperare
Asta sa i-o spuneti lu Mutu. Atata timp cat se stie ca CCSB este a lui Voiculescu cine poate sa creada o iota din acest sondaj.
In plus constat ca Vantu si ai lui au devenit atat de disperati incat apeleaza la o manipulare de grosolana. Nici curcile nu va mai cred.
|
|
| 14 |
gabynu 06-Oct-2009 09:14
Adio Basescu
SA VINA VADIM CA EL NU NE-A MINTIT NICIODATA!!! VADIM PRESEDINTE!!!
|
|
| 15 |
gabynu 06-Oct-2009 09:16
aloo
Scuratov (05-Oct-2009 21:38) ahhhh... numai pot să-l văd preşedinte pe Dildo Antonescu sau pe Oprescu . să
Romani Votati Vadim Tudor, ca e ultima noastra speranta.
|
|
| 16 |
sotto1988 06-Oct-2009 09:31
batalia pentru prosti
Iata unde ajunge Basescu daca produce multe cacealmale gen Sannicolau. In urmatorul episod probabil dl. presedinte ne va impartasi experienta pe care a avut-o cand l-a vizitat Sfantul Duh si i-a transmis vointa divina: trebuie sa candidezi; ce se vor face Boc si Udrea fara tine?
|
|
| 17 |
dejgheorghe 06-Oct-2009 09:38
Sanse 0 pentru Basescu
Si-a batut joc prea mult de romani. Din cate vad in aceste sondaje Oprescu ar avea cele mai mari sanse ca catige si cred ca o va face fara nici un fel de problema. Printre putinii care mai przinta incredere.
|
|
| 18 |
Daniel Lucian 06-Oct-2009 09:56
Nu ar trebui sa ajunga in turul 2
Cum adica sa ajunga el in turul 2?Ce a facut el bun ca sa merite increderea si votul nostru la primul scrutin?Nu,asa ceva nu se poate,el nu poate ajunge in turul 2,asta pentru ca romanii si-au dat seama ce fel de om este,ca face doar jocurile mafiei si nu reprezinta interesele poporului.Presedintele Romaniei din decembrie 2009 va fi Crin Antonescu.
|
|
| 19 |
nnl 06-Oct-2009 09:57
ccsb la comanda imas?!?!?!
asta e cea mai tare faza... imas comanda la ccsb, un brand comanda la o firma de doi oameni... sau asa se duc banii spre domnul profesor universitar doctor de renume mondial felix securistu' din partea psd pentru servicii aduse la posturile antenite?
|
|
| 20 |
El Ciu 06-Oct-2009 11:05
Ciudate
Cam fluctuante sondajele astea. E destul sa te uti la comparatia sondajelor pe durata verii, sa vezi ditamai diferentele.
Oricum, incepe sa fie din ce in ce mai clar, ca -aproape- oricine intra in turul doi il va invinge pe Basescu, pentru ca marea majoritate a oamenilor s-a scarbit. Zic aproape, pentru ca Mircea Geoana nu ar avea sanse, parerea mea. Multa lume l-ar vota pe Basescu, doar din simplul motiv ca Geoana si-a facut o imagine de \'prostanac\'.
|
|
| 21 |
miss_mytcor 06-Oct-2009 11:28
ham-ham, ham , Bijou!
PUIU DE CHIABUR (05-Oct-2009 22:30) ADIO MANDAT base! .....fii destept ..... muta REGELE......SI VEI INTRA IN ISTORIE.
Cioaba presedinte !Cioaba presedinte !
asta ai vrut sa spui, mai pui de dac, nu?
pentru ca nu-ti imaginezi cumva ca Regele Mihai ar putea sta de vorba, fie si printr-un cordon sanitar anti-ebola, cu Betzivanul Natzional???
dar sunt de acord cu tine: adio mandat!
adio, bhey, adio!
|
|
| 22 |
dottore 06-Oct-2009 11:29
manipulare grosolana
este o manipulare grosolana...toate sondajele serioase indica faptul ca in turul 2 basescu bate pe oricare dintre contra-candidati; indiferent cat de mult mananca srs si noul sef al acestui ziar de 7 cititori (a se citi cotidianul) a treia si a patra silaba din manipulare. disperatilor
|
|
| 23 |
luci_sann 06-Oct-2009 11:44
varza de basel
nu credeti ca ati intrecut culmea tupeului cu aceste sondaje mincinoase?basescu nu are mai mult de 25 % din voturi.sint sigur ca va pierde in fata doctorului.pe deasupra traian basescu va plange cu a facuto pe umarul lui theodor stolojan.
doctore fa-i un calmant nebunului de la cotroceni.oprescu viitorul nostru presedinte
|
|
| 24 |
Mihai Pitesti 06-Oct-2009 12:08
Crin Antonescu
Basescu va ajunge, din pacate, in turul 2. Din fericire insa, in turul 2 nu mai are nici o sansa. Poate doar daca nu o sa fraudeze alegerile. Cat timp a stat langa PSD a invatat cum se fura. Eu o sa il votez pe Crin Antonescu si imi pun toata speranta in el!
|
|
| 25 |
uca123456 06-Oct-2009 12:34
aiurea!
Chiar n-am incredere in sondajele acestea, sunt si ele comandate politic din cate stiu eu, asa cum sunt si trusturile de presa.
|
|
| 26 |
Bobi_B 06-Oct-2009 13:20
Sondaje nu vorbesc in numele poporului..
Sunt sigur ca sondajele astea nu arata exact realitatea, asta pentru ca Basescu are sanse mult mai mari decat ceilalti candidati, chiar si in turul doi, veti vedea ca asa va fi...
|
|
| 27 |
PaulaLinte 06-Oct-2009 13:33
Presedinte
Cel care va intra in turul II alaturi de Traian Basescu si care ulterior va castiga este Crin Antonescu. Am mare incredere in sansele lui Crin Antonescu !
|
|
| 28 |
kgore 06-Oct-2009 14:08
Crin
Sper sa castige reprezentantul bunului simt in politica: Crin Antonescu.
|
|
| 29 |
Razvan Sarbu 06-Oct-2009 14:23
da
Perfect adevarat! Cu toate ca lucrurile se pot schimba si Basescu ar putea sa nu mai prinda turul doi. Eu cred ca cel care va fi presedintele Romaniei este Crin Antonescu. Capabil si tanar, nu are cum sa piarda in fata niciunui candidat!
|
|
| 30 |
giussy 06-Oct-2009 14:47
dar pe patriciu...
pe el nu il leaga si pe el nimeni?
|
|
| 31 |
valerengen2008 06-Oct-2009 14:49
Trebuie schimbata Legea Electorala
Actuala Lege Electorala prevede daca la vot se prezinta chiar si 10-20% din cei cu drept de vot alegerile se valideaza si va castiga candidatul ce are cele mai multe voturi DINTRE CEI CE S-AU PREZENTAT LA VOT ADICA DIN CEI 10-20% CE S-AU PREZENTAT Dar cei 80-90% NU S-AU PREZENTAT LA VOT FIINDCA NU AU INCREDERE IN NICIUN CANDIDAT Precum ni se pun in fatza cateva sortimente de mancaruri: mancare veche mancare cu toxine mancare cu f multe grasimi cu mult colesterol rau mancare cu alimente modificate genetic Alegeti dintre acestea
eu doresc mancare proaspata fara toxine grasimi si nemodificata genetic mi se raspunde ca nu au asa ceva decat cele prezentate mai sus de ce legea electorala este facuta aiurea normal ar fi daca la vot se prezinta sub 50% dintre cei cu drept de vot alegerile sa se invalideze - populatia NU are incredere in NICIUN candidat sa se desemneze alti candidati chiar daca pana ce vom avea candidati credibili - alegeri valide vom avea un guv proviz cu presedint tarii cel ce e presedint senatului pana se va alege bobul de neghina de ce stam 4-5 ani cu unii care prin nepriceperea lor vor provoca o saracire a bugetului mult mai mare decat daca vom plati pt 2-3 tururi de scrutin alegeri mai bine facem cheltuieli in plus cu alegerile dar stiu macar ca vom alege bobul de neghina si apoi nu ne va mai durea capul eu doresc sa votez alti candidati nu pe astia dar nu se poate - sper sa se poata astia sunt nesatui din ce au castigat vor mai mult sut smecheri noua ne treb oameni cu alta mentalitate cu verticalitate si va treb sa luptam pana ce vom avea oameni de valoare sa-i demascam pe cei ce au dus tara de rapa - acesti smenari nemaiavand drept de a candida vreodata Cum ar arata un parlament un guvern si oameni complet noi dinamici dornici sa sacrifice interesele proprii pt interesul national un presedinte complet nou cu verticalitate si competent - AltaViata Asta ne-ar trebui Pt a distruge raul trebuie sa-l distrugem de la radacina eliminandu-i cauzele.
|
|
| 32 |
oare?
a venit vremea revansei pentru dl oprescu?
|
|
| 33 |
diaconu Eusebiu 06-Oct-2009 15:50
Termen
giussy (06-Oct-2009 14:47) dar pe patriciu... pe el nu il leaga si pe el nimeni?
Te rog nu fii nerăbdător....cam după 15 ianuarie 2010!
|
|
| 34 |
axe 06-Oct-2009 16:12
cine sapa groapa altora
Sa ne miram? Nu e cazul. Schimbarea asta a survenit din nesabuinta lui Basescu. Si-a taiat singur craca de sub picioare. Din fericire pentru noi. Basescu oricum nu mai merita inca 5 ani sa ne conduca si nici noi nu meritam un asa blestem. In turul 2 vor ajunge Basescu si Oprescu, si va iesi invingator Oprescu.
|
|
| 35 |
marianemil 06-Oct-2009 16:24
pista falsa
cu asemnea subiect,Cotidianul probeaza ca este un ziar al sistemului...sistemul care ataca permanent societatea civila.
Toti candidatii sunt marionete ale sistemului,intrecerea lor
nu inseamna nimic pt. majoritatea cetatenilor !!!
|
|
| 36 |
Termene si vise
@ diaconu Eusebiu
Visati frumos: ... "după 15 ianuarie 2010!"
E singurul lucru util ptr dvs.
Si chiar de-ar fi asa, e grav ca acordati termene. Dar nu e nimic nou: e politica atat de cunoscuta a casei.
Reiau urarea: "Succesuri!"
PS era sa uit:
Si spor la privitul in oglinda a propos de postarea dumneavoastra de la pozitia 7 (Auuuu, că acum am văzut! Auliuuuuu acuma văz....tot tu ai scris şi bazaconia asta de articol?....hahaleră ce eşti tu o hahaleră!).
Va compatimesc, sincer. Doar atat puteti ?!
|
|
| 37 |
elenick 06-Oct-2009 17:58
domnule Oprea,
daca @ diaconu Eusebiu este acelasi care prin '98-'99 termina psihologia "la privata" (facand mare caz din asta), la el este valabila butada potrivit careia cei care dau la psihologie o fac pentru a-si intelege mai bine propriile probleme psihice.
Nu mai pierdeti vremea cu el!
|
|
| 38 |
trifu 06-Oct-2009 18:02
Crin Antonescu
In turul 2 va ajunge Crin Antonescu si Oprescu .Va castiga detasat Crin Antonescu singurul capabil sa scoata tara din Criza Fsn-ista
|
|
| 39 |
ZatmacaZ 06-Oct-2009 18:50
Manipulari ordinare
Manipulare prin sondaj, continuata apoi prin Cotidianul, sa va fie rusine !
1. Legat de sondaj, de cand un canditat al UDMR obtine 2% din voturi, din cate stiu la ultimile alegeri UDMR a avut 9% din voturi (in conditiile unei prezente reduse ale romanilor la vot). Se stie ca ungurii vor vota cu Basescu in turul 2, si cum 9-2=7, fix cu 7% voturi de la udmr-isti Basescu ii bate pe toti in turul 2, Oprescu, Geoana, Crin; cum scorul e cam la limita un rezultat se obtine in marja de eroare de 3.1 % (marja declarata de sondaj).
2. Legat de Cotidianul, ce este cu pozele astea Basescu pe un fundal de poza de mort iar ceilalti sint ata de vigurosi.
Vreti un adevar pt care bag mana in foc, din cei 4 pozati, 3 trebuia sa aiba poze de mort, pentru ca 3 vor pierde alegerilor, si doar unul trebuia sa aiba poza de viguros, pt ca doar unul din toti astia va castiga alegerile.
|
|
| 40 |
alex_n 06-Oct-2009 19:08
corect
sunt perfect deacord cu acest articol,baselu nu are nici o sansa sa mai iasa presedinte daca se intara in turul 2,singura lui sansa ar fi sa iasa din primul tur,dar este practic imposibil sa se intample asta...sa bem si sa petrecem ca scapam de marinar...ma simt ca un copil mic de craciun
|
|
| 41 |
Gabi A 06-Oct-2009 19:49
Basescu va pierde
E limpede ca pierde Basescu! Nu mai are sanse la inca un mandat. Crin merita prima functie in stat: onest, vertical si responsabil sunt cele mai bune calitati ale presedintelui PNL. Lumea s-a saturat de circul lui Basescu si de dansurile lui in hora. E timpul sa facem o schimbare alaturi de Crin Antonescu. Gabi A.
|
|
| 42 |
robingood 06-Oct-2009 19:55
mai mira pe cineva manipularile?
ZatmacaZ (06-Oct-2009 18:50) Manipulari ordinare Manipulare prin sondaj, continuata apoi prin Cotidianul, sa va fie rusine !
1. Legat de
Ma distrez atat de mult citind articolele insarcinatilor cu propaganda "progresista"... Nici nu mai conteaza numele, le-ar putea da si numere la fel de bine, pentru ca toti scriu la fel, scriu acelasi lucru, folosesc aceleasi tehnici, mint la fel. La fel de prost, din pacate pentru ei. Inainte aveam scanteia comunistilor, azi avem ziarele mafiotilor. Dar peste 2 luni va cadea cortina si vom vedea cum 35% se transforma peste noapte in 60%. Pentru ca nu poti minti un intreg popor. Orb sa fii sa vezi ca un taricel corupt in 4 ani n-a facut nicio lege buna, iar astia in 9 luni vin cu legi dupa legi, toate asteptate de 20 de ani. Iar cei ce urla sunt cei atinsi, coruptii si numerele lor...
|
|
| 43 |
dobrescuvalentin 06-Oct-2009 20:00
cine sunt respectabilii?
68% din respondenţii sondajului de opinie sunt de părere că direcţia spre care se îndreaptă România este una greşită şi numai 20% afirmă că ţara ar merge într-o direcţie bună.
Cine sunt domnii si doamnele care cred ca tara asta merge intr-o directie buna, cand strazile sunt pline de someri? Trebuie sa fii nebun de-a dreptul.
|
|
| 44 |
ioana zvarlefut 06-Oct-2009 20:05
vede-ti de treaba
daca ne-am confrunta cu d\'alde \"vede-ti\" ca tine cu siguranta ar fi asa, insa antonescu e un om ceva mai destept la minte, ca sa citez un contemporan.
|
|
| 45 |
Aeso 06-Oct-2009 20:16
La revedere Cotidianul!
Nu credeam ca intr-o perioada asa scurta Cotidianul va deveni un tabloid de calitate. Dar daca asa s-a hotarit..asta e.
Deci Basescu pierde cu oricine s-ar califica in turul doi. Deci, repet deci pentru toti inteligentii care au inceput acum sa citeasca ziarul, Basescu intra sigur in turul doi. Asta nici macar Nistorescu nu mai contesta, ca altfel nu baga articolul. Deci sa stam linistit ca pierde. Deci oricum pierde. Nu inteleg cum va fi hotarit cel din turul doi. Pe baza a ce. E tras la zaruri, il indica masoneria, mafia imobiliara? Asta nu ne mai zice sondajul. Deci credem si nu ne mai miram cum poate o astfel de magarie sa fie publicata intr-un ziar care chiar a avut o atitudine in Romania. Deci...
La revedere Cotidianul!
|
|
| 46 |
antonio23 06-Oct-2009 21:06
Jos talharii
CRIN: A chiulit 20 de ani de la lucrarile Parlamentului
CRIN - INFRACTIUNE: Pe 7 septembrie anul curent atat cetatenii din Pascani cat si cei din Iasi, s-au trezit la usi cu fluturasi electorali, infatisindu-l pe barbatul cu parul vopsit si nume de floare.
CRIN: Esti o floare, esti un crin, dar mai esti baiatul cel mai fin?
BASESCU: Propunerea lui Traian Basescu privind legalizarea drogurilor si a prostitutiei este o diversiune pentru a ingropa scandalul legat de afacerile cu armament, in care fratii Basescu sunt, de fapt, implicate din decembrie 2008
BASESCU:Berceanu ii varsa lui Dan Besciu (cel cu Golden Blitz-ul) 8 milioane de euro IN PLUS pentru continuarea traseului unei viitoare autostrazi.
Acesta isi trage partea iar restul se duce la diversi trepadusi portocalii pe contracte fictive. Acestia la randul lor sunt armata de donatorii in contul de campanie al lui Basescu. Aduceti-va aminte ce donatii a avut EBA in campanie.
BASESCU: DOMNULE BASESCU? DE CE NU VA DUCETI INAPOI PE NAVA CA ATI STRANS DESTUI BANI DE PE URMA NOASTRA
GEOANA: Gadea il intreaba pe Geoana: \"Ce inseamna pentru dvs. inca cinci ani cu Traian Basescu?\" Geoana raspunde: \"Un risc de neacceptat\". Geoana va pierde alegerile, Basescu le va pierde. I-am vazut pe amandoi in bai de multime. LUMEA S-A SCHIMBAT. NU MAI AVEM NEVOIE DE BAI DE MULTIME SI PREZENTARI STIL AMERICAN LA ROMEXPO. Geoana ar trebui se se gandeasca de pe acum serios si sa-si caute o solutie decenta de iesire din fruntea partidului. A CHELTUIT 1 MILION DE EURO PENTRU TOT FASTUL STIL AMERICAN ROMEXPO. DE UNDE ATATIA BANI??? DE UNDE??? DE UNDE BANI SA PLATESTI PE TOATA LUMEA. NU MAI VREM SA FIM FURATI. VREM SA FIM RESPECTATI. JOS CU VOI JOS CU VOI!!!!
|
|
| 47 |
lore89 06-Oct-2009 21:14
speculatii
momentan toate sunt speculatii...cine va fi va fi...oricum nici unu nu e bun...din cate sondajele sunt facute doar asa speculativ...nu e nimic sigur....
|
|
| 48 |
kiustenge 07-Oct-2009 07:31
Prostii
Sa citam din "clasicii" in viata:"Sondaje din astea faceam si noi!" (Va amintiti? Totalul procentelor, dadea 300-400%-?!!!!!_). Esential este ca in primul tur, Basescu va iesi favorit. Nu stiu daca va aduna cei 51% pentru a nu mai fi nevoie de al doilea. (Desi motiunea PNL/UDMR/PSD risca sa reactiveze electoratul referendist. Sau asta era misiunea?) Ginditi-va ca marea majoritate a membrilor de partide ce au semnat suspendarea si motiunea, nu se agreaza. Nu vor vota impreuna pentru acelasi candidat, chiar daca vor primi ordin. Iar un astfel de ordin din partea lui Crin, il va discredita "deplin si definitiv". Daca in al doilea tur va iesi Base si Crin (foarte posibil, in calculele mele), Geoana sau Oprescu nu vor putea da ordin sa fie votat "liberalul", caci vor fi sfisiati de membrii vechii garzi. In plus, multi "justitiari", il vor vota pe Base in al doilea tur. In sfirsit, nu trebuie sa ne lansam in teorii. A vinde pielea ursului din padure nu e cea mai buna metoda. Dar de ce sunteti atit de incintati cind sunteti dusi cu zaharelul? Va place sa va imbatati cu apa chioara? Credeam ca sunteti mai echilibrati si mai cerebrali... Pe de alta parte, vi s-a mai spus, obiectivul majoritatii electoratului este stoparea abuzurilor, traficului de influenta si injustitiei. Basescu face ce poate in acest sens. Domniile voastre, il atacati pe Basescu...Ce intelege electoratul din asta? Care este efortul dvs. de a avea o Constitutie mai buna? Un parlament mai activ si eficient? O Justitite corecta si transparenta? Asta e miza reala a alegerilor, asta trebuie sa fie "cimpul de bataie". Ori domniile voastre...esuati lamentabil in aceleasi aliante nefiresti, in aceleasi interese transpartinice si acelasi monstruos 322, respins (categoric) de electorat...... Ati rezervat 3 locuri de consultari la spitalul nr.9?
|
|
| 49 |
murfatlar 08-Oct-2009 10:49
vai de mama lor!
ASTIA-S BARBATI-CANDIDATI?
s-au unit toti contra unu!! care-i mai tare.ei sau el?
vai de mama lor si greutatile din chiloti.....stiti cum sunt astia?
- stringeti hora,nu fiti hoti! il vom invinge doar noi toti!
Nistorescule .adu-ti aminte tata cine ai fost!
|
|
| 50 |
murfatlar 08-Oct-2009 11:02
vai de ei!
pt a invinge un barbat au strins hora precum hotii,alo!!!! sunteti tari? dovediti-o singuri, nu intr-un conglomerat.
vai de CANDIDATII-BARBATI! uite ingerasii unde erau!
|
|
| 51 |
dragoslz 09-Oct-2009 08:34
DIVERSIUNE
Ca sa vedeti cat de manipulator a ajus Cotidianul in varianta Nistorescu, cititi aici: http://budesh.blogspot.com/2009/10/starea-presei-p olitica-o-noua.html
|
|
| 52 |
OLDROCKER 09-Oct-2009 10:47
ipoteza ptr.domnul ziarist oprea
ca ipoteza de lucru:daca matrozul iese din primul tur?candidezi dta.in turul doi alaturi de cei mentionati in articol?un om prevazator ar lua in calcul toate ipotezele,la asta de o zisei eu,v-ati gandit?in mod sigur,nu...pai tocmai asta s-ar putea sa fie bomba acestor alegeri.
|
|
| 53 |
luci_sann 09-Oct-2009 13:38
nu-l vad bine p base
e deja clar cine va castiga fotoliul de presedinte.un independent care va avea un prim ministru un om de calibrul lui mugur isarescu.acset sondaj mincinos pe care al pubilicati este mana mogului schiop care a furat cat toti politicieni la un loc din 1990.nu va apunca basescu turul 2 cu siguranta.doctore bafta si sa-ti dea Dumnezeu multa sanatate.
|
|
| 54 |
gica 12-Oct-2009 16:18
Basinescu e insetat de putere(si alcool)
Basinescu, securistul si betivul asta insetat de alcool si mai ales de putere e in stare de orice ca sa fie la putere inca 5 ani (el ar vrea inca 15, ca de asta modifica constitutia).
Ar fin stare si sa behaie, si sa grohaie, daca oile sau porcii ar avea drept de vot.
Dar nu cred sa mai prosteasca atata lume ca in 2004.
|
|
.
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:
1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste
2. Să se refere doar la articolul la care postează
3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor
Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.