Statul a ascuns neregulile de la autostrada Sibiu-Orăștie

România a pierdut nu mai puţin de 100 de milioane de euro la construcţia autostrăzii Sibiu-Orăştie pentru simplul motiv că nu a mai trimis Bruxelles-ului explicaţiile promise ce vizează nereguli semnalate de experţi europeni. Aceştia arătau în 2012 că toate cele patru contracte pentru construirea Autostrăzii Sibiu – Orăştie au fost atribuite ilegal, potrivit B1 TV.

Inaugurată cu o zi înainte de alegerile prezidenţiale din 2014 şi închisă nouă luni mai târziu, autostrada Sibiu-Orăştie nu a fost reparată nici astăzi.

Un audit realizat de experţi europeni în martie 2012 arăta că toate cele patru contracte pentru construirea Autostrăzii au fost atribuite ilegal. Potrivit digi 24, firmele câştigătoare au fost lăsate de autorităţi să depună acte la dosarele de licitaţie după termenul limită.

Statul român avea şase luni la dispoziţie să conteste sancţiunea potrivit procedurilor europene.

„Eu, în momentul în care am primit acest raport, această schiţă de raport, în 24 de ore am fost la Bruxelles, în 24 de ore eram deja în discuţii cu adjunctul de la DG Regio. Am prezentat toate argumentele noastre, într-o săptămână m-am văzut cu comisarul european de resort, i-am prezentat din nou toate argumentele şi i-am spus că România se va prezenta şi îşi va susţine bineînţeles punctul de vedere”, a declarat Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor.

Ministerul Transporturilor a decis să facă propriul audit

Un contract de aproape 1,9 milioane de euro a fost atribuit firmei European Funds Invest. Raportul de audit al Guvernului nu a mai ajuns însă niciodată la Bruxelles. Daniela Drăghia, director la CNADNR în perioada respectivă, a declarat că nu are cunostință de documentul pentru care s-au plătit aproape 2 milioane de euro.

Odată cu schimbarea de Guvern din mai 2012, conducerea Transporturilor a fost preluată de Ovidiu Silaghi. Noul ministru nu a mai trimis Comisiei Europene auditul propriu şi nici nu s-a mai prezentat la întâlnirile cu oficialii europeni stabilite de predecesorul său.

” Corecţiile nici măcar nu erau atât de grave în perioada aia, pentru că banii… plătea statul român diferenţa aia, dar banii rămâneau tot în coşul de program de transporturi. Deci puteau fi folosiţi pentru alte proiecte. Ăsta era avantajul acelui ciclu financiar”, a afirmat Silaghi.

Actualul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, susţine, la rândul său, că autostrada Sibiu-Orăştie nu e singura cu probleme în ochii experţilor europeni, iar sumele pierdute s-au tot acumulat în ultimii cinci ani.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.