ULTIMA ORA
Previous Pause Next
 
Home » Comentatori » Editorialisti » Stolojan mai are o şansă

Stolojan mai are o şansă

16 Dec 2008 Robert Turcescu | 42 comentarii | 8336 vizualizari
Rating:
17 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
Stolojan a greşit teribil încercând marea cu degetul. Ştia că n-are nici o şansă să-şi impună propriul program de guvernare într-o coaliţie PDL - PSD.
 
“Şi ai noştri, şi ăia de la PDL, toată lumea a venit la furat. Uită-te şi tu la faţa lui Stolojan: cum dracu’ să mergi cu unu’ ca ăsta la furat, măi nene?!”
Vorbele de mai sus le-am auzit într-o pauză publicitară din gura unui celebru pesedist, mare trăgător de sfori prin politica românească. Dar nu de Hrebenciuc e vorba. Oricum, are mai puţină importanţă cine le-a rostit. Relevant în actualul context este că monologul scrâşnit-nervos al pesedistului avea loc fix acum o săptămână şi fix într-un moment în care Stolojan declara, încă vioi, că are ceva treabă cu alcătuirea guvernului.
 
La vremea respectivă, recunosc, am râs. Mi-a plăcut ideea că, în sfârşit, gaşca de derbedei vopsiţi în politicieni are ceva probleme: mi-am închipuit, preţ de o secundă, cum se dau de ceasul morţii, prin cotloanele Palatului Victoria, pe la mesele ferite din te miri ce restaurante sau chiar prin sediile din Modrogan şi Kiseleff, toţi băieţii deştepţi şi flămânzi care-şi făcuseră deja planuri de îndestulare şi se trezeau cu un şef de haită incapabil să dea semnalul de atac.
 
De n-ar fi fost renunţarea, aş fi uitat, probabil, episodul cu pesedistul. Dar când, odată cu abandonul, l-am auzit pe Stolojan vorbind de pactul semnat de liderii celor două partide şi de faptul că ei trebuie să-şi asume garanţia acestui parteneriat prin cele două funcţii, de prim-ministru şi de preşedinte al Senatului, n-am mai avut în faţa ochilor decât rânjetul satisfăcut al combinatorului pesedist. Îi ieşise: avea cu cine să meargă la furat.
 
În orele următoare, au început să curgă informaţii despre un document secret, scris de mână şi semnat de noul cuplu fantastic al politicii româneşti, vestiţii Boc şi Geoană. Apoi s-a aflat de întâlnirea de sâmbătă seară de la Cotroceni dintre preşedinte, câţiva ziarişti şi nişte scriitori. O întâlnire în care, la un moment dat, prin uşa încăperii s-a iţit capul lui Stolojan spunând scurt “Nu pot!”, dispărând apoi la secundă, dar obligându-l în felul acesta pe Traian Băsescu să lămurească asistenţa rămasă bouche bée ce anume nu mai poate “dragă Stolo”. Şi ar mai fi de adăugat, ca observaţie empirică, nimic mai mult, ce vioi a devenit domnul Geoană odată cu mutarea de luni. Să-l fi răcorit oftatul de uşurare care a străbătut piepturile activului de partid?
 
Stolojan a greşit teribil încercând marea cu degetul. Ştia că n-are nici o şansă să-şi impună propriul program de guvernare într-o coaliţie PDL - PSD. (E foarte adevărat că am rezerve serioase că ar fi putut face acest lucru chiar şi într-un guvern monocolor portocaliu!) N-ar fi trebuit să intre. Dar, dacă a ales să încerce, era şi încă este dator cu o explicaţie clară privind motivele renunţării. Să spună, dacă e cazul, că n-a acceptat să meargă la furat. Ascunzându-se asemenea lor, după cuvinte goale şi expresii tâmpe, devine, pe măsură ce orele trec, iar coaliţia PSD - PDL îşi consolidează osatura, nimic altceva decât părtaşul mut al tuturor jafurilor despre care ştia că se pregătesc, dar a refuzat să tragă semnalul de alarmă.
 
Dacă vorbeşte, Stolojan păstrează pentru viitor măcar o tuşă din portretul de odinioară. Dar pentru asta trebuie să se grăbească. Şansa e acum, şi nu mai târziu. Cu riscul unei rupturi dure, care s-ar putea să-l coste şi chiar să-l doară, ar putea deveni cea mai credibilă voce a Opoziţiei. Zilele care vin sunt, de fapt, hârtia de turnesol care ne va spune dacă Theodor Stolojan e şi om politic sau a rămas doar un simplu funcţionar nimerit, prin jocul sorţii, pe culoarele întortocheate ale Puterii.
 

 
 
Cotidianul.ro va recomanda portalul MONEY.ro si MONEY WEB TV.
 
Abonare Newsletter
 
 
 

42 comentarii

 
1
xmihaileanu 16-Dec-2008 17:10
Sansa porcului de Craciun.
Haideti sa terminam odata cu eternul''de ar fi fost Stolojan ''
''De- ar fi fost Stolojan '' ,e eterna fata morgana ,iubirile noastre din liceu naimpartasite ,idealul de neatins ,dar mai presus de asta iluzia ca de "ar fi fost " ce bine ar fi.
Nu mai cred in omul asta de cind Basescu-i plingea pe umar ca intr-un voedvil ieftin incropit la marginea drumului de o trupa de comedianti ambulanti ai evului mediu,in care piesa jucata era de cel mai prost gust si gretos mod cu putinta expusa.
Pacat ca tara asta a avut si are parte numai de sacali si de hiene care-si rup cate-o ciosvarta din cadavrul ei.
Poate parafrazez pe cineva care spunea ;"cat de saraca e tara asta tot mai ramane ceva de furat din eai"
Pofta buna.
2
mosh Califar 16-Dec-2008 17:36
Noapte buna Robert
"...ar putea deveni cea mai credibilă voce a Opoziţiei "
Pana se supara din nou intr-o zi , isi ia jucariile si se duce o tura la Predeal. Nu la ski, la"odihna". Robertino taica, nu mai spala cadavrele politice, omul e istorie
3
cirus 16-Dec-2008 18:13
caine pana la moarte
si negru in cerul gurii ramane baiatul acesta care se crede jurnalist, cel care inchidea telefoanele ascultatorilor la "Romania in direct " de la europa fm daca acestia nu sustineau pctul lui de vedere ; cat de bine e sa l pupi in dos pe marinarul de la cotroceni. Imbucurator este faptul ca tot mai putini sunt aceia care ling neconditionat si se descretesc la frunte, poate o face si el
4
Atanaric 16-Dec-2008 18:55
Turcescu: fascist sau semianalfabet?
Turcescu te-am vazut la tv spunan ca vrei flecsibilizarea legislatiei muncii: ai avut un lucrator care muncea pentru tine dat nu aveai cum sa-l concediezi pentru ca nu te lasa legislatia. Cei care sustin dereglementarea pietei muncii vor acelasi gen de de-reglementare pe care au obtinut-o in domeniul financiar. Actuala criza are la baza frauda financiara masiva din State care a fost posibila datorita lipsei regulilor. Cand e vorba de om lucrurile nu mai sunt ca in domeniul financiar. Una e sa fii proprietar de bani alta e sa crezi ca esti stapan peste oameni! Este o mare diferenta. Ai impresia ca daca esti favorizat financiar ai si dreptul de a gandi ca esti stapan de sclavi. Te inseli. Oamenii se pot rascula si atunci se ajunge la remuri totalitare. Pretul cel mai scump il platesc cei care trebuiau sa fie constiinta vie a natiunii dar care practica prostiututia intelectuala. Deabia cand nu mai exista libertatea de exprimare isi dau seama ce au pierdut. Elitismul fascist practicat de aproape toti ziaristii ce-i vedem la tv este la originea crizei morale. Este o virtute sa fi prostituat sau prostituata intelectuala pentru ca apari pe sticla. Cu cat prezinti ca solutie de iesire din criza reducerea cheltuielilor sociale cu atat esti mai popularizat la postul national tv. Cu cat esti mai lacheu sau cotei politicienilor cu atat devi mai controversat si mai premiat la RealitateaTV. Valorile democratiei:solidaritatea sociala, adevarul, moralitea nu-si gasesc locul in mass-media din cauza prostitutiei fizice sau intelectuale. Vreti sa dereglementati? Foarte bine, dar sa nu va mirati! E valabil atat pentru coteii din mass-media cat si pentru stapanii lor cu bani. Nu-i asa ca va credeti nemuritori?
5
Florin C 16-Dec-2008 19:31
Stolojan nu mai are nici o şansă !
Şi-a aruncat tot prestigiul în canal. Şi nu era puţin lucru.

Pentru Stolojan românul ar fi strîns cureaua. Românul are un mod de a gîndi: "Bă, poţi să-mi dai în cap, numai să-mi spui înainte de ce." Dacă-l întrebi dacă a fost bine că a murit de foame în anii '80 îţi va spune că nu. Dar dacă-l întrebi dacă a fost bine că Ceauşescu a plătit datoriile externe ale României, îţi va spune că da.

Stolojan ar fi ştiut să explice românului fiecare măsură mai drastică care s-ar fi impus în perioada următoare. I-ar fi fost uşor să se impună în faţa celorlalţi membri ai guvernului, indiferent dacă i-a ales el sau nu. Se bucură el însuşi de suficient prestigiu, în plus avea în spate tot sprijinul lui Băsescu.

Ori el, ori nu a vrut să-şi asume această răspundere, şi atunci, de ce s-a mai băgat, ori nu a putut, şi atunci se pune iar problema de ce s-a mai băgat. Dacă n-ar fi ţinut el ocupat locul de potenţial prim-ministru, poate s-ar fi găsit altcineva să fie scos în faţă, şi nu l-am fi avut acum pe Boc prim-ministru.

Din partea mea, Stolojan poate lua urma lui Ciorbea, să nu mai aud de el. Să-şi vadă de nepoţi şi de ski.
6
valalb 16-Dec-2008 19:34
3 si 4
Autorii comentariilor 23 si 4, bateti campii!
7
valalb 16-Dec-2008 19:40
Erata
Corect, la #6:
Autorii comentariilor 3 si 4, bateti campii!
8
valalb 16-Dec-2008 19:52
Corect, domnule Turcescu
Stolojan trebuie sa faca un efort si sa explice gestul sau, fara a menaja pe nimeni.
Comportamentul sau corect , caracterul rectiliniu, sunt atat de rare, incat bietii romani care nu numai ca sunt lipsiti de modele, dar nu mai sunt capabili inteleaga un comportament onest si ferm, il vor interpreta gresit.
Daca tace, se va accepta varianta mizerabila a unor pesedisti, sau o varianta aproximativa, convenabila celor din PDL.
9
vrancea 16-Dec-2008 19:59
Domnul Stolojan are o mare obligatie.
Domnul Stolojan trebuie sa se gandeasca ca a fost o speranta pentru multi, dansul trebuie sa le dea acestora o explicatie pentru gestul sau. Daca nu va face cat mai curand acest lucru numele sau, o spun cu regret, va fi de multi blamat. Dansul are aceiasi pbligatie obligatie si fata de familia sa. Cred ca doreste ca nepotii sai sa se mandreasca cu numele pe care il poarta.
10
Cepeca 16-Dec-2008 20:28
Prea mult sperante.
La pomul laudat sa nu te duci cu sacul. Suntem in fata unei astfel de aplicatii. Presa basesciana a laudat "pomul". Stolojan a devenit "Fat-Frumos" premierul de forta. Aiurea. Manipularea presei a ratat. Nu din cauza presei ci din cauza tintei. O Fata Morgana. Azi o vedem si nu e. A fost o himera. Ce explicatii sa mai dea ?

Stiu, inteleg si pe Basescu si peledistii indoctrinati. Nu a fost sa fie. "Locomotiva" electorala basesciana s-a stricat la finis. Acum, in gara asta mica, vor sta pedeleii cu anii. Este ultima gara la care au putut sa ajunga. Deja, Boc-Poloboc-care face POC a anuntat ca a format (?!) cel mai performant Guvern din '90 incoace.

Basescu si PD-L ne-au servit, la toti, fie ca am fost sau nu sustinatori ai marinarului ametit de la Cotroceni, o cacialma. Azi, lui Basescu, pe mana lui, nu i-a mai iesit. Urciorul nu merge de multe ori la apa. A crapat. Iar crapaturile sunt vizibile si jenante: alianta cu PSD, renuntarea la programul de guvernare de dreapta, Stolojan bolnavul de ciolaniada cu a doua renuntare in public etc. Ce explicatii mai doriti ? Sau cumva credeti ca Basescu va marturisi cum a jucat cu carti masluite in toti acesti ani.
11
lucid 16-Dec-2008 20:35
In ce hal a ajuns Cotidianul...
Aseara am asistat - cateva minute, ca m-a salvat telecomanda - la delirul imbecil al clownilor care au devenit "fetzele" ziarului fondat de Ratziu. Pana si stapanul lor, puscariasul delapidator de faina, s-ar fi exprimat mai coerent si mai decent. Turcescule, suntetzi out, cu totzii, de-aia nu va mai cumpara nimeni ziarul, dar voua ce va pasa, va plateste ala de va zice "sho pe Basescu!", pana va reveni si el la puscaria din care l-a amnistiat Ceausescu in 88. Punetzi mana, amaratzilor de "editorialisti", si cititzi programul de guvernare si comentatzi-l profesionist, adica obiectiv si critic, dar cu argumente, Turcescule, nu aruncand cu kkt, caci kktul ajunge pe ventilator si tot pe voi va stropeste de nu va va mai citi nimeni pana la urma.
12
Atanaric 16-Dec-2008 21:18
N-are sens discutia despre Stolojan!
De unde stiti voi de presa ce criza va urma? Ati dat in bobi? Aveti un model matematic deterministic? Care sunt datele de intrare? Care este modelarea matematica? Este verificabil acest model? Ati vazut un raport de audit al executiei bugetare pe 2008? De ce plangeti dupa un marxist labil psihic amagitor al milioanelor de voturi date PD-L?
13
Dari 16-Dec-2008 21:30
@lucid

Uite cum stau lucrurile: daca PDL si sustinatorii lui, care rastoarna laturi in capul celor de la RTV, antena & comp (dupa cum si merita de fapt) - DAR nu sunt in acelasi timp capabili sa-si faca o televiziune nationala dupa 18 ani de existenta ca partid politic - in aceasta situatie ar fi cazul sa faca ciocu mic de politruc

Chiar crezi ca simbriasii astia de aici, de sus si pana jos, n-ar vrea si ei sa fie platiti de un stapan mai normal ?
No kidding!

iar partidul PDL care prefera sa-si sacrifice electoratul care-l voteaza - doar pt. ca e prost ingramadit si nu-i capabil sa lupte cu armele adversarilor lui (televiziuni si ziare) - atunci sa faca ciocu si mai mic, ca sa spun asa, ca acum e si la putere si nu-l mai crede nimeni cand se smiorcaie pe la colturi

Un partid care nu-si face televiziune sacrifica, in ordine: 1. propriul electorat, 2. idealurile pt. care militeaza (if any) si 3. valorile romaniei – toate, lucruri de NE-PRETUIT pe care aceste libarci grase le calca in picioare zi de zi – incepand de azi, si cu complicitatea activa a PDL -






14
gabri-el 16-Dec-2008 21:47
Parere
D-le Turcescu,

Cu toata simpatia!

Excelent articolul si bine condus rationamentul pana spre final.

Din pacate, nu cred ca e corecta si nici onesta intru totul presupunerea ca Stolojan sau altcineva "stia" exact ce si cum se va fura, ca sa aiba ce sa spuna, in acest moment. Astea se fac "vazand si facand".

Si nici nu cred ca acesta a fost motivul renuntarii, Stolojan isi stia "marfa".

Nu poti sa denunti un furt care nu a avut loc (decat in situatii speciale, cand pregatirile constituie o proba, cazuri rare), asa ca dorinta-cerere a D-vs e, un pic, absurda!

D-l Stolojan, din cauza naivitatii lui (dar si a domnului Boc) - din respect pentru mine incerc sa nu fac presupuneri negative pe care nu le pot dovedi - a fost exclus de la negocierile privind guvernul.

Activitatea ulterioara a acestuia urma sa fie supusa "controlorilor" Geoana si Boc desi normal era ca supervizarea sa fie de forma "triunghiulara", asta si ca o valorificare a avantajului PD-L rezultat din alegeri (vina exclusiva, aici, D-l Boc!).

Lucruri dificil de spus pentru un om cu o exprimarea lejera, deci cu atat mai greu pentru D-l Stolojan, caruia nu ii place sa para ca are ceva de cerut de la cei din jurul sau (cunosc forma aceasta de mandrie).

Gestul D-lui Stolojan este regretabil pentru toata lumea, reprezinta, cred, sfarsitul lui politic al nivel inalt si este, intr-adevar, o greseala politica, e o mare deziluzie pentru toata lumea si e si un gest curios pentru ca loveste, evident, si in presedinte.

Dar, pentru mine, D-l Stolojan nu si-a pierdut onoarea si nu astept explicatii pe care nu vrea sau nu poate sa le dea.

I'm An Englishman In New York.
15
avenirv 16-Dec-2008 22:04
dari, dari
ai inceput sa critici pdl ? nu esti si tu sustinator al pdl ? sau deja se schimba macazul ?
adica brusc au devenit ce spui tu ?
mama ce schimbare de macaz ! apropos de ce basescu nu o impune pe MM ? ai dovedit ca esti barbat raspunzindu-mi acum citeva zile. dar acum ?
16
pasion 16-Dec-2008 22:09
esti nesuferit
De cand ai devenit partinitor si slugarnic, renuntand la haina de justitiar ai piernut orice bruma de credibilitate...te-ai vandut pe doi arginti...esti nesuferit.
17
stranepotul albastru 16-Dec-2008 22:11
Stolojan e TERMINAT
Bun articol, Robertito, dar eu unul m-am saturat de renuntatorul asta cronic, fata de care am avut de-a lungul anilor o atitudine oarecum favorabila. Prin extrapolare, ma gandesc ca mai sunt o gramada de alti indivizi care gandesc la fel, si care nu vor un prim-ministru care o taie la prima zgaltaire. Ce te faci cu unul din asta in caz, Doamne fereste, de razboi sau cataclism? Cu un cinism si o aroganta inimaginabile, Tariceanu ii trimitea la hotel pe sinistrati, dar asta cred ca pleaca el la sanatoriu inaintea altora. In orice caz, si-a tras un glonte de calibru mare in picior la faza asta, nu vreau sa-i mai aud numele vreodata, nu vreau nici explicatii, faptele vorbesc, adio, draga Stolo.
18
Dari 16-Dec-2008 22:33
#15 av
adevarul nu e membru de partid mr. av
cu aceeasi *bunavointa* pot sa spun adevarul si PSD-PNL si sustinatorilor - doar ca ei n-au nevoie de el, pt. ca au ziare si televiziuni care *confectioneaza* orice adevar

19
ioana_f 17-Dec-2008 00:36
Stolojan
Stolojan a fost si este santajat. Poate chiar de Basescu. De aceea a renuntat si in 2004, si acum. I s-a propus postul de premier pentru a gira cu credibilitatea lui toate mizeriile ce vor urma. Cand si-a dat seama ce se intampla a facut pasul inapoi, dar i s-a atras atentia sa aiba grija ce spune, altfel "dosarul" va iesi la suprafata.
Au urmat explicatiile aiurea genul "sa lasam tinerii in fata" (nu putea spune asta de cand i s-a propus postul de premier?) Degeaba asteptam explicatii, nu vor veni, caci omul nu poate vorbi. Tot respectul pentru el ca a ales sa se retraga decat sa faca jocul celor care il au la mana.
Problema mai grava nu e ca Boc e incompetent (poate chiar nu e), ci ca e dispus sa gireze politici cu care Stolojan n-a fost de acord.
Vai de noi!
20
catina 17-Dec-2008 00:47
TRU despre Stolo
Urat articol, demn de un securist zvonac, a scris TRU despre Stilojan. Nu-l credeam ticalos pe tru
21
Nyki 17-Dec-2008 09:44
D-le Turcescu
Vad ca ati evoluat –din stadiul de a-l acuza pe Stolojan ca a renuntat la functia desemnata –la stadiul in care il acuzati ca nu da explicatii.
Pe de alta parte tot presa a invocat necesitatea prezentei nemtilor in politica romaneasca.
D-le Turcescu, neamtul nu rezista printre politicienii romani deoarece nu sufera de mimetism politic ; d-l Stolojan este exemplul cel mai relevant de politician neamt ; daca faceti o analiza a ceea ce a spus presedintele veti ajunge la concluzia ca Stolojan a respectat intocmai spusele acestuia. TB a spus ca va desemna un premier care-si va alcatui echipa guvernamentala si va negocia cu partidele in acest sens. I s-au permis d-lui Stolojan toate acestea ? D-l Stolojan s-a trezit in fata unui parteneriat format din doua partide din care i se impuneau viitorii ministri pentru care domnia sa sa garanteze asumandu-si si responsabilitatea guvernarii impreuna cu acestia. Ce trebuia sa stie dinainte Th Stolojan ? Ca va fi numit premier pentru a fi manipulat, pentru a i se impune un cabinet ? Si ce doriti sa explice acum ? Ca nu este de acord in calitate de premier desemnat sa-i formeze cabinetul Geoana si Boc ? Sau ca prietenul Basescu ii impune sa respecte deciziile luate de liderii PSD si PDL ? In f putine cuvinte Stolojan a explicat f clar motivul renuntarii sale adica sa-si asume responsabilitatea functiilor de premier si presedinte al senatului cei care au semnat parteneriatul pentru Romania ; a fost f clar si concis si a spus suficient de mult pentru o persoana care-si respecta nivelul si care nu se coboara la barfe la colt de strada. Ce asteapta presa –in dorinta de subiecte fierbinti ? Sa vina Stolojan la TV si sa inceapa sa-i barfeasca pe cei din PSD si PDL si pe Traian Basescu ? Jurnalistii nostri sunt atat de obisnuiti cu scandalurile si balacarerile din politica romaneasca incat un comportament ca cel al d-lui Stolojan ridica semne de intrebare chiar legate de starea psihica a domniei sale. De asemenea renuntarea la functia de premier (atat de ravnita de altii) in loc sa fie dovada clara a refuzului de a se murdari este privita suspect tot din unghiul labilitatii psihice a celui in cauza.
Presa din Romania s-a adaptat in timp, incat se muleaza acum perfect pe starea patologica a politicii dambovitene ; aparitia unui politician de alta factura bulverseaza atat politica cat si presa din Romania. Obisnuinta jurnalistilor de a asista la tot felul de scandaluri in direct ii determina sa aiba suspiciuni vis-a-vis de un om politic care nu se coboara la acelasi nivel.
Dezamagirea este a acelora care au crezut in PDL si in cuplul Basescu-Stolojan ; dupa semnarea parteneriatului dintre PSD si PDL, presedintele mai avea credibilitate numai datorita desemnarii lui Stolojan pentru functia de premier ; Stolojan ramasese singura garantie morala a acestei combinatii. In urma renuntarii sale simpatizantii PDL si ai presedintelui si-au redus numarul –considerabil-.
22
swolf 17-Dec-2008 11:00
De acord cu Nyki @21
Perfect de acord! Multi oameni refuza a priori sa mai creada ca un politician chiar doreste sa faca ceva bun pentru tara: toti sunt corupti, nu-i asa? In momentul in care apare unul care se calauzeste, macar intr-o masura, dupa standardele patului lui Procust, idealismul lui este catalogat imediat drept \\\"boala\\\".

Cu un singur lucru nu as fi (dori sa fiu) de acord. Sustinerea pentru Basescu nu are prea mult de suferit. Pana la urma el gestioneaza cat mai eficient alegerea romanilor de la urne. Din nefericire, fortele reformatoare nu au castigat in mod transant si compromisul este necesar. In plus, Presedintele si-a pastrat liberul arbitru, asul din maneca, portofoliul ministerului justitiei. Am incredere ca va propune o persoana capabila si coerenta, care sa gestioneze efficient regulile guvernarii urmatoare.
23
Nyki 17-Dec-2008 11:25
Ultima semi-salvare
swolf (17-Dec-2008 11:00)
De acord cu Nyki @21
Perfect de acord! Multi oameni refuza a priori sa mai creada ca un politician
a lui Basescu ar putea aparea datorita numirii Monicai Macovei la ministerul justitiei. Stolojan si Macovei ar fi reusit sa asigure in mare masura credibilitatei acestui guvern struto-camila -unul pentru gestionarea corecta a finantelor si altul pentru independenta justitiei si lupta anticoruptie -slogan cu care PDL a castigat alegerile.
Am fost unul dintre sustinatorii lui Traian Basescu si chiar in ziua semnarii parteneriatului dintre PSD si PDL am considerat ca aceasta este o forma de a tine coruptii sub control, de a scinda PSD-l, de a atrage liberali in PDL,...etc. De luni de cand d-l Stolojan s-a retras punctul meu de vedere s-a schimbat total. Alti sustinatori ai lui TB si PDL si-au schimbat parerea in legatura cu acestia chiar de la inceperea negocierilor dintre PSD si PDL. Perioada de glorie a presedintelui TB s-a dus ca si a PDL; nu vor mai convinge pe nimeni dintre cei dezamagiti acum.
24
Dari 17-Dec-2008 12:20
#23 Nyki

Nyki, sa nu mergem pana acolo... inca... e *brusca* mutarea guvernarii PSD-PDL, e inca greu de inteles si de digerat de catre electoratul PDL si al lui TB, dar eu cred ca ORICAT, dar oricat de greu sau aiurea ar fi - de acum inainte - si pentru prima oara dupa 18 ani - putem spune ca A MERITAT -
Je ne regrette rien, rien de rien
de acum inainte nu trebuie sa mai fim niciodata, dar albsolut niciodata, never-ever again: ne-recunoscatori -
de acum inainte putem sa nu mai traim doar pentru a regreta
de-acum inainte putem spune ca am vazut ca SE POATE,
SE POATE ca justitia sa functioneze
SE POATE sa existe o piata libera cu sanse egale pentru toti,
SE POATE ca statul si partidul de la putere sa nu mai fie jucatori in economie
SE POATE cota unica si reforme care dau rezultat in timpul unui singur mandat
SE POATE sa avem - pentru prima oara in 18 ani - o institutie independenta in justitie - DNA
SE POATE ca un adjunct de sef SRI IN FUNCTIE sa fie trimis in judecata de DNA
fara nicio exagerare, toate astea se datoreaza PDL si vointei politice a lui TB.
iar asta inseamna ca - pt. prima oara dupa 18 ani un bagaj de indrazneala si o rezerva de curaj uriase pentru viitor .
daca aceasta speranta va fi confiscata de la fraierii din PDL de catre oricare alt partid – pentru a fi dusa mai departe – why bother ? de ce sa ne facem griji...?
drumul a fost deschis de cineva, inceputul a fost facut

INSA:
daca totusi 60% din populatie voteaza pentru partidele care nu vor justitie: PSD+PNL+UDMR
asta inseamna ca acum drumul asta e mult mai lung
si are *mult mai multe capcane* decat avea in 2004:
acum exista si se desfasoara activ cursa pentru IDIOTIZAREA cat mai rapida populatiei educate
acum exista dictatura televiziunilor care se opun din toate puterile drumului deschis de PDL
dar exista insa si amintirea ca se poate….


ORICAT de mult ne-ar dezamagi, sa nu uitam ca PDL a facut toate astea posibile

Am certitudinea ca daca PDL va cadea, ALTII se vor ridica in locul lui


25
YODA_ BLOG 17-Dec-2008 12:26
Robert,
Sa vedem cat isi repara Stolo imaginea cu editorialul tau.
26
swolf 17-Dec-2008 12:53
Keep walking
@Nyki
Am fost si sunt un mare sustinator a Monicai Macovei, pana intr-atat incat imi doream un guvern condus de dansa, pentru ca eu consider justitia ca prioritatea numarul 1 a societatii romanesti. Cu toate ca Traian Basescu va propune ministrul justitiei, este foarte probabil ca acesta sa nu fie doamna Macovei, din cauza impotrivirii puscariabililor din ambele partide, in special PSD. Sunt totusi convins ca alegerea Presedintelui va fi benefica pentru justitie si vom face pasi importanti inainte, mult mai \"apasati\" decat pe vremea lui chiuariu-fenechiu sau predoiu. Doamna Macovei va avea un capital de simpatie important si pe viitor iar eu sunt sigur ca mai devreme sau mai tarziu cariera ei politica va fi reluata.

@Dari
100% de acord cu tine si cu optimismul ultimei fraze: \"Am certitudinea ca daca PDL va cadea, ALTII se vor ridica in locul lui\". Este singura atitudine castigatoare, pe termen lung.

De ce nu un partid condus de doamna Macovei?
27
klara 17-Dec-2008 13:38
Draga Stolo
Eu stiu ca fiecare om care gandeste,isi trece gandurile printr/un filtru propriu.Acest filtru este ca si ADN/ul sau amprentele.pur personal.Iar istoria se scrie de catre invingator.Mai stiu ca orice ai face,ca sa ajungi la un nivel[level] mai inalt in politica,te umpli de pete.Unii ajung sa fie negri,altii raman dalmatieni.Toti sunt santajabili.Nu exista om politic fara pete.Iar ce se intampla acum,ca Stolo s/a retras,ar putea fi un joc foarte bine pus la punct.Pe mine ma intriga zambetul atotstiutor al lui Stolo la prima declaratie de dupa consultari.Un zambet ciudat,de "las/ca veti vedea voi"la care incerc sa gasesc o explicatie,dar in zadar.Nu sunt comentator sau analist politic dar ,cred eu,am un instinct de a recunoaste adevaruri in spatele vorbelor.Vorba lui Miss Marple"Oamenii sunt peste tot la fel,fie ca vorbesti de guvernanti,fie despre vecinii tai"Iar acum vom vedea ,ce se va alege de visele noastre,de iluziile noastre.Iar in legatura cu numele vehiculate pentru diferite functii,am avut o experienta naucitoare in 1990,cand am ales alt director in locul celui vechi pe criteriul ca a fost mazilit de pcr si s/a dovedit ca a fost mazilit pe drept ca a facut praf toata intreprinderea.Mi/e frica,sa nu patim la fel.Caci adevar absolut,ci doar adevarul meu, al tau si al lui.
28
Dari 17-Dec-2008 13:49
#27
klara
Stolo nu poate si nu are dreptul sa dea explicatii *in mijlocul unor negocieri*. asta pt. a vedea cat este de corect acest om minunat.
ref santaj: au existat pana acum multe momente in care PSD si PNL ar fi obtinut mult mai mult dintr-un posibil santaj asupra lui Theo.



29
Dari 17-Dec-2008 14:20
Keep walking

@swolf si tuturor oamenilor frumosi

(Cliburn)Beethoven Piano Concerto No.5 Mvt II
http://www.youtube.com/watch?v=vr2AKxf8m14
30
octopus 17-Dec-2008 14:26
Dulce naivitate!
Naivitatea in orice alt domeniu poate fi acceptata , e chiar placuta si iti starnesc sentimente de compasiune sau cel mai des te amuza , si asta pentru ca naivitatea e in primul rand sincera ! Te poti supara pe cineva sincer? Eu nu.Ea are la baza ori nestiinta ori iubire nemasurata si neconditionata.Poti sa convingi un naiv ca nu are dreptate? Nu! Il vei inversuna si mai mult si chiar daca pe moment ti s-ar parea ca se rusineaza si ca ai produs cine stie ce declic in mintea lui , sa nu te increzi! Totul va reveni cu o putere inzecita si va incepe sa se manifeste si mai abitir ca inainte. E puterea dragostei si adulatiei sale! Iar dragostea e oarba!
Ei sunt masa de manevra cu care se opereaza cel mai usor, ei nu m-ai gandesc , faptele nu mai au nici o importanta pentru ei si nu se vor putea adapta la o situatie noua.Asa au fost setati ! Nu accepta ca un ziarist sa isi mai schimba opiniile, pai ei ce mai fac cu dragostea lor ?
Asa ca vor cere 7 televiziuni , 1o ziare si vre-o trei DNA-uri care sa le poata confirma crezul , daca nu isi vor incinge mijlocul cu o centura cu explozibil( faza dura) , sau se vor arunca de pe blocuri(faza emo)...
Politica e un subiect 100 % pragmatic , iar la iluzii mari , deziluzii pe masura!
31
lucian_merkava 17-Dec-2008 14:28
Stolo draga
Fu bine ca nu te-ai bagat in rahatul asta.Te-ai pacalit cu rezidentul KGB iar acum toti iti imputa haiducia valutara si megapoweriana.Lasa- i in plata domnului ca se descurca ei si sunt linistit vazandu-i pe Mazare si Oprisan ( basascienii fiind mai discreti teritorial) facand marcaj om la om la Mircea americanboy.Si sunt mai linistit ca face penzii si salarii si multe alte gradinite.Au mai fost unii care aveau o crestere economica de n-a mai ramas nici un sfant la buget( sfant luat pe datorie).Ai stiut tu ca la 9% crestere s-au facut minus 0 KM de autostrada asa ca acum la crestere 0 sau minus noua vor face si mai multi.Ai stiut tu ca vremurile sunt grele si spoiala de uger bugetar trebuie sa hranesca multi si grasi vitei care nici de management nu-s buni nici de munca bruta.Ai stiut tu ca peste tot e rau si vremurile '96 -99 aveau climat ternational bun si asa am mai scos-o dar acum lohn-ul transformat din pantofi macaronizati in volane, conductori si alte motoare auto nu mai are trecere si brusc industria noastra bazata de cancioace si betoane pe datorie lipseste cu desavarsire.Ai stiut tu ca vanzarea utilitatilor a generat scumpirea lor concomitent cu scaderea calitatii si presiunea pe cursul valutar cand baietii destepti isi trag euroi profit ( noroc cu Mugurel ca a lasat cursul sa cresca sa ramana macar lei in tara,de fapt trebuia acu'doi ani sa-l duca macar la 3,7 sa nu-si cupere audi pe datorie ca eu sa platesc pentru rabla vestica de trei ori cat face).Deci Theodor baci spune-ne ca fara cresterea mica dar continua a impozitelor concomitent cu reducerea la 0 a fenomenelor bugetare tip Geica si alte autoritati si agentii concomitent cu devize just valorice la asfaltari si gradinitze nu rezolvam nimic.Sau poate ai stiut ca emigrantzi o duc rau pe auirea dar se pare ca ce-i la noi ii sperie.Ah! unde sunt vremile de aur Bancorex,Petrom,distrigazocurenturi si bcr,Bechtel suferid de diabet sangereaza pe viatza.
32
Nyki 17-Dec-2008 14:38
Raspunsuri
@Dari: cred ca in 2004 nivelul de incredere si de speranta in alianta D.A si Traian Basescu il depasea cu mult pe cel actual; de asemenea o aveam si pe Monica Macovei la justitie. Si? Unde am ajuns? TB isi facea un titlu de onoare in a spune ca accepta orice combinatie pentru formarea guvernului cu exceptia PSD si PRM, apoi a subliniat si solutia imorala numita pur. Acum am constatat ca a fost o onoare pt PDL sa li se alature PSD-PC la guvernare. Succesul lui TB s-a datorat in cea mai mare parte respectarii cuvantului dat -in special celui legat de lupta impotriva coruptilor din PSD; acum nu mai are acest atuu. Este la fel ca toti ceilalti; singurul care face exceptie este Stolojan; a fost politicianul care a demonstrat ca rezista tentatiei oricarei functii pentru a nu se dezonora; este de asemenea singurul care nu se duce la televiziuni sa-i improaste cu noroi pe cei cu care s-a declarat a fi prieten; este singurul care prin cateva marturisiri l-ar putea desfiinta pe TB si ar arunca PDL-l in cocina cu ceilalti. N-o va face-o pentru ca nu se coboara la nivelul celor din cocina; are lumea lui in care se simte bine cu sine si prefera sa se spuna orice despre el decat sa arate ca este asemenea celor care-l critica sau i-au facut rau.
@swolf: fii sigur ca si daca nu voi mai simpatiza pe nimeni din politica romaneasca -asa cum a fost cazul PDL - TB, voi fi intotdeauna de partea raului cel mai mic. Daca sunt dezamagit de TB si PDL nu inseamna ca -in continuare PSD-PC si mai ales PNL nu sunt de 1000 de ori mai murdari si mai ticalosi.
33
octopus 17-Dec-2008 15:06
Cum spuneam!
Nyki (17-Dec-2008 14:38)
Raspunsuri
@Dari: cred ca in 2004 nivelul de incredere si de speranta in alianta D.A
Naivitatea in orice alt domeniu poate fi acceptata , e chiar placuta si iti starnesc sentimente de compasiune sau cel mai des te amuza , si asta pentru ca naivitatea e in primul rand sincera ! Te poti supara pe cineva sincer? Eu nu.Ea are la baza ori nestiinta ori iubire nemasurata si neconditionata.Poti sa convingi un naiv ca nu are dreptate? Nu! Il vei inversuna si mai mult si chiar daca pe moment ti s-ar parea ca se rusineaza si ca ai produs cine stie ce declic in mintea lui , sa nu te increzi! Totul va reveni cu o putere inzecita si va incepe sa se manifeste si mai abitir ca inainte. E puterea dragostei si adulatiei sale! Iar dragostea e oarba!
Ei sunt masa de manevra cu care se opereaza cel mai usor, ei nu m-ai gandesc , faptele nu mai au nici o importanta pentru ei si nu se vor putea adapta la o situatie noua.Asa au fost setati ! Nu accepta ca un ziarist sa isi mai schimba opiniile, pai ei ce mai fac cu dragostea lor ?
Asa ca vor cere 7 televiziuni , 1o ziare si vre-o trei DNA-uri care sa le poata confirma crezul , daca nu isi vor incinge mijlocul cu o centura cu explozibil( faza dura) , sau se vor arunca de pe blocuri(faza emo)...
Politica e un subiect 100 % pragmatic , iar la iluzii mari , deziluzii pe masura!
34
Nyki 17-Dec-2008 15:21
Octupus
nu este vorba despre naivitate; onoare trebuie sa existe chiar si printre hoti sau nu-i poti face pe toti hoti pana la proba contrarie. Dezamagirile nu sunt neaparat consecinta naivitatii; relatiile interumane, relatiile sociale, amoroase, samd presupun acordarea unui credit persoanelor din jur. Fara acest credit renuntam la a ne numi Homo Sapiens Sapiens si ne intoarcem in jungla tropicala.
35
Dari 17-Dec-2008 15:42
#32 Nyki (1)

Nyki noi vorbim acum dupa ce ne-am vazut sacii-n caruta, adica vorbim din confortul unora care au sustinut un partid care-a castigat niste alegeri.
Daca nu castiga, acum vorbeam despre care pe unde fuge ca un sobolan de frica PSD+PNL. In secunda 2 incepea razbunarea, munca de distrugere a PDL pentru ca nici macar AMINTIREA suferintelor indurate de PSD-PNL in ultimii 4 ani sa nu mai ramana si sa nu mai dea si altora *idei*…
Pozitia strategica de singur-impotriva-tuturor a folosit in acesti ultimi 4 ani pt. ca PDL sa impuna schimbari in domeniile cheie ale functionarii statului; daca te uiti in urma, nu a ramas domeniu cheie care sa nu fi fost arat de TB si PDL. Pretul = a fost situatia la limita disparitiei la alegerile din 30 noiembrie. Castigul = a fost faptul ca lucrurile s-au miscat, in multe domenii chiar ireversibil, astfel incat ORICARE partid vine si vrea sa se impuna pe scena politica e OBLIGAT sa preia aceste teme.

PDL nu mai putea ramane in pozitia strategica de singur-impotriva-tuturor, pentru ca ar fi disparut. Toate aceste variante: guvern PSD+PNL, guvern minoritar PDL sau PDL in opozitie - erau toate echivalentul pozitiei de singur-impotriva-tuturor = disparitie. Coabitarea cu PSD e cea mai buna situatie care putea sa impace mai multe obiective: sa scape PDL de distrugerea programata si sa lase loc reformelor - atat cat se poate la scorul ingrozitor dat de electorat pt. reforme. Pt. ca degeaba mai vrei reforme daca nu mai ai cu cine sa le faci.

Poate sunt multi dezamagiti si eu ii inteleg. Am cunoscut multi PNl-isti care-au trecut la PD si am cunoscut si multi PD-isti. La PD-isti mai ales e dramatic pt. ca lupta impotriva PSD a fost pt. ei aproape o religie.
36
Dari 17-Dec-2008 15:44
#32 Nyki (2)

Insa un lucru stiu sigur: Traian basescu va alege binele public si interesul national inainte de orice si indiferent de situatie. La fel si Theo Stolojan. Sper ca cei care nu inteleg alegerea PDL de a guverna cu PSD sa aiba o alternativa (sa gaseasca un partid care sa lupte pt. aceleasi idei dar cu alti oameni).
Eu doar atat vreau sa spun: Chapeau bas, RESPECT pentru tot ce-au facut in ultimii 4 ani !

37
Nyki 17-Dec-2008 16:19
Dari
vad ca am deviat de la subiect; vorbeam despre Stolojan si despre moralitate. Intorcandu-ne la TB si guvernarea PDL-PSD, pot sa spun ca m-am bucurat pentru succesul PDL si implicit al lui TB. Eu nu acuz PDL-l si pe TB sau chair guvernarea PSD-PDL de lipsa de competenta ci de lipsa de moralitate -cel putin vis-a-vis de Th Stolojan. Chiar si imoral acest guvern PSD-PDL va fi de 1000 de ori mai bun decat mizeria aia de guvern PNL de 20% cu sustinere psdista din cauza fricii de anticipate. Mi-am exprimat dezacordul fata de atitudinea lui TB si a celor care au negociat guvernul vis-a-vis de Th Stolojan. Sper ca TB sa aiba mustrari de constiinta.
38
octopus 17-Dec-2008 16:26
Si eu stiu un lucru sigur, ca nu il stiu
Dari (17-Dec-2008 15:44)
#32 Nyki (2)
Insa un lucru stiu sigur: Traian basescu va alege binele public si interesul national
Mintea ta chiar se reduce numai la lozinci? Nu te indoiesti niciodata de tine? Nu te opresti niciodata si sa spui "ba , da proasta am fost!".
Ar fi primul semn ca poti evolua si trece la "next level" .
39
octopus 17-Dec-2008 16:30
gluma
Nyki (17-Dec-2008 16:19)
Dari
vad ca am deviat de la subiect; vorbeam despre Stolojan si despre moralitate. Intorcandu-ne
Treaba cu TB sa aiba mustrari de constiinta e buna , ca gluma sper ca ai spus-o!
40
cirus 17-Dec-2008 16:39
#Dari
Cred ca n am gresit cand am spus ca trebuie sa mergi sa te culci:) cauta in DEX sa vezi ce inseamna fanatism, lasa intoxicatiile de dimineata pana noaptea, mergi si trateaza te:)
41
Dari 17-Dec-2008 17:07
#37 Nyki In privinta Dlui. Stolojan

Iti dau 100% dreptate, sunt total de acord cu tine Nyki.
Am inteles ca magaria era ca vroiau sa-l puna responsabil peste *nimic" adica peste ceva in care hotararile erau luate de o comisie formata din 1/2 PDL si 1/2 PSD, in care dansul n-ar fi avut decat rolul de a deconta nereusitele altora fara sa aiba si putere de decizie.
Doc scrie despre asta aici:

Decizia sănătoasă a dlui Stolojan şi boala ascunsă a PD-L

http://doc.hotnews.ro/decizia-sanatoasa-a- dlui-stolojan-si-boala-ascunsa-a-pd-l.html
42
stranepotul albastru 17-Dec-2008 18:26
care santaj? care nereusitele altora?
Observ cu oarece stupoare cum i se gasesc deja o gramada de scuze d-lui Stolojan, si cum e aproape laudat pentru \"decizia\" sa. \"Decizia\" sa de a renunta denota imaturitate, pentru ca e trebuia sa fie clar pentru oricine ca guvernul oricum va fi 50% rahat si 50% gunoi, astea sunt rezultatele alegerilor si ale coalitiilor monstruoase si cu astea joci. Iar daca a apucat sa accepte sa formeze guvernul, apai, s-avem iertare, trebuia sa-si respecte angajamentul. Ca sa nu mai vorbim ca nu l-a pus nimeni in toti anii astia sa-si frece coatele printre politruci si sa topaie de la un partid la altul, putea foarte bine sa-si vada de stralucita sa cariera profesionala, care-o fi aia. Iar daca intr-adevar este SANTAJABIL, pai, bai nene, asta e grav, vreau si eu sa stiu cu ce il au astia la mana, asta in caz ca incearca sa se bage prin vreo functie publica. In orice caz, cred ca si-a dat singur lovitura de gratie.
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
Citeste si:
 
 
 
 
 
 
EDITORIALISTI

Autodenunţul Elenei Udrea

În tele-taverna prezidenţială numită B1, unde toţi fripturiştii lui Băsescu se înghesuie să-şi arate susţinerea şi să-i atace pe adversari, s-a petrecut un lucru şocant. Elena Udrea, ministrul Turismului (mamiţica sloganului „Land of Choice“), ne-a arătat câteva referiri la convorbirile fostului procuror Angela Ciurea.

Crin Antonescu premier

Poate să învingă bunul-simţ pe 22 noiembrie, la urne? În România nu are cum să aibă loc o revoluţie a bunului-simţ, cum îşi doreşte candidatul PNL. Fiindcă, în primul rând, electoratul, în majoritate, se complace în marasm.

România sub ocupaţie
Ţara lui Pagubă Vodă (II)

România va avea sigur preşedinte după 6 decembrie. Se bate apa în piuă din greu. Unii chiar vor vota. Ceea ce rămâne nesigur ţine de o “agendă a lucrurilor lipsă”. O rea litate tot mai sumară, împachetată în ziare. Trecută cu vederea. Orbiţi de spectacolul sclipicios al lumii politice şi de scandalurile mondene. Asurziţi de manele şi de trăncăneala politicianistă. Hă, hă, hăă...

M-am săturat!

L-am auzit pe marele histrion promiţându-le militarilor: După 1 ianuarie vă rezolv şi pensiile!

Descoperirea urii

Nu de mult, câţiva comentatori cu pretenţii au făcut o descoperire senzaţională: prezenţa urii în viaţa publică românească.
 
ARTICOLE SIMILARE
 
 

Spatiile publicitare F5 sunt administrate de