Surse: Praktiker România, vândut unui om de afaceri turc

Grupul german Praktiker a vândut operaţiunile din România, unde deţine 27 de magazine şi a înregistrat vânzări de 142 de milioane de euro în anul 2012, omului de afaceri turc Omer Susli, activ în domeniul construcţiilor, potrivit unor surse din piaţa de bricolaj, transmite MEDIAFAX.

Anunţul oficial urmează să fie făcut în curând, posibil chiar marţi.

Omul de afaceri, fost preşedinte al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri Turci din România (TIAD), este acţionar la o firmă de distribuţie de materiale de construcţii, iar tranzacţia s-ar fi încheiat luni şi dă dreptul noului proprietar să utilizeze brandul Parktiker.

În urmă cu o săptămână grupul german a vândut şi operaţiunile din Ucraina, unde avea patru magazine.

Grupul german s-a confruntat în ultimii ani cu dificultăţi, astfel că la finele anului 2011 a anunţat că va închide magazine în Germania, că renunţă la piaţa din Albania şi că are în vedere evaluarea operaţiunilor internaţionale. În 2012, compania austriacă de inverstiţii Maseltov, cel mai mare acţionar al grupului german Praktiker, a comunicat că vrea ca retailerul de bricolaj să se retragă din Europa de Est. Ulterior, reprezentanţii Praktiker au susţinut că retailerul nu are în plan să renunţe la filiale importante, precum cea din România.

Anul trecut, Praktiker AG, compania-mamă a grupului german, a intrat în insolvenţă.

Afacerile compa­niei de bricolaj, liderul pieţei până în 2009 (258 milioane de euro cifră de afaceri), s-au redus în 2012 la jumătate faţă de maximul atins în 2008 (306 milioane de euro), în timp ce pierderile cumulate în ultimii patru ani s-au ridicat la 48 de milioane de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.