Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad într-o microstagiune la București

Publicul din Capitală va putea viziona trei dintre cele mai de succes producţii din repertoriul actorilor arădeni: ”Reunificarea celor două Corei” de Joël Pommerat, regizat de Radu-Alexandru Nica, ”Cerc oglindă transformare” de Annie Baker, în regia lui Cristian Juncu şi „Perplex” de Marius von Mayenburg, regizat de Theodor Cristian Popescu.

Spectacolele vor fi găzduite de Teatrul Odeon Bucureşti, pe scenele sălilor Studio şi Majestic, în zilele de 4, 5 şi 6 mai 2015.

„Reunificarea celor două Corei” de Joël Pommerat va putea fi vizionat luni, 4 mai 2015, ora 19.30, sala Studio
Spectacolul se deschide cu un scheci în care o femeie căsătorită de 20 de ani, cu o familie împlinită, cu soţ şi copii mari, îi explică unui „mediator” că vrea să divorţeze. Motivul: între ea şi soţ „nu există dragoste”. Spectacolul continuă cu diverse alte situaţii la limita dintre realism şi absurd: doi părinţi îl bănuiesc pe învăţătorul copilului de perversiune, o aşa-zisă relaţie de dragoste/sex între un preot şi o prostituată, cu multele implicaţii care decurg din ea, o femeie care în ziua nunţii află că viitorul soţ avusese micile lui aventuri cu fiecare dintre surorile ei, totul culminând cu „reunificarea celor două Corei”, în povestea cu femeia amnezică – o frumoasă metaforă pentru mitul celor două jumătăţi, citit în cheie contemporană.
Cu noul spectacol, Radu-Alexandru Nica îşi continuă un traseu regizoral în care caută nu atât explicaţii pentru felul în care se manifestă azi „natura dragostei”, cât, mai degrabă, încearcă să decripteze mecanisme psihologice ce declanşează anumite acţiuni între oameni care intră în relaţii de „dragoste”. Şi o face pornind invers, aşa cum sugerează textele lui Pommerat, dinspre acţiunea fizică, redusă la esenţa ei, spre gândul care o declanşează. Totul, într-un univers în care fiecare individ e o „Coree”, iar celălalt, o altă „Coree” şi fiecare tinde spre o „reunificare” în fond imposibilă, se arată în caietul program al spectacolului.

Scenă din „Reunificarea celor doua Corei”

Poate că cea mai bună invitație la acest spectacol (care n-are nimic de-a face cu o posibilă poveste cu substrat politico-social) îi aparține criticului Anca Giura: Veţi viziona un spectacol viu şi puternic, nonşalant şi exigent. Vă veţi da rendez-vous cu personaje convingătoare, interpretate de actori profunzi şi fermecători. Veţi obţine prin demers de introspecţie nişte răspunsuri personalizate, adaptate şi interesante, reclamate de emoţii care vă subminează. Şi nu în ultimul rând, veţi constata că teatrul arădean îşi consolidează o trupă viguroasă de care putem fi tot mai mândri. Şi chiar dacă Cesare Pavese afirma în Femei singure că Lumea n-au făcut-o îndrăgostiţii. În fiecare dimineaţă începe o altă zi…, vă invităm să mergeţi la teatru pentru a descoperi inedite soluţii emoţionale şi pentru a experimenta ceva demult uitat: a vă simţi normali, vitali, inspiraţi.
Traducerea: Vlad Russo
Regia: Radu-Alexandru Nica
Scenografia: Ioana Popescu
Muzică şi sound design: Vlaicu Golcea
Coregrafia: Florin Fieroiu
Concept video: Mihai Păcurar
Light design: Lucian Moga
Distribuţia: Dorina Darie-Peter, Alina Danciu, Cecilia Donat, Mariana Tofan-Arcereanu, Carmen Vlaga-Bogdan, Ovidiu Crişan, Andrei Elek, Zoltan Lovas, Ioan Peter.

„Cerc oglindă transformare”, de Annie Baker


Scenă din „Cerc oglindă transformare”

O scurtă şi bizară meditaţie naturalistă. Despre teatru şi viaţă. Despre moarte. Despre trecerea timpului.
Spectacolul ”Cerc Oglindă Transformare” de Annie Baker aduce în faţa spectatorilor cinci personaje care participă săptămânal la un curs de actorie. Cu toţii descoperă asemănarea teatrului cu viaţa, dar mai ales faptul că viaţa merită trăită, în ciuda oricăror greutăţi şi a tuturor dezamăgirilor. Câştigătoare a Premiului Pulitzer, Annie Baker, autoarea textului este absolventă a Departamentului de Scriere Dramatică al New York University`s Tisch School of the Arts, iar textele sale au propulsat-o rapid în prim-planul dramaturgiei americane contemporane. Referindu-se la ”Cerc Oglindă Transformare”, The New York Times o recomandă ca pe o piesă cuceritoare, care nu te lasă nici o clipă să te desprinzi de ceea ce se întâmplă pe scenă, The Guardian prevedea un parcurs extraordinar autoarei, iar publicul era îndemnat să nu rateze acest spectacol.

„Cerc oglindă transformare”

Traducerea: Bogdan Budeş
Regia: Cristian Juncu
Scenografia: Cosmin Ardeleanu
Distribuţia: Mariana Tofan / Aura Călărașu, Ovidiu Ghiniţă, Ioan Peter, Alina Danciu, Amalia Huţan.
Spectacolul poate fi vizionat marţi, 5 mai 2015, ora 19, sala Majestic

„Perplex”, de Marius Von Mayenburg

„Perplex”

Premiul special al juriului la Festivalul de Teatru Scurt Oradea. Un puzzle teatral ofertant şi amuzant.
Un cuplu revine acasa din vacanţă şi… începe spectacolul: viu, colorat, cu un umor de foarte bună calitate, din zona absurdului contemporan. În faţa ochilor spectatorilor se derulează scene multe, personaje diverse, în interpretarea celor patru actori arădeni.
”Perplex” este un spectacol foarte vesel vizual, dar nu numai.
”Încă din timpul repetiţiilor am ştiu că va fi un spectacol care va prinde la public, pentru că este o comedie nemaipomenită, pentru că se înscrie în acea categorie grea a comediei deştepte, de mare calitate”, spune scenograful Mihai Păcurar.

În toamna anului trecut, la ediţia a XX-a a Festivalului de Teatru Scurt de la Oradea, premiul special al juriului a fost acordat lui Theodor Cristian Popescu, pentru regia a trei spectacole, printre care şi ”Perplex”, montat la Teatrul Clasic ”Ioan Slavici”.
Regia: Theodor Cristian Popescu
Traducerea: Elise Wilk
Scenografia: Mihai Păcurar
Coregrafia: Andreea Gavriliu
Light design: Lucian Moga
Distribuţia: Cecilia Donat, Carmen Vlaga-Bogdan, Andrei Elek, Alex Mărgineanu
Acesta este ultimul spectacol al microstagiunii arădene la Bucureşti, un spectacol menit să descreţească frunţi şi să lase spectatorul …”Perplex”!
Piesa poate fi vizionată miercuri, 6 mai 2015, ora 19, sala Majestic

„TREI GENERAȚII”, de Lucia Demetrius în premieră

Crina Mureșan, Mircea Crețu, Silvian Vâlcu în „Trei generatii”

„Căutând idei de spectacol cu Dorina Lazăr, am ajuns la istoria sentimentală a Trei generaţii – istorie frământată, amestecată cu iubiri neîmplinite, cu pasiuni şi constrângeri nemeritate.
Am vrut să creăm un spectacol cu parfum de epocă, costume frumoase, decor şi muzică de atmosferă de sfârşit şi de început de secol. Având roluri bine scrise şi actori pe măsură, am construit un spectacol “de teatru” cu început, poveste şi final”, mărturisea regizorul acestui spectacol Dinu Cernescu.
„Premiera cu Trei generații a Luciei Demetrius, nu e un moft, nu e un capriciu melancolic, ci începutul unui program, un demers estetic, profesional, menit să pună la dispoziția tinerilor – actori, regizori, spectactori – o privire avizată a românilor despre români, o privire asupra a ceea ce a însemnat subtilitatea autorului de a lăsa să transpară printre rânduri adevărul, arta de a fenta cenzura, să înțelegem de ce erau sălile de spectacol pline ochi, chiar dacă cei din sală stăteau cu mănuși pe mână și cu pledul pe genunchi”, afirma directoarea Teatrului Odeon Dorina Lazăr.
Regia artistică: Dinu Cernescu
Scenografia: Maria Miu
Ilustraţia muzicală: Vasile Manta
Cu: Angela Ioan, Crina Mureşan, Sabrina Iaşchevici, Paula Niculiţă, Rodica Mandache, Ruxandra Maniu, Mircea N. Creţu, Alexandru Papadopol / Silvian Vâlcu, Laurenţiu Lazăr, Ionuţ Kivu / Andrei Runcanu, Ioan Batinaş / Nicholas Caţianis, Marian Ghenea, Dragoş Panait, Marian Lepădatu

Lucia Demetrius (16 februarie 1910, București – 29 iulie 1992, București) a fost prozatoare, poetă, traducătoare și autoare dramatică.
Trei generații a avut premiera în 1956 la Teatrul Municipal (actualul Teatrul Lucia Sturza Bulandra). Din distribuție au făcut parte mari actori: Ștefan Ciubotărașu (Ioniță), Marietta Rareș (Sultana), Fory Eterle (Chiril), Tantzi Cocea (Ruxandra), Jules Cazaban (Alexandru Irimescu), Leny Caler (Domnișoara Macri cea mică), Benedict Dabija (Ilie), Beate Fredanov (Eliza).
S-a jucat cu succes de-a lungul timpului în teatre din București, în provincie dar și în străinătate (la Riga, la Teatro Nuovo din Torino și în Lituania), s-a tradus în cinci limbi (rusă, germană, maghiară, franceză și arabă), a fost ecranizată în trei versiuni, în regia lui Nicolae Motric și a Ioanei Prodan (1971), a lui Nae Comarnescu (1981) și a Olimpiei Arghir (1985), iar în 1989, compozitorul Sergiu Sarchizov a realizat opera în trei acte cu același titlu.
Primele reprezentații vor avea loc pe 25 și 26 aprilie și apoi pe 2, 7 și 8 mai de la ora 19.00, la Sala Majestic.

Rodica Mandache, Crina Mureșan, Sabrina Iașchevici în „Trei generații”
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.