Nemţii de la Telekom au cele mai multe reclamaţii pentru internetul fix la 1000 de utilizatori în 2015 iar compania RCS&RDS, controlată de Zsoltan Teszari, a înregistrat cele mai multe reclamaţii la deranjamente pentru internet mobil, relevă Raport privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2015, editat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente reprezintă numărul de reclamaţii cauzate de întreruperea sau degradarea serviciului, înregistrate per utilizator final, în perioada de raportare. Statistica include toate reclamaţiile referitoare la deranjamente validate, primite în perioada de raportare. O reclamaţie referitoare la un deranjament validat constă într-o reclamaţie cauzată de întreruperea sau degradarea serviciului, acceptată ca fiind justificată de către furnizor, şi atribuită reţelei prin intermediul căreia se furnizează serviciul de acces la internet, necesitând efectuarea de reparaţii. Frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente se calculează ca raport între numărul total de reclamaţii referitoare la deranjamente validate şi numărul de utilizatori finali ai serviciului de acces la internet înregistraţi în ultima zi a perioadei de raportare.
Sursa: ANCOM
Frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente pentru furnizorii de internet la punct mobil sunt mult mai mici decât în cazul serviciului furnizat la punct fix, situaţie cauzată atât de numărul mult mai mare de utilizatori (o parte ocazionali), cât şi de faptul că reţeaua de acces radio mobilă, ca mediu de transmisie, prezintă unele avantaje din acest punct de vedere, faţă de cablurile aferente reţelei de acces la un punct fix (o mare parte a incidentelor ce afectează reţelele fixe sunt cauzate de deteriorarea cablurilor).
Sursa: ANCOM
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.