×
×
Noi
Citite
Recomandate
Data
Joi, 19 octombrie 2017, 13:51
EUR (€)
-0.0035 ↘
4.5854 RON
USD ($)
+0.0087 ↗
3.8887 RON
• • •
O spune un lider sindical al Regiei:
"Călătorii RATB riscă accidente în orice moment"

Piesele de schimb folosite de RATB nu sunt conforme cu standardele în vigoare, prin urmare călătorii riscă accidente în orice moment, a declarat, marți, pentru Agerpres, Ion Sticlau, președintele Sindicatului Realitatea din cadrul RATB și vicepreședinte al Federației Șoferilor din România.

Circa 30 de sindicaliști din cadrul RATB au protestat, marți, în fața Palatului Parlamentului, față de condițiile de muncă, de lipsa pieselor de schimb și alte nereguli din interiorul regiei.

"În cazul autobuzelor, din 1.000 circulă doar 670. La tramvaie, din 475 circulă doar 224, iar, în cazul troleibuzelor, din 214 sunt scoase pe traseu 160. Restul nu pot părăsi bazele din lipsa pieselor de schimb. Nici măcar piesele pe care le folosim la mașinile care sunt în uz nu sunt conforme cu standardele în vigoare, sunt luate de la o mașină la alta și cârpite de către mecanici. Călătorii riscă astfel accidente în orice moment", a spus Sticlau.

În plus, potrivit acestuia, mașinile RATB sunt extrem de murdare, întrucât nu există suficient detergent pentru igienizarea lor. "Se mătură și atât. N-ați văzut cum se lipesc mâinile de bare? Mașinile sunt absolut insalubre", a susținut liderul sindical.

El a mai arătat că autobuzele care circulă în Capitală au o vechime de nouă ani, deși parcul auto ar fi trebuit reînnoit cel puțin la patru ani. "De situația tramvaielor nici nu mai vorbim, ele sunt deplorabile, abia reușesc să se miște pe șine", a adăugat Sticlau.

La rândul său, Florin Ivan, președinte-coordonator al Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, a atras atenția că RATB riscă să rămână fără șoferi, întrucât mulți sunt atrași de salariile mai bune din Marea Britanie și Germania.

"În ultimele luni, peste 500 de șoferi din 2.400 au plecat în Anglia. Acum au venit firme din Germania care recrutează șoferi, pentru că la ei a fost un val mare de ieșiri la pensie", a arătat Ivan.

Potrivit liderului sindical, timpul de așteptare în stații a unei mașini RATB în București este de trei ori mai mare față de media europeană. "La noi se stă 20 de minute în medie, pe când media în UE nu este mai mare de 7 minute", a susținut Ivan.

(R.C.)Publicat Marţi, 08 martie 2016
1271
 | 1
 | 4
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Victor
+2
As trece peste toate astea daca am avea un RATB responsabil cu circulatia pe Bd Expozitiei. Desi zona este impinzita de Universitati ( SNSPA, Romano-Americana, Agronomie), circa 5000 de oameni se flutura intr-un singur tramvai, 42, care are o singura garnitura pe toata linia, si melcul-limax 105, un autobuz care sta la capat mai muklt decat parcurge traseul.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
escu
+2
Hai măi, sindicalistule, mai faceți și treabă nu numai șmenuri. Poate mai reduceți și din furtișaguri și funcționărimea cuibărită acolo, că rup balcoanele stând la cafele.
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
nutzi din pleshkoy
+5
pt florinel (bashist din tata in fiu): bine oprescu a sustras, in schimb salvatorul patriei si al bucurestiului , marele traienel (in intimitate pt nutzi) cat a fost primar a donat pt oras multe milioane ( a se vedea mihaileanu, cart francez): d-aia io nutzi il adulez si acu
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
florin
-2
Timp in care Oprescu a sustras pentru sine 10% din 4 miliarde derulati = 400 milioane de Euro
Publicat Marţi, 08 martie 2016
+Răspunde
Recomandate
Centrul Atenţiei
alarm off
Dosar Cotidianul
7 articole/ Actualizat Duminică, 08 octombrie 2017
alarm off
Cotidianul cititorilor
20 articole/ Actualizat Sâmbătă, 23 septembrie 2017
Ilie Şerbănescu

Realist privind lucrurile, actuala formulă de guvernare din România este probabil cea mai profitabilă pentru stăpânul străin al țării.

Ilie ŞerbănescuPublicat Luni, 16 octombrie 2017