×
+0.0087 ↗
3.8887 RON
• • •
Cercetătorii, descoperire uimitoare
Țesut moale în oasele unui dinozaur mort de milioane de ani

O echipă de oameni de știință de la Universitatea din Toronto, Canada, susține că a recuperat țesuturi moi conservate din rămășițele unui dinozaur care a trăit în urmă cu cel puțin 195 de milioane de ani. Fosila dinozaurului ierbivor a fost găsită în provincia Yunnan, din sud-vestul Chinei, potrivit sciencealert.com.

Dacă aceste concluzii premergătoare se dovedesc a fi veridice, acest lucru înseamnă că fibrele de proteine sunt capabile de supravieţuire pentru mai mult de 100 de milioane de ani, decât s-a crezut până acum. Descoperirea ar putea avea un impact neașteptat pentru studiile viitoare asupra animalelor dispărute. Echipa de cercetare a descoperit acea mostră de ţesut moale în fosila unui Lufengosaurus, care este un dinozaur mâncător de frunze din perioada Jurassicului timpuriu. Echipa susține că s-au găsit urme de colagen, o proteină structurală frecvent întâlnită în piele și în țesutul conjunctiv din interiorul unuia dintre oasele dintre coaste.

Astfel, Robert Reisz, un paleontolog din echipă, a spus că aceste fragmentele de țesuturi moi au fost descoperite cu o metodă cunoscută sub numele de spectroscopie în infraroșu. Această tehnică a permis oamenilor de ştiinţă să vizualizeze interiorul oaselor dinozaurilor prin lungimi de undă create prin absorbția luminii în unde infraroșu. Ei au ajuns la concluzia că structura materialului pare să corespundă cu cea a proteinei. De asemenea, echipa crede că ar fi găsit ceea ce par a fi resturi de sânge de dinozaur.

Cercetătorii susțin că au descoperit un mineral bogat în fier, ce se află în cantităţi mari în oase. Această descoperire ar avea sens dacă ar fi vorba de un minuscul fragment de sânge conservat. Constatările echipei de la Universitatea din Toronto sunt doar preliminare în stadiul în care au fost rezentate. Ei lucrează la un alt studiu independent care a izolat proteine de colagen în rămășițele unui dinozaur vechi de 80 de milioane de ani. Proteinele pe care această echipă le -a analizat s-au dovedit a fi destul de asemănătoare cu cele ale păsărilor.

Acestea fiind spuse, ei nu se așteaptă la realizarea unui Jurassic parc tematic în curând. Aceste resturi de materie nu sunt suficiente pentru a furniza ADN-ul de dinozaur, care se crede că se dezintegrează natural într-o jumătate de secol. Unii experți, printre care și Mary Shweitzer de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord, susțin că testele actuale sunt prea limitate ca domeniu de aplicare pentru ca ei să poată ști cu certitudine cu ce au de-a face cu privire la aceste oase. Se crede că este necesară o analiză adiacentă.

Pe de altă parte, Stephen Brusatte, de la Universitatea din Edinburgh, Marea Britanie, crede că dovezile sunt deja suficient de puternice. Cu toate acestea, nici Schwaitzer și nici Brusatte nu au fost implicați în mod direct în cercetare. „Faptul că s-au găsit proteine într-o fosilă a unui dinozaur mort de 195 de milioane de ani este o descoperire uimitoare“, a declarat Brusatte pentru BBC. „Aproape că sună prea bine ca să fie adevărat, iar această echipă a folosit fiecare metodă pusă la dispoziția sa, pentru a verifica dacă descoperirea este adevărată. Până acum, aceasta nu a fost combătută cu niciun instrument științific“, a mai spus omul de știință.

Alina ChiriţăPublicat Marţi, 07 februarie 2017
4137
 | 3
 | 9
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
adria
0
Şi dacă tot ce am fost învățați este greșit? Ca să acceptăm teoria evoluției (Darwin)!
Publicat Joi, 09 februarie 2017
nevazut, necunoscut
+1
dinozaurul, canonizat ?? pai tesuturile moi au rezistata milioane de ani !!
Publicat Joi, 09 februarie 2017
gheorghe
-4
Tesut moale este fiindca nu are aa vechime. Nici nu exista tehnici de datare mai mare de 500 de ani. Singura datare de vreo 2.000 de ani au facut-o chinezii, luand informatia despre un tsunami scrisa in cronici si cautand sa vada cum era solul in profunzime... In rest sint "imptresii", ipoteze, fantezii. Reflectati, va rog la faptul ca se duc in spatiu, cu satelitii aparate electronice (telefoane mobile) sa fie expuse la radiatii ca sa.... "imbatraneasca" si sa fie testate astfel. S-a observat ca diverse radiatii produc transformari materiale diverse. "Timpul" nu este o forta ci doar o masura a transformarilor materiale. ------------------- Pe insula Prince George din Pacific, in vestul Canadei, a fost gasita o zona - acum, un fell de mlastina... plina cu oase de dinozauri, pasari, .. dar si de om; nici o deosebire morfo-genetica fata de oasele omului de azi - infirmarea "evolutionismului" (niologic) si confirmarea coexistentei dinozaurilor si oamenilor. Dupa Potop au disparut si uriasii (urmasii baietilor lui Cain impreunati cu fiicele lui Seth), si dinozaurii... si au inceput oamenii sa manance carne.
nevazut, necunoscut
+8
Au fost cazuri si mai interesante. Un peste disparut acum 100 milioane de ani ( celecantul) a fost gasit de vanzare la piata de peste din Antananarivo ( Madagascar )
Alexandru
+1
O fi murit acum 19 ani, nu 19 milioane. Si daca n-o fi murit, o mai fi pascand si-acuma cine stie pe unde. Calare pe vreo capsuna.
dinamo -steagul rosu brasov 10-1
-1
Nu e o noutate absoluta; s-au gasit multe fosile de acest fel. De asemeni,urme fosilizate ale pasilor unui dinozaur suprapuse cu pasi de om...
plumbbob @ dinamo -steagul rosu brasov 10-1
+2
E vorba de urmele gasite la Paluxxy ( Texas ) in zona fosilifera "Valea Dinozaurilor"
V @ dinamo -steagul rosu brasov 10-1
+18
Nu am înteles prea bine ! Este oare vorba despre specia de dinosaurieni Klausus Wernerus JOHANNOSAURUS,în stare avansata de descompunere dar cu urme de tesut moale, descoperita sub darâmaturile a 6 case in site-ul Hermannstadt ?
+Răspunde
citeste... si da mai departe
-5
Pentru evolutionistii adepti ai teoriei "milioanelor de ani" aceasta descoperire este senzationala . Creationistii insa atrag atentia de multa vreme ca exista dovezi ale unui Pamant tanar, de cateva mii de ani.De altfel.Cartea lui Iov, scrisa acum 3800 ani descrie cu lux de amanunte dinozauri in plina miscare ( Behemothul si Leviatathanul ).
Recomandate
alarm off
Cotidianul cititorilor
20 articole/ Actualizat Sâmbătă, 23 septembrie 2017
Ilie Şerbănescu

Realist privind lucrurile, actuala formulă de guvernare din România este probabil cea mai profitabilă pentru stăpânul străin al țării.

Ilie ŞerbănescuPublicat acum 5 ore şi 25 minute