ULTIMA ORA
Previous Pause Next
 
Home » Home » Top News » Tiriac jr., achitat din nou in dosarul "Cocaina"

Tiriac jr., achitat din nou in dosarul "Cocaina"

18 Oct 2007 Dorin Petrisor | 20 comentarii | 904 vizualizari
Rating:
2 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
 

Tribunalul Bucuresti a decis joi achitarea lui Ion Alexandru Tiriac, fiul omului de afaceri Ion Tiriac, acuzat de consum de droguri de mare risc in dosarul "Cocaina pentru VIP-uri".

Aceasta este a doua achitare a lui Tiriac jr., dupa cea de acum un an si jumatate, cind aceeasi instanta a decis ca este nevinovat. Dupa prima achitare procurorii au facut recurs, iar Curtea de Apel a decis retrimiterea dosarului spre rejudecare la Tribunalul Bucuresti. Decizia de joi poate fi atacata la Curtea de Apel.

Ancheta in dosarul "Cocaina pentru VIP-uri", in care este inculpat si Tiriac jr., a inceput in 2002, iar in februarie 2004 au fost arestati doi tineri din anturajul sau, Bogdan Albu si Radu Eugen Nastase, asupra carora s-a gasit cocaina.

Ulterior, Radu Nastase a intrat in programul de protectie a martorilor, dar a fost deconspirat de procurorul Gheorghe Muscalu, seful de atunci al DIICOT, intr-o emisiune televizata. In acelasi dosar au fost cercetate alte sapte persoane, printre care Ileana Lazariuc, Raluca Sandu si Robert Sandu.

Procurorii DIICOT Flavius Criznic si Nicolae Neagoe au considerat atunci ca detineau suficiente probe pentru a-l acuza pe Ion Alexandru Tiriac si de trafic de droguri. Ei au intocmit un rechizitoriu care a fost insa oprit de procurorul Muscalu, iar apoi acesta a repartizat dosarul altui procuror.

Ulterior, declaratiile mai multor martori au fost retrase sau inlocuite cu altele, din care reiesea ca fiul lui Ion Tiriac nu a vindut sau cumparat niciodata droguri si au disparut o serie de alte probe din dosar. Astfel, Tiriac a fost trimis in judecata doar pentru consum de droguri si, in final, a fost achitat de Tribunalul Bucuresti. Procurorii au contestat decizia. Robert Sandu a fost condamnat si apoi eliberat conditionat, dupa ce a executat doua treimi din pedeapsa definitiva de trei ani cu inchisoarea. Dosarul Ralucai Sandu este inca pe masa procurorilor, in timp ce ea se afla in SUA, unde s-a casatorit cu un sportiv.

Partea de dosar cu ceilalti inculpati care nu erau VIP-uri s-a judecat separat, in asa-numitul dosar "Cocaina saracilor", iar in decembrie 2005 Tribunalul Bucuresti a pronuntat pedepse grele in cazul acestora. Razvan Mihail Iotta, cel care ii aproviziona cu droguri pe Robert Mircea Sandu (presupusul furnizor al lui Tiriac jr.) si pe Radu Eugen Nastase (care ar fi fost dealerul Ralucai Sandu), a fost condamnat la zece ani de inchisoare pentru trafic de droguri. Rechizitoriul procurorilor condusi de Gheorghe Muscalu s-a oprit la veriga Iotta, fara a arata insa de la cine obtinea acesta cocaina. Muscalu este acum urmarit penal de DNA pentru favorizarea infractorului.

 
 
Cotidianul.ro va recomanda portalul MONEY.ro si MONEY WEB TV.
 
Abonare Newsletter
 
 
 

20 comentarii

 
1
prangin_out 18-Oct-2007 22:42
E curat, jur! poti sa-l intrebi pe adi mutu ca si el stie ;)
2
ionel_ionelule 18-Oct-2007 22:45
Hai emigrare!
3
Gloria 18-Oct-2007 23:28
Se loveste in Fiu pentru a se distruge afacerile tatalui.Este modern in Romania sa se distruga oamenii de afaceri cinstiti.Ion Tiriac Tatal este un om minunat si deosebit de cinstit,am tot respectul pentru Domnia Sa.Alexandru este un baiat timid si usor de manipulat,dar deschideti-va ochii si ve-ti vedea ca nu are fata de drogat.Alexandru nu este de fapt tinta ,este tatal.Asa ca ar trebui sa nu mai fiti ca vulpea care nu ajunge la struguri,ca nu avem ce sa reprosam lui Ion Tiriac,Este si va fi un Om de afaceri de Nota BENE!Iar Alexandru sint sigura niciodata nu a avut legaturi cu droguri.
Lasati oamenii sa traiasca,rautatea si invidia nu isi are rostul.
4
sorinaccio23 19-Oct-2007 00:24
dae un adevarat Mecena pentru poporul roman. trezestet-te Gloria e doar un capcaun feroce pe care-l intereseaza doar profitul, obtinut cu orice chip. parca tot el l-a sunat pe iliescu ca sa-i spuna ca in cazul condamnarii drogatului de fi-su isi inchidele afacerile din tara. asta-i de fapt omul pe care-l apreciezi tu atat. in ceea ce-l priveste pe fi-sue exemplul tipic de baiatu' lu tata care nu-si gaseste niciun rost pe lumea asta. nu-i mai plangeti atata pe toti golanii
5
ultrauterin 19-Oct-2007 00:59
"Om de afaceri de nota BENE". Pot sa rd? Rog instanţa să constate ca mă pufneşte rsul.
6
imparatul caltabos pt gloria 19-Oct-2007 02:00
te-a aplecat vreodata tatal? vad ca inca esti firbinte.toata romania stie ca tatal a primit dela bobonel prajituri mari numai tu te pui aici aparatoarea traficantzilor de droguri.
7
levieru' 19-Oct-2007 08:37
sssssss sssa a a moara ma-sa, ce liniuta am trassss! frate, it's quite cool! Ion-Ion eliberat! Ion-Ion eliberat! haideti, toti in cor! Ion-Ion eliberat! Ion-Ion nevinovat!

Eliberat pe banii lu' tacsu', care cred ca a scos ceva, nu gluma, din buzunare.
Ailalti, papagalii fara spate, au luat 10 ani, nu? ironia este ca s-ar putea ca peste 4-5 ani, cand vor iesi baietii de la racoare (buna purtare samd) Ion-Ion sa fie tzapan de la atat praf de var tras pe nas.

Gloria, tu nu lucri cumva pe la vreo firma de-a lu' al batran? Hm? ca atat pupincurism... Da' mai fetito (banuiesc ca esti dama) fa-ti un bine si invata sa scrii. Si inca ceva: cand scrii "Fiu" cu "f" capital (adica f mare, nu vreun f din Bucuresti) te referi numai la Jesus Christ* (stii, ala din filmu' ala misto regizat de Mel Gibson) si in nici un caz la vreun papagal de bani gata din protipendada bucuresteana.

* - Iisus Cristos, n.b.


S-a facut bine heroina anu' asta, a crescut frumos, in ciuda secetei de asta primavara. Stia dom' Remes ca nu seceta are efect, ci setea taica. De spirtoase.
8
tao 19-Oct-2007 09:53
da' a visat vreodata careva ca "micul printz" ajunge la parnaie???
oricum1 | prangin_out-(18-10-2007 22:42) macar Mutu e cunoscut si pentru altceva si totusi a realizat ceva in viata,pe cand asta micu' o fi fost el achitat de justitie da' nu cred sa ajunga in viata lui altceva decat un petrecaret drogat!
9
lucian_merkava 19-Oct-2007 10:06
Cata nerecunostiinta. Sa te iei de beizadeaua salvatorului natiunii.Uite cum s-a spurcat coborand din Monte Carlo in randul romanilor
Si mai este o chestiune cu cat banii de buzunar depasesc castigurile pe 5000 de ani ale unui fraier care nu stie sa fure cu atat te apropii de cocaine sau alte asemenea. Avand de toate cele materiale in exces trebuie sa treci pe virtual. In fond cocaina nu cumpara decat cei potenti financiar. Practic se redistribuie profitul. Foarte bine ca s-au judecat separat cocainoizii saraci. Pai ce lucrurile scumpe sunt de nasul lor?Placerile zeilor sunt interzise marlanilor.
10
prangin_out 19-Oct-2007 10:34
@tao
de acord...
11
sempere 19-Oct-2007 10:45
1. Daca nu va este inca evident, incriminarea fiului lui Tiriac a fost o forma de a-l ataca direct pe Tiriac senior. Sunt o gramada de alti consumatori, traficanti care sunt "neinteresanti" pentru justitie/politica/afaceri.

2. Baiatul nu era un traficant. Hai sa fim seriosi, chiar merita sa faca inchisoare?

3. Consumul de droguri in Romania nu mai este pedepsit. Doar traficul. Unii dintre cei care au comentat aici se pare ca nu stiu inca.
12
daemon_690 19-Oct-2007 11:18
@sempere ,
In primul rand nu cred ca extraterestrii i-au "plasat" cocaina beizadelei ! De aici ,este evident faptul ca, daca juniorul Tiriac nu se infrupta ,nimeni nu avea cum sa-l incrimineze .Pe cale de consecinta mi se pare aberanta ideea vanturata de unii ,cum ca s-a urmarit atacul la Tiriac senior.Este vorba de cauza si efect .
In al doilea rand ,nu stiu in ce masura ,Ion Iliescu a mai primit pe cineva care sa-i solicite "un proces corect" ,chiar daca numarul celor care se drogau in Romanica la acea vreme nu era egal cu cel din speta respectiva .
In al treilea rand ,consumul de stupefiante a fost scos din randul infractiunilor dupa ce episodul "cocaina pentru vipuri" se consumase . Deci in mod normal sentinta trebuia sa se bazeze pe legea care incrimina aceste fapte . De aceea este mai mult decat evident ca legea a fost modifcata pentru a-i servi "amarasteanului" Lixandru si nu pentru a legaliza consumul de droguri !
13
cristisor 19-Oct-2007 12:00
Pacepa, fostul general de securitate, a dezvaluit ca 70% din angajatii MJ sunt fosti colaboratori sau ofiteri de Securitate si pana astazi nici un astfel de magistrat nu a fost prezentat ca facand politie politica. Rezulta fie ca Pacepa este varza, fie ca noi suntem naivi. Cat despre Tiriac, se cam stie ca a spionat, asa-i?
14
emilush 19-Oct-2007 13:57
Ion Tiriac senior a fost (si poate mai este...) un securist. Fiu'so e un drogat ordinar (bine, bine... mai spalat...). Batrinul a facut mare scandal cu nesimtirea de securist, ca a indraznit cineva sa se lege de baietelul lui. A fost cel mai vizibil caz de interventie in treburile justitiei vazut de mine vreodata.
Dar la noi se poate, adica e musai ca aceste beizadele sa faca orice si sa scape nepedepsite, vezi si cazul Ralucai Sandu
15
Alexandru1958 19-Oct-2007 14:01
Eu zic sa numarati si acest "succes" la "activul" procurorilor care au instrumentat cazul. Ma intreb ce ar putea sa determine un bun jurist sa vrea sa devina sau sa ramana procuror -slujbas la stat, cand cu cata teorie si practica stie ar putea fi avocatul unor oameni cu bani.
Raspunsul la aceasta intrebare va explica "cota de succes" a procurorilor cand au de a face cu aparatori redutabili.
16
daniel_i 19-Oct-2007 14:47
Stiti cum sunteti?
Exact ca niste "invatati" din Evul Mediu care condamna faptul ca o femeie a reusit sa scape de un proces de vrajitorie multumita unor prieteni sus-pusi.

Pentru ca exact asta e prohibitia impusa anumitor substante - echivalentul modern al unei vanatori de vrajitoare.

Va intreb - cui a facut rau Tiriac junior?
A furat? A omorat? A inselat?

Nu, marea lui crima a fost ca s-a distrat intr-un mod care voua vi se pare "imoral".

Bravos natiune.
Va rog sa ma treziti cand iesiti din Evul Mediu.
17
tao 19-Oct-2007 16:04
pt.16 | daniel_i-(19-10-2007 14:47) Este dreptul tau ca si al celorlalti sa iti exprimi o parere.
Intrebare: de ce crezi ca ar fi anormal(in alta tara decat in RO) ca fiul unei personalitati sa fie judecat ca orice om pentru incalcarea legii.Nu trebuie sa fii in Evul Mediu ca sa-ti doresti ca justitia sa fie aceeias pentru toti.
Nu are nici o importanta parerea ta sau a mea despre cum se distreaza unii,altii important este,foarte simplu,sa nu incalci legea.Si sa fii convins ca nimeni nu isi permitea sa faca un dosar lui Tiriac cel mic daca nu existau indicii serioase ca acesta ar fi calcat legea.
18
daniel_i 19-Oct-2007 16:27
tao - tu te prefaci sau chiar nu intelegi ce vreau sa zic?

Da, conform legii, Tiriac junior e un criminal.
Numai ca legea e ABSURDA !
E asa de greu de inteles asta ?

Voi practic deplangeti faptul ca unui om NEVINOVAT NU i s-a facut o nedreptate !
19
tao 19-Oct-2007 16:33
okay fie cum spui,probabil tu stii ami multe decat mine in sensul in care STII ca Tiriac cel mic e nevinovat,eu n-am de unde sa stiu asta ca nu sunt un apropiat al dumnealui.
Si ,te rog citeste cu atentie ce am scris anterior - nu am scris nicaieri ca Tiriac cel mic e un criminal,nici nu cred ca e!
20
daniel_i 19-Oct-2007 17:37
tao - te intreb din nou.

Te prefaci sau chiar nu intelegi?

Hai sa fiu si mai explicit.

Crezi ca a furat?
Crezi ca omorat?
Crezi ca a facut rau cuiva in mod direct?

Daca da, atunci te rog sa imi explici cum.
Daca nu, te rog sa imi explici de ce ar merita sa faca inchisoare.

Si inainte sa imi sariti in cap - sunt doar un simplu om, n-am nici o legatura cu Tiriac. Chiar as putea spune ca e un copil antipatic si de bani gata.

Dar mai stiu ca asta nu e motiv suficient pt a trimite un om la inchisoare.

Si da, e trist ca pt unii legea se aplica si pt altii nu.
Dar cand ma gandesc despre ce lege e vorba in cazul de fata, imi doresc ca ea sa nu fie aplicata nimanui.
Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
Citeste si:
 
 
 
 
 
 
TOP NEWS

Băsescu, în inferioritate şi arţăgos

În cea de-a doua jumătate de oră a dezbaterii televizate din cadrul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale, Crin Antonescu şi Mircea Geoană au punctat punându-l în inferioritate pe Traian Băsescu. Candidatul susţinut de PDL a dat replici pe un ton iritat, arţăgos, şi a scos cu un uşor tremor al mâinilor, mai multe documente în apărarea sa.

Autostrada Transilvania, terminată peste 12 ani

Deşi nu convenise cu statul aceasta, firma americană va preda până la 1 decembrie cei 42 de kilometri din autostrada Transilvania gata marcaţi, cu parapete şi semnalizarea rutieră făcută.

Institutul Ifo: În România, situaţia economică va continua să se deterioreze

20 Noi 2009 Dan Odagiu | 0 comentarii
Politicile incoerente ale guvernului Boc, alături de nivelul redus al capitalului, sunt impedimentele majore în faţa relansării economiei.

Bannerele clonate îi încing pe activiştii PSD şi PDL

Organizaţiile de Bucureşti ale PSD şi PDL au avut, joi seară, o dispută provocată de faptul că liderul PDL sector 1, Răzvan Murgeanu, a încercat să demonteze bannere ale PSD care ar fi ilegale, pesediştii acuzând că adversarii lor le-au înlăturat tot afişajul din zona Piaţa Victoriei.

ING: cursul de schimb va ajunge anul viitor la nivelul de 4,3 lei/euro

Preşedintele băncii, Mişu Negriţoiu, se aşteaptă ca leul să se deprecieze uşor în 2010, iar creşterea economică să fie reluată abia din 2011.
 
 
 

Spatiile publicitare F5 sunt administrate de