Toate firmele lui Condrea miros a fraudă cu bani publici

Signum Service Srl, firma din grupul Condrea care se ocupă de curățenie, arhivare, legătorie, livrare medicamente, antiderapant, hârtie igienică, mopuri, mături, amenajare spații verzi ș.a.m.d. are o gramadă de bube legislative. În contextul scandalului dezinfectanților diluați, asta poate înseamna că tot sistemul creat de afacerist pare menit să scoată profit la sânge, prin eludarea crasă a legilor, indiferent de consecințe. Toate afacerile lui ar trebui verificate riguros de către instituțiile abilitate. Plus majoritatea achizitorilor care s-au îmbulzit sistematic să cumpere doar de la el orice putea vinde.

S-o luăm pe rând:

  1. Posibil aranjament cu Arhivele Naționale din subordinea Ministerului de Interne

Cu data de 25.08.2014, pe numele SC Signum Service SRL apar două acreditări emise de această instituție:

138/25.08.2014 Legătorie

-139/25.08.2014 Prelucrare arhivistică

Ceea ce înseamnă din start că Signum nu este acreditată și pentru:

-Utilizarea documentelor deținute,

-Păstrare și conservare,

-Restaurarea documentelor.

(Activități pentru care se emit acreditări separate). Dar ce conteaza pentru Condrea și acoliții aceste banale amănunte?

Firma apare cu cele 2 acreditări din 2014 abia în centralizatorul Arhivelor Naționale actualizat în lunile martie și mai 2016.

Arhivele Naționale nu au actualizat lista acreditărilor în perioada iulie 2014 – mai 2016 sau nu au publicat-o pe site iar diferența este de 88 de firme noi apărute în acest interval, despre care am aflat că există abia acum.

Asta poate însemna:

1.Că firma nu a fost trecută din greșeală în centralizator;

2. Că firma nu a cerut/nu a avut acreditări anterior lunii august 2014.

În cel de-al doilea caz, apare o problemă față de baza legală în care Signum Service a putut antama, doar prin cumpărări directe, achizitori ai acestor servicii. Pentru că, din 140 de cumpărări directe de la această firmă, în valoare totală de 1 090 457,75 euro, în perioada 2010 – 2015, cel puțin 46 de achiziții în domeniile legătorie și arhivistică sunt făcute anterior datei de 25.08.2014. (Nu am luat deocamdată în calcul și achizițiile directe făcute după luna august 2014). Și nu vorbim doar despre spitale ci și de alte instituții importante ale statului. Iată:

  1. 13.12.2013 Spitalul Județean de Urgență Brăila – Servicii de gestionare a documentelor – 2995,77 euro.

  1. 14.02.2014 Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București – Servicii de arhivare – 29 002,32 euro.

  1. 17.02.2014 Comuna Mogoșoaia – Servicii de arhivare – 28 936,47 euro.

  1. 11.02.2014 Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Sf. Ioan” Galați – Servicii de arhivare – 28 109,94 euro.

  1. 03.12.2013 Secretariatul de Stat pentru Culte – Servicii de arhivare – 18 034,66 euro.

  1. 07.05.2014 Comuna Mogoșoaia – Servicii de legare – 17 292,96 euro.

  1. 07.04.2014 Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu – Servicii de arhivare documente cu unitate protejată cf. Legea nr.448/2006 (persoane cu dizabilități –n.r.) – 16 142,41 euro.

  1. 28.01.2014 Spitalul Județean de Urgentă Vaslui – Servicii de arhivare – 16 100,10 euro.

  1. 30.01.2014 Spitalul Județean de Urgență Vaslui – Servicii de legătorie – 16 086,60 euro.

  1. 03.04.2014 Spitalul de obstetrică-ginecologie Buna Vestire Galați – Servicii de arhivare – 15 110,81 euro.

  1. 12.05.2011 Spitalul Județean Giurgiu – Servicii arhivare – 14 996,82 euro.

  1. 26.01.2012 Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 2 – Servicii legatorie – 14 922,62 euro.

  1. 12.07.2011 Spitalul Județean de Urgență – Servicii arhivare – 14 906,00 euro.

  1. 24.04.2013 Primăria comunei Clinceni – Servicii de scanare documente – 14 878,77 euro.

  1. 16.04.2013 Spitalul Județean de Urgență Brăila – Servicii arhivare – 14 810,76 euro.

  1. 20.07.2011 Spitalul Județean de Urgență Vaslui – Servicii legătorie – 14 777,50 euro.

  1. 06.06.2013 Serviciul Județean de Dezinsecție și Ecologizare Mediu Ilfov – Servicii arhivare – 14 765,98 euro.

  1. 12.07.2013 Spitalul Județean de Urgență Brăila – Servicii de legătorie – 14 724,42 euro.

  1. 14.03.2014 Spitalul Județean de Urgență Brăila – Servicii de legătorie – 14 633,50 euro.

  1. 22.02.2013 Directia Generală de Asistență Sociala și Protecția Copilului Sector 2 – servicii de legare – 14 618,90 euro.

  1. 10.02.2014 Spitalul Județean de Urgență Brăila – Servicii de arhivare – 14 577,59 euro.

  1. 03.06.2014 Primăria comunei Clinceni – Servicii de arhivare – 14 550,08 euro.

  1. 31.01.2014 Primăria comunei Clinceni – Servicii de arhivare – 13 886,43 euro.

  1. 09.10.2013 Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București – Servicii de gestionare a documentelor – 13 767,89 euro.

  1. 25.01.2013 Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București – Servicii arhivare – 13 265,03 euro.

  1. 06.06.2012 Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București – Servicii de arhivare – 12 991,09 euro.

  1. 15.03.2013 Universitatea Craiova – Servicii arhivare – 12 912,35 euro.

  1. 07.05.2012 Inspectoratul Școlar Județean Dolj – Servicii de arhivare conform Legii 16/1996 – 11 352,28 euro.

  1. 13.11.2013 Institutul Național de Statistică – Servicii de legare și de finisare documente – 10 775,60 euro.

  1. 17.04.2014 Directia Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 2 – servicii de ambalare – 10 446,36 euro.

  1. 17.04.2014 Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 2 – servicii de legare – 10 446,36 euro.

  1. 24.05.2013 Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București – Servicii de legare documente – 10 008,05 euro.

  1. 02.10.2012 Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București – Servicii de legare – 9 596,08 euro.

  1. 12.09.2013 Comuna Mogoșoaia – Servicii de prelucrare a fondului arhivistic – 5 593,59 euro.

  1. 06.12.2013 Casa de Asigurări de Sănătate Argeș – Servicii de prelucrare a fondului arhivistic – 5 233,51 euro.

  1. 13.10.2011 Clubul copiilor sector 1 – Servicii complete de arhivare – 4 627,81 euro.

  1. 01.10.2013 Casa de Asigurări de Sănătate Argeș – Servicii de prelucrare a fondului arhivistic – 4 520,16 euro.

  1. 24.01.2012 Universitatea Națională de Muzică – Servicii de arhivare – 3 450,42 euro.

  1. 11.04.2012 Opera Națională București – Servicii de arhivare – 3 338,07 euro.

  1. 14.08.2013 Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București – Servicii de legare – 3 276,84 euro.

  1. 09.09.2011 Universitatea Națională de Muzică – Servicii arhivare – 3 061,92 euro.

  1. 21.05.2012 Universitatea Națională de Muzică – Servicii arhivare – 2 282,02 euro.

  1. 29.10.2012 Opera Națională București – Servicii arhivare – 2 135,80 euro.

  1. 24.12.2013 Spitalul Orășenesc Pucioasa – Servicii de inventariere documente – 1 801,96 euro.

  1. 18.12.2012 Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională Dolj – Servicii arhivare – 1 700,06 euro.

  1. 04.07.2013 Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București – Servicii arhivare – 1 489,69 euro.

NOTA: este posibil să fie chiar mai multe, mai căutăm.

Concluzii:

  1. Chiar dacă acreditările ar exista/ar fi legale, urmăriți puțin achizitorii.

  2. Unii s-au încăpătânat să cumpere frecvent și direct de la Condrea.

  3. Vorbim despre achiziții directe cu prețul cel mai scăzut!

  4. Condrea a avut de fiecare dată cel mai mic preț de pe piață? Greu de crezut.

  5. Contractele au fost respectate conform înțelegerilor inițial parafate, fără modificări ulterioare în sensul prelungirii derulării operațiunilor, implict a creșterii prețului inițial pe parcurs? Am găsit cel puțin un caz (îl vom detalia zilele următoare), care arată că lucrurile s-au schimbat – cu acordul achizitorului ! -, în folosul lui Condrea.

Toate aceste aspecte trebuiesc verificate de către cei abilitați. Pentru că insistența cu care achizitorii cumpără direct/contractează în mod frecvent de la Condrea tot ce pot firmele lui pot vinde – de la medicamente, dezinfectanți, spații verzi, hârtie igienică, mopuri, mături, câte în lună și în stele -, arată mai degrabă premeditarea și nu greșeala. Greșeală pe care mă aștept s-o invoce la greu directorii de spitale atunci când și dacă vor fi chemați să dea cu subsemnatul măcar pentru atentatele la sănătatea publică.

Trebuie spus că mulți clienți apar în relațiile cu Condrea pe cumpărări directe prin toate firmele lui ofertante și că, atunci când un competitor și-a permis să-i ia fața, a depus imediat contestații pe care, culmea, le-a și câștigat în majoritatea cazurilor.

Toate firmele existente în tabelul Arhivelor Naționale în lunile martie, aprilie, iulie 2014 (Care, implicit, deja funcționau in domeniu, anterior anului 2014) se regăsesc și în 2016 dar Signum Service nu, ceea ce, repet, este suspect. Pentru că toate firmele care operau în domeniu și-au luat acreditările (pentru a-și continua activitatea în termenul legal), până în luna mai 2014.

În perioada martie 2014 – noiembrie 2015, când Gabriel Oprea era ministru de interne, implicit șef peste Arhivele Naționale, numărul acreditărilor a crescut exponențial.

La finele lunii martie 2014 erau acreditate de Arhivele Naționale doar 11 firme în toată țara, fără Singnum Service. În București exista doar o singură firmă acreditată.

La finele lunii mai 2014 erau acreditate 29 de firme în toată țara, fără Signum Service, din care 3 în București.

La finele lunii iulie 2014 erau acreditate 69 de firme, tot fără Signum Service, dintre care 8 în București.

În luna mai 2016 apar acreditate 157 de firme, inclusiv Signum Service, din care 32 în București, deci un plus de 88 de firme.

Întrebarea care se ridică este de ce nu a actualizat și publicat mai des această lista Arhivele Nationale, pe măsură ce acreditau noi firme?

La data de 30 aprilie 2013, a fost promulgată Legea nr. 138, act normativ prin care s-a modificat şi completat Legea 16/1996. Noua lege reglementează activitatea operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice.

Conform legialației actuale în vigoare, operatorii economici pot presta servicii de păstrare, conservare, restaurare, legătorie, prelucrare arhivistică şi utilizare a documentelor doar după obţinerea autorizaţiei de funcţionare din partea Arhivelor Naţionale. Operatorii economici existenţi la data promulgării legii, respectiv 30 aprilie 2013, au avut termen până în luna mai 2014 să solicite eliberarea autorizaţiei de funcţionare. Condrea apare că a primit acreditarile abia în august 2014 deci in ce bază legală a funcționat anterior?

Odată aparută noua lege, Arhivele Naționale, prin intermediul Registrului Comerţului (la nivel național și teritorial), a notificat prestatorii de servicii arhivistice în vederea autorizării, urmând ca operatorii care nu sunt autorizaţi să-și înceteze activitatea începand cu luna mai 2014.

Pentru acest motiv, solicităm Arhivelor Naționale precizări legate de:

  1. Data reală a acreditării firmei Signum Service.

  2. Legalitatea acțiunilor acestei firme în domeniile legătorie și arhivistică anterior datei de 25.08.2014.

  3. Măsuri aplicabile unei firme care – fără acreditare expresă -, prestează totuși anumite activitați.

  4. Baza legală a acreditărilor ulterior lunii mai 2014.

  5. Cele 88 de firme acreditate ulterior lunii iulie 2014 sunt conforme cu prevederile legale? Dovezi.

  6. Neactualizarea/nepublicarea listei firmelor acreditate în perioada iulie 2014 – martie 2016.

Iata cum se prezintă pe net firma în acest interval:

Societatea Signum Service iși propune să vină în întâmpinarea unei nevoi reale a pieței pentru servicii profesioniste de arhivare și management al documentelor. Oferim clienților nostri calitate și experiență în arhivarea documentelor. Fiind atenți la nevoile lor, cunoscând perfect legislația în domeniu, având o echipă cu experiență de zeci de ani în arhivare (?), devenim consultanți și parteneri pentru aceștia.
Societatea a fost înființată în anul 2010, dar a ajuns în numai câțiva ani să construiască o echipă puternică, cu experiență vastă în domeniu, realizând lucrări ample pentru instituții importante din țară, printre care se numără administrații publice, spitale, școli si unele dintre cele mai mari companii private din România.
Compania este certificată conform ISO 9001 pentru calitatea serviciilor prestate, ISO 14001 pentru protecţia mediului şi folosirea de produse cu un impact cât mai mic asupra mediului înconjurător, OHSAS 18001 pentru managementul securității și sănătății ocupaționale, gestionarea riscurilor profesionale și îmbunătățirea performanțelor organizaţiei precum si ISO 27001 pentru managementul securității informațiilor.
Principalele servicii pe care le oferim sunt:
– arhivare documente și consultanță în domeniu
– managementul electronic al documentelor (soft DNS)
– prelucrare electronică a documentelor (scanare, OCR-izare, prelucrare)
– depozitare arhiva
– servicii conexe (ignifugare, curățenie, DDD)

  1. Avize de la Autoritatea Națională a Persoanelor cu Dizabilități (anpd.ro) pentru Signum Service și Medical Cleaning

În data de 28.03.2012, Dan Condrea obține pentru SC Signum Service prin secția PROMETEUS autorizațiile:

1092/28.03.2012, 489/28.03.2012 pentru:

-legătorie și servicii conexe,

-servicii pregătitoare pentru pretipărire,

-alte activități de servicii suport pentru întreprinderi n.c.a. (activități de arhivare fizică și electronică, gestionare documente)

(Sectia PROMETEUS din cadrul S.C. SIGNUM SERVICE S.R.L, București, sector 5 sediu social: Calea 13 Septembrie, nr. 231A, sc.A, et. 12, ap. 46, sediu secție: B-dul Octavian Goga nr. 14, sector 3).

În data de 30.06.2015 obține pentru Medical Cleaning prin sectia HEFAISTOS autorizațiile:

1621/30.06.2015, 1412/30.06.2015 pentru:

-activităţi generale de curățenie a clădirilor,

-activități specializate de curățenie,

-alte activităţi de curățenie

(Secția HEFAISTOS din cadrul S.C. MEDICAL CLEANING S.R.L.,sediu social: Str. Belizarie nr. 5, bl.21/7, sc.1, et.4, ap.14, București, sector 1, punct de lucru: B-dul Octavian Goga nr. 14, bl. M61, tronsonul 2 parțial, MAG 4, parter+mezanin, sectorul 3)

Astfel, Condrea și-a maximizat și pe această cale atractivitatea grupului prin deducerile pe care potențialii clienți și le-ar putea aplica în contabilitate, cumpărând de la el servicii prestate efectiv (sau doar pe hartie, cine să-i verifice?) de persoane cu dizabilități, conform autorizațiilor menționate.

Pentru că autorizațiile respective îi conferă statului de unitate protejată pentru activitățile specificate.

Nu știm dacă a folosit conform legislației aceste autorizații dar putem fi suspiciosi în contextul tipului caracteristic de afacere practicat de grupul lui de firme, așa după cum arată informațiile deja apărute pe tolo.ro/media internă. În plus, trebuie verificat dacă achizitorii și-au aplicat deducerile legale sau au împărțit frățește cu vânzătorul aceste sume.

Condiţiile de autorizare a entităţilor solicitante de la ANPD sunt:

-să aibă gestiune proprie;

cel puţin 30% din numărul total de angajaţi să fie persoane cu dizabilități;

produsele sau serviciile să fie realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate (cu excepţia celor oferite de unităţile protejate, înfiinţate în cadrul organizaţiilor persoanelor cu handicap);

-documentele depuse să fie în termen de valabilitate.

Pentru deductibilitatea cheltuielii conform Legii 448/2006, clientul trebuie să achiziționeze de la unitatea protejată produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate și pentru care au fost autorizate unitățile vânzătoare.

Suntem interesați dacă vreo instituție abilitată va face aceste controale…

3. Grupul de firme Condrea si banii publici

1.Signum Service SRL CUI: 25787244

Contracte:

1 contract, în 17.06.2015, în valoare de 43 112,31 euro, contract cu Spitalul Județean de Urgență Slatina, pentru servicii arhivare.

Cumpărări directe:

140, între 2011 – 2015, în valoare totală de 1 090 457,75 euro.

2. SC HEXI PHARMA CO SRL CUI:7039466

Contracte:

1 contract, în 05.12. 2007, în valoare de 9 330,18 euro, contract cu Spitalul Județean de Urgență Vâlcea pentru furnizare dezinfectanți.

1 contract în 25.11.2009, în valoare de 8 441,19 euro, cu Institul Oncologic Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu, pentru furnizare dezinfectanți.

1 contract în 11.08.2008, în valoare de 999,97 euro cu Spitalul Municipal Dej, pentru furnizare dezinfectanți.

796 de contracte, în perioada 2007 – 2015, în valoare de 29 254 124,01 euro.

Cumpărări directe:

11 558 achiziții în perioada 2007 – 2015, în valoare totală de 7 106 318,08 euro.

3. HEXI FARMA S.R.L. CUI:16912275

Contracte:

42 de contracte în perioada 2007-2014 în valoare totală de 345 786,06 euro.

4. MEDICAL CLEANING S.R.L. CUI:15170569

Contracte:

34 de contracte între 2008-2015 în valoare totală de 8 641 729,18 euro.

Cumpărări directe:

726, în valoare totală de 763 079,56 euro.

5. SC MEDICAL CLEANING SRL – Secția HEFAISTOS CUI:27007671

Contracte:

2 contracte, 1 în 2014 și 1 în 2015, în valoare totală de 240 146,79 euro.(Ambele pentru servicii de curațenie la ASE București)

6.HEALTH SERVICES COMPANY S.R.L. CUI: 24813760

Cumpărări directe:

1 in 23.12. 2010, în valoare de 14 480,00 euro, Spitalul Clinic „Prof.Dr.Th.Burghele” pentru servicii de curățenie după constructor.

Total contracte și achizitii directe pe aceste firme, în perioada 2007 – 2015 – 47.518.005,08 euro

NOTA: Nu avea sens să ocupăm spațiu cu miile de contracte/achiziții directe ale firmelor Condrea, acestea sunt publice și pot fi lecturate/analizate de cei interesați.

Nu avem pretenția că am găsit toate contractele, cumpărările directe sau firmele legate de bani publici din grupul Condrea, mai căutăm.

După date și contacte publice, în grup mai există:

– Hexi Med Farma SRL

– Hexi Imobiliare SRL

– Hexi Med SRL

– Asociatia Hexi Pharma CO

– Hexi Medical Farma SRL

– Asociatia Hexi Med SRL

– Honesto Media SRL

– Hexi Domino SRL

NOTA: Toate informațiile provin de pe site-urile publice de specialitate.

Revenind la SIGNUM SERVICE S.R.L. dinCalea 13 Septembrie , nr. 213A, sc A, et 12, ap 46, Sector 5, Cod CAEN: 1814, datele financiare publice arată astfel:
-Cifra de afaceri 2011: 713610 RON
-Cifra de afaceri 2012: 1144426 RON
-Cifra de afaceri 2013: 1743748 RON
-Cifra de afaceri 2014: 2336602 RON
Respectiv:
-Profit 2011: 316870 RON
-Profit 2012: 75086 RON
-Profit 2013: 773135 RON
-Profit 2014: 764382 RON
-Angajati 2011: 0
-Angajati 2012: 18
-Angajati 2013: 31
-Angajati 2014: 50

Imediat după ce jurnalistul Cătălin Tolontan a publicat pe tolo.ro porcăriile făcute de Dan Condrea pe firme în care apare ca patron/acționar majoritar, s-au întâmplat câteva lucruri cel puțin ciudate:

Hexi Pharma

1.Și-a cerut inițial public scuze (după care a revenit la „normalitatea” românească invocând interese oculte pentru scoaterea de pe piață a firmelor lui);

2.Și-a închis site-ul respectiv, au urmat imediat și alte site-uri din grup;

3.Și-a cerut dizolvarea firmei;

În reaua practică românescă în care sunt mereu politicieni implicați, acest mod de lucru este o premieră. De obicei, se chemau armate de avocați, se invoca interesul și presiunea politică a competitorilor, se aruncau pe piață nume și interese în destabilizarea unor afaceri pentru binele țării sau interese mediatice legate de contracte grase de lobby politic s.a.m.d.. Nimeni nu recunoștea nimic. Nimeni nu-și cerea public scuze. Nimeni nu cerea închiderea firmelor – cel mult le mutau o vreme pe apropiați.

Acum:

  1. Scuzele Hexi Pharma/ Grupului Condrea nu mai vindecă pe nimeni dintre cei îmbolnăviți cu apa lor chioară vândută drept dezinfectant. Faptul că au procedat atâta timp în acest mod arata premeditarea, nu greșeala omenească, motiv pentru care scuzele – tardive acum -, par mai mult ca o asumare a răspunderii cât să nu mai verifice nimeni nimic altceva din grup: Noi suntem vinovați, nimeni altcineva – adică nici celelalte firme surori nici mentorii noștri politici.

  2. Închiderea site-ului companiei este, în context, o metodă de a pune capacul pe oală în încercarea cuiva de a găsi, prin informațiile de pe site, noi date despre încrengăturile economico-politice.

  3. Solicitarea privind dizolvarea firmei ține probabil tot de încercarea de a pune la adăpost ceva/pe cineva. Pentru că un om de afaceri știe că dizolvarea, insolvența, vinderea unei firme nu-l apară automat de răspundere pentru durata în care fima a funcționat.

  4. Avântul unui jurnalist cu pretenții și apropiat al președintelui s-a frânt la doar o zi după ce anunța pe toate canalele posibile că rupe lanțul firmelor lui Condrea, preferănd astfel să se discretiteze, proporțional cu subiectul, pentru a nu crea vreun disconfort cuiva

  5. SRI-ul a invocat imediat după dezvăluirile despre Hexi Pharma, rapoartele trimise instituțiilor abilitate. Parcă atât aștepta – dezvăluire. Ceva mă face să mă intreb dacă, pe lipsa de reacție prelungită a autorităților statului, cei din SRI nu au sprijinit în orice alt mod posibil detonarea bombei.

  6. Palatele s-au făcut că plouă și, după ce n-a mai fost cale de întoarcere, au precizat că vor să modifice pe picior legislația achizițiilor în domeniul medical. Premierul mi-a lăsat impresia că ar fi vrut să facă mai mult.

  7. Nici un fost șef de stat, premier, ministru de resort sau de interne nu știe/nu-și amintește nimic de Condrea. Sunt voci printre ei care încearcă însă să mute abia acum pisica moartă în curtea SRI.

Evident că, și în cazul în care se va dovedi că Dan Condrea este o interfață a unor politicieni, tot nu ar trebui să scape de răspundere pentru prejudiciile aduse în principal sistemului de sănătate. Însă, dacă în spatele lui stau politicieni care au susținut o asemenea încrengătură de firme pentru eludarea legii, aceștia trebuiesc puși în linie cu Condrea.

Cu spatele politic bine asigurat, grupul Hexi, a devenit în ultimii 15 ani cea mai mare companie de producție, livrare și control al antisepticelor folosite de peste 350 de spitale din 40 de județe din România. Înființată în 1994, firma a funcționat fără probleme și fără deranj mediatic sub 10 guverne, 4 șefi de stat, puzderie de miniștri de resort și de interne. Nimeni n-a știut nimic până la Câtălin Tolontan. Nimeni n-a făcut nimic până când Cătălin Tolontan nu a dat cu Condrea de pământ. E jenant și rușinos!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Adriana Tiganila 4 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.