TOP 20 state cu cel mai valoros brand de țară

Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de țară din lume, 19.703 de miliarde de dolari, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut, arată un studiu publicat luni de compania americană de consultanță Brand Finance, potrivit independent.md.

Pe locul secund se situează brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% comparativ cu 2014, în timp ce Germania a pierdut peste 191 de miliarde de dolari (4%) din cauza scandalului Volkswagen, dar își menține poziția a treia a podiumului.

Dintre țările vecine, cel mai bine stă Rusia, care se situează pe poziția a 18-a, însă cu o valoarea a brandului cu 31% mai mică decât anul trecut.

n acest top, România se situează pe locul 48, cu o valoare a brandului de 141 de miliarde de dolari, în creștere cu 11% față de anul trecut.

Brandul de țară al Ucrainei a avut cel mai mult de suferit în 2015, pierzând peste 45% din valoare și coborând până pe locul 68 la nivel global.

„Pe o piață globală, brandul de țară este unul din cele mai importante active ale oricărui stat, încurajând investițiile, adăugând valoarea exporturilor și atrăgând turiști”, a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Studiul Brand Finance Nation Brands calculează valoarea brandului unei țări pe baza mai multor criterii grupați sub trei piloni: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al țării respective.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.