ULTIMA ORA
Previous Pause Next
 
Home » Home » Top News » Traian Basescu i-a dat "tainul" lui Nicolas Sarkozy

Traian Basescu i-a dat "tainul" lui Nicolas Sarkozy

04 Feb 2008 Diana Lazar, Cristian Oprea | 41 comentarii | 1628 vizualizari
Rating:
6 voturi
Marime text a A  Trimite pe email   Comenteaza
 
 

Seful statului roman a anuntat ca va sustine implicarea Gaz de France in proiectul Nabucco, desi unii dintre partenerii Romaniei s-au opus fatis implicarii Frantei in proiect.

Vizita presedintelui francez la Bucuresti pare sa fi fost una fructuoasa

Seful statului roman a declarat ieri, dupa intrevederea de la Palatul Cotroceni cu omologul sau de la Paris, Nicolas Sarkozy, ca au "convenit ca firma de stat Gaz de France sa fie asociata proiectului Nabucco, Romania urmind sa fie un sustinator al Gaz de France in angajarea proiectului Nabucco".

Liderul de la lyse nu s-a referit direct la aceasta asociere, aducind doar aluziv in discutie o cooperare in domeniul gazelor naturale. "I-am spus presedintelui Basescu ca daca Romania este membra (UE - n.r.) de numai un an, asta nu inseamna ca are mai putine drepturi la cuvint decit celelalte. Vreau ca Romania sa-si ocupe locul in cadrul dezbaterii europene. Avem nevoie de o Romanie care sa reprezinte un glas puternic la nivel european. Parteneriatul strategic va da posibilitatea unei colaborari active in domeniul energiei, in special energia nucleara, a celei pe baza de gaz, a industriei de armament, a spus presedintele Frantei.

Administratia Prezidentiala nu a putut explica oficial cum s-a ajuns la acest acord si care sint implicatiile. Cu toate acestea, conform unor surse din Palatul Cotroceni, liderul de la lyse ar fi fost cel care i-ar fi solicitat sefului statului sprijin pentru implicarea Frantei in proiectul energetic Nabucco. Ce a primit Romania in schimb? Potrivit unor surse din delegatia care l-a insotit pe Sarkozy, Romania ar putea primi sustinere pentru unele proiecte pe durata presedintiei rotative a Uniunii Europene, care va fi preluata de Franta cu incepere de la 1 iulie a.c. De altfel, seful statului roman a subliniat ca Franta "va avea tot sprijinul Romaniei pentru a-si realiza obiectivele pe care si le propune pentru presedintia UE". Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat pentru Cotidianul ca implicarea Gaz de France in proiect a fost negociat la nivel de experti. "Aceasta este pozitia Romaniei, de a sustine cooptarea Gaz de France, pe tronsonul Nabucco care strabate Romania. Totul a fost negociat la nivel de minister de afaceri externe roman si francez", a precizat Tariceanu. Declaratiile premierului au fost confirmate si de ministrul de Externe, Adrian Cioroianu, care sustine ca "nu vor fi dificultati in cooptarea Gaz de France, chiar daca la Viena se semneaza marti (astazi - n.r.) contractul cu RWE". Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a fost mai precaut si a precizat ca Romania va ridica problema implicarii Gaz de France la reuniunea de la Viena.

Nu aceeasi coeziune a existat intre Basescu si Sarkozy cind au exprimat pozitii pe tema situatiei din Kosovo. In opinia liderului de la lyse, "independenta Kosovo este inevitabila si trebuie sa se faca in cele mai bune conditii, iar Europa trebuie sa ramina unita, ceea ce imi intareste convingerea ca toate tarile din Balcani sau Moldova, de pilda, au vocatia de a face parte din Uniunea Europeana". Imediat, Traian Basescu a intervenit, declarind raspicat ca "Romania va fi un partener extrem de loial al deciziilor Uniunii, dar nu va recunoaste independenta Kosovo declarata unilateral". Dupa semnarea "Declaratiei comune pentru punerea in aplicare a unui parteneriat strategic intre Romania si Franta", presedintele Traian Basescu a declarat ca vizita omologului sau de la Paris "are substanta din punct de vedere politic".

Din delegatia oficiala a presedintelui Republicii Franceze a facut parte si proaspatul sau tata-socru, Maurizio Remmert. Maurizio este tatal biologic al noii doamne, incepind de simbata, Carla Sarkozy, fosta Bruni. Carla a purtat numele tatalui ei adoptiv, Bruni-Tedesky. Cei doi s-au regasit recent, dupa ce Carla l-a cautat mai multa vreme. Pe durata dejunului, Maurizio Remmert a stat in sala Unirii a Palatului Cotroceni, fiind remarcat tirziu de presa franceza. Presedintele Frantei s-a hotarit sa-l urce in aeronava oficiala Airbus A 319 cu doar citeva ore inainte de decolare, conform unor surse franceze.

Nicolas Sarkozy a incheiat discursul din Parlament

cu un energic "Traiasca prietenia franco-romana!"

Ministrul Afacerilor Externe, Adrian Cioroianu, a comis o noua gafa. In timpul declaratiilor de presa de la Palatul Cotroceni, exact cind vorbea Nicolas Sarkozy, seful diplomatiei s-a ridicat si a parasit Sala Unirii a Palatului Cotroceni.

Sarkozy si-a incheiat vizita-fulger in Romania cu o escala la Palatul Parlamentului. Pe scurt: un discurs magulitor pentru romani, glume rautacioase pe seama staturii sale si un sprint spectaculos pe culoar al lui Mircea Geoana. Dupa o scurta intrevedere cu premierul si cu trei ministri liberali, Nicolas Sarkozy s-a adresat plenului Parlamentului. Discursul sau, extrem de flatant pentru romani, a stirnit o serie de aplauze din partea demnitarilor prezenti.

Remarcele cu iz istoric ale lui Sarkozy au fost insa ironizate pe culoar de parlamentarii maghiari: "Sarko ne-a povestit de la dacii si romanii si pina la Dacia Logan", glumea Verestoy Attila cu colegii de partid. Acestea nu au fost insa singurele anecdote care au circulat printre parlamentari. Inainte de alocutiunea presedintelui Frantei, la Tribuna Parlamentului a fost instalat un podium pe care s-a urcat oaspetele din Hexagon, a carui statura nu i-ar fi permis sa ajunga la microfon. O parte dintre senatorii si deputatii romani au incercat si ei miniscena, datorita careia Sarkozy a cistigat 20 de centimetri. "Va propun sa pastram acest podium ca sa vorbim de la inaltime si de azi inainte", a spus Viorel Hrebenciuc, care de altfel nu a avut nici o interventie in plen in sesiunea trecuta. Un alt curios, mai inalt decit Hrebenciuc, Crin Antonescu, s-a departat prea mult de microfoane. In aceeasi situatie a fost si deputatul PD-L Cristian Radulescu.

In ciuda glumelor care au precedat discursul lui Sarkozy, in timpul interventiei acestuia, demnitarii au fost disciplinati. Foarte putini dintre ei au folosit castile pentru a asculta traducerea, iar citiva, printre care si Mircea Geoana, aprobau din cap replicile presedintelui francez. Sarkozy si-a incheiat discursul cu celebrul "Vive la France", adaugind de aceasta data si "Vive la Roumanie". El a parasit plenul imediat dupa finalizarea discursului. Surprinzator a fost gestul lui Geoana, care a sprintat dupa presedintele francez, dar nu a reusit sa-l prinda.

  • Originea "tainului"

In 2004, pe cind era candidatul Aliantei D.A. la presedintie, Traian Basescu l-a acuzat pe premierul francez Jean-Pierre Raffarin, aflat in vizita la Bucuresti, ca "a venit sa-si ia tainul". Basescu descria astfel faptul ca, in cele doua vizite ale delegatiei franceze, statul roman a acordat construirea tronsonului Comarnic-Predeal din autostrada Bucuresti-Brasov societatii franceze Vinci, cu acest prilej fiind semnat si contractul de privatizare a societatii Distrigaz Sud cu Gas de France.

  • Protestul Greenpeace a esuat

Opt dintre cei 15 activisti Greenpeace care s-au urcat luni pe Arcul de Triumf din Bucuresti, pentru a-l intimpina pe presedintele francez Nicolas Sarkozy si pentru a cere interzicerea importului si a utilizarii porumbului modificat genetic, au fost amendati de politisti, relateaza MEDIAFAX. Imbracati in salopete galbene inscriptionate "Greenpeace" si purtind casti de protectie, acestia au urcat pe schelele montate pentru restaurarea Arcului, unde au intins un banner de 10/8 metri, cu mesajul "Romania: JOIN FRANCE AND GO GMO FREE!/ROMANIA: URMEAZA FRANTA, STOP OMG!", adresat Guvernului Romaniei.  "La Sectia 2 de politie au fost duse 15 persoane, respectiv trei austrieci, doi slovaci, doi maghiari si opt romani, care au protestat pe Arcul de Triumf din Capitala. Romanii au fost amendati cu cite o mie de lei, urmind ca si cetatenii straini sa fie sanctionati contraventional, dupa ce vor veni translatori, asa cum cere procedura in astfel de cazuri", a declarat purtatorul de cuvint al Politiei Capitalei, comisarul Christian Ciocan.

  • Turcia a taiat Franta de pe traseul Nabucco

Declaratia presedintelui Basescu apare cu doar o zi inainte ca firma germana RWE, un concurent al Gaz de France pe piata europeana, sa intre de facto in proiectul Nabucco. Azi, la Viena, toti cei cinci parteneri din proiectul Nabucco (inclusiv compania Transgaz, detinuta de statul roman) semneaza acordul de parteneriat cu RWE, lucru care face din firma germana cel de-al saselea actionar al firmei care se va ocupa de administrarea proiectului. RWE va detine astfel acelasi numar de actiuni si va avea aceleasi drepturi ca si Botas (Turcia), Bulgargaz (Bulgaria), Transgaz (Romania), MOL (Ungaria) si OMV (Austria), in urma acordului ultimelor cinci companii. Gaz de France a dorit si ea sa intre in proiect, dar s-a lovit de opozitia Turciei, din motive politice. Camera inferioara a  Parlamentului francez a decis anul trecut ca oricine neaga faptul ca armata turca a comis un genocid impotriva armenilor in 1915  comite o infractiune penala. Din acest motiv, turcii au ales RWE pentru proiectul Nabucco, excluzind Gaz de France. O eventuala intrare a Gaz de France in proiectul Nabucco ar face ca proiectul sa aiba sapte actionari, lucru care este posibil, dar care ar putea intirzia si mai mult demararea lucrarilor. Asta pentru ca, desi beneficiaza de sprijinul politic al UE, proiectul Nabucco a fost considerat de mai multi analisti "mort din fasa", avind in vedere ca Rusia a initiat recent un proiect concurent denumit South Stream la care s-a raliat si Bulgaria. Nabucco este denumirea data conductei de 3.300 de kilometri care va aduce gaze din regiunea Marii Caspice si Iran catre Europa tranzitind Turcia, Bulgaria, Romania, Ungaria si Austria. (F. Cojocaru)

 
 
 
Abonare Newsletter
 
 
 

41 comentarii

 
1
gege 04-Feb-2008 21:08
PROTESTUL GREENPEACE NU A ESUAT
Domnilor, Greenpeace a vrut sa transmita autoritatilor romane un mesaj foarte simplu: urmati exemplu Frantei si interziceti cultivarea organismelor modificate genetic in Romania.
Si exact asta s-a intamplat!
Nimeni de fapt nu l-a asteptat pe Sarko, nu pentru el era mesajul!
Got it?
2
Imperialistu' 04-Feb-2008 21:22
Ma faceti sa rad: tainul lui Basescu... Bai, baieti, ia ganditi-va si voi nitel: cine are mai multa nevoie de Nabucco? Romania sau Franta? Hopa, cumva Romania? Si atunci de ce tain, tovarasi? Ca se supara turcii? N-au decat, e problema lor.
3
lucid 04-Feb-2008 21:44
Opreo si Lazaroaico, cine v-o fi facut pe voi zearisti? Tain inseamna in romaneste sa DAI O PARTE DIN CE AI, ori aici Gaz de France DA, adica baga banii in proiect, ca sa castige si ei, e normal, dar ca sa castige si Romania.
Chiar asa de lipsitzi de rusine suntetzi in propaganda voastra de trei lulele?
4
Gicu Maracine 04-Feb-2008 23:08
Pai mi se pare normal "sa le faca tain" (absolut nefericita cimilitura,
doamna Lazar!) celor de la Gaz de France atata timp cate ne pot
ajuta sa punem dracului pe picioare Nabucco!
5
Gogoasa 04-Feb-2008 23:13
ura Rominia nu este cu rusi cel putin de data aceasta
6
x_a_n 04-Feb-2008 23:30
La vremea respectiva, dl. Basescu era in campanie. Comentariul poate fi considerat nefericit sau un exemplu de campanie negativa, insa nu a fost repetat.

Sa vedem ce ne ofera la schimb francezii, doar aunci vom putea cantari daca acordul a fost avantajos ambelor parti. Sarkozy a avut pana acum ambitii mari, insa nu realizate in totalitate.

As fi crezut ca evenimentul va fi prezentat in Cotidianul intr-o lumina favorabila. Daca in afara de americani, vom avea si sustinerea francezilor, atunci interesele noastre nationale vor putea fi urmarite cu mai mult success.

Romania are nevoie ca de aer de cat mai multe optiuni, mai ales intr-o zona in care nu exista deocamdata un stat care sa contrabalanseze influenta Rusiei. Daca la prezenta militara americana, adaugam si un interes francez legat de tranzitul gazului prin tara noastra, vedem de ce "tainul" s-ar putea sa ne fie de ajutor.
7
nicolae75 04-Feb-2008 23:51
daca se face Nabucco cu sprijinul Frantei (desi va fi greu) sunt de acord sa le dam tainul, ca numai de asta isi aduc aminte domnii ziaristi (tot mai slabi pe zi ce trece).
8
BIANCA VOINESCU - Montreal 05-Feb-2008 02:17
RUSINE ROMANIEI! E inadmisibil ca se sprijina Franta pentru proiectul ca Gaz. Care este avantajul nostru? Bine ca am plecat din tara aia corupta
9
EMIL BOC 05-Feb-2008 02:28
ha,ha,ha,schimbam axa,hu hu ha,ratficam tratate,ha,ha,ha,hu,dam soldati in CIAD ,ha,ha,ha,sintem de acorda cu UE de acelesi pareri contrarii ,ha,ha,ha,dai cu Gaz de France ca are purici,ha,ha, hu,ha ,sintem tari
10
Marie-Franoise 05-Feb-2008 06:08
Dar despre cei 120 de soldati romani dati pentru misiunea francezilor din Ciad, nu scrieti nimic ?!
De ce a raspuns Ba-secu la intrebarea pusa lui Sarkozy referitoare la afirmatia lui, CITATA DE PRESA FRANCEZA, ca nu semneaza tratate comerciale cu noi pentru ca suntem corupti ?!
Dar ca sa primeasca favoruri pentru Gaz de France si carne de tun pentru razboaiele lor, suntem buni ?!
Ce caraghioslac penibil ! "Din delegatia oficiala a presedintelui Republicii Franceze a facut parte si proaspatul sau tata-socru, Maurizio Remmert. Maurizio este tatal biologic al noii doamne, incepind de simbata, Carla Sarkozy, fosta Bruni". Acum inteleg de ce Sarkozy este pe faras in propria lui tara si nici Ba-secu nu sta mai bine in sondajele REALE de la noi !


11
Emoticon 05-Feb-2008 06:47
Orice felatie e buna, cand vine vorba de'a lu' Base. Gicu spune ca Franta ''ne ajuta sa facem Na-Buco'', dar rezulta din material ca taman d'aia a venit ala cu cumatru si cumnatu in Romania - pentru ca ei erau cap p'afara proiectului.
Apoi, ''sa-si ia tainul'' este nefericit exprimat astazi de jurnalisti, da' ce misto li se parea cand gura Baselului o rostea. Desi azi pare mai apropae de adevar decat acum 4 ani!
Hai curcilor la ''trait bine''!
12
petresion 05-Feb-2008 06:47
Romania ar trebui sa-si gaseasca parteneri europeni de anvergura, care o pot ajuta sa manifeste o alternativa energetica fata de Rusia, care doreste sa ne izoleze in plan regional prin parghia energiei. Consider ca apropierea de Franta ar putea fi o miscare buna, atat timp cat nu facem slujul pe care l-a oferit nastase Austriei (vezi contractul Petrom-OMV).
13
Salvarea Romaniei 05-Feb-2008 07:38
Sarkozy, ca evreu, este singa personalitate care mai poate salva Romania. In ce fel? Dandu-le peste mainile hraparete evreilor lui Iliescu, care sugruma de 18 ani Romania. Prin jocurile perverse ale evreilor aflati la conducerea PSD si PNL, aproape intreaga avere a Romaniei a trecut in mainile lor. Doar cateva nume: Patriciu, Tiriac, Nastase, Bittner, Fenechiu. Acestia si prietenii lor, detin acum peste 90% din averea care a apartinut statului roman. Numai ca romanii au inceput sa inteleaga ce se intampla. Urmarea va fi o crestere uriasa a sentimentelor anti-evreiesti. Din cauza acestor bande de evrei escroci, din spatele lui Iliescu, vor avea de suferit mai mult evreii cinstiti. Daca ar intelege ce va urma, evreii corecti, ar trebui sa fie primii care ii vor arunca la groapa de gunoi pe Iliescu si banda lui de hoti. Sarkozy, ca si Henry Kissinger, s-a vazut nevoit sa intervina pentru a mai tempera hienele lui Iliescu.
14
daniro 05-Feb-2008 07:39
rautacios articol-va recomand sa va transferati la antene
15
Kor 05-Feb-2008 08:29
@Marie-Franoise (10)
In Ciad actioneaza o misiune militara a Uniunii Europene (EUFOR). In afara de francezi si romani, acolo mai sunt irlandezi, suedezi si belgieni. Comadantul operatiunii este un general irlandez.

In rest, nu-l iubesc deloc pe Basescu, dar sondajele alea REALE de care vorbesti sunt doar in capul tau. Au loc destul acolo...
16
Marie-Franoise 05-Feb-2008 08:29
14 | daniro
RObserv ca te deranjeaza adevarul cand vine vorba de necinstea lui nen'tu Ba-secu ! Critica e buna doar pentru adversarii lui, nu-i asa ?!
Asa cum am scris in dimineata asta, la prima lectura a articolului,

10 | Marie-Franoise -(05-02-2008 06:08)
"Dar despre cei 120 de soldati romani dati pentru misiunea francezilor din Ciad, nu scrieti nimic ?!
De ce a raspuns Ba-secu la intrebarea pusa lui Sarkozy referitoare la afirmatia lui, CITATA DE PRESA FRANCEZA, ca nu semneaza tratate comerciale cu noi pentru ca suntem corupti ?!
Dar ca sa primeasca favoruri pentru Gaz de France si carne de tun pentru razboaiele lor, suntem buni ?!
Ce caraghioslac penibil ! "Din delegatia oficiala a presedintelui Republicii Franceze a facut parte si proaspatul sau tata-socru, Maurizio Remmert. Maurizio este tatal biologic al noii doamne, incepind de simbata, Carla Sarkozy, fosta Bruni". Acum inteleg de ce Sarkozy este pe faras in propria lui tara si nici Ba-secu nu sta mai bine in sondajele REALE de la noi !"

cred ca autorul este prea bland fata de tot circul de ieri !
17
Marie-Franoise 05-Feb-2008 08:33
15 | Kor
Intradevar, nu-l iubesti deloc pe Ba-secu, pentru ca nu-i iei apararea mai mult decat de o suta de ori pe zi !
Dar sa nu deviem de la subiectul acestui articol si explica-mi tu cum arata in viziunea ta de fan Ba-secu tainul dat lui Sarkozy. E mai mare decat cel dat lui Raffarin ?!

18
Ealocin 05-Feb-2008 09:14
A gasit un nou "Licurici " ?
19
inlocsadorm 05-Feb-2008 09:42
mai sa fie cotidiene, ce va potrivirati la titlu cu antena 3 !
20
TRU = PROFANATOR de CADAVRE 05-Feb-2008 09:48
Si aceasta vizita a demonstrat servilism si slugarnicie din partea romana si aroganta si desconsiderare din partea franceza. Francezii si-au impus si satisfacut propriile interese in timp ce romanii s-au aratat prea onorati de incheierea unui parteneriat superfluu intre doua tari membre UE. Nu cred ca Romania avea mandatul si caderea sa faca promisiuni de implicare a Frantei in proiectul Nabucco. Totodata, partea romana un ar avea nicio justificare legala de implicare a fortelor sale armate in Ciad, dupa cum si-ar dori francezii. Asa-i istoria romanilor, cu caciula in mana si coloana vertebrala flexibila, pentru ei taninul si altii cu tainul.
21
Jonnyt 05-Feb-2008 10:09
Franta isi ia tainul ,asa fac stapanii,nu? Si ca sa nu ramana dator Sarkozy ne-a laudat un pic ,de vorba veche romaneasca "lauda-l pe prost si dai de lucru!"
22
Imperialistu' 05-Feb-2008 10:12
Observ ca adversarii lui Basescu turbeaza pe zi ce trece. De la o zi la alta sunt mai tembeli si mai ridicolo. Francoisele astea.

Razboaiele lor > Madam, care razboaie ale lor visezi? Ai ceva impotriva misiunilor de mentinerii a pacii? Ha, ce rau imi pare ca nu te-ai nascut in Ciad si sa fi fost alte francoise care sa manance stii-tu-ce cu "razboaiele lor".
23
gedo 05-Feb-2008 10:26
presedintele FRANTEI ,desi cu ceva gene maghiare, e francez,francez si se comporta ca atare,glumele nesarate ale lui verestoy arata ghiolbanul din el
24
Pache 05-Feb-2008 10:56
Pentru ce trebuie sa dati cu noroi in tot ce intreprinde presedintel4 Basescu? Chiar asta ati intelles din vizita presedintelui Frantei, sau asta e tema ce va fost data?
25
noki 05-Feb-2008 11:01
In cadrul UE fiecare tara are neovie de sustinere. Chiar si Franta si cu atat mai mult Romania. Titlul articolului mi se pare tendentios, fiindca, daca Turcia a eliminat Franta, din interese politice de fosta mare putere (fiindca genocidul armenilor a fost real), de ce sa nu aiba Romania pozitia ei. Iar faptul ca la Nabuco va participa si Franta, asta ii da mai multe sanse de a se realiza. Deci nu i s/a dat tainul, cu afirma autorul articolului, fara sa argumenteze. E un obicei al ziaristilor de a cauta titluri senzationale, fie ele si golite de adevar.
26
euxdobrin 05-Feb-2008 11:08
Franta a fost una dintre marile puteri europene care ne-a sustinut aderarea la Uniunea Europeana. Am reusit sa vad vara asta Grecia fara viza, fara pasaport. Si pot astfel sa vizitez orice alta tara din UE.

Gaz de France? Nu stiu exact ce inseamna ca nu mi s-a explicat in ce consta "acest tain". De ce ar face parte MOL, OMV (austrieci care ne-au conditionat "la sange" pentru acceptul lor la aderarea noastra) si sa nu faca parte GdF? N-am nimic impotriva daca participa si ei la masa bucatelor :)

In ceea ce priveste independenta Kosovo, sunt de acord cu pozitia lui Basescu. Balcanii prea au fost butoiul cu pulbere al Europei si n-avem nevoie de noi conflicte teritoriale, pentru ca pe tema asta s-ar putea discuta mult...
27
Gicu Maracine 05-Feb-2008 11:39
10 | Marie-Franoise -(05-02-2008 06:08)
"misiunea francezilor din Ciad"
"favoruri pentru Gaz de France si carne de tun pentru razboaiele
lor"

LOL!
Mai penibil de atat nu cred ca se poate!
Dar mai incearca... poate reusesti sa-mi faci o surpriza placuta!
28
lupul sur 05-Feb-2008 12:04
Caini latra, ursul trece! Din cate stiu gazele nu sunt in Franta, ci in Rusia, iar Putin are cu totul alta opinie, pe un" sa treaca conducta, asa ca..........
29
claus75 05-Feb-2008 12:16
I-mi vine sa rid!la afirmatia lui sarkozy,cum ca romania are drep egal la cuvant,deoarece acum vreo 2 ani fostul presedinte al frantei,afirma ca Romania iara a vorbit cand trebuia sa taca.Ce ti-e si cu interesele astea!
30
theo7 05-Feb-2008 12:27
Franta e prea departe sa faca parte din nabucco, nu avem nevoie de ei pentru finalizare proiect iar daca sunt prea multi la masa nu mai ramane suficient si pentru noi. Negocierea trebuie sa aiba loc dupa punerea in functiune a gazoductului si sa priveasca doar pretul la care gazul va fi livrat Frantei, eventual daca ne dau ceva actiuni la eurotunel poate mai discutam...
31
homosecslesbianheteroparoxism 05-Feb-2008 12:30
eu orisicum ca ma bucur ca in tainul ala pe care l-a luat sarkozy cu el nu este si altcineva.ca mi-ar fi parut rau si as fi plins de dor.
32
Fielding 05-Feb-2008 13:17
""""In 2004, pe cind era candidatul Aliantei D.A. la presedintie, Traian Basescu l-a acuzat pe premierul francez Jean-Pierre Raffarin, aflat in vizita la Bucuresti, ca ?a venit sa-si ia tainul?. Basescu descria astfel faptul ca, in cele doua vizite ale delegatiei franceze, statul roman a acordat construirea tronsonului Comarnic-Predeal din autostrada Bucuresti-Brasov societatii franceze Vinci, cu acest prilej fiind semnat si contractul de privatizare a societatii Distrigaz Sud cu Gas de France.""""

De multe ori e bine sa fii atent ce vorbesti,ca nu stii cind se intoarce roata!!!
33
razvan doru 05-Feb-2008 13:25
nu avem nici-un motiv sa inlaturam pe cineva,lasa
sa manance toata lumea,ca la masa noastra au mancat
si bogatii si saracii.Este rau sa nu fi primit in
anturajul altora.Sa fim normali la cap!
34
parerea 05-Feb-2008 13:38
Dragilor,in cazul de fata nu este vorba despre"tain".In cazul de fata se numeste negociere,pur pragmatica.Romania va fi co-partener in proiectele Frantei dar nu recunoaste independenta Kosovo,unilateral!POZA COMPLETA!
35
parerea 05-Feb-2008 13:42
Dragilor,in acesta vizita D-nul Presedinte Traian Basescu,si-a atins complet tintele!Proiectul"Nabucco"nu porneste din cauza absentei partenerilor.Romania l-a adus pe al"7"-lea.Sarko nu l-a convins,iar termenul este de 5 ani!
36
parerea 05-Feb-2008 13:49
Dragule FIELDING,D-nul Presedinte Traian Basescu,la vremea aceea,avea dreptate!Priveste toate contractele incheiate de Nastase-PSD,subevaluate,pe comisoane in contul PSD.Cit a pierdut Romania din politica"slugarnica"a PSD?
37
Gicu Maracine 05-Feb-2008 13:55
off topic!

No, sa nu mai ziceti "ca la noi la nimenea!":

"Un angajat al companiei publice de distributie a gazului din
Bangladesh a reusit performanta de a strange din "bacsisuri"
frumoasa suma de 145 de milioane de dolari in 12 ani de
cariera, in conditiile in care veniturile sale din salariu nu au
depasit 100 de dolari pe luna"
38
Un tanar de stanga 05-Feb-2008 13:56
Dl. Nastase cind a dat "tainul" acesta era un contract cu guvernul roman si pe banii nostri.
Cind a fost cu "vagonul" de copii era vorba de copii din Romanika.
Ca Basescu va sprijini Franta pt Nabucco nu ne afecteaza cu nimic!!!! Poate Basescu sa spijine Franta si cu Canalul Panama, sau cu trasee pe Marte, asta este o actiune politica nu se compara cu tainul pus aiurea de Cotidianul
39
Fielding 05-Feb-2008 14:17
Dragule Parere,adica 4 ani sintem slugarnici si 4 ani avem coloana vertebrala???????In cel mai bun caz cam tot timpul sintem slugarnici,din nefericire!!
40
OSCAR (de la Hoya) 05-Feb-2008 15:26
Io inteleg acu` de ce-a luat filmu` lu` Mungiu premiu la Cannes. Deci, premiu` venea in Romania si daca mergeam cu "Buletin de Bucuresti".
41
nicicalarenicipejos 05-Feb-2008 19:58
...cam off topic, in legatura cu taxa...

...sper ca intr-o prima etapa guvernul sa mentzina taxa, sa-i zica de mediu mai mult sa taxeze toate vehicolele din trafic, modalitatea de plata putnd fi shi eshalonat,taxa sa nu fie prea mare...shi sa o shi returneze atunci cnd vehicolele sunt radiate,casate. Suma returnata la casarea vehicolelor sa acopere shi devalorizarea prin inflatzie. Ar trebui sa fie pe placul producatorilor o asemenea masura ca incurajeaza cumpararea de mashini noi. Sa fie shi o diferentziere mai mult simbolica intre valoarea pe care trebuie sa o plateasca oamenii pentru euro4 , euro3 ,euro2 etc. Oricum cei saraci sunt "pedepsitzi" ca mashinile lor consuma mult combustibil la suta de Km shi probabil nici nu-si pot permite calatorii asha lungi(daca vrem o abordare morala a problemei) Taxa trebuie returnata la casare-radiere chiar daca mashina a poluat ... e ca o raspalta ca a renuntzat la acel mijloc poluator poate ishi va lua una mai buna poate va merge pe jos sau cu bicicleta...Oricum se asigura o fluidizare a unei mase de capital shi n-o fi de colea...Multzumesc foarte foarte mult...:)

Vezi primele comentarii
 
Pentru a comenta acest articol va puteti loga aici.
Daca nu aveti cont va puteti inregistra aici.

 
Întrucât dorim ca site-ul cotidianul.ro să rămână un spaţiu al al discuţiilor civilizate, îi invităm pe cei care postează comentarii la articole să respecte următoarele reguli:



1. Să folosească un limbaj civilizat, să evite aprecierile xenofobe, antisemite sau rasiste

2. Să se refere doar la articolul la care postează

3. Să se abţină de la atacuri off topic la adresa autorilor


Nerespectarea acestor reguli va duce la şteregerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii. Abaterile repetate vor avea drept consecinţă banarea.
 
 
Locuri de munca disponibile in jobs.Cotidianul.ro
 
 
TOP NEWS

Procurorii anticorupţie, translatori de limbaj cifrat

Cea de-a treia serie de stenograme din dosarul senatorului PSD Cătălin Voicu, publicată la primele ore ale dimineţii de luni, de hotnews, este menită să arate că acesta ar primi suma de 260.000 de euro, în două tranşe, de la omul de afaceri Costel Căşuneanu.

Foștii liberali s-ar putea să nu intre în UNPR

Noua construcție politică concepută „heirupist” de către ministrul Gabriel Oprea se confruntă cu mai probleme încă dinainte de a se naște. Senatorii și deputații independenți care provin din PNL s-ar putea să nu intre în UNPR

De astăzi nu se mai pun note în catalog

Azi - 10:30 Dan Odagiu | 0 comentarii
După mai multe runde de negocieri eşuate cu guvernanţii, sindicaliştii din învăţământ trec la acţiuni de stradă. De azi, dascălii nu vor mai trece notele în catalog, iar joi va avea loc un miting în faţa Guvernului. Pe 22 aprilie va avea loc un protest naţional, în care dascălii vor înceta orice activitate.

Ce acoperă scandalul Cătălin Voicu?

20 Mar 2010 | 3 comentarii
Apariția stenogramelor în care senatorul PSD Cătălin Voicu spune că vrea să purifice DNA și cataloghează ANI drept o instituție fără forță politică, pare a fi o strategie politică menită să ascundă altceva. Dumnevoastră ce credeți că se ascunde în spatele acestui scandal?
Postați comentariile dumneavostră la sfârşitul acestui articol sau trimiteți-ne părerea pe adresa de mail: redactia@cotidianul.ro

Stenogramele Voicu duc la SRI şi la procurori

La ora actuală nu se ştie sigur cine a dat probe (stenograme) din dosarele penale ale senatorului Cătălin Voicu. Principalii suspecţi sunt doi senatori din Comisia juridică. Un lucru este cert: mai mulţi penalişti consultaţi de cotidianul.ro susţin că, prin publicarea lor, stenogramele nu mai pot fi utilizate drept probe în procesul care va avea loc.