Trenurile româneşti de epocă sunt vândute la fier vechi. Singura soluţie pe care statul a găsit-o pentru vagoanele din perioada interbelică, unice în Europa, a fost să le vândă la Remat pe o sumă cât o maşină mai răsărită, conform Antena3.ro.
Trenul Bucureşti cu vagoane construite în anii ’30 a fost făcut bucăţi, iar rămăşiţele mai pot fi văzute încă de curioşi în Gara Obor. Muncitorii au tăiat fără milă, iar bucăţile imense de metal au ajuns la un Remat din Slatina.
Trenul Bucureşti a circulat în România în perioada interbelică şi avea în componenţă vagoane fabricate în Italia şi Germania.
Potenţialul turistic al trenului nu a contat pentru Societatea Feroviară de Turism care a vândut vagoanele pentru o sumă infimă: 43.000 de euro.
Dacă pentru vânzătorii de fier vechi vagoanele au fost mană cerească pentru pasionaţii de trenuri, decizia reprezintă un adevărat măcel.
Tot la un centru de fier vechi a ajuns şi trenul Sanitar. Automotorul a fost vândut la Remat pentru o sumă ce depăşeşte cu puţin 100.000 de euro.
O variantă mult mai potrivită pentru aceste trenuri ar fi fost expunerea în muzee.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.