Valer Blidar și necazurile industriei

Produceți foarte mult pentru export. Aveți contracte cu Cehia, Italia, Egipt, Iran, Brazilia. Ce contracte ați încheiat în ultimul timp cu statul român?

– Nu mai producem pentru piața internă de vreo 7-8 ani. N-au mai fost licitații pentru că n-au fost bani. Acum sunt bani și tot nu sunt licitații. Și chiar nu înțeleg de ce. Sunt fonduri de la UE și nu sunt folosite. Este o mare criză de tramvaie în orașele din România, nici 2% din cele care circulă astăzi nu sunt noi. Din luna februarie se tot vorbește despre achiziții de tramvaie, de trenuri, însă pană acum nu s-a întâmplat nimic. Capacitatea noastră este mult mai mare față de puținele comenzi pe care le avem de pe piața internă. Îmi pare rău, pentru că putem produce pentru România vagoane ieftine și bune, asigurăm și mentenanță, de ce să le dăm numai străinilor?!

Valer Blidar, președintele Astra Vagoane Călători

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.