Valer Blidar și necazurile industriei

– La începutul anului ați pus în circulație, pe ruta Arad – Sighișoara – Brașov – București, trenul de lux Transcarpatic. Ce ne puteți spune despre condițiile pe care le oferiți călătorilor?

– Suntem singura companie care are trenuri numai cu vagoane noi, în condițiile în care nu primim subvenții de la stat. Toate vechiturile care circulă pe calea ferată, ți-e și silă să te uiți la ele, primesc subvenții, noi se pare că nu avem relații.

Trenul Transcarpatic circulă din 2 februarie și nimeni din minister nu a dorit să încheie un contract pentru servicii. Avem tarife mai mici decât ale CFR, iar condițiile de călătorie sunt comparabile cu cele dintr-un avion. Avem inclusiv cabine cu dușuri pentru vagoanele de noapte, dar nu interesează pe nimeni din conducerea Ministerului Transporturilor.

Suntem pregătiți să mai punem în circulație două astfel de trenuri, însă nu putem suporta pierderile. Voiam să asigurăm și ruta Timișoara – Viena, pentru că nu există nicio legătură între Banat și capitala Austriei.

Transportul feroviar de călători este subvenționat în toată UE, întrucât costurile sunt prea mari pentru a putea fi acoperite integral doar din vânzarea biletelor. Sperăm totuși să găsim înțelegere la noul secretar de stat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.