Viitorul este feminin – Noi voci ale teatrului românesc

????????????????????????????????????

Ibsen Incorporated, regizat de Catinca Drăgănescu & Me. A Dollhouse (Eu. O casă de păpuși), regizat de Carmen Lidia Vidu vor fi prezentate la HERE Arts Center, în săptămâna 15-20 noiembrie 2016, 145 6th Ave, New York, NY 10013 (Enter on Dominick, 1 Block South of Spring).

Turneul ”Viitorul este feminin – Noi voci ale teatrului românesc” prezintă publicului american voci inovatoare din teatrul românesc, creatoare care mixează piesele lui Ibsen în noi producții teatrale: „Ibsen Incorporated” și „Eu. O casă de păpuși”. La mai mult de 25 de ani după căderea comunismului, o nouă generație de creatori de teatru propune o altă viziune asupra lumii contemporane. Proiectul este curatoriat de criticul de teatru Cristina Modreanu și prezentat de Institutul Cultural Român de la New York, cu susținerea Drama League New York, a Teatrului Odeon din București, a Teatrului de Comedie din București, a Asociației Române pentru Promovarea Artelor Spectacolului și a Ibsen Scholarships.

Institutul Cultural Român de la New York organizează și o masă rotundă avându-le ca invitați speciali pe regizoarele Catinca Drăgănescu și Carmen Lidia Vidu, precum și pe actrițele Valentina Zaharia (din „Ibsen Incorporated”) și Aura Călărașu (din „Eu. O casă de păpuși”), moderată de criticul de teatru Cristina Modreanu. Evenimentul va avea loc joi, 17 noiembrie, la ora 19.00, la sediul ICR New York (200 East 38th St., New York, NY 10016). Intrarea la acest eveniment este liberă.

Spectacolele sunt programate astfel:

Ibsen Incorporated (15 & 16 noiembrie, ora 19.00)

Foto Vlad Bîrdu

Un exemplu rar de devised theater pe scena românească, Ibsen Incorporated este, în viziunea regizoarei Catinca Drăgănescu, „o modalitate de a investiga influența societății capitaliste asupra relațiilor interumane fundamentale şi felul în care aceste interacțiuni sunt astăzi reconfigurate.” În acest spectacol, satira devine o armă pentru critică socială.

Echipa de producție:

Concept și regie: Catinca Drăgănescu

Dramaturgie: Mihaela Michailov

Scenografie: Bogdan Costea & Andrei Morariu

Coregrafie: Mihaela Culda

Asistent de regie: Daniel Buglea

Video: Andrei Morariu

Distribuție: Dana Voicu, Silvana Negruțiu, Valentina Zaharia, Elena Popa & Ana Turos

Spectacolele se joacă în limba română, cu supratitluri în engleză.

Eu. O casă de păpuși. Nora Remix (18 & 19 noiembrie, ora 19.00 & 20 noiembrie, ora 14.00)

O femeie singură în scenă își amintește… Lumea senzațiilor trăite de ea se naște din proiecții video vibrante, dinamice, care spun o poveste fascinantă. O soprană cântă ceea ce ea nu poate spune. Vocea unui bărbat „apare” din când în când, ca o amintire. Spectacolul – extrem de personal, în care regizoarea Carmen Lidia Vidu mixează emoționant Ibsen, film noir și muzică live – este inspirat de personajul Nora, din piesa O casă de păpuși, de Henrik Ibsen, și are o atmosferă hipnotică, agresivă, dar și poetică.

Echipa de producție:

Scenariu și regie: Carmen Lidia Vidu

Actriță: Aura Călărașu

Soprană: Cătălina Antal

Scenografie: Constantin Ciubotaru

Muzica originală compusă și înregistrată de Ovidiu Chihaia

Video: Cristina Baciu/ Masca: Cristina Mihaela Rădulescu

Spectacolele se joacă în limba română cu supratitluri în engleză.

Catinca Drăgănescu (n. 1984) este artistă independentă și activistă. Ea are un master în regie de la Universitatea Națională de Teatru și Film ”I.L.Caragiale”, din București, și este doctorandă la aceeași universitate. Este autoarea a peste 25 de spectacole și intervenții artistice și creatoarea și coordonatoarea platformei de dezbatere România Under the Radar, din 2013. Drăgănescu este o regizoare premiată, distinsă anul acesta cu o rezidență la Citizen Artist Incubator, IIASA, Laxenberg, Austria (septembrie 2016), și o rezidență la Drama League New York (octombrie 2016).

Carmen Lidia Vidu (n. 1980, Arad) a absolvit Universitatea Națională de Teatru și Film, din București, în 2003. Ea regizează piese, filme și evenimente culturale. A creat 12 spectacole pe cele mai mari scene din București: Teatrul Național, Teatrul Odeon, Teatrul Nottara, dar și în teatre independente, precum Teatrul Act, Green Hours, Godot Cafe Teatru. Vidu a primit Premiul Gopo pentru film scurt, în 2015, pentru documentarul ”O scurtă istorie a Astra Film”. Este cea mai tânără artistă invitată vreodată să regizeze la Teatrul Național din București. Astăzi, este cea mai cunoscută regizoare multimedia din România.

Cristina Modreanu (n.1974) este critic de teatru și curatoare de artele spectacolului. Doctor în teatru al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică, ea este editoarea revistei de artele spectacolului Scena.ro. Modreanu este curatoarea Platformei Internaționale de Teatru București și a proiectului „Surorile Heddei. Susținerea femeilor artist din România și Estul Europei”, care a inclus și cele două spectacole prezentate la HERE. Cristina Modreanu este Fulbright Alumna și a fost Visiting Scholar al New York University, Tisch School of the Arts, Departamentul Performance Studies 2011-2012. Urmare a unei laborioase cercetări asupra teatrului american, a publicat, în 2014, la Editura Humanitas, cartea Utopii performative. Artiști radicali ai scenei americane în secolul 21. www.cristinamodreanu.com

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.