Viktor Orban, atacat din nou de „câinele cu două cozi”

Partidul ungar „Câinele cu două cozi” a anunţat că a reuşit să adune fonduri în valoare de circa 50.000 de euro la doar două săptămâni după ce a anunţat că începe o colectă pentru a răspunde la campania guvernului împotriva cotelor obligatorii de imigranţi, miza fiind referendumul din luna octombrie.

Gergely Kovacs, preşedintele acestui partid-parodie care a luat naştere în 2006 la Szeged, dar care a fost înregistrat abia în 2014, a declarat pentryu Nepszabadsag că au donat peste 2.000 de oameni în această campanie, majoritatea oferind echivalentul a zece euro. Partidul a anunţat începutul acestei campanii de colectare de fonduri în urmă cu mai puţin de două săptămâni, arătând că va folosi banii pentru a parodia campania guvernului împotriva imigraţiei.

“Strângem bani pentru o contra-campanie pentru că guvernul nu a devenit mai drăguţ şi ne cheltuiesc banii pentru a ne spune de cine sa ne fie frică şi pe cine să urâm”, scrie pe pagina Facebook a partidului. “Am vrea să facem ceva pentru a nu mai avea o dispoziţie atât de proastă în ţară”, adaugă liderii partidului.

Kovacs spune că banii vor ajunge pentru a tipări 500 de postere în toată ţara. Partidul mai vrea să tipărească şi 100.000 de postere mici pentru a le oferi ungurilor care trăiesc la ţară şi în micile oraşe.

Partidul nu s-a decis asupra mesajelor, însă ce este limpede este ca nu vor folosi culorile albastru şi galben, utilizate în campania guvernamentale. “Guvernul a tipărit atât de multe materiale, încât pot spune că au supralicitat”, spune Kovacs.

Mesajele Partidului “Câinele cu două cozi” vor cere oamenilor să-şi anuleze votul la referendumul din octombrie. “Cred că oamenii ar trebui să pună un X între “DA” şi “NU”. “Ăsta ar fi un răspuns bun la o întrebare prostească”. La referendumului de pe 2 octombrie, alegătorii din Ungaria vor avea posibilitatea să răspundă la întrebarea: „Doriţi să permiteţi Uniunii Europene să mandateze reinstalarea cetăţenilor non-ungari în Ungaria fără aprobarea Parlamentului?”.

Nu este pentru prima dată când partidul a lansat o contra-campanie. În luna iulie, ”Câinele cu două cozi” s-a aliat cu un blog pentru o campanie în care informa publicul despre poziţia controversată a guvernului faţă de imigraţie. Atunci partidul a strâns fonduri de circa 50.000 de euro în doar câteva zile. Banii au fost cheltuiţi pe postere care au fost afişate în toata Ungaria, ridiculizând mesajele oficiale ale guvernului. Ele au fost afişate şi în comuna natală a premierului Viktor Orban. Aici mesajul era: “Ştiaţi? De la începutul crizei migraţiei, peste 300 de oameni au călătorit pe calea ferată cu ecartament îngust din Felcsut”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.