Zece ani de hashtag

Înainte de apariția rețelei sociale Twitter, nimeni nu știa ce rol are semnul „#“ pe tastatură, cu excepția programatorilor, informează BBC.

Rețeaua socială a transformat utilizarea acestui simbol într-o modalitate de a eticheta tweet-ul (denumirea unui mesaj pe Twitter) și hashtagul a devenit astfel un instrument facil de comunicare. După 10 ani de la schimbări, simbolul „#“ este folosit de aproximativ 125 de milioane de ori în fiecare zi, pe diferite platforme sociale. Pe lângă Twitter, inițiatorul hashtagului, reprezentanții companiei Facebook au decis în 2013 să adopte hastagurile. „Cuvintele-diez“ sunt cuvinte-cheie pe care se poate face click și care permit organizarea mesajelor în funcție de anumite subiecte de interes, fiind folosite la început de Twitter, Tumblr și Instagram.
Facebook făcea marele anunț despre includerea acestei funcții în serviciile platformei în 2013. Utilizatorii au de atunci posibilitatea de a adăuga fotografiilor lor un status sau un cuvânt-cheie și, în paralel, să acceadă la conținuturile postate de alți utilizatori într-o manieră organizată, în funcție de un subiect sau de un eveniment. „Hashtagurile sunt doar prima etapă pentru a-i ajuta pe oameni să descopere mai ușor ceea ce spun ceilalți în legătură cu un anumit subiect și să participe la acea conversație“, anunța Facebook atunci.

#JeSuisCharlie și #Ferguson, cele mai populare hashtaguri

După atacul terorist din ianuarie 2015, petrecut în redacția publicației franceze Charlie Hebdo, hashtagul „JeSuisCharlie“ a devenit unul dintre cele mai populare din istoria platformei Twitter. Mobilizarea inedită a internauților din lumea întreagă a depășit pragul de 5.044.740 de tweet-uri, cu un vârf de 6.300 de tweet-uri pe minut care îl conțin. Deși hashtagul „JeSuisCharlie“ a fost utilizat în număr mare de internauți, acesta a fost departe de a egala recordul, de 18.136.006 de tweet-uri, generate de hashtagul „Ferguson“, cel mai utilizat în 2014, care reprezenta numele orașului din statul american Missouri, în care un tânăr american de culoare a fost ucis de un polițist caucazian în luna august a acelui an. De asemenea, hashtagul a fost vopsit pe fațada sediului general din California al companiei Twitter.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.