Timp de secole, căsătoria a fost privită ca o instituţie economică şi socială, iar nevoile emoţionale şi intelectuale ale soţilor erau mai puţin importante decât supravieţuirea căsniciei în sine. Dar, în relaţiile moderne, oamenii caută un parteneriat şi doresc parteneri care să le facă viaţa mai interesantă, scrie „The New York Times”.
Caryl Rusbult, un cercătator de la Universitatea Vrije din Amsterdam, care a murit acum un an, a numit această schimbare „Efectul Michelangelo”, referindu-se la modul în care parteneri apropiaţi „se modelează” reciproc şi se ajută reciproc în a-şi atinge obiectivele.
Dr. Aron şi Gary W. Lewandowski Jr., profesor la Universitatea Monmouth, în New Jersey, au studiat modul în care indivizii utilizează o relaţie pentru a acumula cunoştinţe şi experienţe, un proces care este numit „auto-expansiune”.
Cercetările arată că cu cât nivelul de auto-expansiune este mai crescut, cu atât aceştia devin mai mulţumiţi şi mai angajaţi în relaţie.
Pentru a măsura acest lucru, dr. Lewandowski a dezvoltat o serie de întrebări pentru cupluri: Aţi învăţat lucruri noi de când sunteţi cu partenerul dumneavoastră? De când sunteţi cu partenerul dvs. aţi devenit o persoană mai bună?
Poate că noţiunea de „auto-expansiune” sună egoist, dar poate duce la relaţii mai puternice şi mai durabile, spune dr. Lewandowski.
„Dacă vreţi să evoluaţi ca om şi partenerul dvs. vă ajută, atunci el sau ea are un rol important”, explică el. Conceptul explică de ce oamenii sunt încântaţi atunci când partenerii oferă noi experienţe, cum ar fi un weekend în afara oraşului. Dar „auto-expansiune” nu este doar despre experienţele exotice.
Indivizii experimentează creşterea personală prin intermediul partenerilor lor în diverse feluri. Aceasta se întâmplă atunci când se prezintă noi prieteni, vorbesc despre un restaurant nou sau despre un subiect fascinant din buletinul de ştiri.
De-a lungul timpului, câştigurile personale din relaţii de durată sunt adesea subtile. Având un partener care este amuzant sau creativ adaugă ceva nou pentru cel care nu este aşa. Un partener care lucrează ca un voluntar într-o comunitate creează noi oportunităţi sociale pentru un soţ care stă ore multe la locul de muncă.
Se spune că soţii adoptă în cele din urmă trăsături unul de la celălalt şi nu mai ştiu cine a avut iniţial acea trăsătură.
O căsnicie de succes înseamnă să te gândeşti la tine!
Timp de secole, căsătoria a fost privită ca o instituţie economică şi socială, iar nevoile emoţionale şi intelectuale ale soţilor erau mai puţin importante decât supravieţuirea căsniciei în sine. Dar, în relaţiile moderne, oamenii caută un parteneriat şi doresc parteneri care să le facă viaţa mai interesantă, scrie „The New York Times”.Caryl Rusbult, un cercătator […]
Timp de secole, căsătoria a fost privită ca o instituţie economică şi socială, iar nevoile emoţionale şi intelectuale ale soţilor erau mai puţin importante decât supravieţuirea căsniciei în sine. Dar, în relaţiile moderne, oamenii caută un parteneriat şi doresc parteneri care să le facă viaţa mai interesantă, scrie „The New York Times”.Caryl Rusbult, un cercătator […]
Distribuie articolul pe:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.