ASF a propus modificări semnificative Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), transmițând un set de sugestii în Parlament. Printre acestea se numără obligativitatea companiilor de asigurări de a permite vânzarea polițelor RCA în rate. Un alt element nou este introducerea conceptului de franșiză, care permite asiguratului să plătească un preț mai mic pentru polița RCA, dar să acopere o parte din valoarea despăgubirilor viitoare.
Sistemul bonus/malus va deveni mai complex, iar amenzile pentru lipsa de asigurare RCA vor crește semnificativ. Verificarea polițelor în trafic va fi posibilă și prin intermediul sistemului CNAIR de verificare a rovinietei, prezent pe principalele drumuri europene și autostrăzi.
Pe lângă aceste aspecte, asiguratul va putea solicita suspendarea voluntară a contractului RCA pe o perioadă de până la 12 luni, cu condiția ca vehiculul să fie imobilizat într-un spațiu privat pe durata suspendării.
Nu în ultimul rând, cresc substanțial amenzile pentru cei care circulă fără RCA și se diversifică modalitățile de control, inclusiv prin introducerea în ecuație a sistemului CNAIR de verificare a rovinietei.
Veniturile generate din asigurările RCA au înregistrat în primele 9 luni din 2023 un total de aproximativ 5,5 miliarde lei, reprezentând aproximativ 51% din totalul subscrierilor pentru asigurări generale, cu o creștere de aproximativ 1% față de perioada similară din anul precedent.
 
					 
                       
                       
                       
                       
                       
                      
În statul New Hampshiere nu este asigurare obligatorie! E din vina ta, despăgubești păgubitul și gata. Nici centura nu e obligatorie în NH.
Cine vrea RCA? Cei cu mașini scumpe; se gândesc că tărănoii, sau cum ne mai alintă, nu au bani nici de reparat bara mașinii lor de sute de mii de euro.
Firesc ar fi, dacă noi am avea puterea, dacă votul nostru ar conta, ca riscul să fie al lor.