ANRE a început controale la furnizori

La câteva zile după ce ministrul Energiei, Virgil Popescu, a susținut că furnizorii au greșit că au emis facturi la energie electrică și gaze fără compensare sau fără plafonare, ANRE a început controale la furnizorii de gaze şi energie electrică pentru a verifica dacă facturile conţin toate informaţiile necesare şi dacă reclamaţiile venite de la clienţi sunt soluţionate.

Furnizorii de energie electrică verificaţi sunt Electrica Furnizare, EON Energie România, Hidroelectrica, ENEL Energie, ENEL Energia Muntenia, CEZ Vânzare şi TINMAR Energy. Furnizorii de gaze naturale verificaţi sunt ENGIE România, EON Energie România, ENEL Energie, ENEL Energie Muntenia, Premier Energy, Energia Gas&Power, GAZ Vest, scrie Ziarul Financiar.

Controalele vizează:

-respectarea obligaţiei privind emiterea de facturi care să cuprindă informaţii corecte, transparente, clare şi complete referitoare la plafonarea preţului final al energiei electrice şi al gazelor naturale precum şi consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensaţiei;

-respectarea obligaţiei de transmitere, în termenul legal, a răspunsului la reclamaţiile consumatorilor referitoare la facturi şi plata compensaţiilor aferente în cazul depăşirii termenului;

-respectarea obligaţiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal.

ANRE spune că în cazul în care clientul are neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

În măsura în care consumatorul apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, el are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată.

În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

ANRE recomandă clienţilor:

– să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale

– să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis

– să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia

– să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4555 Articole
Author

4 Comentarii

  1. ,, JURA TU ,VIRGIL POPESCU SI TOATA SLEATA CA NU ATI STIUT NIMIC,NU MAI JUCATI ROLUL DE APARATORI AI TARII,AI POPULATIEI. ACUM VRETI SA DEMONSTRATI PROSTIMII CA DATORITA VOUA A SCAZUT PRETUL CU CATIVA BANI.jOCURI DE SCENA RASUFLATE.NICI USTUROI NU AI MANCAT NICI GURA NU-I MIROASE .iNTAI VINE RAUL MARE.APOI VENITI VOI VITEJII PE SAPTE CAI SA APARATI POPULATIA,SI ECONOMIA TARII CA EA SA FIE MULTUMITA CU UN RAU MAI MICSI SA-L ACCEPTE. DE CE SE IA GAZUL SI ENERGIA ELECTRICA DE LA INTERMEDIARI SI NU DE LA PRODUCATORI? DE UNDE AU ELVETIENII SA NE DEA NOUA GAZE CAND EI NU AU,FAC FOCUL CU LEMNE SAU AU CENTRALE NUCLEARE?NU V-AR FI RUSINE DE MINCINOSI SI TRADATORI DE TARA SI POPOR.cHIAR NU VEDETI CA NU VA MAI SUPORTA POPULATIA?.

  2. Bătaie de joc ce au făcut galbejitii și terminatul ăla de prezidenfe care nu are toate țiglele pe casa de mult, e plecat de acasă , salvează pinguinii și noi murim de frig

  3. ÎN CE LUME TRĂIM? Persoana care se ocupă de citirea contoarelor de energie electrică E.ON solicită clienților un scaun pentru a putea ajunge să citească indexul. Angajata SC MSC OPERATIONAL SA, având maxim 1,60 înălțime se suie încălțată pe scaunele clienților și citește contorul. Niciodată nu respectă programul afișat, vine cu o intârziere chiar și de 2 ore – nici macar nu are bunul simt să își ceară scuze, dimpotrivă are impresia că este ceva normal.

  4. Ce mascarada! Nu la furnizori e buba! Nu ei fac preturile pe piata energiei! Ei doar cumpara de pe piata si vand en-detail consumatorilor. Deci in alta parte trebuie actionat, adica la preturile cu care producatorii vand energia pe piata. Statului ii convin preturile mari pentru ca el statul este in spatele producatorilor si de aceea are mult de castigat din aceste preturi mari, iar reducerile promise sunt praf in ochi, chiar si daca s-ar aplica reprezinta o parte infima fata de cat ii ramane statului in buzunar datorita cresterii preturilor. Numai ca statul uita ca aceste cresteri vor distruge economia. Ar trebui ca statul sa nu se mai lacomeasca la buzunarul romanilor, ci sa instituie preturi fixe de vanzare a energiei (curent, gaze) la producatori la un nivel comparabil cu cel de dinaintea scumpirilor, sa reduca numarul intermediarilor intre producatori si consumatorii finali, si bineinteles sa interzica exporturile la preturile de pe piata interna. Plus redeschiderea termicentralelor inchise, finalizarea hidrocentralelor aflate in lucru, marirea productiei de gaze naturale.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.