Concluzii preliminare: De ce s-au prăbușit cele două aeronave în Constanța

Aeronavele MiG-21 LanceR şi IAR-330 s-au prăbuşit, pe 2 martie, cel mai probabil „din cauza unui cumul de factori umani şi de mediu”, spune Ministerul Apărării Naţionale, miercuri, într-un comunicat care prezintă rezultate preliminare ale anchetei.

Comisiile de investigare tehnică au formulat concluziile preliminare cu privire la cauzele probabile care au dus la prăbuşirea avionului MiG-21 LanceR şi a unui elicopter IAR-330, pe 2 martie, în judeţul Constanţa, evenimente care au cauzat decesul a opt militari.

„Din informaţiile obţinute în urma măsurătorilor şi a evaluărilor efectuate, analizei datelor extrase din sistemul de înregistrare a parametrilor de zbor şi de funcţionare de la bordul aeronavelor, audierii convorbirilor radio, examinării stării epavelor aeronavelor, studierii hărţilor sinoptice şi a condiţiilor meteorologice existente în zonele de impact la momentele producerii celor două catastrofe aeriene, comisiile au concluzionat că ambele evenimente s-au produs, cel mai probabil, din cauza unui cumul de factori umani şi de mediu, a căror pondere urmează să fie stabilită la finalizarea procedurilor de investigare”, precizează sursa citată.

Cercetările pentru stabilirea cauzelor şi concluziilor finale continuă, sub coordonarea Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti.

Conform procedurilor referitoare la exploatarea aeronavelor militare, pe baza concluziilor preliminare, Statul Major al Forţelor Aeriene a luat măsurile necesare în vederea reluării misiunilor de zbor cu aceste aeronave: au fost revăzute şi actualizate procedurile de operare, au fost parcurse module de pregătire teoretică şi practică cu toate categoriile de personal aeronautic care operează aceste aeronave şi s-au executat verificări tehnice la toate aeronavele de tip MiG-21 LanceR şi IAR-330, toate variantele.

În urma aplicării acestor măsuri, a fost autorizată reluarea misiunilor de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR şi IAR-330, toate variantele.

Ce-a mai aflat Dîncu despre catastrofa aviatică din Constanţa

 

Recomanda
Author

25 de Comentarii

  1. Am văzut pe Discovery că la orice tragedie aviatică se face reconstrucția aeronavelor din resturile rezultate. Până nu văd cu ochii mei cele două aeronave reconstruite nu cred o boabă din ce-mi povestesc busteriștii ăștia de la meapene!

  2. Eheee.. Gravitația bre,. Și,.. las că merge ș-așa,.adică ”factoru uman”,..supraplătit..patriotic.

  3. Foarte profesionistă concluzie: cumul de factori umani și de mediu. Factori umani: bruiajul radio electronic venit din sistemele de bruiaj rusesc. Factori de mediu: pozițiile tot mai ostile ale administrației de la București față de administrația de la Moscova.

  4. @Anonim
    Tot ce-i rau pe lumea asta e „rusesc” si tot ce-i „bun” e „occidental”… cam asa functioneaza creierasele spalate cu #hashtagul progresist !
    Si „raketutza” din Zagreb era ruseasca ! Hopa… originea era ruseasca, dar rusii nu o mai au in dotarea armatei de zeci de ani !!!… si atunci s-a pus batista pe tzambalul „liber si democrat”…

  5. @Mihai: Minciuni spui tu. Povestea cu racheta ucraineana care ar fi doborit avionul romanesc a fost pusa in circulatie de situl rusesc avia. Articolul acela combina adevarul (patrunderea in spatiul aerian romanesc a unui avion ucrainean) cu falsul: raceta ucrainean. Tipic proapgandei rusesti.

  6. Asta e bună! Nici așa nu vă convine! Sursa citată precizează foarte clar: e de vină un cumul! Ce-i așa greu de înțeles?

  7. Ei, așa e la război, se mai și moare. Mai ales cu niste vecini așa cumsecade ca ucrainenii, ptiu, doamne ferește. Ghinion pentru cei opt care au murit. Macar să nu mai urmeze și alții.

  8. Dead men tell no tales. Altfel poate am afla si noi de ce s-au folosit ambele sisteme de degivrare inainte de decolarea elicopterului.

  9. „Factorul uman” = rachete ucrainiene, probabil S-300. Doar, doar se va da vina pe rusi… Ticalosia lui zelenski n-are limite.

  10. Care va să zică să spunem așa “s-au produs, cel mai probabil, din cauza unui cumul de factori umani şi de mediu, a căror pondere urmează să fie stabilită…”. Penibil. “Şi roşu, române, ţi-e steagul. / Şi-un geniu e tâlcul, s-o ştii. / Al neamului geniu, vezi-bine: / E roşu de-o tristă ruşine, / Că vremea-ndreptării nu vine, / Că tot mai cu multe mânii / Ne-ajunge voitul dezastru;…” ( G. Coșbuc)

  11. Decat sa inceapa al 3 lea razboi mondial mai bine asa. Dumnezeu sa-i ierte pe soldatii cazuti. America vrea razboi in tarile altora.

  12. A ramas fara kerosen pentru ca aveai prea multe rezervoare de umplut? Ooooo, cate masini proprietate au functionat inainte de 1989 si dupa pe kerosenul avioanelor! Maistri militari stie!

  13. Prea mare coincidenta ca doua aparate de zbor sa cada asa la un interval de timp foarte scurt.Daca ar fi fost asa cum vrea sa ne spele noua creierul dragii nostri jurnalisti,al doile aparat de zbor nu ar fi fost lasat sa decoleze asa cum de obicei se procedeaza in cazul timpului nefavorabil.Probabil cauza prabusirii acestor aparate de zbor se datoreaza altor cauze care se tin secrete .

  14. Probabil si posibil!
    „Bula este eliminat de la ora de dirigentie si trimis in cancelarie!Cand l-a intrebat diriga daca chiar a fost in cancelarie Bula ii spune : am fost in cancelarie,am martori, poate sa va spuna proful de geografie si profa de franceza,care, cand am intrat isi trageau chilotii pe ei!Posibil ca s-au reg#$%, ca e putin probabil sa se fi kkt in cancelarie!”
    Asa si cu MAN!

  15. Probabil si posibil!
    „Bula este eliminat de la ora de dirigentie si trimis in cancelarie!aand l-a intrebat diriga daca chiar a fost in cancelarie Bula spune : am fost in cancelarie,am martori, poate sa va spuna proful de geografie si profa de franceza,care, cand am intrat isi trageau chilotii pe ei!Posibil ca s-au reg#$%, ca e putin probabil sa se fi kkt in cancelarie!”
    Asa si cu MAN!

  16. Cât de idioţi pot fi jegurile ăstea din MApN. Ne mint şi ne mint. Cine să creadă că două aparte de zbor s-au prăbuşit din cauza unor factori „umani şi de mediu”? Înţelegem să fi fost unul, pilotul să fi fost beat, ori să fi făcut infarct, dar amândoi, în acelaşi loc. Spune bre ministrule, că a fost o greşeală de ghidare a unei rachete ucrineane, şi gata te scapi din minciună.

  17. Din cauza de „raketuțe ucrainene”… dar nu e voie sa spui adevarul, pentru ca in cazul asta chiar si adevarul e „putinist”…
    Lasa ca ne spune NATO de ce au cazut avionul si elicopterul de pe un cer senin…

  18. HaDincule nu mai schimbi odata limba de lemn?Nu ati inteles mesajul?Iata cit e de simplu:razboiul electromagnetic care le-a dat peste cap avionica!

  19. Am aflat insfarsit cauzele: ,,un cumul de factori umani si de mediu”.
    Mai clar de-atat nici nu se putea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.