Constructorul desemnat pentru Podul de la Brăila

Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems co. ltd a fost desemnată câștigătoare pentru construirea Podului de la Brăila,  cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani. Au fost două asocieri care au concurat pentru acest proiect: prima, italo – japoneză, iar a doua cu lider de proiect din China, iar Compania de drumuri a selectat câștigătorul. Lucrare are o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA.

Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție, menționează CNAIR într-un comunicat. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.

„Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului,  două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 km. Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”. După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri)”, mai arată compania.

Podul suspendat va avea o lungime totală de  1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

 

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

18 Comentarii

  1. Sunt sigur ca se vor face de toti banii studii de fezabilitate, dar fara pod. Podul mai incolo, dupa inca vreo zece studii de fezabilitate. la cate studii de fezabilitate am avut pana acum, platite cu bani grei, Romania trebuia sa aiba cea mai densa retea de autostrazi si de poduri. Nu da Domnul un razboi ca sa aiba populatia arme si sa-i starpim definitiv pe toti tradatorii astia si neamul lor beneficiar al jafurilor si tradarii? Neamurile nu sunt nevinovate, dimpotriva, ele sunt cele mai vinovate, pentru ele si la comanda lor au furat cei ajunsi in varfurile puterii. Merita si ei starpiti ca autori morali ai jafului si coruptiei. Nu sunt nicidecum nevinovati decat daca sunt bebelusi.

    • Italienii sunt garantia ca podul se va prabusi in caz ca va fi terminat vreodata. Contractul asta nu are ca subiect podul ci banii platiti , podul este doar un pretext pentru a se fura banii de la stat sau de la UE. O demonstreaza istoria celorlate investitii romanesti in infrastructura, s-au cheltuit zeci de miliarde si nu s-a construit in schimb nimic. Asa va fi si acum, asta e legea in Romania, nu poate fi podul asta o exceptie.

  2. Hotie pe fata, desfiintarea CNADR si facuta o structura noua ar fi ceva ideal… bineinteles fara securisti dar nu se poate, DECI n-avem nicio sansa sa scapam din prostie.

  3. ..pai se putea fara Italia?? ei cu ce sunt dlor..?? poate translatori si ..spalatori…da bani…iar vom speria Europa cu pretu pa metru patrat da pod..si nici macar nu mai vin marginenii cu oile lor care s acum dobrogene..da i bine suntem in perioada de prosperitate asa ca tre sa profitam..

  4. Și, nu se putea da numele asocierii câștigătoare? Chiar atâta reclama era implicata, încât sa nu puteți publica informația respectiva?
    Mai ales ca italienii au „renume” când este vorba de lucrări mari de infrastructura în România. Vezi tronsoanele de autostrada prăbușite. ..

    • Aşa, şi? Nu ,,e” italienii strănepoţii străbunilor noştri? Nu am învăţat noi, românii, că suntem un popor mai special, cel mai special, pentru că ne ,,tragem” – în piept, pe rând, unu la unu, iar un grup eclectic, în ţeapă, pe toţi ceilalţi rămaşi între hotarele moştenite, în devălmăşie? … pt că stăm cuminţi şi acceptăm tot ce-şi doresc ei! – ne mai tragem şi din daci şi din romani, mai exact, din Decebal şi din Traian! Hopa, înseamnă că in urmă cu 2000 de ani, noi eram o civilizaţie mult mai evoluată decât cea europeană, din zilele noastre, ce abia acum se chinuie să implementeze o nouă configuraţie a familiei: 2Mame+Copil!!… 2Taţi+Copil!! – Părinţi se numesc! Totul în numele şi pentru ,,mai” binele copilului! Şi, civilizaţia americană nu doreşte ,,binele”? Cum să nu, şi copiii americanilor cunosc ,,binele”!

  5. Studiile de fezabilitate = cea mai comoda si sigura metoda de furat ! Daca ,de exemplu,un studiu de fezabilitate costa normal si corect 2 milioane de euro ,in documentele guvernului vor fi consemnate cheltuieli de 200 milioane de euro ! O stiu toti politicienii care s-au perindat pe la guvernare . Cel mai bine informat este Basescu ! Se vor face ,,studii” in continuare pe inca vreo 100 de ani dar autostrazi nu se vor face !Ar exista o singura solutie pt transformarea Romaniei intr-o tara civilizata cu oameni inteligenti si cinstiti -sa fie deportata 90 la suta din populatie si 100 la 100 dintre politicieni in Turcia ,mai inspre sud sau spre Africa.In locul deportatilor sa fie adusi nemti,britanici,,finlandezi , olandezi !

  6. Uluitor ! Extraordinar ! Ce precizie , doamnelor si domnilor ! Valoarea totala a proiectului , se termina cu o, 25 lei ! Pai , se poate sa nu te tavalesti de ras , de o asemenea gogomanie , mai ales ca stim cu totii , ca pana la final , pretul lucrarii se va majora cu , cel putin, 60-70% . Nu-i asa ca sunt optimist? Ca sa nu mai vorbim de respectarea termenului de punere in functiune . Suntem in Romania , nu in Japonia !

  7. Abureli, nemernicii, ticalosii, banditi si mafioti. Auzi, proiecte finantabile…?! Cine face studiul de fezabilitatea si proiectul de executie al Podului, banditilor. Daca li se dau banii inainte atunci ADIO pod suspendat. Ati inteles mafiotilor. Ce cauta iar italienii in aceasta ciorba. De ce chinezii nu iau in antrepriza directa constructia acestui pod cu garantii guvernamentale reciproce si raspunderi concrete pentru proiectanti si executanti, inclusiv de natura penala in caz de banditisme si excrocherii.Altfel, adio pod mai nenorocitilor. Va cunoastem foarte bine…?!

    • auzi bre alcibiade? da tie la ca-ti trebe podu asta de esti asa inversunat? hahahahhaha. tot cu bacu vom trece ca va fi mai ieftin, poate chiar si mai rapid, mai ales pentru galateni. in rest, o sa putem da la lanseta ca lumea.

    • @unu: opinia sa in traducere suna asa, ce va trebuie voua pod, e mai bine sa fie furati banii pentru pod. De aici se vede ca tu esti „unu” din tagma hotilor si tradatorilor de tara, sau cada de topor al intereselor straine. Daca nu se face pod, atunci sa ramana si banii la stat nu in buzunarele la „unu” ca tine.

  8. Eu zic că totuși e bine că au câștigat broscarii și constipații ăia de japonezi. Dar mai bine era dacă câștiga o firmă românească cu angajați din neamul lui Dorel. Aveam și noi două poduri paralele la Brăila. Lucrările începute de pe un mal nu se întîlneau niciodată cu lucrările începute de pe celălalt mal, și uite așa ne pricopseam cu două poduri.

  9. „unu-le” eu nu as „umaniza” una din cele mai frumoase zone geografice ale lumii, unica de altfel. Eu si acum folosesc vechiul „drum” a lui Terente asa ca nu e vorba de mine ci de nevoia de a reda circuitului turistic mondial dar si economicului, pentru poporul roman, cea mai frumoasa, bogata si mirifica zona geografica existenta pe fata Pamantului. Ai fost vreodata sa vezi aceste meleaguri mirifice si Dumnezeiesti, Muntii Dobrogei, cu ale sale culmi si vai, Dunarea la Somova, etc. Ai auzit de carierele de granit, marmora neagra si galbena-travertin de la Greci, Parches, Baschioi, etc. din care au fost construite sau reconstruite Stadionul Olimpic din Munchen, Monumentul de la Adamclisi si cate si mai cate. Ai limba veninoasa si otravita, „unu-le” si nu esti singurul pe forum. Vad ca inca mai otraviti mintea si sufletul acestui popor smintit si dezorientat de comunism care umbla ca bezmeticul/icii prin negura Occidentului ticalos si criminal pentru asi regasi identitatea, linistea si siguranta caminelor proprii. Sper ca ai „mirosit” ca sunt in cunostinta de cauza in privinta Podului, daca da, atunci pot sa spun ca Ceausescu vroia sa inceapa executia lui in primavara lui 1990, sa ajute constructia celei de a doua Centrale atomo-electrice de la Macin-Pricopanu,a carei amenajare de santier incepu-se. Stii locul,nu iti desenez. Am „reusit” insa sa-l asasinam. A doua incercare de incepere a executiei Podului a avut loc in septembrie 1996. De data asta au venit la „conducerea” Romaniei, cei ca voi, „unu-le” si s-a ales din nou praful si pulberea. Acum ce mai vreti?!.Nu doar ca sper, dar sunt sigur ca romanii in marea lor majoritate s-au lecuit de „unii” ca tine „unu-le”…?!

    • alcibiade, n-ai spus nimic despre manastirile din tulcea. poate esti ateu, e problema ta. probabil ai fost sau esti pictor sau ceva pe-aproape, chiar daca faci multe greseli gramaticale. cu siguranta insa, nu ai simt practic sau initiativa privata. in utimii trei ani, prin natura serviciului, am facut peste o suta de drumuri la tulcea si in toata dobrogea, stiu destule despre economia locului. am stat in aproape toate hotelurile din zona si, ce sa vezi? ici colo cate un turist, in special vanatori straini care au gasit aici locul ideal pentru braconaj. coruptie, mizerie pe dealurile si vaile unice pe pamant. si nici nu am vazut cete de turisti asteptand sa treaca dunarea sa vada ce? insula belina pe care au furat-o borfasii?! carierele de bolovani? nici macar nu ai pe ce sa-ti cheltuiesti banii in zona. braila? oras mort, cu oameni fara initiativa si conducatori la fel, crezand ca statul trebuie sa faca si sa le dea. sa mergi la braila si sa nu poti sa te plimbi cu un vaporas este incredibil. tulcea, la fel. are aeroport tulcea? cine a aauzit de el? pod cu 4 benzi? ezcelent, sunt fan, mai ales ca locuiesc in zona. dar dupa ce ajungi la macin, ce faci? stanga spre tulcea, pe un drum serpuit si ingust ca mergi doua ore in spatele unui tir ratacit cu marfa din import, tot inainte, spre horia, spre mare, pe un drum pe care iti rupi masina. podul va fi de fapt principalul obiectiv turistic dar daca e din fonduri europene, jos palaria. cam cate masini trebuie sa treaca si sa plateasaca 3 euro pentru recuperarea investitiei? vreo 150 milioane, n-ar fi mult. eu cred ca cu aceasta suma s-ar fi putut crea cateva zeci de mii de locuri de munca dar … bun si podul.

  10. Chiar nu mai sint constructori in tara? Chiar orice initiativa cit de cit serioasa trebuie data pe mina strainilor? Unde ai ajuns Romanie si incotro te duci?

  11. O harta, ceva acolo?!….Pe de alta parte nu pot sa nu remarc rapiditatea(cateva luni) cu care s-a stabilit acest pod neesential, in timp ce pentru cele 4 autostrazi trans-carpatice f. importante,treneaza de ani buni !!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.