Renault, anunț neașteptat: Suspendarea proiectelor de dezvoltare în România

Groupe Renault anunță un plan pentru reducerea costurilor fixe cu peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani. Între măsuri se numără ”suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România” și ajustarea a 4.600 de posturi în Franța a peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent.

”Aşa cum a fost anunţat odată cu rezultatele anuale, Groupe Renault prezintă astăzi planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de EUR, pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate. Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor. Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmăreşte să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franţa, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară şi inovaţie cu valoare adăugată ridicată”, a anunţat vineri Grupul Renault.

Aceste centre regionale majore de excelenţă, situate în Franţa, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins şi Guyancourt, Grupul îşi va reorganiza activităţile.

Groupe Renault intenţionează să facă ajustările necesare în privinţa forţei de muncă pentru a permite revenirea la o creştere rentabilă şi durabilă şi se angajează să se asigure că acestea se desfăşoară printr-un dialog exemplar cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale.

”Acest proiect de ajustare a forţei de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă şi plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani şi va viza aproape 4.600 de posturi în Franţa, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent”, explică Grupul.

„Am încredere în atuurile noastre, în valorile noastre şi în conducerea companiei pentru a reuşi transformarea prevăzută şi pentru a readuce Grupul la valoarea sa prin implementarea acestui plan. Modificările planificate sunt fundamentale pentru a asigura sustenabilitatea companiei şi dezvoltarea acesteia pe termen lung. La nivel colectiv şi cu sprijinul partenerilor noştri din Alianţă, ne vom putea atinge obiectivele şi vom face din Groupe Renault un jucător major în industria auto în anii următori. Suntem pe deplin conştienţi de responsabilitatea noastră, iar transformarea planificată poate fi realizată doar cu respectarea tuturor părţilor co-interesate ale Grupului nostru şi printr-un dialog social exemplar”, a declarat Jean-Dominique Senard, preşedintele Consiliului de Administraţie al Renault.​

Proiectul include următoarele elemente principale:

  • Îmbunătăţirea eficienţei şi reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianţei, aproximativ 800 de milioane EUR:
    • Raţionalizarea proiectării şi dezvoltării vehiculelor: reducerea diversităţii componentelor, creşterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianţei.
    • Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare şi dezvoltare din străinătate şi subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.
  • Optimizarea producţiei, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR
    • Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
    • Îmbunătăţirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării şi „design to process ” („de la concepţie la proces”).
    • Dimensionarea corectă a capacităţilor industriale:

• Capacitatea de producţie globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referinţă Harbour).

• Ajustarea numărului de angajaţi din producţie.

• Suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, studiu pentru adaptarea capacităţilor de producţie ale Grupului în Rusia, studiu pentru raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.

• În Franţa, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producţiei vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părţile interesate, în special cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale:

▪ Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai şi Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelenţă pentru vehicule electrice şi vehicule comerciale uşoare în nordul Franţei.

▪ Reflecţie deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârşitul producţiei Alpine A110.

▪ În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităţilor de la Choisy-le-Roi.

▪ La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică.

  • Eficienţa sporită a funcţiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR
    • Optimizarea costurilor generale şi de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raţionalizarea organizaţiei şi reducerea costurilor aferente funcţiilor suport etc.
  • Reorientarea activităţilor pentru o mai bună alocare a resurselor

Această reorientare asupra activităţii de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe:

  • O parte din reţeaua de distribuţie RRG integrată în Europa.
  • Transferul pachetului de acţiuni deţinut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation şi încetarea activităţilor cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piaţa chineză.

Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaţilor în conformitate cu reglementările aplicabile.

Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde EUR.

Ce zice Orban?

Premierul Ludovic Orban a declarat că, din toate discuţiile pe care le-a avut cu managementul Grupului Renault din România, nu a tras nicio concluzie prin care să existe vreo decizie la nivelul managementului companiei din România „privitor la restrângerea vreunor activităţi sau la intenţia de a face concedieri”.

Orban a adăugat că în România producătorul auto are „o activitate extrem de profitabilă, o activitate benefică”.

„Asta este o decizie a managementului companiei, în ceea ce ne priveşte pe noi, ca şi Guvern, avem o colaborare foarte apropiată cu managementul din România al Grupului Dacia-Renault. Practic, Grupul Renault în România are peste 2.000 de ingineri care lucrează în proiectare, are partea de testare, de verificare, care este unică şi care funcţionează în România la Titu, de asemenea, avem partea de producţie care funcţionează la Mioveni. Din toate discuţiile pe care le-am avut cu managementul companiei din România nu am tras nicio concluzie prin care să existe vreo decizie la nivelul managementului companiei din România privitor la restrângerea vreunor activităţi sau la intenţia de a face concedieri”, a declarat Ludovic Orban, vineri, într-o conferinţă de presă la Târgu Mureş.

Premierul a adăugat că „totul depinde de piaţă, de comenzile existente” şi a afirmat că „în România, Grupul Renault are o activitate extrem de profitabilă, o activitate benefică”.

„Este o activitate care, din punctul nostru de vedere, trebuie să continue. Se ştie că deciziile care au fost luate sau, mă rog, ce se hotărăşte la nivelul Grupului e la nivelul Grupului Renault ca urmare a unei perioade în care au existat anumite probleme, dar convingerea mea e că problemele care au existat, ale Grupului Renault, nu sunt provocate de activitatea din România, pentru că activitatea din România este o activitate extrem de profitabilă, o activitate bine organizată şi o activitate care avantajează Grupul Renault în ansamblul său”, a declarat Orban.

El a răspuns astfel după ce a fost întrebat despre intenţiile Grupului Renault de a concedia 15.000 de angajaţi la nivel mondial şi dacă a discutat pe acest subiect cu responsabilii producătorului auto din România.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

9 Comentarii

  1. Cit a deturnat Carlos Ghosn (fugit si ascuns in Liban) si cu ce banet a plecat de la Renault ar ajunge pentru plata salariilor de la Dacia ani de zile de acum inainte ! Cit despre „redresarea” Renault, bazata asa cum viseaza Macron pe masinile electrice, pe care nu le cumpara nici dracu’ (pret foarte mare, dependenta fata de bornele de incarcare inca reduse ca numar, autonomie redusa), in conditiile actuale … Renault se indreapta drept in zid, in viteza a 5-a ! Cu bani de la buget (cadouri de miliarde de euro facute Renault din taxele contribuabililor francezi) guvernul de imbecili de la Paris probabil ca va mai tine inca ceva timp sub respiratie artificiala aceasta companie practic privata (!) spre bucuria actionarilor si a directoratului platit regeste, dar atit.

  2. Parca „desteptul” de Catu ne spunea acum cateva zile ca situaia economica a Romaniei e mai buna decat cea de anul trecut si daca apasa pe un buton, economia romanesca pleaca ca din pusca. De la Catu euforic ce pretentii poti sa ai? Daca inchide Renault si Ford Romania, Romania mu mai are niciun fel de economie. Nu mai avem ce sa vindem fiindca hotii au furat tot si au vandut tot(aurul verde, aurul negru, aurul galben etc). Ce a mai ramas de vanzare? Sparanghelistii tatuati de pe urma carora statul roman nu incaseaza niciun leu! Huuo leprosilor liberali cu lozinca „prin straini insine”!

  3. Groupe Renault a anuntat acum cateva zile ca se vor axa,in principal,pe auto electrice(ZOE) si pe marcile low cost Duster,Logan si Sandero(Dacia)
    De mentiuonat Duster cu 9/10 puncte pe Top Gear!

  4. Normal cine mai cumpără mașini în anii viitori!!.. divizia de la Pitești Mioveni se va transforma in unitate de distribuție și furnizare echipamente către terți.. planul asta e de ceva timp in sertarele companiei de pe vremea lui Holland,dar acum se pare că va fi puse în aplicare..în planul respectiv rămâne doar linia de Logan cu variantele ei și câteva secții … numărul de angajați se vor reduce la jumătate și cei mai grav e că pierdem piata occidentală!!… restul de va transfera in Maroc.. dacă vizitați fabrica din Tanger Renault rămâneți uimiți,e fantastic ce-au putut face marocanii acolo ..este practic un oraș în deșert, autostrada de legătură cu orașul Tanger.. practic fabrica va produce toată gama Renault Dacia ..deja au depășit aproape o jumătate de milion de mașini pe an!!!..

  5. Pai sa vedem ce va face Geniul din Carpati, inteleptul Carmaci care zilnic ne da „meditatii” la TV.
    Va taia/ingheta salarii si pensii ca un mic satrap local sau va merge la Macron/Renault sa-i deremine ca masurile anuntate sa nu se aplice Romaniei?
    Ia ghiciti, ce va face?

  6. Asta e vestita prosperitate globalista.
    Intrucat statele nu mai controleaza nimic, in afara de sistemul de taxat cetatenii pe aerul respirat, concernele astea supranationale se muta de pe azi pa maine unde e forta de munca mai ieftina, fara nicio consideratie fata de populatia din tarile respective.
    Un fel de cort ambulant al circului: azi aici, maine acolo.
    Si spre asta trebuie sa tindem, ca alternativa nu exista, zic euro-atlanticii nostri vopsiti ( nepotii bolsevicilor de ieri).
    Daca incearca cineva fie si numai sa mentioneze o baza nationala a economiei, si nu cortul nomad al circului globalist, pac! la ‘Rasboiul’. Sau pac la Jilava…

  7. Unii cred ca e neasteptata vestea? De fapt era in discutie deja acum citiva ani, din cauza situaiei politice romanesti si politicii fiscale romanesti, ca productia sa se mute in Maroco, datorita costurilor mai mici si avantajelor fiscale de acolo. Si eventual sa se faca ceva piese de schimb in Romania. Apoi polticienii nostri romani au resit cumva sa schimbe ceva si sa cada la o intelegere cu Renault ca sa ramina.

    Ca totul atirna de o ata este stiut de toti din bransa.
    Ce numesc unii „neasteptat” era previzibil ca se va intimpla cindva.
    Acum cu criza asta si scaderea vinzarilor, ghici ce?

  8. Sa plece ai dreaku cu multinationalele lor.
    Vine Volguta si da lapte si miere la pesedisti.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.