Două state din Africa ne surclasează la infrastructura feroviară

Kenya, stat în centrul Africii, a inaugurat cu 18 luni înainte de termen, o linie de cale ferată de 472 de kilometri, între Nairobi și Mombassa, care poate fi parcursă în 4 ore și 30 de minute. O distanță aproape similară în România, București-Cluj, 497 kilometri, ajunge în cazurile cele mai fericite la 9 ore și 33 de minute, cu speranțe reale pentru 6 ore în 2025. În Maroc, țară cu PIB pe cap de locuitor la jumătatea celui al României, se va pune în 2018 în funcțiune o linie de tren de mare viteză , prima de acest fel din Africa. În acest moment investiția este în curs de teste și probe. „În România există doar gândul de a construi o astfel de magistrala feroviară, dar numai că idee SF (Science Fiction) impusă de Uniunea Europeană, nu dorită de România”, susțin reprezentanții ONG-ului Construim România.

Proiectul din Kenya a costat 3,2 miliarde de dolari și a fost finanțată de către China. Lucrările au fost demarate în urmă cu trei ani şi jumătate şi finalizate cu 18 luni înainte de termen, constructorii utilizând tehnologie chinezească, conform BBC. În Maroc, Căile Ferate Marocane (Office National des Chemins de Fer) analizează compatibilitatea tuturor componentelor sistemului feroviar de mare viteză pentru 320 km/h: sistemul de catenară, de telecomunicaţii şi semnalizare precum şi sistemul de furnizare a energiei electrice. Alstom şi ONCF au semnat un contract, în valoare de 400 milioane euro, pentru livrarea a 14 trenuri Duplex de mare viteză. În primă fază, trenurile vor rula pe o secţiune de 40 kilometri de la Kénitra cu o viteză convenţională de 160 km/h, urmând ca din a doua jumătate a anului 2017, pe o secţiune de 100 km vitezele să crească, gradual, la 320 km/h. La final, probele se vor efectua pe întreaga rută, incluzând şi conexiunile din staţiile Tanger şi Kénitra. Obiectivul ONCF constă în finalizarea tututor testărilor pentru a putea da linia în folosinţă în vara anului 2018. Pe lângă aceste teste dinamice, ONCF finalizează o serie de lucrări civile pe secţiunea nordică a liniei de mare viteză Tanger-Kénitra-Casablanca. Astfel, au fost construite peste 175 de peroane pe o lungime de 200 kilometri de linie.

Singurele lucrări de modernizare în România la calea ferată s-au făcut între București și Constanța (225 km) pentru atingerea vitezei de 160 km/h și între București și Predeal (139 km). În acest moment, se lucrează pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar, de la frontieră, prin Arad şi până la Sighişoara, alţi peste 210 kilometri de cale ferată sunt în curs de modernizare de mai bine de patru ani.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.