Duţă: SIUI funcţionează normal, activitatea caselor de sănătate reluată

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Lucian Duţă, a anunţat, duminică, într-o conferinţă de presă, că problemele la sistemul informatic al CNAS au fost rezolvate, baza de date nu a fost afectată, iar remedierea problemelor nu a presupus costuri suplimentare. „În 15 ianuarie, SIUI (Sistemul Informatic Unic Integrat – n.r.) a fost repus […]

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Lucian Duţă, a anunţat, duminică, într-o conferinţă de presă, că problemele la sistemul informatic al CNAS au fost rezolvate, baza de date nu a fost afectată, iar remedierea problemelor nu a presupus costuri suplimentare. „În 15 ianuarie, SIUI (Sistemul Informatic Unic Integrat – n.r.) a fost repus […]

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Lucian Duţă, a anunţat, duminică, într-o conferinţă de presă, că problemele la sistemul informatic al CNAS au fost rezolvate, baza de date nu a fost afectată, iar remedierea problemelor nu a presupus costuri suplimentare.

„În 15 ianuarie, SIUI (Sistemul Informatic Unic Integrat – n.r.) a fost repus în funcţiune devansând termenul anunţat iniţial, respectiv luni. Remedierea problemelor a fost făcută fără costuri suplimentare din 15 ianuarie, sistemul funcţionând la parametri normali”, a precizat Duţă.

El a spus că însă că acest tip de defecţiuni ar mai putea apărea la un sistem atât de complex.

„Sunt probleme greu de anticipat la un sistem atât de complex, aproape printre cele mai mari din Europa”, a precizat Duţă.

Înainte de pornirea sistemului au fost peste 9.000 de testări. El a ţinut să precizeze că o defecţiune la sistemul informatic de la Aeroportul Heathrow din Londra (unul dintre cele mai mari din Europa – n.r.) a durat trei zile.

Duţă a afirmat că, în prezent, sunt 25.000 de furnizori de servicii care intră în sistem cu casele de asigurări de sănătate, iar capacitatea sistemului este de 75.000 de furnizori.

Miercuri, 12 ianuarie 2011, a fost suspendată activitatea informatizată a Sistemului Unic Integrat din cauza „unui comportament necunoscut al sistemelor de management al bazelor de date”.

„Astfel de situaţii, deşi inconfortabile, sunt de multe ori inerente perioadelor incipiente de folosire a unui sistem informatic extrem de complex. Anterior lansării sale, versiunea centralizată a SIUI a fost verificată prin toate testele care pot fi aplicate unei structuri de complexitatea sa, fiind efectuate peste 9.000 de testări funcţionale care au vizat hardware, software şi baze de date. Cu toate acestea, astfel de sisteme trec printr-o perioadă de maturizare, în cadrul căreia se pot confrunta cu o serie de probleme care, nefiind cunoscute, nu au putut fi cuprinse în seria de teste prin care acestea au fost verificate”, a declarat Duţă.

Deşi termenul de reluare a activităţii a fost stabilit pentru luni, 17 ianuarie, Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) a funcţionat, sâmbătă, în parametri pentru care a fost proiectat.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate