Ford șantajează România

Șeful Ford România, Ian Pearson, a dat de înțeles că firma pe care o reprezintă își va reevalua prezența în țara noastră în cazul în care Guvernul României va mai întârzia proiectele de infrastructură. Americanii, care au o unitate de producție la Craiova, vor să se construiască cât mai repede drumul expres de la Craiova la Pitești și de acolo mai departe o autostradă către Sibiu.„Mesajul meu nu s-a schimbat față de ceea ce am discutat ultima oară și ceea ce i-am pus premierului și ministrului transporturilor când au fost aici (la Craiova, n.r.). Și-au luat angajamente referitoare la terminarea proiectelor de infrastructură și este foarte important să respecte acele angajamente (…) Într-adevăr, infrastructura este foarte importantă pentru noi. Noi am investit 1,5 miliarde de euro până acum. I-am investit, iar până la sfârșitul acestui an vom produce un al doilea produs aici (n.r. modeul Puma). Acea investiție a fost una pe termen lung. Pe măsură ce mergem înainte, compania va lua decizii referitoare la unde își va investi banii. Va investi acolo unde are sens să investească din perspectiva de business. Așa este în orice țară. Trebuie să vedem ce se va întâmpla în România și, având în vedere ceea ce se va întâmpla efectiv, ne vom investi banii în viitor.”, a spus Ian Pearson, la RFI.
Drumul expres Pitești-Craiova este coordonat din umbră de Olguța Vasilescu, devenită consilier al premierului tocmai pentru acest proiect. Guvernul a adoptat recent o hotărâre pentru declanșarea procedurilor de expropiere pentru primul tronson al drumului expres Craiova-Pitești, care va avea 17,7 kilometri.
Sumele estimate pentru despăgubirile ce vor fi acordate pentru imobilele proprietate privată aflate pe traseul viitorului drum expres, situate pe raza localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești, din județul Dolj, sunt în cuantum total de 3.882.000 lei și sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor. De asemenea, Directorul General al CNAIR SA, Narcis Neaga, a semnat la Craiova, primele trei contracte pentru proiectarea și execuția a 3 loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești.
Drumul expres Craiova – Pitești va avea 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens) și va ocoli orașele de pe traseu (Balș, Slatina). Spre deosebire de o autostradă, drumul expres nu are bandă de urgență. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat pentru stiripesurse.ro, că se lucrează intens la acest drum.”Pe Pitești Craiova lotul 2 vom intra în șantier până la sfârșitul lui mai și pe Pitești- Craiova lotul 1 vom intra în șantier în iunie”, a declarat Răzvan Cuc.
”Când am fost acolo, unul dintre lucrurile pe care le-am cerut a fost să avem o întâlnire ulterioară, probabil după o lună, la care să ni se explice fiecare fază, fiecare lot al drumului expres, faza de planificare, data la care utilajelor vor ajunge pe teren, data la care părți din cele patru loturi vor fi deschise. Trebuie să depășim nivelul coversației și să ajungem la chestiuni practice. E ca orice altă etapă a afacerii. Trebuie să fie bazată pe ceea ce vedem. Trebuie să fie acțiuni, nu cuvinte. Ceea ce avem nevoie și le-am și spus, este că ne vom întoarce într-o lună și vom discuta lot cu lot, ce secțiuni sunt și când va începe planificarea, când va fi terminat proiectul. Dar, mai important, vom discuta despre când va începe construcția și când va fi utilizabil drumul pentru camioane.”, a mai spus CEO-ul Ford.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4533 Articole
Author

18 Comentarii

  1. Neica Cosmin Pam Pam,ce kkt de titlu e „Ford santajeaza”??Daca pleaca Ford scade PIB-ul Romaniei cu 15% si de Craiova se alege praful,fraiere!Drumurile sunt esentiale,ce nu pricepi!? O sa iti trimitem niste praz,poate vezi mai limpede…

  2. Asta se numește șantaj? Să-i spui hoțului că dacă mai fură aplici legea, se numește șantaj?

  3. Secaturi care joaca roluri murdare!
    Poductia de masini de la Mioveni cit si de la Craiova se exporta prin intermediului CFR!
    Acesti derbedei ar trebui taxati pentru vorbele aiurea cit si pentru faptul ca firma lor(Bechtel) din SUA a tras teapa cu constructia de autostrada de 4-5 miliarde de dolari,probabil vor sa mai o construiasca o data dar tot teapa!

  4. @Oltean sunt,oltean imi zice spune: de fapt securist ti se spune si esti!
    Repet si pentru tine securistule=tradator de tara,Firma lor din SUA a” construit o autostrada deja in Romania de 4- 5 miliarde de dolari,probabil ca vor sa mai construiasca una”!

  5. Serios acum?!? Este santaj faptul ca o firma (care depinde mult de infrastructura) anunta ca e posibil sa isi mute fabrica in alta tara in caz ca nu este construit un drum promis de cativa ani?

  6. @gheorghe: vezi-ti ma de saracia si nimicnicia ta! Ce CFR aiurezi cand sar vagoanele de pe sine cu romanii in ele, sluga pesedista? Fordul inseamna viata buna pentru craioveni. Angajatii de la Ford au huiduit-o pe incompetenta si mincinoasa Dancila de i-au zburat fulgii cana a fost in vizita. Bezmeticule, e nevoie de autostrada in primul rand pentru ca romanii din Slatina si Bals sunt sufocati de gazele emise de milioanele de masini care le traverseaza si blocheaza anual orasele! Ce sa iti pese tie de altii, stomacul tau sa fie plin cu ciorba pesedista!

  7. Domnule Pam aveam o parere mai buna despre dumneavoastra, titlurile tabloide nu va stau bine! Fordului i s-a promis autostrada de cand au intrat pe piata din Romania cand era tariceanu premier! Sa nu uitam ca tariceanu si PSD au fost la guvernare majoritatea timpului, daca nu capusau banul public in 7 ani puteau sa construiasca 2 autostrazi cel putin, ca Craiova e in fieful pesedistilor!

  8. @Gheorghe:cu postarile tale nu faci decat sa ilustrezi zicala:” Gheorghe,nume de prost”Unde ai vazut tu export numai pe CFR,parazitule?

  9. Securistule pe „nume ” Mihnea tot nu pricepi caci nivelul tau este scazut:Bechtel a tepuit Romania la capitolul constructii de autostrazi, iar livrarea de masini oriunde in lume se face cu trenul si de acolo cu vaporul!

  10. CEO Ford: „Trebuie să fie ACTIUNI, NU Cuvinte.”(goale!)
    Mai mare rusinea, acestor analfabeti mincinosi li se spune in fata de catre Investitori ca s-au saturat de cuvinte goale, de promisiuni de campanie, de minciunile PSDragnea!
    Imi place acea observatie tipic corporatista: „ne vom întoarce într-o lună și vom discuta lot cu lot, ce secțiuni sunt și când va începe planificarea, CAND va fi terminat proiectul. Dar, mai important, vom discuta despre CAND va începe construcția și CAND va fi utilizabil drumul pentru camioane.”, a spus CEO-ul Ford.
    Va spun de acum: la Sfantu’ asteapta!
    Sau in 2040, cand PSD va pune in aplicare mareata Strategie Romania 2040, prezentata de Dragnea la Congresul PSD din Februarie 2018, dar deja uitata si depasita de alte si alte promisiuni marete!
    Probabil, o sa VA DEA Dragnea si Termene, doar ca vor avea aceeasi soarta precum maretele Promisiuni din Programul de guvernare din campania electorala 2016, alea PROMISE la VIRGULA de Dragnea, uite:
    „TOT ceea ce am promis şi am prezentat, FARA Excepţie, în timpul campaniei electorale va fi respectat la VIRGULA. Orice măsură, orice cifră, orice acţiune care a fost prezentată şi care a fost prinsă în programul nostru de guvernare va fi RESPECTATA fără niciun fel de ezitare”.
    NU au facut NIMIC, doar cresteri din PIXul lui Dragnea la salariile bugetarilor si la pensii:
    https://partidulpromite.ro/category/promisiuni-electorale/partidul-social-democrat/
    Voi, chiar mai credeti in promisiunille PSD, citind promisiunile de mai sus?!

  11. @Gheorghe: Productia lor finala se exporta pe CFR, in principal, dar componentele auto care vin de la furnizorii din Romania vin pe soselele de Secol XX ale mandrei Romanii!
    Alea sunt jalnice!
    Si COSTA!
    COSTA TIMP si in final BANI!
    Romania a ramas in Secolul trecut, in materie de Infrastructura!
    Din motive de „cuvinte” cum spune corect CEO-ul de la FORD!
    Cuvinte goale, pe care insa le cred votantii analfabeti ai PSD!

  12. Lili bani pentru autostrazi si alte investitii nu sunt caci pensiile voastre speciale echivaleaza cu efortul bugetar pentru cei 5 milione se pensionari obisnuiti!
    Mai mult voi securistii sunteti infiltrati in toate institutiile statului roman cit si partide cu oameni de nivelul tau care subminati Romania!
    Chiar si PSD si PNL au securisti multi si prosti ca pregatire care distrug Romania!

  13. se pare, ba nu se pare, e sigur că nenorocitul de grenadă nu vrea dezvoltarea infrastructurii şi, implicit noi investiţii în România. Îl readuce la conducerea cnair pe cancerul ăla numit neaga, după toate nemerniciile pe care le-a făcut şi iese în faţa noastră şi latră că nu ştiu cine din minister e de vină. De ce n-a restructurat nimeni, nici ministerul şi nici cnair, aşa cum au zbierat acum 3 ani, dacă tot au zis că nu fac lucrurile aşa cum trebuie? Jegul de grenadă ne minte în faţă şi nu mişcă un deget pentru modernizarea infrastructurii, Nu cu vorbe de şmecher şi cu găuri de zeci de miliarde de euro în bugetul ţării faci treabă…moare România şi românii fac paranghelii…

  14. Imperialistii astia nu inteleg ca prioritatea noastra este catedrala mantuirii. Apoi banii pentru partide,pentru pensiile speciale, si multimea de sinecuri si pomeni.

  15. @gheorghe: esti un trol putinist si analfabet functional, te tradeaza ortografia de rit rusesc „cit”. Crapa ficatul in voi ca Romania se dezvolta cu bani americani, ca creste nivelul de viata al craiovenilor si prin urmare si constiinta lor civica! Romania vrea autostrazi! Tu necunoscand limba romana nu iti dai seama de lipsa de sens din postarile tale. Invinovatesti Ford pentru Bechtel doar pentru ca sunt ambele americane? Pe logica asta si despre tine, gheorghe se poate spune ca esti proxenet si hot, pentru ca si alti tiraspoleni si rusi sunt. Inteleg ca livrarile de masini se fac decat cu trenul si vapor „oriunde in lume” adica si in tarile care nu au retea de cai ferate si deschidere la mari si oceane?! Gheorghe, lumea este mult mai mari decat camaruta intunecoasa unde iti faci slujba mizera de trol.

  16. Nu santajeaza cu nimic! In 30 de ani guvernele care s-au succedat au dat dovadă de prostie,indolența si hoție
    Da, de hoție! Banii s-au cheltuit si țara a rămas fără infrastructură rutieră, feroviară ,cu sate fara apa curentă,canalizare, drumuri,scoli,etc

  17. Si acum putem sa numaram numarul de securisti „acoperiti” pensionari care au comentat pentru acest articol!
    Dar pentru pensiile speciale pe care le primesc comenteaza dupa nivelul lor precar de pregatire!
    Sunt cam multi si ar trebui cit mai curind scosi la vedere iar pensile speciale anulate!
    Astep un partid capabil sa o faca:legea raspunderii tuturor in fata legii,numele tuturor informatorilor securitatii si tot ce au declarat sa fie publicate pe internet,pedepsirea tuturor abuzurilor si nici o fapta sa nu se prescrie!

  18. Ceea ce spune americanul are logica si nu stiu daca se poate numi santaj.E doar un titlu nefericit pentru a atrage cititorii.Infrastructura la noi lipseste din motive de clasa politica in toata coloratura ei,care la mod declarativ se arata interesata de infrastructura,iar cand trebuie sa o si faca,uita,prioritatea fiind ,bani pentru partide ,bani pentru parlament si presidentie,pensii speciale ce frizeaza bunul simt,bani cu nemiluita pentru tot felul de servicii si aparatul de forta,ca sa nu mai zic de sumele imense cheltuite de personalul extra stufos al bugetarilor,aici intrand si guvernul care are dupa cele aparute in presa,un numar de secretari de stat,mai mare decat guvernul Frantei.Reduse sumele in limita bunului simt doar la cele mentionate mai sus si sa vedeti cum vor se vor gasi bani pentru infrastructura !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.