Greenpeace România a detectat 226 de pete de control și combustibil în Marea Neagră, în ultimii patru ani. Aria totală a acestor pete e de peste 5 ori mai mare decât suprafața municipiului București. O suprafață însumând 162 kmp, formată de 55 dintre aceste pete, a apărut în arii protejate. Alte 11 pete, cu o arie totală de 112,8 kmp, pot fi atribuite infrastructurii offshore de petrol și gaze.
Comunicatul a fost emis vineri, de Ziua Internațională a Mării Negre, de către Greenpeace România. Organizația a lansat, în parteneriat cu SkyTruth o primă hartă interactivă a Mării Negre. Harta arată amploarea deversărilor de petrol și combustibili în zona românească a Mării Negre.
Greenpeace România avertizeză că petele de petrol și combustibil formează o imagine alarmantă
În opinia Greenpeace România, harta arată o imagine alarmantă. Organizația constată, de asemenea, o concentrare îngrijorătoare a deversărilor în arii protejate precum Delta Dunării și ‘Lobul sudic al Câmpului de Phyllophora al lui Zernov’.
Greenpeace România avertizează că aceste deversări reduc calitatea apei, perturbă lanțul trofic și pun în pericol fauna marină, cu efecte care pot fi atât locale, cât și cumulative.
‘Folosind platforma Cerulean dezvoltată de noi, SkyTruth a colaborat cu Greenpeace România pentru a verifica peste 200 de pete de petrol din apele românești, provenite din traficul industrial și de la infrastructura offshore de petrol și gaze. După ce modelul de inteligență artificială al Cerulean a detectat potențialele pete, experții noștri au analizat manual fiecare imagine din satelit pentru a confirma cu ajutorul unor indicatori specifici prezența petrolului pe suprafața mării. Apoi, am evaluat cele mai probabile surse pe baza traseelor navelor și a locațiilor cunoscute ale infrastructurii. Utilizarea imaginilor satelitare pentru a extinde transparența publică este esențială pentru aducerea responsabilității în sectorul petrolului și gazelor. Această analiză subestimează magnitudinea problemei poluării, din cauza lacunelor în acoperirea oferită de imaginile din satelit’, a declarat John Amos, director general și fondator al SkyTruth.
În ciuda faptului că utilizeză imagini satelitare, cu un nivel de transparență fără precedent, predicția este una mai degrabă conservatoare, din cauza factorilor care limitează acuratețea imaginilor. Printre acestea se numără condițiile meteo sau intervalele de trecere a sateliților.
 
					 
                       
                       
                       
                       
                       
                      
Marea Negra NU mai este de la plajele aberante, care au distrus tot. Largirea plajelor ae face in timp si prin nivelare in apa a terasamentului, pentru ca oricum curentii lucreaza. Vai noua, avem ce meritam.