Iată că se poate și altfel

Pe o austostradă din România chiar se muncește intens. Companiile Spedition UMB și Tehnostrade au dublat numărul de muncitori pe șantierul centurii ocolitoare a Bacăului, drum cu profil de autostradă, de la 250 la 300. ”Datorită faptului că firma UMB și-a finalizat/recepționat cu succes lucrările la tronsonul 4 din autostrada Lugoj – Deva, toți muncitorii de acolo au fost redistribuiți pe șantierul Centurii Bacăului! Rând pe rând au căzut toate minciunile legate de derularea acestui proiect: fugă de pe șantier, lipsa de finanțare, lipsa autorizației, gradul de execuție etc. Există și finanțare și constructor puternic dedicat, experimentat iar condițiile meteo sunt favorabile”, a declarat parlamentarul Dragoș Benea.

Zielele trecute, cele două companii, deținute de Dorinel Umbrărescu, au finalizat lotul 4 de pe Lugoj-Deva, cel care are celebrul deal cu lilieci. Spedition UMB și Tehnostrade au primit liber să construiască varianta de ocolire a municipiului Bacău, potrivit deciziei Companiei Naționale de Autostrăzi (CNAIR) după reevaluarea a ofertelor depuse în cadrul procedurii „Proiectare și execuție Varianta de ocolire Bacău”, în baza hotărârilor de soluționare a contestațiilor emise de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Recent, CNSC a admis contestația firmei turce Ictas Insaat și a obligat în felul acesta CNAIR să reevalueze oferta depusă de aceasta în timpul procedurii de selecție a proiectantului și executantului variantei de ocolire a municipiului Bacău, parte din Autostrada A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani. Prin urmare, CNAIR a desemnat câștigătorul asocierea celor două companii ale lui Umbrărescu cu o valoare a propunerii financiare de 668.330.294,63 LEI fără TVA, echivalentul a 142 milioane de euro fără TVA. Obiectul principal al contractului „Proiectare și execuție Varianta de ocolire Bacău” îl reprezintă proiectarea și execuția lucrarilor ce constau în 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă. Sunt primii kilometri de autostradă ce vor fi construiți în Moldova.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Cand lucrezi cu asa zisi muncitori din imprejurimi care in viata lor nu au iesit din ograda ceapeului langa care s-au nascut este greu sa ai autostrazi corespunzatoare tehnic. Vom vedea peste cativa ani si evolutia acestui lot.

  2. Cu o floare nu faci primavara. Trebuiau sa fie nu 300 ci minimum 3000 de santier, adica pe Valea Prahovei, pe Valea Oltului, spre Moldova dinspre Carpati si dinspre Bucuresti. Chiar si coloniile au cai de comunicatie acceptabile, intrucit servesc in pimul rind pe stapini. Romania este insa lasata prada unui jaf pe care nu l-a mai cunoscut decit in perioada fanariota si cea a sovromurilor.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.